• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czerwcu zaczną układać tory

Michał Tusk
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Linię tramwajową na Chełm zbuduje firma, która - poza niską ceną - zaproponuje najkrótszy czas realizacji projektu. Wszystkie prace trzeba zakończyć przed 1 stycznia 2008 r., bo inaczej przepadną miliony złotych dotacji z UE. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na wykonawcę inwestycji.

Nowa trasa tramwajowa to największa część przedsięwzięcia pod nazwą Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej, na który gminie udało się zdobyć 80 milionów złotych z funduszy unijnych. Gdy w październiku okazało się, że Gdańsk otrzyma te pieniądze, stało się też jasne, że czekają nas dwa lata utrudnień na drogach. Powód: wszystkie roboty trzeba zakończyć jeszcze w 2007 roku - takiego terminu wymaga Unia Europejska.

W czwartek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę linii na Chełm. Aby podkreślić konieczność szybkiego oddania inwestycji do użytku, przy wyborze odpowiedniej firmy - poza ceną - liczyć się będzie też zadeklarowany czas realizacji.

Zakres prac jest ogromny. Poza położeniem torów wykonawca musi stworzyć całą infrastrukturę energetyczną (podstacje, kable i sieć trakcyjną), przystanki oraz dojście do nich (w tym - prawdopodobnie - windy dla niepełnosprawnych przy wiaduktach nad al. Armii Krajowej).

Poza projektowanymi od dawna czterema przystankami w ciągu ulic Armii Krajowej i Sikorskiego powstanie też przystanek na pętli obok kościoła przy ul. Cieszyńskiego. Połączenie z istniejącą siecią ma być wykonane tak, by jadące w stronę centrum miasta tramwaje mogły wybrać jeden z dwóch kierunków: - Pierwszy to trasa przez węzeł Okopowa do przystanku przy Bramie Wyżynnej. Drugi to skręt w ul. 3 Maja i przejazd przy Urzędzie Miejskim w stronę Błędnika - wyjaśnia Janusz Łogadzki z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jeśli przetarg potoczy się sprawnie, prace ruszą pełną parą w czerwcu.

Inżynierowie myślą też o przyszłości. - Przy projektowaniu tej trasy bierzemy pod uwagę jej późniejszą rozbudowę o krótki odcinek łączący przystanek "Pohulanka" z ulicą Kartuską oraz przedłużenie linii aż na Łostowice - mówi Łogadzki.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (50) 4 zablokowane

  • tramwaj na Powstancow.Warszawskich

    w opisie przebiegu budowanej przed 1945 trasy tramwajowej przez pomylke wpisalem Powst.Slaskich -chodzilo oczywiscie o ul.Powstancow.Warszawkich :)

    • 0 0

  • planowane linie tramwajowe...

    bardzo Mnie cieszy to, ze w koncu cos zaczyna sie ruszac w kwestii rozbudowy sieci tramwajowej w Gdansku... dlaczego jednak miejscy decydenci pomijaja milczeniem fakt, ze wiekszosc prac planistycznych, pomiarowych, ziemnych, wiadukty, etc, na tej trasie sa juz dawno gotowe -nie jest to wiec budowa nowej linii...
    istnieje w Gdansku jeszcze inna trasa trawwajowa, na ktorej zostaly juz dawno wykonane prace planistyczne, pomiarowe, ziemne.. dzis na duzej czesci tej trasy sa poprostu ulice.. jest to trasa Centrum -Suchanino -Wrzeszcz .. dzis trase nalezaloby troche skorygowac, bo na koncowym odcinku stoja 2 duze budynki nalezace do Politechniki, ale i tak miejsce na tory na calej dlugosci jest wlasciwie gotowe.. linia polaczylaby Suchanino z Centrum, a takze rozladowala zatloczona ul.Sobieskiego...

    • 0 0

  • PRZETARG, hehehe

    zeby nie draznic ludzi trzeba go zrobic, ale coniektorzy dobrze juz dzis wiedzą kto go wygra, hehe. Prawda panie "..." były kierowniku wydziału sieci w zkm, Prawda panie "..." następny były kierowniku tym razem wydziału torów. Obydwaj obecnie nadzorujący prace Zakładu Komunikacji Miejskiej, siedzący na stołkach jako inspektorzy w Zarządzie Dróg i Zieleni, który to został wybrany jako komórka do kontroli w/w zakładu, niedość tego, to jednego z nich żona jest strasznie zapracowana w jednej z firm która wiecznie wygrywa przetargi np na modernizacje trakcji tramwajowej czy wymiane słupów trakcyjnych, heh. Zapomniałbym wspomnieć o firmie Grawel, ale to juz inna "bajka"
    Żenada

    • 0 0

  • NOWY TABOR

    CIEKAWE CZY ZKM OTRZYMA TEZ NOWY TABOR I NIE MOWIE TU O G....E Z ALSTOMU TYLKO O WYROBACH BYDGOSKIEGO PESA SA.CHODZI TU O NAJNOWSZE DZIECKO TEGO ZAKLADU( koszt ok 1,5-2mln w porownaniu do G...A z Alstomu za 7mln),EWENTUALNIE O GLEBOKO ZMODERNIZOWANE 805NM z Bydgoszcy. WSZYSTKIE POJAZDY NOWOCZESNE I TANIE W EKSPLATACJI W DODATKU OPARTE O SPRAWDZONE ROZWIAZANIA.

    • 0 0

  • Europa, w mordę jeża

    I na cuś ta EU się nada w końcu. Pogonią kota wykonawcom oraz zlecenidawcom i jak projekt skończony na czas nie będzie to kasy tyż nie będzie. Europa finansuje ale także Europa wymaga. Wszystko piknie ale jak nadejdzie zadeklarowny termin zakończenia inwestycji to bez czynu społecznego młodzieży szkolnej i spontanicznej pomocy polskich jednostek NATO się nie odbędzie. A Adamowicz, jak dotrwa, będzie miał cygaro w gaciach.
    Już to widzę - łech łech łech.
    Bo to u nas króluje taka "szynka z drobiu w opakowaniu zastępczym" co to nie ma nic wspólnego ani z szynką - polish ham, ani z opakowniem ani tym bardziej z kapitalizmem i demokracją, że już o prawie i sprawiedliwości nie wspomnę.

    • 0 0

  • znowu najniższa cena...

    powodzenia... urzędasy nic a nic się nie uczą na błędach...

    • 0 0

  • Za mało prądu w herbacie...

    warszawiak...dolej sobie jeszcze,i zdejmij różowe okulary...jak otrzeżwiejesz zobaczysz...szarą rzeczywistość wiszącą na szelkach...np. porażka,dosłowna pasażerki.

    • 0 0

  • Z Chełmu bezpośrednio na Stogi

    Nie uruchomienie w przyszłości takiego połączenia bułoby paranoją.

    • 0 0

  • Na pewno

    poprawienie dojazdu na Chełm się przyda. Autobusy na Chełm w godzinach szczytu nieraz nawet mają zajęte ponad połowę miejsc siedzących. W tym samym czasie do autobusów na Orunię często połowa pasażerów się nie mieści i zostają na przystanku. Te tramwaje na pewno są Chełmowi pilnie potrzebne.

    • 0 0

  • Wszeteczny blazen. Wszeteczny - idealne i szalenie miłe dla sluchu slówko.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane