• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku stanie 15 strzeżonych wiat rowerowych

Maciej Naskręt
7 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku. Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku.

DRMG zamierza ustawić do końca przyszłego roku 15 wiat rowerowych. Pod każdą znajdować będzie się przynajmniej 10 stojaków, którym będą przyglądać się kamery.



Jakie zabezpieczenie roweru przed kradzieżą jest najbardziej skuteczne?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje dokumentację do budowy 15 wiat rowerowych pełniących funkcję przystanków i węzłów przesiadkowych dla rowerzystów.

- Do końca 2013 r. chcemy zlecić budowę 15 tego typu obiektów. Inwestycja nie jest łatwa, bowiem trzeba uzgodnić m.in. kwestie zajęcia terenu pod wiaty. Część obiektów stanie na terenach kolejowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Wiaty będą w dwóch kształtach. Pierwszy przypomina rowerowe koło. Drugi natomiast nawiązuje architekturą do budynków zabytkowych i będzie ustawiany przy budynkach objętych ochroną wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Każda wiata będzie posiadała stojaki rowerowe, które mają być uzbrojone w zamek elektroniczny otwierany za pomocą Karty Miejskiej. Całość ma być objęta monitoringiem i podłączona do przebiegających w pobliżu światłowodów.

DRMG nie chce na razie mówić o kosztach. - Przygotowujemy się aktualnie do ogłoszenia przetargów na osiem tego typu obiektów, nie chcemy ujawniać ewentualnego kosztu wykonania - tłumaczy Bartosiewicz.

Wiaty staną m.in. przy stacji SKM Gdańsk-Żabianka od strony ul. Subisława zobacz na mapie Gdańska, przy pętli autobusowej tuż obok ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, przy Multikinie zobacz na mapie Gdańska, przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska oraz na Plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska.

Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska.

Opinie (211) 2 zablokowane

  • Jedna wiata więcej niż mieszkanie 100 metrowe... (2)

    • 7 8

    • (1)

      "Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. " Gamoniu

      • 1 0

      • Dobre zaplanowali i co.......

        • 0 0

  • SUPER ! Tak dalej...

    Gdańskm ma pieniędzy jak lodu. Zatrudnili szamana ( OD PARU LAT WIEMY O KOGO CHODZI), który im trzepie forsą. Oby tak dalej . PS. słyszałem ,że szykuje się taraz na 20 strzeżonych wiat wózkowych, 25 wiat na wrotki i najważniejsze ok. 1000 monitorowanych WIAT STRZEŻONYCH RESZTKI ROZUMU I UCZCIWOŚCI DLA TYCH PRZY ,KTÓRZY O TYM DECYDUJĄ!
    Brak słów...kiedy nastąpi opiemętanie.Tracę już nadzieję.

    • 7 8

  • mało się poruszam na rowerze

    Znowu brak konsultacji . Po co komu wiaty i kamery. Wystarczy we wszystkich budynkach użyteczności publicznej(urzedy , szpitale ,biblioteki, transformatory itd
    ) zamontować rury w ścianach żeby nikt nie wyrwał.
    Każdy niech się zabezpieczy na własną rękę jakimś dobrym Ulock-iem .
    Oczywiście rury w jak najbardziej widocznym miejscu i może nawet pod okiem monitoringu miejskiego(szkoda kasy)
    15 wiat i teren pod nimi + monitoring to pewnie z parę kilometrów rury + montaż.
    Ktoś kto zostawia rower na 8 -12 h przy pkp to nacisnąć PKP o pomieszczenia .

    • 17 5

  • Wiaty będą, teraz Donald kupi nam rowery.

    • 7 8

  • pomysł fajny, ciekawe jak z wykonaniem

    żeby nie okazało się tylko, że kamery to atrapy, albo jakość nagrań pozostawia wiele do życzenia i mimo "monitoringu" nie będzie można zidentyfikować złodziejaszka

    • 9 1

  • Jest znacznie więcej potrzebnych dla mieszkańców inwenstycji niż wiaty dla rowerów! (7)

    Dlaczego grupka fanatyków kolarstwa terroryzuje miasto i jego włodarzy!?
    Jest tyle potrzebnych dla mieszkańców projektów do realizacji - chociażby rewitalizacja starych budynków mieszkalnych - a włodarze się bawią w umilanie życia zwolennikom rowerów.

    • 8 20

    • wiedziałem, ze się tego typu wpis pojawi :P

      • 2 4

    • te wiaty są dla zwykłych ludzi a nie dla fanatyków kolarstwa. (5)

      efektywność inwestycji pro-rowerowych jest kilkakrotnie większa niż innych inwestycji komunikacyjnych. Wsiądź na rower to odejdzie ci fanatyzm antyrowerowy.

      • 5 2

      • (4)

        rowerzysci w ogole nie wspieraja panstwa swoim zachowaniem komunikacyjnym. Samochody placa za paliwo olbrzymie podatki, jezdzacy transportem publicznym placa za bilety. rowerzysci placa za? no wlasnie- pieniadze z wczesniejszych grup ida na ich sciezki rowerowe, czy teraz wiaty....

        • 3 6

        • (1)

          Rowerzyści też płacą podatki, a koszty utrzymania infrastruktury oraz koszty zewnętrzne transportu samochodowego są gigantyczne, w nikłym procencie pokrywane przez akcyzę.

          • 5 3

          • rowerzysci placa podatki- te co wszyscy wiec nie ma co wyrozniac, ale jakos poruszaja sie po drogach utrzymywanych glownie przez podatki kierowcow placonych bezposrednio z benzyny. ps podatkow w benzynie jet wiecej niz tylko akzyza

            • 2 1

        • Rowerzyści odciążają komunikację "spalinową".

          • 3 1

        • mieszkańcy i pracownicy korzystający z rowerów mają lepsze zdrowie i rzadziej chorują

          inwestycje pro - rowerowe zmniejszają wydatki na leczenie przewlekłych chorób cywilizacyjnych, również wiążących się z chorymi emocjami wywoływanymi uzależnieniem od samochodów

          • 3 1

  • będą stały nieużywane

    roweru się nie zostawia

    • 8 5

  • "Jakie zabezpieczenie roweru przed kradzieżą jest najbardziej skuteczne? "

    najskuteczniejszym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest nie mieć roweru - po prostu

    • 9 4

  • Po to jeżdzę rowerem, żeby nie korzystać z transportu miejskiego

    a żeby zaparkować w tych wiatach mam wyrabiać kartę miejską w ZTM ?
    A co z turystami? Oni też będą je wyrabiać?

    • 20 1

  • czyli wychodzi z 6 mln zł za wiatę (1)

    kpiny...

    • 3 7

    • "w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów". Czyli 87 mln to nie tylko wiaty, ale również ściezki rowerowe.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane