• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W marcu poznamy operatora Mevo 2.0

Patryk Szczerba
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy. Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przesłał do zainteresowanych firm zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert na system rowerów metropolitalnych. Mają na to czas do 2 marca. Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w tym roku.



Czy będziesz korzystać z nowego Mevo?

Zakończeniem dialogu konkurencyjnego z trzema wybranymi firmami: konsorcjum BikeU i Freebike, firmą Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska jest zaproszenie potencjalnych wykonawców do składania ofert na Mevo 2.0.

Zostało ono wysłane we wtorek. Na oferty Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje do 2 marca.

Kryteria oceny ofert to:

  • cena - 60 proc.
  • koncepcja funkcjonowania Mevo - 40 proc.


Czytaj też: Mevo 2.0 ma ruszyć w tym roku

- W tym drugim elemencie zawiera się: ocena roweru - 15 proc., sposób zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem - 10 proc., liczba dodatkowych punktów ładowania - 5 proc., liczba stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo/e-cargo - 5 proc., odsetek pojazdów zeroemisyjnych przeznaczonych do obsługi systemu - 5 proc. - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.

Wybór oferty i podpisanie umowy w marcu



Wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie 6-letniej umowy ma odbyć się jeszcze w marcu. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców system mógłby dzięki temu ruszyć do końca 2021 roku.

- Zanim z rowerów będą mogli skorzystać zarejestrowani użytkownicy, 100 jednośladów trafi na testy wewnętrzne, w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy, które będą trwały minimum dwa tygodnie. Po tym okresie odbędzie się przynajmniej miesięczny rozruch systemu, przy minimum połowie floty. W tym czasie użytkownicy będą mogli rejestrować się i korzystać z systemu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Dopiero po pozytywnym zakończeniu wszystkich testów planowanych na 11 miesięcy od podpisania umowy, Mevo zostanie uruchomione - wyjaśnia Alicja Mongird.
Co istotne w Mevo 2.0, operator otrzyma zapłatę za usługę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

Jakie będzie nowe Mevo?



Przypomnijmy: nowe Mevo będzie systemem mieszanym z 4099 rowerami (tysiąc rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). W metropolii będzie rozlokowanych 717 stacji, wcześniej było 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, w Rumi, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.

W każdej gminie powstaną stacje ładowania baterii. Przyszły operator musi zapewnić minimum 31 takich punktów. Bateria ma pozwolić na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią, płacąc stawkę jak za tradycyjny rower.

Sposób używania systemu się nie zmieni. Rowery będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej (skanowanie kodu QR), urządzeń wyposażonych w technologię NFC lub kart zbliżeniowych, a także przez centrum kontaktu.

Bez zmian pozostanie również system zwrotu. Będzie można zwracać je, tak jak do tej pory, także poza stacjami. Każdy użytkownik będzie mógł zarezerwować pojazd nie dłużej niż na 10 minut. W trakcie wypożyczenia roweru będzie opcja postoju. Rowery będą posiadać m.in. 7-biegową przekładnię ze zintegrowanym hamulcem, opony z wkładką antyprzebiciową, a także koszyk o pojemności min. 10 litrów zabezpieczający mały bagaż z 5 stron.

Jakie ceny po wykorzystaniu abonamentu?



Do dyspozycji użytkowników będą dwa rodzaje abonamentów: abonament miesięczny za 29,99 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z 2 godzin jazdy na rowerze tradycyjnym lub godzinę na rowerze elektrycznym.

Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 0,2 zł, na tradycyjnym 0,1 zł.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (0,15 zł za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 0,30 zł za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 godzin za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 min. jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 min. na rowerze elektrycznym).

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • za 30 PLN to możecie mnie pocałowac w pompkę (1)

    nie mam zamiaru utrzymywać pajaców i obiboków

    • 16 5

    • To kup roczny abonament, wychodzi taniej.

      • 3 2

  • Jak zostanie nazwa, to będzie powtórka z rozrywki

    I jeszcze to 2.0 zakłada następne warianty...

    • 2 0

  • Rower z reki do reki w dobie tzw pandemii xD Absurd goni absurd.

    • 3 1

  • Będzie płyn do odkażania kiery i siodełka?

    • 2 0

  • powinni się nazywać Przewał 2.0

    • 5 1

  • Mevo 2.0 zostało dostosowane do Korposzczurków bo im abonament bedzie opłacał pracowdawca jak poprzednio!

    I tylko oni będą z niego korzystać. Ale już na szczęście nie będą miały takiego powodzenia bo obecnie przyzwyczaili się do hulajnogi elektrycznej którą tez większości maja opłacaną przez pracodawcę. Urzędasy się skompromitowały kolejny raz i jak widać znowu zrobili odwrotnie niż mieszkańcy chcieli w konsultacjach !!Wiec po co te konsultacje ?Jak zawsze dla picu.
    I tą żenadę nazywają stacjami rowerów? Po pierwsze stacja rowerowa powinna ładować rowery elektryczne!!Po drugie powinna być zadaszona !!
    Ale jak widać skompromitowane urzędasy są bezkarnie wiecznie i mogą się kompromitować wielokrotnie !

    • 2 0

  • Jak to widzę:

    Rowery elektryczne mają sens tylko kiedy są ładowane na miejscu (jak w Warszawie) - nasze Mevo skończy tak, że żaden elektryk nie będzie ładowany, bo to się nie opłaca.

    • 8 0

  • (2)

    Z uporem maniaka znów wchodzą w rowery elektryczne i znów będzie wielki kwik i płacz. No i jeżeli okazjonalne wypożyczenie będzie związane z kaucja to też nie skorzystam. No i jeszcze jedno. Jeżeli mam z Gdańska do oliwy przejechać rowerem to zapłacę więcej niż za tramwaj więc jakoś słabo to widzę
    System warszawski chyba lepszy

    • 21 0

    • Mevo 30 zł/mies tramwaj 90 zł/mies (1)

      • 2 3

      • Leming z roweru w abonamencie bedziesz mugł jechac tylko 2 godziny dziennie

        • 0 1

  • czy OMGGS odda moje 20 zł, które wpłaciłem do ich poprzedniego wykonawcy?

    teraz się wypierają ze to nie oni tylko NexBike Tricity. A ludzi na setki tysiecy wyrolowali.

    • 4 0

  • Prawdziwie społeczny, wspólny rower może powstać tylko w państwie socjalistycznym

    W państwie neoliberalnym będzie to co zwykle: prywatyzacja zysków, uspołecznienie strat

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane