• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyło łatanie pozimowych dziur w drogach

Rafał Borowski
25 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Trudne warunki na drogach w Trójmieście
  • Szacunkowy koszt pozimowych napraw gdańskich ulic wyniesie 3 mln zł. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Szacunkowy koszt pozimowych napraw gdańskich ulic wyniesie 3 mln zł. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Szacunkowy koszt pozimowych napraw gdańskich ulic wyniesie 3 mln zł. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Szacunkowy koszt pozimowych napraw gdańskich ulic wyniesie 3 mln zł. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.

Roztopy odsłoniły dziury w gdańskich ulicach. Drogowcy przyznają, że na skutek niższych niż zazwyczaj temperatur i obfitych opadów śniegu ubytków jest więcej niż w latach poprzednich. W tym tygodniu rozpoczęła się akcja łatania ubytków. Podpowiadamy, jak zgłosić konieczność usunięcia pozimowych zniszczeń nawierzchni.



Jak oceniasz stan trójmiejskich dróg po zimie?

W tym tygodniu nastała iście wiosenna pogoda, choć do zakończenia kalendarzowej zimy pozostało jeszcze kilka tygodni. Wraz z gwałtownym wzrostem temperatury stopniał śnieg, który zalegał na gdańskich ulicach. Tym samym drogowcy mogli rozpocząć coroczny, pozimowy przegląd stanu ich nawierzchni.

Niestety, bilans tegorocznej zimy nie napawa optymizmem. W jezdniach obserwuje się znacznie więcej ubytków niż podczas przeglądów przeprowadzonych w latach ubiegłych. Niejeden z nich jest na tyle duży, że nie tylko psuje wygląd ulicy, ale także zagraża bezpieczeństwu w ruchu samochodowym.

Wyrwa, która pojawiła się po zimie na ul. Raduńskiej w Gdyni.


Szacunkowy koszt napraw w Gdańsku: 3 mln zł



- Wpływ na ten stan ma przebieg zimy, zwłaszcza w styczniu i lutym. W tych miesiącach mieliśmy do czynienia z ujemnymi temperaturami przy jednoczesnym dużym opadzie śniegu. W sytuacji gdy temperatura często przechodziła przez zero, powstająca podczas odwilży woda wnikała w szczeliny i spękania nawierzchni. W momencie zamarzania wody nawierzchnia była rozsadzana, co prowadziło do powstania ubytków. To zjawisko najczęściej występuje na jezdniach o dużym natężeniu ruchu pojazdów ciężarowych oraz tam, gdzie na skutek eksploatacji pojawiły się siatkowe spękania nawierzchni - komentuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Z przeprowadzonych dotychczas wyliczeń wynika, że szacunkowy koszt napraw ulic w Gdańsku wyniesie ok. 3 mln zł. Drogowcy przystąpili już do uzupełniania ubytków.

Od początku tego tygodnia załatano dziury na ponad 20 ulicach: Toruńskiej, Rzeźnickiej, Żabim Kruku, Budowlanych, Nowatorów, Kielnieńskiej, Wodnika, Pomorskiej, Elbląskiej, Angielskiej i Siennej Grobli, Okopowej, Niepołomickiej, Srebrnej, Polanki, Wita Stwosza, Beethovena, Bysewskiej, Gdańskiej, Czerwonym Dworze i Piastowskiej.

  • Mieszkańcy powinni informować o dziurach w jezdniach Gdańskie Centrum Kontaktu lub Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Mieszkańcy powinni informować o dziurach w jezdniach Gdańskie Centrum Kontaktu lub Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Mieszkańcy powinni informować o dziurach w jezdniach Gdańskie Centrum Kontaktu lub Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Mieszkańcy powinni informować o dziurach w jezdniach Gdańskie Centrum Kontaktu lub Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.

W czwartek, 25 lutego, drogowcy kontynuowali naprawy na kolejnych ulicach:


Naprawa podzielona na etapy



Warto podkreślić, że prowadzone obecnie naprawy mają charakter doraźny. Na przeprowadzenie docelowych napraw przyjdzie jeszcze poczekać. Wbrew pozorom taka praktyka nie jest marnotrawieniem środków publicznych i ma swoje logiczne uzasadnienie.

- Ze względu na warunki atmosferyczne, czyli wciąż występujące gdzieniegdzie zaśnieżenie i oblodzenie jezdni, wykonywane są jedynie prace doraźne, które zabezpieczają ubytki zagrażające bezpieczeństwu ruchu. Polegają one na uzupełnieniu powstałych wyrw asfaltem "na zimno". Z chwilą ostatecznego ustąpienia zimowych warunków atmosferycznych i ustabilizowaniu się pogody przystąpimy do wykonywania napraw docelowych przy zastosowaniu asfaltu lanego i betonu asfaltowego. Także miejsca zabezpieczone teraz doraźnie zostaną naprawione w ten sposób - uzupełnia Kiljan.
  • Tylko w tym tygodniu drogowcy załatali w Gdańsku ubytki na ponad 20 ulicach. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Tylko w tym tygodniu drogowcy załatali w Gdańsku ubytki na ponad 20 ulicach. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.
  • Tylko w tym tygodniu drogowcy załatali w Gdańsku ubytki na ponad 20 ulicach. Na zdjęciu łatanie ubytków przy ul. Korzennej w Śródmieściu.

Komu zgłosić dziurę w jezdni?



Równolegle z pracami naprawczymi gdańskich ulic drogowcy kontynuują przegląd ich stanu technicznego. Oprócz wyników własnej inspekcji harmonogram napraw ma zostać stworzony także w oparciu o zgłoszenia mieszkańców.

Każdy gdańszczanin może zgłosić dostrzeżoną po zimie dziurę w jezdni do Gdańskiego Centrum Kontaktu na adres e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl bądź bezpośrednio do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni: gzdiz@gdansk.gda.pl i pod telefonami: 58 52 44 544, 58 52 44 548, 58 52 44 549.

W Gdyni dziury należy zgłaszać do Zarządu Dróg i Zieleni na adres e-mail: sekretariat@zdiz.gdynia.pl lub pod telefonami: 58 761 20 00, 58 761 20 01. W Sopocie zgłoszenia również przyjmuje Zarząd Dróg i Zieleni, adres e-mail: sekretariat@zdiz.sopot.pl, telefony 58 551 03 51, 58 551 52 82.


Miejsca

Opinie (294) ponad 20 zablokowanych

  • pionowe niech lataja lepiej

    • 0 0

  • dziury

    w Gdyni dziury łata fira norwik ,pracuje w Sopocie w podobnym zawodzie prace wykonywane żle to mało powiedziane mase asfaltową wlewa do mokrego ubytku ubija się dogami Coś okropnego zapewniam że za kilka dni ubytek w nawierzchni pojawi się ponownie kto te prace nadzoruje

    • 1 0

  • Jak oni to robią a jeszcze bardziej ile idzie na to pieniędzy to masakra te firmy to paranoja !;!

    • 0 0

  • kiedyś był pomysł

    aby ZDiZ kupiło maszynę do frezowania i układania przetworzonego na miejscu asfaltu

    • 0 0

  • aha

    • 0 0

  • Ostatnio byłem we Wrzeszczu, pierwszy raz od dłuższego czasu....

    Ło matko: wiocha aż żal: smutno, szaro i ponuro; biedni, starsi ludzie na ulicach, pozabijane okna, brudne witryny.... można wyliczać i załamywać ręce.
    Sam nie wiem czy to pisiory tak porobiły, czy co? Czy we wszystkich miastach (poza W-wą) taka stagnacja? Gdańsk, gdyby nie Główne miasto wyglądało by jak przerośnięte.... sam nie wiem co.
    Miasto potrzebuje kogoś z zewnątrz, żeby to dostrzec i kogoś, kto je kocha, żeby to zmienić.
    Spokojnie, ja nie kandyduję na prezia ;)

    • 1 0

  • Gdyby w USA budowano tak drogi jak w Polsce to by niemieli poczym jeżdzic !!Jedna taka zima jak w USA w Polsce

    A mieli byśmy kataklizm a oni maja tak co roku.!!

    • 1 0

  • haha ale sie usmiałem zima niszczy drogi chyba tylko w Polsce taka bajke urzedasy lemingom sprzedają! (3)

    Gdyby nie fuszerki firemek krzak które to wygrywają przetargi najniższą ceną to by drogi były przez 50 lat wstanie nienaruszonym!

    • 9 0

    • A kiedy kupujesz maslo albo ziemniaki, to wybierasz najdrozsze? (2)

      Wybor oferty najtanszej jest oczywisty, problemem jest zle sformulowanie parametrow zamowienia, brak nadzoru, odbieranie zle wykonanych prac itd., ale na pewno nie to, ze zamawiajacy wybiera najtansza oferte.

      • 0 2

      • Skoro porównujesz ziemniaki do budowlanki to znaczy ze pojecia nie masz.

        Drogi asfaltowe wybudowane w okupowanej Polsce przez Niemców to były najlepsze drogi w Polsce wytrzymały kilkadziesiąt lat i nie straszna im były zimy które były wtedy najgorsze w stuleciu.

        • 2 0

      • Najtańsze spełniające wymagania jakościowe.

        • 0 0

  • Łatki (1)

    Najbardziej nie rozumiem lepienia łatek w asfalcie czyli tak zwanego lepienia z łopaty a potem go przyklejania. Taki kleks kruszy się już po trzech miesiącach, czy to ma sens.

    • 1 1

    • ...ma. Po trzech miesiącach firma ma nowe zlecenie...

      • 0 0

  • Smoła, smoła wszystko zaleje, nawet dziury po zimie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane