• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W centrum Gdyni pojawiły się szyldy retro

Michał Sielski
19 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pasteloza wiecznie żywa?
  • Zmiany są widoczne gołym okiem. Krzykliwe szyldy zastąpiono stonowanymi informacjami. I dla wielu są one bardziej widoczne niż wcześniej.
  • Szyldy mają pasować do charakteru ulicy.
  • Czasem niewielka zmiana wystarczy, by było znacznie bardziej estetycznie.
  • Róg ul. 3 Maja i Starowiejskiej.
  • Niekiedy warto dopasować kolor ogrodzenia do szyldu.

Po zmianach na przystanku SKM Redłowo oraz nowym wzornictwie szyldów YMCA i Cyganerii, przyszedł czas na szyldy rzemieślników z ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni Abrahama zobacz na mapie Gdyni3 maja zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pięć nowych szyldów ma być początkiem wprowadzania ładu przestrzennego w Śródmieściu.



Podobają ci się nowe szyldy na ul. Starowiejskiej?

Szyldy rzemieślników w centrum Gdyni są bardzo różne. Jedni stawiają na jak najwięcej informacji, inni na krzykliwe kolory, jeszcze inni na migające lampki. Jest też grupa, która o wygląd zewnętrzny swoich punktów nie dba wcale.

Dlatego Stowarzyszenie Traffic Design, które wcześniej przeprowadziło rewolucję we wzornictwie przystanku SKM Redłowo oraz w YMCA (w tym czasie zmienił się również wystrój i zewnętrzny wygląd Cyganerii) postanowiło ujednolicić także szyldy w sercu Gdyni.
Projektanci zajęli się zakładami kaletnika, szewca, miejscem, gdzie wykonywane są przeróbki krawieckie, punktem naprawy maszyn do szycia oraz sklepem z tkaninami. Efektem ich prac są nowe, schludne i wpisujące się w charakter ulicy szyldy.

- Zdecydowaliśmy się działać i robić realizacje, które budzą zachwyt i podziw. Żeby inni mogli kopiować pomysły i się nami inspirować, by w ciągu kilkunastu lat Gdynia mogła ponownie wyglądać jak w okresie międzywojennym, gdy dobrze dobrane liternictwo budowało efekt przyjazności tego miasta - mówi Jacek Wielebski ze stowarzyszenia Traffic Design.
Wbrew pozorom, szyldy nie są wykonane szablonowo, ale mimo różnych technik, wpisują się w przestrzeń i jej nie dominują. Zastosowano m.in. litery wycięte w metalu, neon czy ręcznie malowany szyld szewca. Z prac projektantów i końcowych efektów ich działań zadowoleni są też przedsiębiorcy.

- Cieszę się, że wystrój i wygląd elewacji został zaprojektowany przez fachowców, ponieważ trudno by to było samemu wymyślić. Szczególnie, że nie chcieliśmy standardowej naklejki na szybę, lecz czegoś, co wpisze się w ład plastyczny - podkreśla Andrzej Radoń, właściciel zakładu napraw maszyn do szycia.
Projekt zrealizowany został dzięki finansowej nagrodzie dla Traffic Design, przyznanej w konkursie banku BPH "Zmieniaj świat wokół siebie".

Opinie (105) 7 zablokowanych

  • TAK!!!

    Bardzo dobry kierunek. Lepiej pozno niz wcale. Trojmiasto potrzebuje wreszcie uporzadkowania tego szyldo-balaganu. Trzeba wracac do retro, bo nasz marnej jakosci kapitalizm przyniosl tylko baneroze i kompletny brak poszanowania dla ladu architektonicznego.

    • 13 1

  • Co dadzą nowe jednolite szyldy na opłakanym stanie kamienic ? O wyglądzie samej ulicy takiej jak np. Jana z Kolna nie wspominając !

    • 4 6

  • Podstawowy chwyt marketingowy, stosowany przy rebrandingu produktu na klasę premium. Łatwy i bardzo chwytliwy. Aż dziw bierze, że ktoś dalej korzysta ze standardowych, przaśnych layoutów podrzędnych agencji reklamowych. Gdzie się nie obejrzeć krzykliwe i dziadowskie szyldy rodem z połowy lat 90'. Brawo za inicjatywę, oby inni brali przykład

    • 17 2

  • Szkoda kasy najemcow

    co nie ?

    • 1 6

  • neony (4)

    Jeszcze by mogli przywrocic.
    W Gdansku przynajmniej dwa:
    -"Gdansk miastem kwiatow"
    - "Welcome to Gdansk"
    Oba byly we Wrzeszczu

    • 10 7

    • Moda Polska też miała neony róg Grunwaldzkiej i na Heweliusza.

      • 4 0

    • nie bylo zadnego welcome to gdansk

      tylko "welcome to poland" byl to neon orbisu na monopolu

      • 1 2

    • Nie rozumiem, co to niby znaczy: "welcome in Gdansk". Po co szyldy, których treści nie idzie zrozumieć?

      • 5 5

    • "Welcome to Gdańsk" był przy dworcu głównym vis-a-vis zieleniaka, budynek Rajska 1. Co do drugiego to masz rację, budynek na rogu Al. Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny.

      • 3 2

  • Zarąbiście! (3)

    • 399 7

    • reklamy i banery

      z pożyczkami i złomowaniem i skupem aut najbardziej psują wizerunek miasta.....nie tylko naszego...

      • 16 1

    • Nie?

      Te płaczki z Morskiej powinny uczyć się jak przyciąga się klienta. Estetyka i sugestywność, a nie wrzask w tonacji targowiska z początku lat 90-tych. Do roboty handlowcy z Morskiej.

      • 31 2

    • Mega!

      Szkoda tylko, że giną wśród tej pstrokacizny...

      • 29 2

  • Bardzo mi się to podoba, ale... (1)

    co na to Ryszard Petru?

    • 18 19

    • bardziej mnie to interesuje niż zdanie Kaczora i jego kumpli

      • 4 12

  • sukces goni sukces

    i ci jeszcze...wymysla

    • 1 1

  • Sponsor

    Dobrze, że są jeszcze Banki które oprócz zysków stawiają na otoczenie i sponsorują takie akcje! Brawo dla Banku BPH.

    • 6 1

  • Bardzo fajnie to wyglada. Jednak da (2)

    • 117 4

    • Daleka droga do tego, aby pozbyc sie tych okropnych naciapanych reklam z budynkow w centrum miasta. (1)

      • 25 2

      • teraz jest PISSS

        i wygonimy ten shit z miast !!!!

        • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane