• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W marcu pojedziemy SKM-ką z Trójmiasta do Tczewa?

Maciej Naskręt
20 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zakończenie robót na linii dalekobieżnej z Gdańska do Pruszcza Gd. umożliwi wznowienie połączeń SKM między Trójmiastem a Tczewem. Zakończenie robót na linii dalekobieżnej z Gdańska do Pruszcza Gd. umożliwi wznowienie połączeń SKM między Trójmiastem a Tczewem.

Jest szansa, że na początku marca z Trójmiasta do Tczewa i Pruszcza Gdańskiego pojadą pociągi SKM. Wszystko zależy od daty zakończenia wartej ok. 500 mln zł przebudowy linii dalekobieżnej na odcinku z Gdańska do Pruszcza. Inwestycja, zdaniem PKP PLK, ma być gotowa na przełomie lutego i marca. Przebudowy torów w Gdyni i Sopocie są już zakończone. Sprawdzamy, co dalej z rozbudową stacji Gdańsk Wrzeszcz.



Czy połączenia SKM Trójmiasta z Pruszczem Gd. i Tczewem są potrzebne?

Dobre informacje dla osób, które do Trójmiasta docierają m.in z Tczewa i Pruszcza Gdańskiego. Po ok. dwóch latach przerwy na tę trasę powinny wrócić składy SKM.

- Chcielibyśmy, by pociągi pojechały od 8 marca. Zgodnie z naszym planem połączenie byłyby realizowane przez siedem dni w tygodniu. Każdego dnia z Trójmiasta do Tczewa i z powrotem pojedzie 16 pociągów. Natomiast od poniedziałku do piątku dodatkowo pojedzie osiem pociągów w relacji Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w PKP SKM w Trójmieście.

Przewoźnik czeka na zatwierdzenie swoich propozycji przez zarządcę linii - spółkę PKP PLK. PLK zapewnia, że powinno być to formalnością, z jednym "ale".

- Termin pierwszego przejazdu uzależniony jest od zakończenia prac na gdańskim odcinku linii dalekobieżnej. O szczegóły jednak należy pytać w Centrum Realizacji Inwestycji naszej spółki - wyjaśnia Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

PKP PLK nie obawia się zbyt dużego obłożenia linii dalekobieżnej.

- Magistrala w Trójmieście może przyjąć kolejne składy, linia jest przepustowa. Po modernizacji będzie ona mogła nie tylko przyjąć ruch SKM-ek, ale także jeszcze bardzo wielu składów towarowych - zapewnia Lewiński.

Warto zaznaczyć, że przebudowa gdańskiego korytarza kolejowego to inwestycja, która toczy się od marca 2011 r. Modernizację torów od Pruszcza Gdańskiego do wysokości stacji SKM Gdańska-Żabianki (LCS Gdańsk) przeprowadzi konsorcjum firm Torpol (lider) i Feroco z Poznania. Ten kontrakt wart jest ok. 584 mln zł. Dotychczas wymieniono lwią część torowiska, zostały zmodernizowane perony na Oruni i w Oliwie, przy których zatrzymują się pociągi dalekobieżne. Budowlańcy podwyższyli je do wysokości 76 cm.

Kiedy zatem finisz prac na torach między Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim?

- Inwestycję planujemy zakończyć na przełomie lutego i marca. Wykonawca na budowie jest solidny i wierzymy, że do marca udostępni przewoźnikom dwa tory - mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Planowany dodatkowy - trzeci - peron SKM na stacji Gdańsk  Wrzeszcz. Planowany dodatkowy - trzeci - peron SKM na stacji Gdańsk  Wrzeszcz.
Co z peronami na stacji Gdańsk Wrzeszcz?

Wciąż nie widać prac budowlanych na terenie stacji Gdańsk Wrzeszcz. Miał tam powstać nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej - PKM - między dworcem a istniejącym peronem, przy którym zatrzymują się składy dalekobieżne. Obiekt ma mieć 300 metrów długości i 76 cm wysokości. Ma być w połowie osłonięty wiatą przystankową. Na peron będzie można dostać się po schodach z dwóch tuneli - przy dworcu i od strony ul. Kilińskiego. Natomiast niepełnosprawni na poziom peronu będą mogli dostać się windami.

Projekt nowego peronu opracowała spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, ale to PKP PLK zleca jego budowę. Przedsięwzięcie zostało włączone do trwającej od trzech lat przebudowy linii dalekobieżnej E-65 między Gdynią a Gdańskiem.

Kiedy wreszcie tam zobaczymy maszyny budowlane?

- Na wiosnę. Musieliśmy nieco zmienić pierwotny przebieg torów. Perony nie będą budowane jednocześnie. Najpierw powstanie ten bliżej peronu SKM, potem rozpoczniemy budowę kolejnego peronu od strony budynku dworca. Całość powinna zostać oddana w połowie 2015 r., gdy pojadą pierwsze składy pociągów PKM - mówi Maciej Dutkiewicz.

Gotowy peron dalekobieżny w Orłowie. Gotowy peron dalekobieżny w Orłowie.
Przebudowa torów dalekobieżnych w Sopocie i Gdyni zakończona.

Pasażerowie mogą już podróżować dwoma kompleksowo zmodernizowanymi torami na trasie z Oliwy do Chyloni. Prace na tym odcinku zostały zakończone w połowie stycznia - 2,5 miesiąca wcześniej, niż zakładały to plany kolejarzy.

Modernizacja zakładała przebudowę ok. 18,5 km trasy, co oznacza, że zbudowano ponad 50 km nowych torów i rozwieszono nad nimi 71 km sieci trakcyjnej. Przebudowane zostały też dwa mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedna kładka dla pieszych.

Wyremontowano również siedem peronów na stacjach i przystankach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia. Perony zostały podwyższone i dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach i podróżnych z ciężkim bagażem.

Miejsca

Opinie (157) 2 zablokowane

  • I dla kogo to? (14)

    Dla bezrobotnych co szukają pracy i znaleźć jej nie mogą? Ludzie na poziomie nie wsiądą do tego syfu i mają samochody. No ale na coś wydawać trzeba, żeby zamknąć japy.

    • 36 396

    • Eeech te prowokacje. (7)

      Ale jakby potraktować nawet poważnie - to koniec produkcji E46 był w 2005. A więc - czy można nazwać bogatym kogoś, kto jeździ PRZYNAJMNIEJ 9 LETNIM autem?

      Może w pewnych środowiskach to jest symbol statusu. Hm... Raczej to BYŁY symbol, jeżeli w ogóle.

      • 78 3

      • (5)

        na ironie w środowiskach Tczewskich to do dzisiaj jest symbol bogactwa i statusu

        • 41 6

        • Nie wiem skad pomysly o tym, ze nowy samochod jest wyznacznikiem bogactwa (2)

          Skoro najdrozsze sa te > 25 lat

          • 12 9

          • na pewno nie jest wyznacznikiem bogactwa (1)

            stara beemka. Chyba, że to M1.

            • 12 2

            • albo m5

              e34 535i tez potrafi byc piekne

              albo jaguar 2-30 letni. no nie mowiac o fiacie 124 sport spider z 70 lat :)

              • 2 2

        • średnio śmieszna riposta, bo na więcej nie zasłużyłeaś

          • 0 0

        • wole stare bmw niż twój tramwaj

          • 0 1

      • hehe

        taka bmw nawet 10tys teraz nie kosztuje

        • 9 0

    • dziekujemy Ci Essi Nowak

      twój poddany ale wierny lemigowy grod z trojmiasta

      • 10 10

    • najlepiej by było gdybyś ty zamkną japę głupku.

      • 8 2

    • jeśli to E46 ma być wyznacznikiem Twojego "bogactwa" to żal mi Ciebie..

      • 14 1

    • "ludzie na poziomie"""????? mają samochody

      mentalność rozwielitki

      • 27 0

    • o buahahaha

      jak wyżej

      • 2 0

    • Te symbole jak E46 to z upy wyjete jakies albo to smieszna A4 itd
      Symbole drog europejskich eureka jakas. Ale znacie to z wyginanym palcem, no nie?
      - Uwaga wyginam palec!
      - Oooooooooooooo!!!! Ale wygiety palec!!!!!

      • 0 1

  • "Natomiast od poniedziałku do piątku dodatkowo pojedzie osiem pociągów w relacji Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk (5)

    Po prostu mega trasa. Warto organizować cały skład dla tak krótkiej trasy?

    • 30 91

    • Warto!

      Warto! Zwłaszcza, że Pruszcz płaci za SKM.

      • 49 2

    • (3)

      Wiesz, gdyby się sugerować tylko tym, ile miasta dopłacają do SKM, to jeżeli do Pruszcza pojedzie osiem składów, to do takiej Gdyni powinno jechać góra 10-12 na dobę, a nikt się nie pyta, czy do niej warto puszczać kolejkę.

      • 16 3

      • bo do Gdyni rzeczywiscie wiele osob jezdzi (2)

        Do Pruszcza, choc doklada do SKM tyle, co Gdynia jezdzi mniej ludzi. Po prostu - to mniejsza miejscowosc.

        • 6 1

        • No to zapraszam do naocznego przekonania się

          jakie obłożenie będą miały SKM w relacji Gdańsk - Pruszcz - Gdańsk.
          Jak SKM kursowało z dwa lata temu, to czasem trudno było wsiąść w Pruszczu rano, taki był tłok.

          • 22 1

        • Nie jechałeś, a głupoty opowiadasz

          Tak się składa, że do liceum dojeżdżałem właśnie pociągiem. Wielokrotnie zdarzało się, że pociąg wjeżdżał na stację z pustymi miejscami siedzącymi, a kiedy odjeżdżał, niektórzy ludzie bali się, że zaraz z niego wypadną, tak wiele osób wsiadało! Kiedy wracałem do domu, też często był ścisk i słyszałem od ludzi z Tczewa:"Zaraz Pruszcz, to wysiądzie połowa i zrobi się luźniej".

          • 2 0

  • Pociągi jadące do Tczewa będą omijały przyszłą stacje Śródmieście??? (5)

    gdzie tu logika?

    • 116 10

    • wina tego, ze przez 5 lat nie mozna remontowac torow budowanych za unijne pieniadze (1)

      A niestety nikt nie wpadl na pomysl, aby opd razu budowac je z polaczeniem do torow dalekobieznych.

      • 6 1

      • Może wpadł na pomysł,ale były techniczne trudnosci?

        • 2 1

    • brak logiki (2)

      zawsze w takich sytuacjach zastanawiam się kto jest za to odpowiedzialny.

      • 6 0

      • no kto, ministerstwo zegarków - specjaliści jak z koziej d. trąba

        • 5 2

      • w tym przypadku PKP PLK

        o budowie SKM na południe byłó wiadomo już od dłuższego czasu. PKP PLK natomiast wpadły na pomysł usunięcia odgałęzień przy stacji rozrządowej Gdańsk Południe. Obecnie możliwe byłoby ich wykorzystanie z użyciem nawet pojedynczego toru (przejście torowe za przystankiem Śródmieście)

        • 6 0

  • Orunia bez bezkolizyjnych przejazdów kolejowych (4)

    A na Oruni jako jedynej dzielnicy w Gdańsku brak jest bezkolizyjnych przejazdów. W godzinach szczytu przejazdu pociągów stoi się już do 40 minut na przejeździe!! Gdzie są Radni Miejscy i gdzie byli, że pozwolili Urzędnikom doprowadzić do takiego stanu rzeczy. Jak wybuchnie pożar to wszystko, może pójść z dymem, bo nie będzie przejazdu, albo trzeba będzie jechać na okrętkę przez dolne miasto, by gasić pożar. Czy to nie jest chore?!

    • 93 8

    • Jedno dobre, że mieszkania są tam tanie.

      Tylko tam mogę kupić w normalnym rozmiarze. Czyli więcej niż 70 metrów po przystępnej cenie. Reszta dzielnic, to łeb spada.

      • 17 2

    • (1)

      No chyba niezupełnie. W Chyloni też się stoi :(

      • 15 2

      • "w Gdansku"...

        • 9 1

    • ee tam...

      walić Orunię

      • 0 3

  • Marcu 2020... ;)

    • 26 7

  • To wszystko za mało. Należą się oddzielne tory dla SKM. (2)

    Stacja czołowa dla SKM przeniesiona dalej. Albo do Tczewa, albo do Pruszcza. Bez tego, tylko niewielki odsetek SKM może jechać tam, gdzie logika każe.

    Dziękujemy komunie za SKM. Ale żeby kończyła się w centrum? Przez to wielu myśli, że jest to jedyne na świecie centrum na skraju miasta. Że dalej jest tylko szczere pole. A ci którzy tak nie myślą, tak zmuszeni są traktować wszystko dalej na południe. A dalej jest pełno miasta. Które nie byłoby trzeciorzędne gdyby SKM kończyło się naprawdę na granicy miasta.

    Gdzieś w pobliżu Gdańska Głównego, SKM winna się rozgałęziać na wiele stron. Oto recepta na metropolię. Ta jedna licha linijka jest jałmużną, nie komunikacją.

    • 91 6

    • Dostanie to około ósmej wojny światowej...

      • 4 4

    • jak najbardziej

      2 tory na poludnie i dwa na zachod za stacja Orunia - moglaby sie laczyc z PKM na wysokosci Wrobla stawu.

      • 7 1

  • Tylko po co do Tczewa ????? (16)

    Druga nitke zrobic nalezy z Gdyni do Wejherowa bo tam jest rozwoj i budowa nowych osiedli !.........A Tczew ? nonsens

    • 43 135

    • Każda miejscowość zaliczana do trójmiejskiego obszaru metropolitalnego musi być pięknie obsłużona... (4)

      ...koleją miejską. Tak jest we wszystkich znaczących metropoliach oraz w takich które chcą być uważane za znaczące. Więc, od Luzina do Tczewa. Od Żukowa aż po Hel. Zaznaczam, że to nie są ostateczne granice.

      • 25 4

      • a od kiedy Tczew jest w obszarze metropolitalnym trójmiasta?? (2)

        • 7 21

        • To kwestia sporna, dokładne granice.

          Ale daleko to nie jest.

          • 11 2

        • A od kiedy to Lębork jest obszarem metropolitalnym

          Pociągi są bardziej potrzebne na trasach do Tczewa niż na Słupsk i Lębork, wystarczy spojrzeć na obłożenie miejsc, a co do Wejherowa to buraki z tych okolic robią w SKM-kach największą trzodę.

          • 20 8

      • Po to

        W Pruszczu Gdańskim też buduje się nowe domy, a droga do Gdańska jedna - skrzyżowanie, przez które przejeżdżają wszystkie autobusy i samochody osobowe (za Pruszczem jest inna, nowa droga, którą można ominąć skrzyżowanie, ale w ostateczności i tak trafia się w to samo miejsce) z 15-tysięcznego osiedla... Tą samą drogą przejeżdżają również wszystkie autobusy i samochody z Tczewa i pobliskich miejscowości. Pociągi, mimo że są tak zatłoczone, że czasami nie da się do nich wejść, też rzadko jeżdżą. Chyba jednak coś by się tutaj przydało.

        • 1 0

    • Tczew łyka Wejherowo na śniadanie (1)

      • 39 6

      • i Warszawe też

        • 18 5

    • (1)

      Jak Wejherowo zacznie płacić za SKM, to można się zastanowić; jak na razie wszystko, co mieści się dalej niż Rumia jeździ na cygana, za darmo.

      • 21 3

      • Zlikwidować połączenia do Wejherowa i dalej

        Skoro bydło wejherowskie , słupskie i lęborskie nie dokłada do SKM ani grosza i jeszcze zazdrości , że inni też mają dostać połączenia SKM , to zabrać tej hołocie pociągi.
        Dla nie wtajemniczonych proszę się przejechać SKM do Wejherowa i zobaczyć co za menelstwo tam kursuje , cały syf (kipy, puszki, butelki, mocz) który zalega w SKM-kach jest generowany na trasie Gdynia-Wejherowo i dalej na Lębork

        • 21 12

    • Dajcie połączenie bo jak do pracy mają dojeżdzać (5)

      tczewskie słoiki? Dorwali z Gdańsku pracę za 2 tys netto i jarają się jak dzieci bo w Tczewie pracy nie ma lub za jeszcze niższe pieniądze.

      • 2 45

      • Nie dość, że zrzynasz nazwę "słoik" po Warszawiakach

        to jeszcze dodatkowo nie znasz jej znaczenia. Słoik to nie jest osoba dojeżdżająca do pracy codziennie. Jak sama nazwa wskazuje - wozi ze sobą słoiki z jedzeniem na cały tydzień, które zabrał z domu (bigos itp.)

        • 31 2

      • (2)

        daj spokoj tym z Tczewa. zobacz lepiej jak sie zachowuja ci z warm-maz. nie dosc ze pracuja za glodowe stawki i psuja rynek pracy tym to jeszcze narzekaja ze olsztyn ladniejszy :))) a pyskate to to...

        • 10 4

        • co to znaczy psuja rynek?

          tyle jest warta dla nich praca, jaka wykonuja. Moze Ty psujesz rynek zbyt wysokimi stawkami?

          Rynek jest dla klienta, nie dla pracownika

          • 3 1

        • i jakie maniery mają w domu...

          hałas, imprezy i buty na klatce schodowej

          • 1 0

      • lepiej ładnie miejsce w Tczewie niż rynsztoki na stogach czy przeróbce

        • 15 0

    • a gdzie do Wejcherowa? hehe

      • 0 0

  • Czyli znów tuż przed wyborami? (3)

    Coś czuję że będzie przedwyborczy objazd kraju i uroczyste przecinanie wstęg.

    • 41 9

    • Dlatego powinny byc wybory co roku wszyscy bysmy na tym skorzystali!!!A nie raz na 4 lata (2)

      Dlatego właśnie jesteśmy 100 lat za murzynami!!A Polityków i urzędasów trzeba rozliczać co rok a nie raz na 4 lata .

      • 1 5

      • "niestety nie w POlsce" (1)

        No tak, bo w SLDsce, PiSsce i PSLsce to bylo inaczej.

        Poza tym, czy sadzisz iz skrocenie kadencji da rzeczywiscie jakiekolwiek wyniki? W polityce sa po prostu ludzie, ktorzy nie umieliby w uczciwy sposob wlasna praca do czegokolwiek dojsc. Sami historycy, prawnicy bez aplikacji itp. Moze i inteligentni, ale bez perspektyw na godne zycie poza nia. Zatem beda ludziom wmawiac, co ci chca uslyszec.

        • 7 2

        • tak wiele by zmieniło bo by byli rozliczani co roku jak sie niesprawdzili to wypad ze stołka

          ludzi by w kocu zaczeli glosować na innych z poza starego układu!!Mieli by jasy sygnał chcesz byc na kolejna kadencje to musisz sie wywiazywac z obietnic wyborczych

          • 0 2

  • ...zaraz pojedziemy....szumnie powiedziane

    Pojedziemy jak będziemy mieć dużo szczęścia...Jeśli nie ukradną jakiegoś kabla, pantograf nie zerwie trakcji, nie będzie pożaru albo nas nie obrabują w tej kolejce..... To i pojedziemy

    • 16 11

  • XXI wiek, rok 2014 - i TAKI NEWS!!!! (2)

    że pociąg będzie jeździł AŻ do Tczewa!

    w o w

    • 120 7

    • najpierw trzeba zniszczyc to co jest potem odbudować i ogłosic w mediach wielki sukces (1)

      naprawdę dzisiaj muszę się napić bo to historyczna chwila jest :)

      • 10 4

      • zacznijmy od poniedziałku żeby zdarzyć przed niedziela!!

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane