- 1 Spotkanie z mieszkańcami ws. jarmarku (62 opinie)
- 2 Pociąg tak popularny, że omija przystanki (210 opinii)
- 3 Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny" (178 opinii)
- 4 Nie-tak-stary hotel jest ruiną (192 opinie)
- 5 Masz narkotyki? Nie rób awantur jak oni (77 opinii)
- 6 Dużo aut na cmentarzu, bo Dzień Matki (59 opinii)
W obronie lewego kierunkowskazu na mini rondzie
Rondo u zbiegu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej w Gdańsku to temat często komentowany przez naszych czytelników. Jego dotychczasowa konstrukcja i często nieprzewidywalne zachowania kierowców doprowadzały do wielu niebezpiecznych sytuacji. Dla osób, które jeżdżą tamtędy codziennie, to lekcja refleksu, spostrzegawczości i cierpliwości. Dla okolicznych mieszkańców - niekończący się festiwal klaksonowej kakofonii. Trwa remont tego newralgicznego skrzyżowania, a czytelniczka Trojmiasto.pl tłumaczy, jak sami możemy sobie na nim pomóc.
Oto jej spostrzeżenia.
Prawo jazdy mam od 23 lat, samochodem jeżdżę codziennie. Trasę przecinającą ulice Jabłoniową z Turzycową i Leszczynową pokonuję każdego dnia. Nigdy nie miałam stłuczki, kolizji, wypadku - nie tylko na tym mini rondzie. Mandaty, owszem, zdarzały się. To tak w skrócie dla wyjaśnienia ewentualnych komentarzy w stylu "baba znalazła prawko w czipsach".
Koniec malowanego ronda. Rozpoczęła się przebudowa na południu Gdańska
Chciałabym się odnieść do jazdy tą jeszcze do niedawna przedziwną konstrukcją, zwaną rondem na ulicy Jabłoniowej. Mam przy okazji nadzieję, że rozpoczęty remont tego miejsca wreszcie ułatwi bezpieczny wjazd na to skrzyżowanie i zjazd z niego.
Kierunkowskaz w lewo na rondzie? Na małym tak
Jestem zwolenniczką włączania lewego kierunkowskazu podczas wjazdu na TAK MAŁE rondo, jakim jest to na ul. Jabłoniowej. Dlaczego? Czuję się bezpieczniej, a kierowca z naprzeciwka, widząc mój zamiar skrętu w lewo, raczej nie próbuje wjeżdżać na rondo.
Sygnalizując jazdę w lewo - czyli kierując się do trzeciego zjazdu, zwłaszcza kiedy już na to rondo wjechałam, kierowca jadący czy zbliżający się z naprzeciwka widzi, że skręcam. Zatrzyma się przed rondem, a ja kierując się do trzeciego zjazdu na spokojnie mogę je opuścić - zmieniając kierunkowskaz na prawy - jak to przy zjeździe z ronda.
Podkreślam jeszcze raz: rondo jest TAK MAŁE, że nie ma możliwości na manewry i obmyślanie szybkich strategii - choć część kierowców myśli, że zdąży gdzieś się wcisnąć, przejechać, skręcić, albo po prostu mają pierwszeństwo i tną przed siebie, co wcale nierzadko się zdarza. Szybki przejazd tamtędy nie przejdzie - chyba, że przy zerowym ruchu.
Zresztą mieszkający przy przecięciu tych dróg wiedzą to najlepiej. Klaksony są w użyciu bez przerwy, nie mówiąc o kolizjach, które są tam na porządku dziennym.
Zdania podzielone, ale komu to przeszkadza?
Obserwując zachowania innych kierowców w tym miejscu - widzę, że część z nich, tak jak ja, znajduje w używaniu lewego kierunkowskazu na tym mini rondzie sens. Mogę się jednak założyć, że zdecydowana większość kierujących włączających lewy migacz to mieszkańcy okolicy, którzy to rondo przemierzają często.
Są oczywiście i tacy, co się pukają w czoło i wygrażają kiedy jestem na rondzie, skręcając w lewo. Przyznam, że nie rozumiem co może być złego w sygnalizowaniu skrętu w lewo na rondzie, w czym to może przeszkadzać? Nie ma wyraźnego przepisu nakazującego użycia lewego kierunkowskazu podczas wjazdu na rondo - ale zakazu też nie ma. Przepisy nie rozróżniają też ronda dużego czy małego, a jazda po nich różni się znacznie.
Niech zatem najlepszym kierunkiem dla kierujących w takich miejscach będzie rozwaga i wzajemne zrozumienie. Mam nadzieję, że rondo na Jabłoniowej po przebudowie nie będzie już dostarczało tylu negatywnych emocji.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-04-26 20:05
Tak,zdecydowanie lewy kierunek (18)
na malym rondzie jest dobrym pomyslem. Jazda jest wtedy bardziej czytelna.
- 155 295
-
2023-04-26 20:29
A pomyślałeś kiedyś (7)
Że brak kierunkowskazu oznacza właśnie jazdę dalej? Krótko mówiąc jak nie włączasz prawego to znaczy, że jedziesz dalej po rondzie i kierowca z naprzeciwka też stanie
- 100 10
-
2023-04-26 20:38
No tak (2)
Ale dziś wielu kierowców nie włącza kierunkowskazów przy zjeździe z ronda a ja nie wiedząc gdzie jedzie wolę włączyć lewy kierunek żeby inni wiedzieli jaki mam kierunek jazdy
- 31 65
-
2023-04-26 20:42
(1)
Jak nie włącza kierunkowskazu przy zjeździe z ronda to uważasz że włączy jak będzie jechał po nim ruchem okrężnym?
- 69 4
-
2023-04-27 09:00
Jeśli nie ma kierunkowskazu
To albo jedzie dalej, albo zapomniał włączyć, i może skręci.
W momencie jak ma lewy kierunkowskaz, to wiadomo, że na pewno jedzie dalej. Jest wiele mini rond, gdzie jeden ze zjazdów jest zdecydowanie dominujący (większośc aut opuscza nim rondo, i ktoś z przyzwyczajenia, może z niego wyjechać i wymusić pierwszeństwo w wyniku gapiostwa. Jak ktoś zobaczy lewy kierunkowskaz, to się może opamięta i pierwszeństwa nie wymusi.- 7 10
-
2023-04-27 07:21
Ale czy ty wiesz co to jest małe rondo? (2)
Pojedź sobie na duo rondo na Warszawską. Odelgłość między zjazdami wynosi kilkadziesiąt centymetrów. Tam fizycznie nie ma jak zdążyć włączyć prawego kierunku nie mówiąc o tym, że on nie przkaże innym żadnej informacji.
- 1 13
-
2023-04-27 07:30
Wcale nie
tam są do każdego ronda trzy drogi dojazdowe, kierunek w prawo wystarcza, tylko żeby jeszcze każdy włączał...
- 14 0
-
2023-04-27 09:46
Jak to "nie ma jak zdążyć włączyć"? Chcieć to móc - mnie się zawsze udaje.
- 9 0
-
2023-04-27 09:44
Rondo w dotychczasowej formie dla wielu kierowców było niewidzialne - zero świadomości, że są na rondzie. To samo dzieje się na rondzie Nieborowska x Bony - 2/3 jedzie Nieborowską na wprost jak przez klasyczne skrzyżowanie.
- 4 0
-
2023-04-26 22:35
(2)
Pani Marto / autorka artykułu / , w 100% zgadzam się z Pani wypowiedzią . Tak jak Pani , ja też bardzo często przejeżdżałem przez to rond i też zawsze włączałem lewy kierunkowskaz / teraz to rondo jest w przebudowie / w momencie wjazdu w te rondo . Zauważyłem też , że część kierowców robiła tak samo / jazda w rondzie z lewym kierunkowskazem / i
Pani Marto / autorka artykułu / , w 100% zgadzam się z Pani wypowiedzią . Tak jak Pani , ja też bardzo często przejeżdżałem przez to rond i też zawsze włączałem lewy kierunkowskaz / teraz to rondo jest w przebudowie / w momencie wjazdu w te rondo . Zauważyłem też , że część kierowców robiła tak samo / jazda w rondzie z lewym kierunkowskazem / i naprawdę taka informacja dla wjeżdżającego była bardzo przydatna . Wiem co o tym mówi prawo o ruchu drogowym / zakaz jazdy w rondzie z stale włączonym kierunkowskazem / ale w tym konkretnym przypadku włączony kierunkowskaz na pewno przyczyniał się do bezpiczniejszej jazdy w rondzie i nie utrudniał tam jazdy innym kierowcom. Pozdrawiam Panią Martę i wszystkich tych kierowców, którzy na tak małych rondach jeżdżą z włączonym lewym kierunkowskazem .
- 19 43
-
2023-04-27 06:53
to taka polska cecha, chetne zanizanie w dol, bo ilosc oszczednie myslacych staje sie coraz wieksza (1)
- 8 4
-
2023-04-27 08:41
Jedyna polska cecha to pisanie komentarzy że takie są polskie cechy - bo nie są
- 0 2
-
2023-04-26 22:36
(2)
Robicie zamieszanie z tym lewym kierunkiem, nie ogarniasz to dodatkowe lekcje sobie dokup i poćwicz z instruktorem.
- 39 8
-
2023-04-27 09:48
Przyczyna takiej jazdy są głównie ci, co nie ogarniają, że są na rondzie i jaką jak przez zwykłe skrzyżowanie. Ich trzeba wysłać na douczenie. Powinni zamontować tam monitoring i ścigać takich typów. Szybko by się nauczyli.
- 8 0
-
2023-04-27 15:03
Jak tam nie wlaczysz lewego migacza
To mozesz od razu dzwonic do blacharza. Odwazylbym sie jechac w 3 zjazd bez kierunku tylko jakbym mial kamerke i dwoch swiadokow przechodniow :-) szkoda tez czasu na wyjasnianie, spisywanie oswiadczen, pisanie po ubezpieczalniach, za duzo niepotrzebnego stresu.
- 1 1
-
2023-04-26 23:54
na rondzie bez kierunkowskazu (1)
ale przepisy budowlane powinny określić minimalny rozmiar (średnicę) gdyż w niektórych miejscach przez te punktowe ronda efekt jest odwrotny od zamierzonego
- 18 3
-
2023-04-27 06:38
Kolejność
To nie przepisy są problemem tylko kolejność wykonywania inwestycji. Najpierw powinna być infrastruktura (przynajmniej rezerwa) a potem osiedla. Byłoby miejsce na coś co pozwoli ludziom opuścić osiedla. Teraz robi się takiego potworka, bo nie ma miejsca a ludzie protestują. Nawet jak to chwilowo pomoże to za dwa lata się zadusi a mieszkanie w tej
To nie przepisy są problemem tylko kolejność wykonywania inwestycji. Najpierw powinna być infrastruktura (przynajmniej rezerwa) a potem osiedla. Byłoby miejsce na coś co pozwoli ludziom opuścić osiedla. Teraz robi się takiego potworka, bo nie ma miejsca a ludzie protestują. Nawet jak to chwilowo pomoże to za dwa lata się zadusi a mieszkanie w tej dzielnicy będzie koszmarem. To "nowe" rondo nie zwiększy przepustowości bo jest ciągle za małe. Stare problemy zostaną, tylko autobusy będą miały trudniej
- 7 0
-
2023-04-27 06:48
ale przedtem wysiadamy z auta i za kazdym razem mierzymy, czy rondo jest male oraz czy inni kierowcy uwazaja je za male
- 4 0
-
2023-04-28 15:46
Mieszkam w Australii i tu normalnie się daje kierunki na rondzie. W lewo jak w lewo, prawy jak w prawo, a prosto nic nie dajesz. To jest czytelne dla wszystkich
- 0 0
-
2023-04-26 20:37
(11)
Ustawa PORD, rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Nie można zjechać z ronda w lewo. Zbliżając się do ronda obserwuję inne pojazdy, widzę, pojazd jadący z naprzeciwka, który wjechał jako pierwszy - stosuję zasadę ograniczonego zaufania, bo może skręcać w lewo (3 zjazd) i nie pakuje mu się przed maskę. Proste.
- 262 33
-
2023-04-26 21:28
(2)
Na Warszawskiej wszystkie autobusy zjeżdżają z ronda skręcając w lewo, więc można zjechać z ronda w lewo.
- 0 29
-
2023-04-27 00:49
Zjeżdżają lewym (1)
zjazdem a nie w lewo. Gdyby jechali w lewo wjechali by na wysepkę pośród ronda. Z ronda zawsze w prawo.
- 19 0
-
2023-04-27 04:18
Nie ma lewego zjazdu
Nie lewym tylko trzecim zjazdem...
- 15 0
-
2023-04-26 21:37
Ty tak
A wielu nie i mamy stłuczki.
- 8 0
-
2023-04-26 21:54
Przejedź się do Szwecji (4)
to się przekonasz, ze używanie lewego kierunku może uprościć i upłynnić ruch. Skandynawowie kiedy chcą zjechać z ronda pierwszym zjazdem to już na długo zanim dojada do ronda włączają prawy kierunkowskaz. Pozostali jadący z innych kierunków widząc jego zamiar wjeżdżają płynnie na rondo. Jeżeli będzie jechał na wprost to nie włącza kierunkowskazu a
to się przekonasz, ze używanie lewego kierunku może uprościć i upłynnić ruch. Skandynawowie kiedy chcą zjechać z ronda pierwszym zjazdem to już na długo zanim dojada do ronda włączają prawy kierunkowskaz. Pozostali jadący z innych kierunków widząc jego zamiar wjeżdżają płynnie na rondo. Jeżeli będzie jechał na wprost to nie włącza kierunkowskazu a jeżeli 3 zjazdem albo kolejnym to lewy kierunek. Dzięki takiej sygnalizacji ułatwiają sobie życie. Sam jeżdżę rożnymi pojazdami, od motocykla po 40 tonowy zestaw, Europę zjeździłem od Nordkapp po Krete i staram sie wdrażać podpatrzone zachowania, które w innych krajach ułatwiają poruszanie sie po drogach. Ustawa, ustawą ale przepis to minimum, które trzeba spełnić a można pójść krok dalej i sygnalizować wcześniej i wyraźniej jaki ma sie zamiar bo przepis nie zabrania używania lewego kierunkowskazu na rondzie. Pozdrawiam autorkę artykułu.
- 24 16
-
2023-04-26 22:52
Nie wiem, No może
Trudno zobaczyć prawy kierunkowskaz w aucie wyłączającym sie na rondo jadąc po nim. Ważne jest kiedy zjeżdżasz z ronda i tu dalej kierunek. Wszyscy widzą wtedy ale i tak musza zachować ostrożność bo moze sie ktoś pomylił/ rozmyślił . Zostawmy jak jest, tak uważam. Tylko wszyscy stosujmy przepisy bez wyjątku
- 9 1
-
2023-04-27 07:57
Ale u nas mamy inne zwyczaje
Jak ktoś się włacza i tak nie widać jego prawnego kierunkowskazu. Więc to bez sensu. Zresztą wiadomo, że czeka żeby się włączyć do ruchu. Jak już wyjedzie to albo od razu kierunek gdy pierwszy zjazd, albo przed wybranym zjazdem. Należy zachować ostrożność. Nie jechać za szybko. I zachować kulturę. Nic więcej
- 3 1
-
2023-04-27 11:09
popieram. Na takich małych rondach zawsze dominującym jest kerunek na wprost . Zatem dodoatkowy sygnał, że jedzie innym zjazdem niz dominujący jest dobrym pomysłem
- 2 0
-
2023-04-27 11:25
Zdecydowanie popieram
Jeżeli dojeżdżasz do ronda z włączonym odpowiednim kierunkowskazem, to dajesz sygnał inni kierowcom o twoich zamiarach (no ale nasze, takie typowo "polskie" zachowanie, to "nigdy nie zdradzaj swoich zamiarów innym kierowcom"). Jeżeli dojeżdżasz z włączonym prawym kierunkiem, to jadący z naprzeciwka widzi, że zaraz opuścisz rondo więc musisz
Jeżeli dojeżdżasz do ronda z włączonym odpowiednim kierunkowskazem, to dajesz sygnał inni kierowcom o twoich zamiarach (no ale nasze, takie typowo "polskie" zachowanie, to "nigdy nie zdradzaj swoich zamiarów innym kierowcom"). Jeżeli dojeżdżasz z włączonym prawym kierunkiem, to jadący z naprzeciwka widzi, że zaraz opuścisz rondo więc musisz zwolnić, a on może bezpiecznie wjechać, podobnie wjeżdżający z twojej prawej strony - może wjeżdżać, bo ty przed nim zjedziesz. Jeżeli wjeżdżasz z lewym kierunkowskazem, to obojętnie, czy zjedziesz 3 zjazdem czy będziesz zawracał (ale odpowiednio wcześniej zasygnalizujesz zamiar zjazdu), to i tak musisz zwolnić przed rondem, więc np. wjeżdżający z naprzeciwka (2 zjazd) też może bezpiecznie wjechać na rondo, co zdecydowanie upłynnia ruch - obojętnie, czy to na małym, czy jakimkolwiek innym rondzie o 1 pasie do jazdy. Zdecydowanie popieram.
- 1 3
-
2023-04-26 21:55
(1)
Tylko że właśnie PORD nie określa wszystkich zasad poruszania się po rondzie, więc zasady jazdy po takim skrzyżowaniu wynikają z ogólnych przepisów o ruchu drogowym.
Sam też napisałeś: "rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym", a jednym z przepisów ruchu drogowego jest informacja, że jeżeli chcesz zmienić kierunek, w na skrzyżowaniu -Tylko że właśnie PORD nie określa wszystkich zasad poruszania się po rondzie, więc zasady jazdy po takim skrzyżowaniu wynikają z ogólnych przepisów o ruchu drogowym.
Sam też napisałeś: "rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym", a jednym z przepisów ruchu drogowego jest informacja, że jeżeli chcesz zmienić kierunek, w na skrzyżowaniu - należy odpowiednio wcześniej o tym zasygnalizować.
Drugą sprawą: jeżeli do ronda prowadzą dwa pasy w jednym kierunku (lub więcej) - ponownie panują te same zasady, jakie panują na skrzyżowaniach - chcąc opuścić skrzyżowanie drogą po lewej stronie, należy ustawić się na skrajny lewy pas, jeżeli chcemy opuścić skrzyżowanie drogą po prawej stronie, to ustawiany się po jego prawej stronie.
A trzecia sprawa - jeżeli nie należy sygnalizować chęci opuszczenia skrzyżowania drogą z lewej strony, dlaczego przed częścią rond są malowany znaki poziome? Np. znak dwóch strzałek - w lewo i na wprost?- 1 10
-
2023-04-26 22:58
O jeżu
Rondo to skrzyżowanie. Jak wyprostujesz rondo wyjdzie Ci droga prosta ze skrzyżowaniami po prawej stronie . To znaczy że tylko w prawo można na rondzie . A jak masz turbinę to już łatwo. To specyficzny rodzaj ronda i chyba najlepszy
- 12 1
-
2023-04-26 20:13
Lewy kierunkowskaz na rondzie nie ma sensu i ... (14)
...dlatego go nie ma w przepisach. Utrudnia on ocenę i jest niejednoznaczny: a) skręcasz w lewo czy zawracasz? b) co jeśli rondo ma zjazdy nie w formie krzyża / nie jest przebudowanym skrzyżowaniem dwóch dróg? (np. 5-6 zjazdów, to w który zjeżdżasz?) c) użycie lewego kierunkowskazu zakłada, że wszyscy na wjazdach go widzą - to nie prawda, bo raz że
...dlatego go nie ma w przepisach. Utrudnia on ocenę i jest niejednoznaczny: a) skręcasz w lewo czy zawracasz? b) co jeśli rondo ma zjazdy nie w formie krzyża / nie jest przebudowanym skrzyżowaniem dwóch dróg? (np. 5-6 zjazdów, to w który zjeżdżasz?) c) użycie lewego kierunkowskazu zakłada, że wszyscy na wjazdach go widzą - to nie prawda, bo raz że każdy może dojechać w różnym czasie a dwa, że czasem przesłoni go inne auto jadące już po rondzie d) każdy dojeżdżający do ronda musiałby zapamiętać kto miga lewym przed wjazdem i gdzie wjechał (a przecież może wjechać z naszej prawej strony) - totalnie bez sensu jak wystarczy obserwować auta jadące po rondzie od lewej strony i sygnalizujące z niego zjazd.
Nie ma sensu robić wyjątków, na małych rondach tak, na dużych siak. Zwyczaje ludzi (lokalnych), które nie są zabronione, ale mogą kogoś (innego) zdziwić to też głupi pomysł - każdy ma się zachowywać przewidywalnie, a nie "tutaj tak jeździmy". Po to jest PoRD, żeby nie było niespodzianek lokalnych. I tworzenie się korków nie jest żadnym wytłumaczeniem - po chodniku też mamy jeździć bo będzie szybciej?- 225 46
-
2023-04-26 20:34
A jakie rozwiązanie w takim razie proponujesz? (2)
- 1 30
-
2023-04-26 20:37
jeździć wg przepisów (1)
- 46 1
-
2023-04-26 20:50
Dokładnie. Pierwszym najczęściej łamanym przepisem jaki zauważam właśnie na to rondach w Gdańsku jest zbyt duża prędkość. Na rondzie powinien być płynny ruch. Niestety w Gdańsku ludzie przyspieszają na rondzie by nikt im nie wjechał przed, co z kolei powoduje, że Ci drudzy tym bardziej muszą przyspieszyć by się wbić na rondo... i tak w kółko
- 20 1
-
2023-04-26 20:40
Masz rację
Tylko trzeba nakazać minimalną średnicę ronda. 15 metrów. Tak by autobus dał radę. A głupki od uspokajania ruchu nie musieli się kompromitować.
- 25 1
-
2023-04-26 21:25
lewy kierunkowskaz tak (4)
jestem za lewym kierunkowskazem na rondzie pomaga zweryfikowac sytuacje na rondzie jezdze 38 lat i to stosuje i wychodzi to na dobre w calej polsce jestem kierowca z ups i czesto musze glowic sie gdy kierowcy niektorzy zjezdzaja z ronda nie wlaczja prawego kierubnkowskaza i to poteguje korki w oczekiwaniu na goscia ktory prawdopodobnie mialby przejechac obok mnie a tak skreca nagle bez kierunku za mna prz
- 7 35
-
2023-04-26 22:27
Nie ma sensu (1)
Jeśli są tacy co nie dają kierunku w prawo ( a są) to nie nauczysz ich także dawać kierunek w lewo. Jeśli zaś dadzą w prawo to sytuacja jest klarowna i można jechać !!! A właśnie, że nie, bo kierunek to tylko informacja a jak sie gość rozmyśli na rondzie i pojedzie dalej, nie skręcając to wymuszenie i wina włączającej sie na rondo juz chyba lepiej nakaz skretu w prawo zamiast ronda
- 11 1
-
2023-04-27 08:38
O co ten ból i pisanie o braku sensu?
Dlatego, że ktoś chce, aby jego zamiar był bardziej czytelny? Jeżeli kontynuujesz jazdę po rondzie to oznaczasz to lewym kierunkowskazem. Kończysz kontynuowanie, zmieniasz na prawy kierunkowskaz. Jak się ustawiłem przed wjazdem na rondo na prawym pasie i chce jechać na rondzie w lewo, to jak włączę kierunkowskaz przed wjazdem wyjaśnia, czy nie
Dlatego, że ktoś chce, aby jego zamiar był bardziej czytelny? Jeżeli kontynuujesz jazdę po rondzie to oznaczasz to lewym kierunkowskazem. Kończysz kontynuowanie, zmieniasz na prawy kierunkowskaz. Jak się ustawiłem przed wjazdem na rondo na prawym pasie i chce jechać na rondzie w lewo, to jak włączę kierunkowskaz przed wjazdem wyjaśnia, czy nie wyjaśnia co chcę zrobić? Ach ten na lewym pasie zobaczy twój prawy kierunkowskaz? Przepis nie wymaga tego, ale to bardzo dobry nawyk. Ach wina jest klarowna. No tak to o to chodzi w jeździe, aby ostatecznie wskazać winnego, a nie byśmy bez stłuczek dojechali? Młodzież tego nie ogarnie bo liczy się tylko ich JA. Nie przejmują się innymi uczestnikami ruchu. Powodzenia w swojej pielęgnacji zapiekłości. Nie dość, że sam nie stosuję, to jeszcze innym zabronię bo? Przeszkadza? To nie patrz.
- 2 2
-
2023-04-26 22:43
Nie wiem kto tak cię minusuje
Pewnie ci co się tak nauczyli i nie dopuszczają innego myślenia. Dzisiaj przepisy są inne i usunęły "tę nadmiarowość", ale kiedyś w przepisach taki wymóg istniał i został on wprowadzony nie bez powodu.
Kierunkowskaz w lewo na rondzie wyjaśnia wszystkim sytuację, i tym przed tobą, i tym co jadą za tobą, a także tym co chcą włączyć się doPewnie ci co się tak nauczyli i nie dopuszczają innego myślenia. Dzisiaj przepisy są inne i usunęły "tę nadmiarowość", ale kiedyś w przepisach taki wymóg istniał i został on wprowadzony nie bez powodu.
Kierunkowskaz w lewo na rondzie wyjaśnia wszystkim sytuację, i tym przed tobą, i tym co jadą za tobą, a także tym co chcą włączyć się do ruchu. Bardzo bezpieczny nawyk. Też stosuję, Jak się młodzież nie zgadza to niech sobie jeździ po swojemu.
Drugi bezpieczny nawyk to nieszarżowanie na rondzie. Tu chronimy siebie i przede wszystkim pieszych, przy zjeździe z ronda.- 2 17
-
2023-04-27 19:30
Po co kombinować i wymyślać. Widocznie zle jeździsz te 38 lat
- 0 1
-
2023-04-26 21:42
Na tym rondzie, kierunkowskaz w lewo zdecydowanie nie raz uratował mnie przed kolizją (jeżdżę motocyklem). Sam jak widzę że ktoś daje kierunkowskaz to wiem czego się spodziewać. A argument że nie ma czegoś w przepisach? Jeśli poprawia to bezpieczeństwo i płynność ruchu to nie jest żaden argument.
- 10 6
-
2023-04-26 21:44
.
Lewy kierunek na rondzie nie utrudnia oceny, rzeklbym raczej że poprawia bezpieczeństwo. Sygnalizujesz w ten sposób chęć skorzystania z trzeciego zjazdu i minimalizujesz w ten sposób ryzyko że ktoś wykona przed twoja maska niebezpieczny manewr. A co do PoRD. To pisali ludzie i nie czarujmy się że są takie dopracowane i idealne.
- 7 8
-
2023-04-26 22:22
"totalnie bez sensu jak wystarczy obserwować auta jadące po rondzie od lewej strony i sygnalizujące z niego zjazd." (1)
I tak stoją wszyscy bez sensu i czekają, obserwują, zamiast jechać. Kto tego nie rozumie, ten po prostu nie potrafi przyjąć innej perspektywy niż własna.
- 6 3
-
2023-04-26 23:03
Głos rozsadku
Wymyślają niewiadome co a nie stosują już ustalonych zasad , ehh
- 1 2
-
2023-04-27 07:59
Zgoda.
Problememu by nie było gdyby kierowcy właściwie sygnalizowali zjazd z ronda (prawym kierunkowskazem). U nas jednak powszechne jest nie używanie w ogóle kierunkowskazów na rondzie. Co ciekawe na zwykłych skrzyżowaniach też część kierowców chyba próbuje oszczędzać żarówki włączając kierunkowskaz tuż przed samym skrętem lub wcale.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.