• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku stanie 15 strzeżonych wiat rowerowych

Maciej Naskręt
7 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku. Takie właśnie wiaty dla rowerów stanąć mają w Gdańsku.

DRMG zamierza ustawić do końca przyszłego roku 15 wiat rowerowych. Pod każdą znajdować będzie się przynajmniej 10 stojaków, którym będą przyglądać się kamery.



Jakie zabezpieczenie roweru przed kradzieżą jest najbardziej skuteczne?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje dokumentację do budowy 15 wiat rowerowych pełniących funkcję przystanków i węzłów przesiadkowych dla rowerzystów.

- Do końca 2013 r. chcemy zlecić budowę 15 tego typu obiektów. Inwestycja nie jest łatwa, bowiem trzeba uzgodnić m.in. kwestie zajęcia terenu pod wiaty. Część obiektów stanie na terenach kolejowych - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Wiaty będą w dwóch kształtach. Pierwszy przypomina rowerowe koło. Drugi natomiast nawiązuje architekturą do budynków zabytkowych i będzie ustawiany przy budynkach objętych ochroną wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Każda wiata będzie posiadała stojaki rowerowe, które mają być uzbrojone w zamek elektroniczny otwierany za pomocą Karty Miejskiej. Całość ma być objęta monitoringiem i podłączona do przebiegających w pobliżu światłowodów.

DRMG nie chce na razie mówić o kosztach. - Przygotowujemy się aktualnie do ogłoszenia przetargów na osiem tego typu obiektów, nie chcemy ujawniać ewentualnego kosztu wykonania - tłumaczy Bartosiewicz.

Wiaty staną m.in. przy stacji SKM Gdańsk-Żabianka od strony ul. Subisława zobacz na mapie Gdańska, przy pętli autobusowej tuż obok ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, przy Multikinie zobacz na mapie Gdańska, przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska oraz na Plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska.

Budowa 15 wiat będzie realizowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013, w którym zaplanowano m.in. budowę dróg dla rowerów. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska.

Opinie (211) 2 zablokowane

  • ZNOWU NIEWYPAŁ

    I to m być strzeżone ,złodziej to takie kamerki ma gdzieś ubiera czapkę z daszkiem i kaptur i już po rowerku.....bo kto go póżniej rozpozna

    • 6 3

  • I jak zwykle 5 miejsc 'parkngowych' pod wiata...

    ... to tak jak parking na STRAAAAAAAAAAASZNIE DUUUUUUUUUUUUZO bo az 100 samochodow w poblizu ronda na nowo wybudowanej Alei Havla. Ale ja wiem - to dlatego, ze Prezydent Adamowicz wraz ze swita i wiecznie zmeczonymi policjantami z interwencji beda zarabiac stojac jako dodatkowe slupy. I pilnowac rowerow oczywiscie! A w przypadku proby kradziezy beda wolac, klepiac zlodziei po lapkach - "nie wolno brzydalu, nie wolo!!!!". Przy okazji karta miejska powinna umozliwic korzystanie z toalety publicznej - pod wszystkimi mozliwymi krzaczorami nalezy zamontowac automat z informacja - "Uprzejmie prosimy wsadzic karte miejska na czas sikania - siku 5 pln, mala kupa 8 pln, duza 10 pln".
    Jeszcze tylko troche dodatkowych lamp na waskich jak przyrodzenie Adama sciezkach rowerowych i bedzie w ogole jak w raju (no chyba, ze poszerza je slowami slynnego rozkazu Stalina odnosnie torow w Rosji).

    • 7 1

  • Dobrze, że się robi cokolwiek, ale sam projekt tych wiat mi się nie podoba

    wolałbym coś w stylu wiat jakie stoją przy stadionie. Monitoring ok, tylko pytanie, czy ktokolwiek jeszcze wierzy, że chroni on przed kradzieżą...

    • 4 1

  • rowerzyści jeżdżą, miasto inwestuje, malkontenci smucą (3)

    dzień jak codzień

    • 5 2

    • zmien podpis na wazeliniarz wchodzidupek budyniiowy:) (2)

      bardziej do ciebie pasuje

      • 1 3

      • współczuję Ci trollu (1)

        • 0 1

        • zawsze sie zastanawiam dlaczego trole wyzywaja troli innych tym czym sami są!

          • 0 1

  • "w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej" (1)

    W Gdyni jakoś realizacji tego projektu nie widzę :(

    • 5 1

    • a

      bo gdynia jest najlepsza --- w autopromocji

      • 6 1

  • no to bedziemy mogli zobaczyć filmiki, jak to sie 'upłynnia' te rowery

    tysiace kamer w Trójmiescie i specjalnie nikt sie nimi nie przejmuje

    • 9 1

  • szkoda forsy

    dlaczego takie wiaty nie powstana na targu weglowym na rybnym, na parkingu aktorow za teatrem wybrzeze juz widze jak te rowery beda chronione, oczywiscie po fakcie kradziezy, czego przykladem byla pokazywana kradziez roweru pod kamerami dyrekcji PKP

    • 4 1

  • Czy te nowe kamery

    będą dawać jakość obrazu jak te istniejące (że nie widać twarzy)?

    • 9 0

  • Będzie tak samo jak z rowerem miejskim

    i jeszcze paranoja karta miejska....

    • 2 1

  • W Danii 90% społeczeństwa posiada rower, 44% gospodarstw domowych nie posiada samochodu (9)

    W Holandii 60% podróży to podróże rowerem. Miasta w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Francji, Szwecji - tam wszędzie próbuje się, z coraz lepszym skutkiem, zbliżyć się do poziomu urowerowienia Holandii i Danii. Nawet w Wielkiej Brytanii zakup roweru jest dotowany przez państwo, bo okazuje się, że i anglosasi widzą w tym sens. A poza Europą? Japonia, Chiny tam to rower jest wręcz zwykłą koniecznością. Nawet w miastach w USA coś ruszyło w tym względzie, stopniowe tycie społeczeństwa, rosnące ceny paliwa i korki spowodowały, że zaczęto odtwarzać zamknięte po II wojnie światowej linie tramwajowe, wzmacniać transport publiczny, inwestować w kolej pasażerską - stąd już tylko krok do roweryzacji. A Polska? Tu też się myśli podobnie jak w Gdańsku: duże miasta: Kraków, Wrocław, Warszawa, Poznań, ale i małe, jak choćby nasze lokalne: Starogard, Chojnice, Bytów: wszędzie powstają drogi dla rowerów, strefy uspokojonego ruchu, kontrapasy, stojaki, programy rowerów miejskich. Gdańsk (słusznie, czy niesłusznie) często jest stawiany w Polsce za wzór, powinniśmy być z tego dumni, nazywają nas nawet, choć pewnie trochę na wyrost: "rowerową stolicą Polski". DLACZEGO WIĘC KAŻDA INWESTYCJA ROWEROWA JEST TRAKTOWANA U NAS JAK JAKIŚ POMYSŁ Z KOSMOSU?!!

    • 16 1

    • pewnie rybogłowi komentują na anty - u nich inwestycje rowerowe to przemianowanie leśnych dróżek na 'ścieżki rowerowe'

      i koniec. Zazdrość jest niskim uczuciem...

      • 3 4

    • nie każda inwestycja rowerowa i nie przez wszystkich (5)

      lepiej że jest komentowana (niekiedy krytycznie) niż gdyby pozostała bez żadnego odzewu. Cykliści jeżdżą, miasto inwestuje, malkontenci (nie taka duża garstka jak może się wydawać) smucą, dzień jak codzień.

      • 2 1

      • Szczerze, to chodziło mi raczej o tych wszystkich oburzonych kierowców którzy zawsze się awanturują kiedy jakakolwiek złotówka nie jest "inwestowana w drogi, albo jakakolwiek zmiana prawa nakazuje im więcej rozsądku i spokojniejszą jazdę.

        • 6 0

      • wazeliniarz bezmózgowiec sie odezwał dzieki takim jak ty pajacu niepowstał by kilometr drogi rowerowej (3)

        co kol wiek w Budyniowi powstaje to jest wymuszane na urzędasach .I to właśnie zasługa ludzi którzy ich dopingują a nie wazeliniarzy tobie podobnych

        • 0 3

        • marna prowokacja, trollu

          • 3 1

        • kolejny pseudo promotor rowerów zaślepiony żółcią? (1)

          malkontentom rowerowym nasze stanowcze NIE!

          • 1 1

          • ty z rowerami masz tyle wspólnego co koza z psem :)

            • 0 1

    • Bo mamy inne ukształtowanie terenu? (1)

      Zapraszam na podjazd ścieżką rowerową wzdłuż Cienistej !!!

      • 0 3

      • Mieszkam na Morenie - chcesz się licytować? Naprawdę myślisz, że nigdzie na świecie nie ma wzniesień?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane