• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku stanie 15 strzeżonych wiat rowerowych

Maciej Naskręt
7 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku. Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku.

DRMG zamierza ustawić do końca przyszłego roku 15 wiat rowerowych. Pod każdą znajdować będzie się przynajmniej 10 stojaków, którym będą przyglądać się kamery.



Jakie zabezpieczenie roweru przed kradzieżą jest najbardziej skuteczne?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje dokumentację do budowy 15 wiat rowerowych pełniących funkcję przystanków i węzłów przesiadkowych dla rowerzystów.

- Do końca 2013 r. chcemy zlecić budowę 15 tego typu obiektów. Inwestycja nie jest łatwa, bowiem trzeba uzgodnić m.in. kwestie zajęcia terenu pod wiaty. Część obiektów stanie na terenach kolejowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Wiaty będą w dwóch kształtach. Pierwszy przypomina rowerowe koło. Drugi natomiast nawiązuje architekturą do budynków zabytkowych i będzie ustawiany przy budynkach objętych ochroną wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Każda wiata będzie posiadała stojaki rowerowe, które mają być uzbrojone w zamek elektroniczny otwierany za pomocą Karty Miejskiej. Całość ma być objęta monitoringiem i podłączona do przebiegających w pobliżu światłowodów.

DRMG nie chce na razie mówić o kosztach. - Przygotowujemy się aktualnie do ogłoszenia przetargów na osiem tego typu obiektów, nie chcemy ujawniać ewentualnego kosztu wykonania - tłumaczy Bartosiewicz.

Wiaty staną m.in. przy stacji SKM Gdańsk-Żabianka od strony ul. Subisława zobacz na mapie Gdańska, przy pętli autobusowej tuż obok ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, przy Multikinie zobacz na mapie Gdańska, przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska oraz na Plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska.

Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska.

Opinie (211) 2 zablokowane

  • tak ostatnio na trojmiasto był filmik o złodzieju rowerów i co złapali go?

    • 21 0

  • a kto siię bedzie patrzył w monitory? (1)

    inwalidzi I stopnia za 4.95h

    • 24 0

    • przy tej stawce pewnie sami się dogadają na "robienie" rowerów

      • 1 1

  • Umiejscowienie

    To jakaś loteria czy bezmyślność? Identycznie zlokalizowano przystanki tramwaju wodnego, bez skomunikowania miejsc przesiadkowych w innymi srodkami transportu.
    To kolejna inwestycja na pokaz, ze u nas jest...

    Ścieżki przez jasień brak, na kartuskiej pn ścieżka nie odśnieżona od początku zimy.

    • 11 3

  • Wiaty rowerowe

    Złodzieje posprzątają wszystko czyli rowery z wiatami i kamerami a może trafi się jeszcze jakiś chętny na światłowody.

    • 11 1

  • Ej, naprawdę ładne! Co się stało? A nie można budować w tym retro stylu kamienic...

    ... na Starym Mieście? Zamiast tych plastikowych klocków, które powinny stać w dzielnicach mieszkalnych na Gdańskim Południu na przykład.

    • 8 1

  • 87.000.000 PLN (2)

    Przepraszam bardzo czy autor artykułu się nie trzepnął???? 87:15 to prawie 6 milionów złotych za jeden stojak na 10 rowerów????? Jeżeli to prawda to składam zawiadomienie do prokuratury o marnotrawienie środków publicznych.

    • 13 11

    • czytanie ze zrozumieniem nie boli ....

      Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł.

      Ta kwota nie dotyczy samych wiat....

      • 8 0

    • 87 mln to koszt całego, kompleksowego programu rowerowego, który obejmuje również budowę dróg rowerowych (w tym dróg wybudowanych w zeszłym roku)

      • 2 0

  • (1)

    a co z wypożyczania rowerów, która miała ruszyć jakiś rok temu?

    • 14 0

    • to jest interes prywatnego inwestora

      artykuł mówi o inwestycjach miasta. Miasto co prawda mogłoby takiego inwestora wesprzeć.

      • 0 1

  • 87 mln zł za 15 wiat !!??? (1)

    to chyba albo żart albo pomyłka - jedna wiata ma kosztować 5,8 mln zł ?

    • 4 19

    • jak wyzej - dotyczy to rowniez budowy drog rowerowych. A ludzie plusuja - widac sami nie umieja czytac ze zrozumieniem

      • 4 1

  • "podłączona do przebiegających w pobliżu światłowodów"

    no to zenek z oruni bedzie musiał jedno ciecie więcej wyponać

    • 1 1

  • Proponuję jeszcze dla tych rowerowców wyścielić atłasem ścieżki rowerowe, wydzielić na głównej arterii miasta oddzielny pas (8)

    ruchu i koniecznie wprowadzić dla nich pełne pierwszeństwo, łącznie z prawem pierwszeństwa przed pojazadami uprzywilejowanymi Tak, nie lubię rowerzystów - mam pełne do tego prawo o_O

    • 10 43

    • a my nie lubimy ciebie, Halewicz (4)

      i mamy do tego takie samo prawo. i proponuje dla ciebie specjalny atłasowy kaftan z długimi wiązanymi z tyłu rękawami w miłym pokoju bez klamek w Tworkach.

      • 22 4

      • A Halewicz to chłop czy baba że tak zapytam? (2)

        • 7 1

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • eunuch

          • 0 0

      • to was jest więcej? W medycynie to chyba się nazywa rozdwojenie jaźni:)

        Zresztą nieważne, lekarz kazał przytakiwać^^

        • 2 9

    • Zabawne - myślisz, że napisałeś cięty sarkazm, a tak naprawdę wyszedł tylko prymitywny bełkot.

      • 10 3

    • i słusznie (1)

      rowerzyści w większości nie znają przepisów ruchu, przez co tylko denerwują kierowców, przejeżdżają przez pasy zamiast zsiaść z roweru i przeprowadzić, lub jadą wolno po ulicy tamując ruch. nie obchodzi ich, że taki kierowca ma stresa za każdym razem, gdy musi ich minąć, nie obchodzi ich, że taki TIR musi dojechać na czas, a może stracić przez nich lusterko, oni muszą sobie jechać traktem św. Wojciecha, jakby nie mogli pojechać autobusem, czy autem.
      Jednocześnie nieraz jeżdżą oni po chodnikach, nie zważając w ogóle na pieszych, co i rusz wypadki powodują. I nie obchodzą mnie ich pseudointeligenckie gadki, że rower jest zdrowy i ekologiczny, wobec chamstwa większości rowerzystów mówię stanowcze NIE!

      • 0 5

      • chamstwo rowerzystów w realu

        jest dużo mniejsze niż chamstwo kierowców w realu i na portalu.
        Chamstwu w internecie, na jezdniach i chodnikach nasze stanowcze NIE!

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane