• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W marcu poznamy operatora Mevo 2.0

Patryk Szczerba
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy. Przedstawiciele OMGGS zakładają, że w marcu zostanie wybrany operator Mevo, a wraz z tym uroczyste podpisanie umowy.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przesłał do zainteresowanych firm zaproszenie do złożenia ostatecznych ofert na system rowerów metropolitalnych. Mają na to czas do 2 marca. Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w tym roku.



Czy będziesz korzystać z nowego Mevo?

Zakończeniem dialogu konkurencyjnego z trzema wybranymi firmami: konsorcjum BikeU i Freebike, firmą Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska jest zaproszenie potencjalnych wykonawców do składania ofert na Mevo 2.0.

Zostało ono wysłane we wtorek. Na oferty Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje do 2 marca.

Kryteria oceny ofert to:

  • cena - 60 proc.
  • koncepcja funkcjonowania Mevo - 40 proc.


Czytaj też: Mevo 2.0 ma ruszyć w tym roku

- W tym drugim elemencie zawiera się: ocena roweru - 15 proc., sposób zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem - 10 proc., liczba dodatkowych punktów ładowania - 5 proc., liczba stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo/e-cargo - 5 proc., odsetek pojazdów zeroemisyjnych przeznaczonych do obsługi systemu - 5 proc. - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.

Wybór oferty i podpisanie umowy w marcu



Wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie 6-letniej umowy ma odbyć się jeszcze w marcu. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców system mógłby dzięki temu ruszyć do końca 2021 roku.

- Zanim z rowerów będą mogli skorzystać zarejestrowani użytkownicy, 100 jednośladów trafi na testy wewnętrzne, w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy, które będą trwały minimum dwa tygodnie. Po tym okresie odbędzie się przynajmniej miesięczny rozruch systemu, przy minimum połowie floty. W tym czasie użytkownicy będą mogli rejestrować się i korzystać z systemu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Dopiero po pozytywnym zakończeniu wszystkich testów planowanych na 11 miesięcy od podpisania umowy, Mevo zostanie uruchomione - wyjaśnia Alicja Mongird.
Co istotne w Mevo 2.0, operator otrzyma zapłatę za usługę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

Jakie będzie nowe Mevo?



Przypomnijmy: nowe Mevo będzie systemem mieszanym z 4099 rowerami (tysiąc rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). W metropolii będzie rozlokowanych 717 stacji, wcześniej było 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, w Rumi, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.

W każdej gminie powstaną stacje ładowania baterii. Przyszły operator musi zapewnić minimum 31 takich punktów. Bateria ma pozwolić na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią, płacąc stawkę jak za tradycyjny rower.

Sposób używania systemu się nie zmieni. Rowery będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej (skanowanie kodu QR), urządzeń wyposażonych w technologię NFC lub kart zbliżeniowych, a także przez centrum kontaktu.

Bez zmian pozostanie również system zwrotu. Będzie można zwracać je, tak jak do tej pory, także poza stacjami. Każdy użytkownik będzie mógł zarezerwować pojazd nie dłużej niż na 10 minut. W trakcie wypożyczenia roweru będzie opcja postoju. Rowery będą posiadać m.in. 7-biegową przekładnię ze zintegrowanym hamulcem, opony z wkładką antyprzebiciową, a także koszyk o pojemności min. 10 litrów zabezpieczający mały bagaż z 5 stron.

Jakie ceny po wykorzystaniu abonamentu?



Do dyspozycji użytkowników będą dwa rodzaje abonamentów: abonament miesięczny za 29,99 zł oraz roczny za 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z 2 godzin jazdy na rowerze tradycyjnym lub godzinę na rowerze elektrycznym.

Po wyczerpaniu minut z abonamentu, każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 0,2 zł, na tradycyjnym 0,1 zł.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (0,15 zł za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 0,30 zł za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 godzin za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 min. jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 min. na rowerze elektrycznym).

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Nextbike 2.0 jest dobrym i sprawdzonym kandydatem do współpracy przy rowerach elektrycznych. (8)

    Liczę, że spółka ponownie zapewni nam nienaganną obsługę i funkcjonalność miejskich rowerów.

    • 85 65

    • Uważaj co piszesz (1)

      Tu nikt nie zna słowa "ironia" czy "sarkazm"...

      • 66 2

      • Tutejszych komentatorów jakby ironia uderzyła w twarz to by nie zauważyli. Można też ich trollować do woli, co robi niejaki Sven.

        • 22 1

    • (1)

      Tak, jedyny i niepowtarzalny ... Dalej będzie okradać i oszukiwać nas wszystkich ?

      • 16 5

      • ale za to będziemy mieli jedyny na skale światową rower elektryczny

        który nie funkcjonuje bez codziennego serwisu i wymiany baterii przez techników jeżdżących po mieście samochodami...

        taka to nasza ułomna ekologia...

        • 20 1

    • Ciekawe (1)

      Nextbike poległ przy pierwszym projekcie , miliony wyparowały i ponownie ta sama spółka do współpracy .. ciekawe

      • 15 2

      • Prawo przetargowe.

        Przecież Krajowa Izba Odwoławcza kazała ich dopuścić do przetargu...

        • 5 0

    • Dla naszych włodarzy Mevo 2 to za mało

      Aby byli syci musiało by być co najmniej Mevo 9

      • 4 3

    • Wypad z tego Miasta

      • 1 0

  • Zabezpieczyli się przed przepadkiem abonamentów (3)

    "Przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze."

    Dobre rozwiązanie.

    • 36 3

    • Niech przedstawia wybór 1 kwietnia będzie lepiej pasować

      • 5 0

    • 30 zl

      Za godzinę jazdy dziennie. Już widzę setki tysięcy chętnych. Jeszcze nie powstał, a już upadł. Ja już dziękuję z góry.

      • 3 1

    • czyli jak będzie klapa

      to podatnik zwróci abonament

      • 1 0

  • Oby wygrała nowa firma ... poprzednia już zrobiła wałek na prawie 20mil... (12)

    • 89 11

    • 20 mil?

      To ponad 32 kilometry, bardzo długi wałek.

      • 12 1

    • 6mln niecałe dostali. po co zmyslasz (1)

      • 5 1

      • zmyślasz ? ile dostali z uni dotacji ,poczytaj?

        • 0 3

    • wygra nowa dulcza i kobyłka szwagra spółka z o. o. (6)

      • 7 9

      • Spokojnie (5)

        Szumowski by zamówił rowery przez koleżkę od zamówień zbrojnych i jeszcze wysłałby zaliczkę na parę ładnych baniek

        • 9 6

        • A Nowak? (4)

          Co by zrobił Sławek Nowak? Oto pytanie.

          • 8 4

          • Nowak szyje pasiaki do odsiadki na Syberi...Ryży ma dołącycz do niego. Oby. (3)

            • 7 5

            • (2)

              Tak się doczekasz rudego za kratami jak polskiego elektrycznego auta :) tylko dzban pisowski może w takie bajki wierzyć

              • 8 3

              • tylko ryzy -niby liberał (1)

                teraz makrela zrobiła z niego pacynkę w europejskiej partii ludowej ,hahahahab- komunista normalnie .

                • 2 2

              • no, niemcy nam zazdroszczą....

                • 1 0

    • Komu to potrzebne? Wywalanie publicznej kasy.

      Te pieniądze powinny pójść choćby na służbę zdrowia.

      • 1 3

    • G. zrobila. Nie wywiazali sie z umowy i zaplacili z tego tytulu kary umowne.

      • 0 0

  • (8)

    Już lecę zapłacić abonament roczny żebyście mnie znowu oskubali, wszyscy oszukani złóżmy pozew zbiorowy bo 50 zł to niska szkodliwość czynu ale jak będzie nas setki to warto. Ja już drugi raz nie dam się oszukać nie ruszę tego badziewia. Pisałem do nich żadnego odzewu banda ,banda banda.

    • 102 2

    • Mi stówkę wiszą (4)

      A urzędnicy gwarantowali, że wszystko co się należy zostanie zwrócone użytkownikom. O Nextbike to nawet nie wspomnę. Banda... wiadomo.

      • 16 1

      • dwa słowa ode mnie (3)

        Ja też miałem abonament roczny, i też nie wykorzystałem do końca, tyle że... policzyłem że w międzyczasie zdązyłem przejechać ok. 800 km na rowerze elektrycznym. Gdybym te 800 km zrobił na hulajnogach komercyjnych, to wybuliłbym jakieś 1200-1500 zł. Także spoko, za 150 zł najeździłem się całkiem ok, a na nextbike nie można zwalać wszystkiego - przez ten trójmiejski kontrakt firma jest dziś w upadłości, a OMGGS nierealnymi założeniami walnie przyczyniło się do porazki systemu. Takie jest moje zdanie. Howgh!

        • 5 21

        • sugestywna opinia

          Przypadek i**oty, którego rzekomo nie posiali?

          • 3 3

        • Idąc tym tokiem rozumowania - gdyby nie ukradli mi samochodu, musiałbym zapłacić za OC (1)

          Dzięki złodziejom zaoszczędziłem.

          • 7 2

          • Nie o to chodzi.. Sytuacją, którą mamy powoduje, że być może największy operator rowerowy w Polsce, mający 3/4 rynku rowerowego, wyłoży się dokumentnie i wszystkie te systemy w ok. 30 miastach zostaną zawieszone. Biorąc pod uwagę aktualnie trudną sytuację u wszystkich operatorów działających w kraju (3 podmioty na krzyż, z wielokrotnie niższym udziałem), całkiem realne jest że po prostu rowerów miejskich w wielu tych miastach już nie będzie. Moim zdaniem, to OMGGS przez swoje głupio ustawione założenia m.in. dot. ceny abonamentu walnie przyczyniło się do problemów na całym rynku rowerów miejskich w Polsce. Oczywiście oferent (Nextbike) nie jest bez winy bo nie doszacował kosztów działania systemu.

            • 1 0

    • To sie ciesz bo teraz bedziesz mógł stracić 2 razy więcej!

      • 2 0

    • Baza uzytkownikow nowego mevo bedzie na wage zlota dla wszelkiej masci oszustow. To jak lista frajerow do wielokrotnego skubania.

      • 12 0

    • Ja tam się w sumie cieszę

      Zalegam im 900 zł bo. Zostawiłem rower "poza strefa" na terenie stoczni cesarskiej, jakby ktoś nie wiedział to na Podkarpaciu jest a nie w centrum miasta, taki to rower metropolitalny. Ogólnie fajnie, że będą ale organizacja tego to jakiś koszmar.

      • 1 0

  • Mevo 2.0 = kontrola CBA 2.0 (4)

    • 67 5

    • Jestm za niech prześwietlą wałki Kliki Gdańskiej (1)

      • 13 7

      • Ty myslisz, ze nei przeswietlaja?!

        Od szesciu lat nic innego nie robia, a efekt z tego taki, ze nawet Nowaka musieli im wystawić Ukraincy, którzy z reszta niczego już od niego nie chcą. Nowak jest jedynym politycznie aresztowanym w okresie ostatnich sześciu lat, którego nie wypuszczono tego samego dnia albo następnego ranka, wiec może być pierwszym, na którego PiS ma jakiekolwiek dowody.

        • 0 0

    • Cos co powstaje w trójmieście

      Musi być wałkiem. Ja już nie wierzę w żadne projekty samorządowców pomorskich. Nie będę oszustów kasy nabijać. Uklad sycylijski ma sie dobrze. Ode mnie grosza nie zobaczycie. Szczur, Kudlaty, królewna sami oszuści.

      • 0 4

    • a co wykryła pierwsza kontrola CBA?

      • 1 0

  • A kiedy w końcu będzie zwrócony

    Abonament za pierwszy Mevo? Tak obiecywano, gwarantowano, że nikt nie pozostanie bez zwrotu :))) Artykuły z cytatami do znalezienia na tym portalu :)

    • 93 1

  • (11)

    Uparli się na elektryczne. Skończy się tak jak poprzednio. Szanse na przetrwanie ma tylko system oparty na tradycyjnych, dokowanych rowerach (np. tak jak w Warszawie). Na trzecie podejście nie będzie już odwagi. Szkoda, bo z pierwszego Mevo korzystało wiele osób.

    • 70 12

    • Jest różnica (4)

      W Mevo 2 będzie można wypożyczyć rower elektryczny z rozładowaną baterią. To wyeliminuje potrzebę częstego ładowania co dla operatora systemu jest ogromnym plusem. Sądzę, że naładowanych elektryków będzie bardzo mało dostępnych.

      • 22 2

      • Rzeczywiście taka informacja jest w artykule. Jest więc szansa na to, że system przetrwa.

        • 3 1

      • bedą tez bezuzyteczne (2)

        elektryczne rowery są cieżkie i bez wspomagania to daleko nie pojedziesz

        • 16 1

        • z góry i po płaskim nie ma problemu

          • 4 1

        • Wjechalem takim w czerwcu czy lipcu Jaskowa Dolina, koszmar, musialem zsiasc i prowadzic.

          • 0 0

    • przecież system będzie mieszany - rowery zwykłe i elektryczne

      • 2 1

    • Jestes w błędzie bo urzedasy wstydu nie mają ,gotowi są nawet i 10 razy doprowadzic do upadku bo to nie ich kasa (2)

      • 7 4

      • idziemy w koszty (1)

        rower tradycyjny jest pewnie ze 4 razy tańszy w zakupie i podobnie w ekploatacji. Ja uważam że proporcje powinny być odwrotne - 1200 elektryków od nextbike które są na stanie a reszta to tradycyjne. A jazda elektrykiem powinna być wyraźnie droższa, żeby znów nie było problemu z ich dostępnością.

        • 8 1

        • Elektryczne już są.

          Zwykłe trzeba kupić. W tym problem i dla tego takie proporcje.

          • 3 0

    • A co mają wyrzucić obecne? (1)

      Nie uparli, a zostaną wykorzystane te już dostarczone.
      Wadą obecnych założeń jest zbyt mała liczba nowych zwykłych, będą stanowić tylko około 1/4.

      • 3 0

      • sprzedać hurtem, inaczej będą one tylko generowały niepotrzebne koszty obciążające cały system

        • 1 0

  • Nextbike? (7)

    Serio? Po wtopie z 1 edycji?

    • 83 2

    • kasę wzięli Ci co trzeba (4)

      teraz można brać się za operowanie systemem i zarobić jeszcze raz :)

      • 8 5

      • (2)

        przecież oni grubo dopłacili do tej wtopy - są dziś przez to w postępowaniu układowym

        • 5 5

        • mówisz o spółce córce z kapitałem zakładowym 5000 pln ? (1)

          No... jak te 5k odzyskają to ho ho

          • 3 3

          • Nie, mówię o spółce-matce, czyli Nextbike Polska. Uratowało ich wykupienie udziałów bezpośrednio przez Nextbike GmbH (wcześniej dawali licencję, teraz są głównym udziałowcem). Niestety, wyniki finansowe są słabe i mimo że mają 75% rynku rowerowego w Polsce (jakieś 16 tys. rowerów) to nie wiadomo czy się uratują.

            • 3 0

      • Zarobili na tym tylko gdanszczanie, ktorzy przy tej utopii przez chwile pracowali.

        Zamawiajacy stracil, bo zamiast rowerow dostal mocno przepłacony zlom, który w dodatku niszczeje gdzies w magazynie (a oni chcą to wykorzytsac w 2.0, przecież jako nowe były fatalnej jakości, wiec po dwóch latach stania będzie to już kompletnie zardzewialy i sprochnialy zlom). Wykonawca tez stracil, bo się z umowy nie wywiazal i musial zaplacic kary umowne.

        • 0 0

    • Sąd

      OMGGS odrzuciło Nextbike z przetargu (z wiadomych przyczyn), ale sąd kazał ich dopuścić.

      • 0 0

    • na układy nie ma rady ....

      • 0 0

  • Rower to przyszłość dużych (7)

    miast. Należy budować więcej dróg, wzmacniać infrastrukturę rowerową plus dopłaty dla dojeżdżających do pracy.

    • 30 45

    • Na tym się kończy rozum lewactwa. Dno. (2)

      • 14 15

      • dlaczego sie wypowiadasz o czyms czego nie masz :)

        • 5 5

      • tak wiem, ty wolisz hulajnogi

        • 1 1

    • chyba w chinach

      • 5 2

    • a potem się obudzisz. (1)

      ze zwyrodnieniem stawów

      • 3 7

      • Komentarze o zwyrodnieniu stawów ciągle rozbawiają do łez :)

        • 1 1

    • Tak sie zastanawiam nad tym co kieruje lewactwem i ich "doplatami" ... przeciez nawet dziecko wie, ze system MUSI sie sypnac jak tylko "wszyscy sie przesiada na rowery" bo nie bedzie komu placic.. Przeciez to droga do nikad.

      • 3 3

  • Dodajcie Kowale i Borkowo do systemu! (4)

    • 16 17

    • Na Kaczych Bukach nie ma stacji

      a rzekomo to Gdynia

      • 2 2

    • osiedla w granicach gdanska nie byly objete tym systemem a ty o Kowalach i Borkowie myslisz.

      • 2 0

    • Pisz do władz gmin, żeby weszły w system.

      • 3 0

    • Do systemu dołączyła gmina Kolbudy

      Kto wie, może te wsie również zostały uwzględnione

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane