- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (123 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (49 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (76 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (97 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (40 opinii)
W Gdańsku może zabraknąć sprawnych tramwajów
Seria ostatnich kolizji i wypadków z udziałem tramwajów mocno przetrzebiła tabor miejskiego przewoźnika, czyli Gdańskich Autobusów i Tramwajów. W godzinach szczytu GAiT potrzebuje 109 wozów, a ze 127 składów tylko 114 jest sprawnych. Kolejne awarie czy zdarzenia drogowe mogą sprawić, że z rozkładów wypadną kursy tramwajów.
- Jedno z nich było z winy motorniczego GAiT, w pozostałych przypadkach z winy innych uczestników ruchu. W maju z kolei odnotowaliśmy na razie jedno zdarzenie, także z winy motorniczego - mówi Alicja Mongird, rzecznik spółki GAiT.
Najpoważniejszy wypadek miał miejsce 19 kwietnia na al. Hallera, gdzie na przejeździe tramwaj typu 105N zderzył się z zawracającą ciężarówką. Ranne zostały trzy osoby: kierowca, motornicza i pasażerka. Najpoważniejsze obrażenia odniósł 58-letni kierowca. Mężczyzna z poważnym urazem głowy trafił do szpitala. Gdy tydzień później policja apelowała za naszym pośrednictwem do ewentualnych świadków wypadku, nadal nie odzyskał przytomności. Uszkodzony w wypadku tramwaj nie nadaje się do dalszej eksploatacji.
Kilka dni później w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej, Hynka i al. Legionów tramwaj tego samego typu znów zderzył się z ciężarówką. Na szczęście skutki kolizji były mniej poważne, ale z taboru GAiT trzeba było wycofać kolejny wóz.
W ubiegłym tygodniu do naprawy trafiły dwa kolejne wozy. Składy zderzyły się na Hucisku, po tym jak jeden z nich się wykoleił, a drugi - jadąc z przeciwnego kierunku - nie zdążył wyhamować. Po tym zdarzeniu liczba sprawnych tramwajów w Gdańsku ze 127 zmalała do 114.
- Zgodnie z umową przewozową na 2017 rok, w godzinach szczytu w dni robocze potrzebnych jest 109 składów. Obecnie ze 127 składów - 6 wozów przechodzi modernizację, a 7 wymaga remontów, w związku z czym liczba składów jest wystarczająca do zrealizowania zadań wynikających z umowy - dodaje Mongird.
Według oficjalnych danych, jakie uzyskaliśmy od Zarządu Transportu Miejskiego, tylko w ubiegłym miesiącu odnotowano ponad 2,3 tys. niezrealizowanych wozokilometrów. Powody były różne. Oprócz kolizji i wypadków, przyczyną były m.in. awarie, zaniki napięcia i zerwania sieci trakcyjnej, a także imprezy masowe (mecze, biegi uliczne) czy działania służb ratowniczych i policji.
Sytuacji nie poprawiają też przedłużające się naprawy. Na tory nie wyjechały jeszcze i szybko nie wyjadą trzy składy zatopione podczas ubiegłorocznej powodzi. Wóz Pesy, choć pierwotne plany były inne, jest obecnie remontowany w zakładach producenta. Dwa tramwaje typu N8C wciąż przechodzą modernizację i mają być sprawne dopiero z końcem 2017 r.
Radykalnie sytuacja poprawi się dopiero w przyszłym roku. Kilka dni temu GAiT ogłosił drugi przetarg na zakup 15 nowych tramwajów z opcją dokupienia kolejnych 15 w następnych latach. Do tego czasu musi liczyć, że pechowa passa się skończy.
Miejsca
Opinie (246) ponad 10 zablokowanych
-
2017-05-10 13:03
Zastępczaki
Gdańsku, bierz tramwaje zastępcze z OC sprawcy ;)
- 8 1
-
2017-05-10 13:07
Cos czuję, ze "nasi niemeiccy sutenerzy" zarobia na sprzedaży tramwajow
niemieckich!! :-)))
- 6 2
-
2017-05-10 13:26
(3)
Mieszkam w Warszawie a pracuje w Gdańsku od 6 lat. W Warszawie nie ma takich problemów z komunikacją miejską. Awarie są naprawdę
mało kiedy. A gdańsku notorycznie . Mam znajomą co prowadzi tramwaje w warszawie mają 18 zł na dzień dobry . A w Gdańsku zadzwońcie do kadr na ul . Jaśkowa dolina . Wspomne tylko ,że koszule w Warszawie dostają a w Gdańsku wszystko swoje....- 16 1
-
2017-05-10 14:02
No i co ty na to pawełku? koleś prezes dobrze zarabia? może trzeba zadbać o ludzi zatrudnionych w tej kolesiowskiej firmie!
- 6 0
-
2017-05-10 14:11
Mrnobody (1)
HaHa co Ty człowieku pier... Mieszkałem ostatnie 3 lata w Warszawie. Co 2 dzień psuje się tam na trasie jakiś tramwaj i trzeba na szybko szukać komunikacji zastępczej, żeby do pracy na czas dojechać, a w godzinach szczytu całe miasto w korkach stoi włącznie z tramwajami. Jeśli tak dobrze jest w Waszej Warszawce, to dlaczego tam nie wrócisz...
- 0 6
-
2017-05-10 17:20
czytaj ze zrozumieniem.... nie jestem motorniczym tylko znajoma. A Warszawie komunikacja jest ok.
- 3 0
-
2017-05-10 13:53
Proszę niektórych, bez emocji
Wóz 1002, przyszedł po remoncie i co ? stoi. Kto wymyślił jazde przez Hucisko na drugiego , motorniczowie ? Nie - ZTM zwrotnica odbiła i kolizja, Dlaczego w Gdańsku są dwie Centrale Ruchu ? Centrale Ruchu z ZTM rozwiązać, ich radiowozy sprzedać a wynajmowany lokal zwolnić i tak nie ma nik z nich uprawnień do sprowadzania tramwajów a w GAiT ma każdy pracownik Centrali Ruchu. No cóż pasażerowie w biletach płacą za utrzymanie dwóch Centrali Ruchu
- 16 2
-
2017-05-10 14:09
Mrnobody
Ważnie, żeby z roku na rok bilety były droższe i żeby zatrudniać kolejnych darmozjadów z renomy, którzy w chwili obecnej to już chyba mieszkają w autobusach i tramwajach. Na to są pieniądze, ale na zakup nowych podkreślam nowych tramwajów, a nie złom z Niemiec, kiedy mamy świetne rodzime firmy jak Pesa, czy Solaris. Tylko podejścia w przetargu na tramwaje, byle taniej, bo urzędasy muszą dostać premie, i trzeba zatrudnić kolejnych 100 bezmózgów z Renomy.
- 5 0
-
2017-05-10 14:10
kobiety za sterami tramwajow = kraksa
to bylo do przewidzenia
- 9 8
-
2017-05-10 15:32
jak by ludzie kupowali i kasowali bilety to by było więcej pieniędzy na nowe pojazdy
No ale jak ludzie jeżdżą na gapę a jeszcze inni ludzie bronią gapowiczów przed kontrolerami to tak potem jest.
- 7 0
-
2017-05-10 15:34
Tranwaje 105 to szrot (4)
Dortmundy są ok, ale 105 to szroty, nie hamują, ciągle się psują, ten który uczestniczył w wypadku z tirem był wyjątkowym szrotem który co II dzień zjeżdżał zepsuty albo w ogóle nie wyjeżdżał z zajezdni, miał też swego czasu problemy z hamowaniem więc...
- 6 7
-
2017-05-10 16:00
Problem to motorowa miała z umiejętnościami (3)
A nie tramwaj z chamowaniem
- 1 4
-
2017-05-10 16:55
(2)
wydaje mi się że bronisz kierowcy TIRA to przecież on zawinił bo nie spojrzał przez ramię
- 2 2
-
2017-05-10 18:35
a może już stał a ona w niego wiechała
tira nie widziała zwalnia się jak nie ma się pewności czy nie wjedzie a ona pedał w podłogę i zero myślenia ile trzeba zasuwać żeby tak tira skasować więc nie bronie kierowcy tylko stwierdzam brak myślenia u pani L
- 2 3
-
2017-05-10 18:44
ps. tir to nie osobówka
i nie skręci od tak żeby skręcić w lewo musi zrobić wcześniej luk żeby się złamać a to trwa i nie powiesz mi że tego nie widać z daleka i nie da się zareagować ale tak jak mówiłem pedał w podłogę i zero myślenia
- 2 3
-
2017-05-10 15:46
Jaka płaca tacy motorowi
Tak panie kierowniku trzeba było płacić wiecej to by ludzie nie uciekali a tak przyjdzie młody 4 tramwaje skasuje i do zwolnienia o dobrych nie dbacie to tak macie
- 15 0
-
2017-05-10 15:52
Bronka dyspozytora posadzić w tramwaju (4)
On pokaże ja sie gra. Przepraszam prowadzi
- 11 1
-
2017-05-10 17:22
(1)
Tak Tak Bronek da czadu gierkami turbo....
- 3 0
-
2017-05-10 18:23
on w pesie na wyświetlaczu w pasjansa by grał
a w okienku w drzwiach popielniczkę by zrobił
- 5 0
-
2017-05-10 19:15
on może bo to pierwsza konfitura w nowym porcie (1)
- 1 1
-
2017-05-11 07:59
Jabłko daleko od jabłoni nie upadnie.
Łun ma tak po ojcu.A na starość wszystkim odbija.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.