- 1 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (653 opinie)
- 2 Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię (76 opinii)
- 3 Grzyb w nowych mieszkaniach komunalnych (96 opinii)
- 4 Więcej kierowniczych posad w wodociągach (123 opinie)
- 5 Włamali się i zdemolowali sklep na Chełmie (41 opinii)
- 6 Ewa szuka córki. Nie widziała jej 18 lat (317 opinii)
Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską
Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac. Na większości fragmentów leży już nawet asfalt, więc jeśli zima będzie łagodna, a badania archeologiczne nie przyniosą niespodzianek, drogą będziemy mogli pojechać w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
Wprawdzie przed rozpoczęciem inwestycji przeprowadzono już badania powierzchniowo-sondażowe, ale konieczne są też klasyczne badania archeologiczne i to obejmujące trzykrotnie więcej terenu, niż pierwotnie planowano. To w znaczący sposób opóźniło prace, często je wstrzymując, i niemożliwe jest już zapewnienie przejezdności trasy S6 od Gdyni do węzła Strzebielino i obecnej drogi krajowej nr 6.
Gdyby nie te niespodziewane przerwy, droga mogłaby być przejezdna nawet na przełomie roku. Obecnie za termin udostępnienia jej kierowcom uznaje się wiosnę 2022 roku.
Postępy prac w budowie Trasy Kaszubskiej
Trasa Kaszubska jest budowana równocześnie na trzech odcinkach: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia. Jednocześnie trwają też prace w ciągu dróg poprzecznych do drogi ekspresowej. Trwa również budowa największej, niemal 200-metrowej estakady nad doliną w Milwinie.
Największy postęp robót na odcinkach poza Trójmiastem widać na węźle w Bożympolu Wielkim. Powstaje tam ogromne rondo łączące nową i starą trasę.
Odcinki od Bożegopola Wielkiego do Lęborka i dalej do obwodnicy Słupska są natomiast jeszcze w fazie projektowej. Są one jednak realizowane w formule projektuj i buduj, a zakończenie prac planowane jest na 2025 rok.
Węzeł Wielki Kack coraz większy
W Trójmieście najbardziej widoczne są postępy na budowie węzła Wielki Kack, które widać choćby podczas przejazdu obwodnicą. Gotowe są już niektóre wiadukty, ul. Chwaszczyńska ma nową nawierzchnię, a na obwodnicy powstały nowe zjazdy i wjazdy przy budowanym węźle Nowowiczlińska.
Jeszcze latem powstały dwa nowe wiadukty nad ul. Chwaszczyńską, rozebrano też wiadukty dotychczas istniejące w ramach obwodnicy. Trwają przygotowania do wybudowania nowych w ich miejscu.
Powstaje też nowy węzeł Nowowiczlińska, który pomoże mieszkańcom Dąbrowy i Wiczlina wjechać na obwodnicę z pominięciem węzła Wielki Kack. Są tu już pasy zjazdowe i wjazdowe od strony Gdańska, jak i Gdyni, a także dwa nowe wiadukty, które docelowo poszerzą obwodnicę. Korzystają z nich obecnie kierowcy, którzy omijają rozbierane wiadukty obwodnicy.
Poszerzona została też ul. Chwaszczyńska, która zyskała nową nawierzchnię. Nad jezdnią powstanie natomiast kładka dla pieszych i rowerzystów, łącząca Dąbrowę z pobliskim lasem.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-19 08:47
badania archeologiczne ?? (9)
przecież to jest część przygotowania inwestycji, a nie wykonawstwa !!! Ewentualnie w trakcie może coś wyjść ale na to są przyspieszone procedury. To jest zwykłe ściemnianie i wciskanie ludziom kitu. Na tej budowie są duże braki kadrowe i kiepska organizacja. Wystarczy popatrzeć na węzeł Wielki Kack ( przejeżdżam codziennie ) - tu się naprawdę niewiele dzieje. A kilka ostatnich sobót kiedy pogoda była naprawdę dobra - nie działo się kompletnie nic. Tragedia
- 116 24
-
2021-10-19 23:47
badania archeologiczne ??
Czy ktoś wie gdzie można zobaczyć to co wykopali podczas tych prac archeologicznych?
- 1 1
-
2021-10-19 22:43
Badania archeologiczne
Tak w Polsce to się odbywa, żeby zrobić prawdziwe badania trzeba mieć pozwolenie właściciela, więc do wyboru albo zapłata za udostępnienie terenu, albo szybszy wykup bez tzw. specustawy (właściciel może się nie zgodzić lub zażądać kupy pieniędzy), albo poczekanie aż będzie komplet papierków związanych z budową drogi (tzw. ZRID) i jeśli ktoś nie
Tak w Polsce to się odbywa, żeby zrobić prawdziwe badania trzeba mieć pozwolenie właściciela, więc do wyboru albo zapłata za udostępnienie terenu, albo szybszy wykup bez tzw. specustawy (właściciel może się nie zgodzić lub zażądać kupy pieniędzy), albo poczekanie aż będzie komplet papierków związanych z budową drogi (tzw. ZRID) i jeśli ktoś nie chce sprzedać to wywłaszczamy, no i jeszcze można by wpuścić archeologów przed drogowcami, więc wydłużamy termin (nierealne). Co do organizacji nie będę się wypowiadał, zwykle jest kiepska
- 2 0
-
2021-10-19 18:18
Typowy komentarz trola - "jestę inżynierę" i wiem lepiej.
Poczytaj trochę. Pomyśl. Potem pisz.
- 6 0
-
2021-10-19 17:44
wiem, bo przejeżdżam...
nawet codziennie!
- 1 0
-
2021-10-19 14:22
A ja przejeżdżam codziennie i każdego dnia widzę postępy.
- 13 1
-
2021-10-19 13:20
Chyba czas do okulisty (1)
Skoro nie widzisz zmian na budowie węzła to po pierwsze nie powinieneś jeździć autem jako kierowca, bo osoba niedowidząca może stwarzać zagrożenie, po drugie - kłopoty ze wzrokiem można skutecznie leczyć. Polecam katalog na trojmiasto.pl, kilku okulistów można tam znaleźć
- 16 8
-
2021-10-19 14:23
Dokładnie.
Wiecznie niezadowolone trolle
- 14 1
-
2021-10-19 12:55
Praca w soboty jest droższa
Budowa niedochodowa, wiec wykonawca ogranicza koszty. Skoro można zrzucić na archeo i wybronić się z milionowych kar, to czemu nie?
- 16 3
-
2021-10-19 10:39
Bo budowlańcy dziś tak dobrze zarabiają,
że nie muszą już pracować w soboty
- 14 4
-
2021-10-19 08:18
(5)
Oczywiście ta droga bardzo się przyda i bardzo usprawni obecny ruch. Jeśli jednak uwzględnimy ile dodatkowego ruchu wynegeruje to bilans jest dużo gorszy. Wielkopolska w Gdyni nie ma już zapasu przepustowości a i nie bardzo jest gdzie zaparkować jak już się nią przejedzie. Tutaj widzę problem, we wpuszczeniu części obecnego ruchu do miasta tą drogą
Oczywiście ta droga bardzo się przyda i bardzo usprawni obecny ruch. Jeśli jednak uwzględnimy ile dodatkowego ruchu wynegeruje to bilans jest dużo gorszy. Wielkopolska w Gdyni nie ma już zapasu przepustowości a i nie bardzo jest gdzie zaparkować jak już się nią przejedzie. Tutaj widzę problem, we wpuszczeniu części obecnego ruchu do miasta tą drogą (zamiast przez tak zwane małe Trójmiasto) oraz w generowaniu nowego ruchu. Wspomnicie moje słowa, a właściwie to nie moje bo ja niczego tutaj nie okdrywam tylko powtarzam po mądrzejszych ode mnie.
- 52 61
-
2021-10-19 14:39
Jakiego ruchu?
Polska w porównaniu do np Niemiec to nie ma prawie w ogóle drog. Wystarczy otworzyć google maps.
- 12 0
-
2021-10-19 12:58
mądrych nie szukaj (3)
Co to znaczy wygenerować? Wyprodukuje, wyciągnie z podziemi? Kto musi jeździć jeździ i dziś, dzięki tej drodze ludzie szybciej dojadą do celu, samochodów w danym mijający w danej jednostce czasu będzie mniej. Mniej spała benzyny stojąc w korku (Chwaszczyno, Rumi, Reda, Wejherowo).
Ta droga nie prowadzi do Wielkopolskiej.- 16 6
-
2021-10-19 15:06
(1)
"Co to znaczy wygenerować?"
W krótkim okresie oznacza zmiane zachowan komunikacyjnych z X na Y. Na przyklad zamiast zrobić zakupy w lokalnym sklepie jade dalej, zamiast wyslac dziecko do lokalnego przedszkola bede je odwozil do dalszego. W dlugim okresie oznacza budowanie nowych osiedli z niskim zageszczeniem mieszkancow (z ang sprawl).- 5 5
-
2021-10-20 08:19
Nie do końca.... To nie jest drogą którą nagle mieszkańcy Gdyni zaczną wywozić np dzieci do szkół czy przedszkoli w Bojanie. Jak ktoś np z Bojana odwiózł dziecko do Gdyni to nie z powodu drogi. Nie przesadzajmy. Budowa tej trasy nie spowoduje, że nagle ludzie przesiądą się z pociągów do aut, bo to nie ta relacja
- 2 0
-
2021-10-19 14:32
Owszem, dokładanie pasów ruchu, czy budowa nowych dróg "generuje" dodatkowy ruch - gdyż zachęca nowe osoby do dojeżdżania autami - dając krótkotrwałe i złudne nadzieję, na szybki dojazd do miasta. Jest to naukowo udowodnione.
- 7 17
-
2021-10-19 09:11
Wymówka z badaniami archeologicznymi jest MEGA (6)
Wymówka z badaniami archeologicznymi jest mega, można w tym czasie było budować obok, w innym miejscu.
I CYK rok opóźnienia prawie. Oryginalnie miała być oddana w tym roku chyba w lato.- 50 51
-
2021-10-19 10:48
Niezbyt
Dokladny to ty nie jesteś z terminami. 2021? Żadna budowa drogi nie jest postawieniem gotowego stempla.
- 1 1
-
2021-10-19 10:03
rozkopy (1)
Archeologia w tym mieście to express. Nie ma szans na blokowanie czegokolwiek. Na pierwszym miejscu jest inwestycja archeolog dostaje z góry założony termin "zmieścisz się w 1 miesiąc masz robote" Jedynie Złoty Pociąg mógły wstrzymać budowę w innym wypadku to nie ma znaczenia dla realizacje projektu. Archeologia niestety stała się dewloperką marnie opłacaną.
- 8 3
-
2021-10-19 10:34
Jesteś półgłówkiem
Archeolodzy na jednym odcinku prowadzili wykopy przez ROK. Przez ten czas wszystko stało bo niby jak ma trwać budowa bałwanie bez szkoły.
- 4 3
-
2021-10-19 09:21
(2)
obiektu mostowego nie wybudujesz obok
- 14 3
-
2021-10-19 14:35
Którego to niby?
Bo wszystkie są przynajmniej zaczęte.
- 0 0
-
2021-10-19 09:28
Jak to?
My ze śwagrem to nie takie rzeczy budowali obok.
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.