• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czerwcu zaczną układać tory

Michał Tusk
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Linię tramwajową na Chełm zbuduje firma, która - poza niską ceną - zaproponuje najkrótszy czas realizacji projektu. Wszystkie prace trzeba zakończyć przed 1 stycznia 2008 r., bo inaczej przepadną miliony złotych dotacji z UE. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.

Nowa trasa tramwajowa to największa część przedsięwzięcia pod nazwą Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej, na który gminie udało się zdobyć 80 milionów złotych z funduszy unijnych. Gdy w październiku okazało się, że Gdańsk otrzyma te pieniądze, stało się też jasne, że czekają nas dwa lata utrudnień na drogach. Powód: wszystkie roboty trzeba zakończyć jeszcze w 2007 roku - takiego terminu wymaga Unia Europejska.

W czwartek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę linii na Chełm. Aby podkreślić konieczność szybkiego oddania inwestycji do użytku, przy wyborze odpowiedniej firmy - poza ceną - liczyć się będzie też zadeklarowany czas realizacji.

Zakres prac jest ogromny. Poza położeniem torów wykonawca musi stworzyć całą infrastrukturę energetyczną (podstacje, kable i sieć trakcyjną), przystanki oraz dojście do nich (w tym - prawdopodobnie - windy dla niepełnosprawnych przy wiaduktach nad al. Armii Krajowej).

Poza projektowanymi od dawna czterema przystankami w ciągu ulic Armii Krajowej i Sikorskiego powstanie też przystanek na pętli obok kościoła przy ul. Cieszyńskiego. Połączenie z istniejącą siecią ma być wykonane tak, by jadące w stronę centrum miasta tramwaje mogły wybrać jeden z dwóch kierunków: - Pierwszy to trasa przez węzeł Okopowa do przystanku przy Bramie Wyżynnej. Drugi to skręt w ul. 3 Maja i przejazd przy Urzędzie Miejskim w stronę Błędnika - wyjaśnia Janusz Łogadzki z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jeśli przetarg potoczy się sprawnie, prace ruszą pełną parą w czerwcu.

Inżynierowie myślą też o przyszłości. - Przy projektowaniu tej trasy bierzemy pod uwagę jej późniejszą rozbudowę o krótki odcinek łączący przystanek "Pohulanka" z ulicą Kartuską oraz przedłużenie linii aż na Łostowice - mówi Łogadzki.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (50) 4 zablokowane

  • No ładnie

    to i renoma teraz też bedzie docierać na chełm tramwajami , buhehehe

    • 0 0

  • aaa... jeszcze jedno:)

    w którym czerwcu... ? :)

    • 0 0

  • 'przystanek "Pohulanka"' - brzmi groznie:)

    • 0 0

  • W końcu będzie tramwaj dla moherów na chełm korki na AK sa naparawdę uciążliwe. Szkoda tylko że część pieniędzy pójdzie na bok, ale tak chyba musi już być przy tego typu inwestycjach (przykład afera mostowa w wawie).

    • 0 0

  • a tramwaj i tak nie podjedzie:-)))

    co oczywiscie okaze sie na koncu jak zbuduja calosc :-))) pozdrawiam kierowcow tramwajow jak w zime zlapie gololedz, mroz itp...w dół bedą pędzić z predkoscia blyskawicy a chętnych na przejazd będą zabierać w biegu...buahahaha

    • 0 0

  • Wypraszam sobie takie komentarze. Zgodnie z wytycznymi, które opracowane zostaly na posiedzeniu Rady Miasta w dn. 08.02.2006, motorniczy zostanie zobowiązany przed wjazdem na górę na zamianę kół na zębatki.

    • 0 0

  • numer tramwaju

    Ale jeżeli juz wszystko się uda. Jeżeli motorniczy podjedzie i w szystko bedzie git to ciekawi jaki tramwaj pojedzie na Chełm? Czy stworzą jakąś nową linie, czy może 2 jadąc ul. 3 maja odbije na Chełm, zrobi tam rundkę i zjeżdżając w dół Armii Krajowej pojedzie prosto, przystanek Centrum, potem do Bramy Wyżynnej i dalej tak jak teraz?

    • 0 0

  • Naiwny jesteś, to bedzie powieszona do liny gondola. Coś na kształt kolejki górskiej. W celu zachowania podstaw bezpieczeństwa wyposażone zostanie toto w spadochrony.

    • 0 0

  • a Wy marudzcie bo i tak nic pozytecznego nie zrobicie

    • 0 0

  • a Wy marudzcie bo i tak nic pozytecznego nie zrobicie

    nieroby i wieczni malkontenci. Co Wy zrobiliscie?? Jak oceniaja wasza prace inni??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane