- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (124 opinie)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (225 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (51 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (32 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
W Gdańsku stanie 15 strzeżonych wiat rowerowych
DRMG zamierza ustawić do końca przyszłego roku 15 wiat rowerowych. Pod każdą znajdować będzie się przynajmniej 10 stojaków, którym będą przyglądać się kamery.
- Do końca 2013 r. chcemy zlecić budowę 15 tego typu obiektów. Inwestycja nie jest łatwa, bowiem trzeba uzgodnić m.in. kwestie zajęcia terenu pod wiaty. Część obiektów stanie na terenach kolejowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Wiaty będą w dwóch kształtach. Pierwszy przypomina rowerowe koło. Drugi natomiast nawiązuje architekturą do budynków zabytkowych i będzie ustawiany przy budynkach objętych ochroną wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Każda wiata będzie posiadała stojaki rowerowe, które mają być uzbrojone w zamek elektroniczny otwierany za pomocą Karty Miejskiej. Całość ma być objęta monitoringiem i podłączona do przebiegających w pobliżu światłowodów.
DRMG nie chce na razie mówić o kosztach. - Przygotowujemy się aktualnie do ogłoszenia przetargów na osiem tego typu obiektów, nie chcemy ujawniać ewentualnego kosztu wykonania - tłumaczy Bartosiewicz.
Wiaty staną m.in. przy stacji SKM Gdańsk-Żabianka od strony ul. Subisława , przy pętli autobusowej tuż obok ul. Kołobrzeskiej , przy Multikinie , przy al. Hallera oraz na Plaży Stogi .
Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska.
Opinie (211) 2 zablokowane
-
2012-02-07 07:44
Jedna wiata więcej niż mieszkanie 100 metrowe... (2)
- 7 8
-
2012-02-07 09:07
(1)
"Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. " Gamoniu
- 1 0
-
2012-02-07 13:08
Dobre zaplanowali i co.......
- 0 0
-
2012-02-07 07:51
SUPER ! Tak dalej...
Gdańskm ma pieniędzy jak lodu. Zatrudnili szamana ( OD PARU LAT WIEMY O KOGO CHODZI), który im trzepie forsą. Oby tak dalej . PS. słyszałem ,że szykuje się taraz na 20 strzeżonych wiat wózkowych, 25 wiat na wrotki i najważniejsze ok. 1000 monitorowanych WIAT STRZEŻONYCH RESZTKI ROZUMU I UCZCIWOŚCI DLA TYCH PRZY ,KTÓRZY O TYM DECYDUJĄ!
Brak słów...kiedy nastąpi opiemętanie.Tracę już nadzieję.- 7 8
-
2012-02-07 07:53
mało się poruszam na rowerze
Znowu brak konsultacji . Po co komu wiaty i kamery. Wystarczy we wszystkich budynkach użyteczności publicznej(urzedy , szpitale ,biblioteki, transformatory itd
) zamontować rury w ścianach żeby nikt nie wyrwał.
Każdy niech się zabezpieczy na własną rękę jakimś dobrym Ulock-iem .
Oczywiście rury w jak najbardziej widocznym miejscu i może nawet pod okiem monitoringu miejskiego(szkoda kasy)
15 wiat i teren pod nimi + monitoring to pewnie z parę kilometrów rury + montaż.
Ktoś kto zostawia rower na 8 -12 h przy pkp to nacisnąć PKP o pomieszczenia .- 17 5
-
2012-02-07 07:54
Wiaty będą, teraz Donald kupi nam rowery.
- 7 8
-
2012-02-07 08:04
pomysł fajny, ciekawe jak z wykonaniem
żeby nie okazało się tylko, że kamery to atrapy, albo jakość nagrań pozostawia wiele do życzenia i mimo "monitoringu" nie będzie można zidentyfikować złodziejaszka
- 9 1
-
2012-02-07 08:08
Jest znacznie więcej potrzebnych dla mieszkańców inwenstycji niż wiaty dla rowerów! (7)
Dlaczego grupka fanatyków kolarstwa terroryzuje miasto i jego włodarzy!?
Jest tyle potrzebnych dla mieszkańców projektów do realizacji - chociażby rewitalizacja starych budynków mieszkalnych - a włodarze się bawią w umilanie życia zwolennikom rowerów.- 8 20
-
2012-02-07 09:11
wiedziałem, ze się tego typu wpis pojawi :P
- 2 4
-
2012-02-07 09:18
te wiaty są dla zwykłych ludzi a nie dla fanatyków kolarstwa. (5)
efektywność inwestycji pro-rowerowych jest kilkakrotnie większa niż innych inwestycji komunikacyjnych. Wsiądź na rower to odejdzie ci fanatyzm antyrowerowy.
- 5 2
-
2012-02-07 10:11
(4)
rowerzysci w ogole nie wspieraja panstwa swoim zachowaniem komunikacyjnym. Samochody placa za paliwo olbrzymie podatki, jezdzacy transportem publicznym placa za bilety. rowerzysci placa za? no wlasnie- pieniadze z wczesniejszych grup ida na ich sciezki rowerowe, czy teraz wiaty....
- 3 6
-
2012-02-07 10:31
(1)
Rowerzyści też płacą podatki, a koszty utrzymania infrastruktury oraz koszty zewnętrzne transportu samochodowego są gigantyczne, w nikłym procencie pokrywane przez akcyzę.
- 5 3
-
2012-02-07 17:50
rowerzysci placa podatki- te co wszyscy wiec nie ma co wyrozniac, ale jakos poruszaja sie po drogach utrzymywanych glownie przez podatki kierowcow placonych bezposrednio z benzyny. ps podatkow w benzynie jet wiecej niz tylko akzyza
- 2 1
-
2012-02-07 10:44
Rowerzyści odciążają komunikację "spalinową".
- 3 1
-
2012-02-07 12:06
mieszkańcy i pracownicy korzystający z rowerów mają lepsze zdrowie i rzadziej chorują
inwestycje pro - rowerowe zmniejszają wydatki na leczenie przewlekłych chorób cywilizacyjnych, również wiążących się z chorymi emocjami wywoływanymi uzależnieniem od samochodów
- 3 1
-
2012-02-07 08:11
będą stały nieużywane
roweru się nie zostawia
- 8 5
-
2012-02-07 08:13
"Jakie zabezpieczenie roweru przed kradzieżą jest najbardziej skuteczne? "
najskuteczniejszym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest nie mieć roweru - po prostu
- 9 4
-
2012-02-07 08:17
Po to jeżdzę rowerem, żeby nie korzystać z transportu miejskiego
a żeby zaparkować w tych wiatach mam wyrabiać kartę miejską w ZTM ?
A co z turystami? Oni też będą je wyrabiać?- 20 1
-
2012-02-07 08:28
czyli wychodzi z 6 mln zł za wiatę (1)
kpiny...
- 3 7
-
2012-02-07 08:36
"w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów". Czyli 87 mln to nie tylko wiaty, ale również ściezki rowerowe.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.