- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (24 opinie)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (82 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
W centrum Gdyni pojawiły się szyldy retro
Po zmianach na przystanku SKM Redłowo oraz nowym wzornictwie szyldów YMCA i Cyganerii, przyszedł czas na szyldy rzemieślników z ul. Starowiejskiej Abrahama i 3 maja w Gdyni. Pięć nowych szyldów ma być początkiem wprowadzania ładu przestrzennego w Śródmieściu.
Dlatego Stowarzyszenie Traffic Design, które wcześniej przeprowadziło rewolucję we wzornictwie przystanku SKM Redłowo oraz w YMCA (w tym czasie zmienił się również wystrój i zewnętrzny wygląd Cyganerii) postanowiło ujednolicić także szyldy w sercu Gdyni.
Projektanci zajęli się zakładami kaletnika, szewca, miejscem, gdzie wykonywane są przeróbki krawieckie, punktem naprawy maszyn do szycia oraz sklepem z tkaninami. Efektem ich prac są nowe, schludne i wpisujące się w charakter ulicy szyldy.
- Zdecydowaliśmy się działać i robić realizacje, które budzą zachwyt i podziw. Żeby inni mogli kopiować pomysły i się nami inspirować, by w ciągu kilkunastu lat Gdynia mogła ponownie wyglądać jak w okresie międzywojennym, gdy dobrze dobrane liternictwo budowało efekt przyjazności tego miasta - mówi Jacek Wielebski ze stowarzyszenia Traffic Design.
Wbrew pozorom, szyldy nie są wykonane szablonowo, ale mimo różnych technik, wpisują się w przestrzeń i jej nie dominują. Zastosowano m.in. litery wycięte w metalu, neon czy ręcznie malowany szyld szewca. Z prac projektantów i końcowych efektów ich działań zadowoleni są też przedsiębiorcy.
- Cieszę się, że wystrój i wygląd elewacji został zaprojektowany przez fachowców, ponieważ trudno by to było samemu wymyślić. Szczególnie, że nie chcieliśmy standardowej naklejki na szybę, lecz czegoś, co wpisze się w ład plastyczny - podkreśla Andrzej Radoń, właściciel zakładu napraw maszyn do szycia.
Projekt zrealizowany został dzięki finansowej nagrodzie dla Traffic Design, przyznanej w konkursie banku BPH "Zmieniaj świat wokół siebie".
Opinie (105) 7 zablokowanych
-
2015-12-19 22:36
TAK!!!
Bardzo dobry kierunek. Lepiej pozno niz wcale. Trojmiasto potrzebuje wreszcie uporzadkowania tego szyldo-balaganu. Trzeba wracac do retro, bo nasz marnej jakosci kapitalizm przyniosl tylko baneroze i kompletny brak poszanowania dla ladu architektonicznego.
- 13 1
-
2015-12-19 22:22
Co dadzą nowe jednolite szyldy na opłakanym stanie kamienic ? O wyglądzie samej ulicy takiej jak np. Jana z Kolna nie wspominając !
- 4 6
-
2015-12-19 22:18
Podstawowy chwyt marketingowy, stosowany przy rebrandingu produktu na klasę premium. Łatwy i bardzo chwytliwy. Aż dziw bierze, że ktoś dalej korzysta ze standardowych, przaśnych layoutów podrzędnych agencji reklamowych. Gdzie się nie obejrzeć krzykliwe i dziadowskie szyldy rodem z połowy lat 90'. Brawo za inicjatywę, oby inni brali przykład
- 17 2
-
2015-12-19 22:17
Szkoda kasy najemcow
co nie ?
- 1 6
-
2015-12-19 19:46
neony (4)
Jeszcze by mogli przywrocic.
W Gdansku przynajmniej dwa:
-"Gdansk miastem kwiatow"
- "Welcome to Gdansk"
Oba byly we Wrzeszczu- 10 7
-
2015-12-19 22:12
Moda Polska też miała neony róg Grunwaldzkiej i na Heweliusza.
- 4 0
-
2015-12-19 22:06
nie bylo zadnego welcome to gdansk
tylko "welcome to poland" byl to neon orbisu na monopolu
- 1 2
-
2015-12-19 21:17
Nie rozumiem, co to niby znaczy: "welcome in Gdansk". Po co szyldy, których treści nie idzie zrozumieć?
- 5 5
-
2015-12-19 19:55
"Welcome to Gdańsk" był przy dworcu głównym vis-a-vis zieleniaka, budynek Rajska 1. Co do drugiego to masz rację, budynek na rogu Al. Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny.
- 3 2
-
2015-12-19 18:02
Zarąbiście! (3)
- 399 7
-
2015-12-19 22:08
reklamy i banery
z pożyczkami i złomowaniem i skupem aut najbardziej psują wizerunek miasta.....nie tylko naszego...
- 16 1
-
2015-12-19 19:48
Nie?
Te płaczki z Morskiej powinny uczyć się jak przyciąga się klienta. Estetyka i sugestywność, a nie wrzask w tonacji targowiska z początku lat 90-tych. Do roboty handlowcy z Morskiej.
- 31 2
-
2015-12-19 19:32
Mega!
Szkoda tylko, że giną wśród tej pstrokacizny...
- 29 2
-
2015-12-19 20:02
Bardzo mi się to podoba, ale... (1)
co na to Ryszard Petru?
- 18 19
-
2015-12-19 22:05
bardziej mnie to interesuje niż zdanie Kaczora i jego kumpli
- 4 12
-
2015-12-19 21:58
sukces goni sukces
i ci jeszcze...wymysla
- 1 1
-
2015-12-19 21:54
Sponsor
Dobrze, że są jeszcze Banki które oprócz zysków stawiają na otoczenie i sponsorują takie akcje! Brawo dla Banku BPH.
- 6 1
-
2015-12-19 18:14
Bardzo fajnie to wyglada. Jednak da (2)
- 117 4
-
2015-12-19 18:15
Daleka droga do tego, aby pozbyc sie tych okropnych naciapanych reklam z budynkow w centrum miasta. (1)
- 25 2
-
2015-12-19 21:33
teraz jest PISSS
i wygonimy ten shit z miast !!!!
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.