- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (87 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (301 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Była ładna pogoda, więc rodzina przyjechała na rowerach po mnie do pracy. Pomyślałem: wezmę Mevo i z nimi pojeżdżę. Gonitwa za rowerem zaczęła się przy dworcu Gdańsk Główny, a zakończyła w okolicach ul. Toruńskiej. Na szczęście, sukcesem. To chyba wynik "godzin szczytu" w Mevo.
Mój rower został w piwnicy. Jest tak ładnie, że szkoda wracać do domu, tym bardziej tramwajem.
Szybka decyzja: instaluję aplikację Mevo, rejestruję się i zaczynam poszukiwania. Jestem na ul. Heweliusza.
Najbliżej na mapie wyświetlają mi się cztery rowery pod dworcem Gdańsk Główny, w okolicach pomnika Kindertransportów i bocznego wejścia do budynku. Lecę tam, nie mam daleko. Jednak w ciągu kilku minut liczba rowerów się kurczy.
Przy dworcu nie ma stacji Mevo
Gdy tam docieram, w systemie pokazuje mi, że są trzy. Gdy wychodzę z tunelu na powierzchnię, widzę tylko jeden. Wyładowany "elektryk" zaparkowany poza stacją - taki mam komunikat, gdy skanuję kod QR.
Stojaków w ogóle tam nie ma ani tablicy z oznaczeniem Mevo. Stojaki na Mevo znajduję na samym końcu ciągu przystanków autobusowych, bliżej Hotelu Central. Nie ma tam jednak żadnego roweru ani informacji, że to jest oficjalna stacja.
Miał być standardowy rower, a był elektryk (rozładowany)
W aplikacji widzę, że dwóch rowerów, które były niedawno na Hucisku, też już nie ma. Zawziąłem się, idę dalej, pod LOT. Tam mają być trzy. Po drodze ta sama sytuacja: liczba rowerów się zmniejsza. Zostaje jeden, standardowy. Wolałem taki niż elektryczny, więc będzie idealnie.
Na miejscu okazuje się, że owszem, stoi jeden, ale elektryk, rozładowany.
Rodzina dojeżdża do mnie na rowerach, znudziło się im czekać na mnie na placu Kobzdeja, gdzie miałem do nich dołączyć.
Co dalej, odpuszczamy czy nie? Ostatnia próba, są dwa w parku przy Toruńskiej. Żona bierze mój telefon, szybciej dojedzie tam na rowerze i mi zarezerwuje.
Znów się nie udało. Stał tam jeden rozładowany elektryk.
Mevo zdobyte równo po pół godzinie poszukiwań
Ostatnia deska ratunku - jeden rower standardowy stoi na skrzyżowaniu Rzeźnickiej i Św. Trójcy, czyli blisko. Biegnę tam, gdy mam już go w zasięgu wzroku, wyłania się młody chłopak z komórką. No nie, zaraz go zeskanuje i odjedzie. Na szczęście mija rower i idzie dalej.
Udało się, mam moje pierwsze Mevo, nie ma obaw, że nie ruszy, bo to nie elektryk. Skanuję, odblokowuje się i już mogę jechać. Jest 17:02. W aplikacji zarejestrowałem się o 16:32 Zdobycie roweru zajęło mi 30 minut.
Wrażenia z jazdy są pozytywne
Rower tradycyjny prowadzi się bardzo dobrze. Przerzutki wskakują szybko. Na środkowym przełożeniu (4) odciążenie jest w sam raz - ani nie za duże, ani nie za małe.
Ostatecznie nie próbowałem zmierzyć się z dużą górą, czyli podjazdem pod Cienistą, ale myślę, że na pierwszej przerzutce dałbym radę.
Szkoda jedynie, że koszyk jest znacznie mniejszy niż w elektrycznej wersji, torba ledwo mi się zmieściła.
Godziny szczytu w Mevo
W piątek pokonałem jeszcze raz tę samą trasę i dotarło do mnie, że Mevo też ma swoje godziny szczytu, jak komunikacja miejska.
W piątek około południa rowerów było do wyboru do koloru, chociaż nie wszędzie. Przy Madisonie było ich około 10. Jakieś 8 stało koło LOT-u. Tylko przy dworcu był ten sam problem, co poprzedniego dnia. Odstawione rowery na nieistniejącej stacji i wszystkie wyładowane.
Zaczynam wierzyć, że popołudniowe trudności z dostępnością Mevo mają związek głównie z ogromną popularnością tego produktu, czego gorąco życzę twórcom idei roweru metropolitalnego.
Opinie wybrane
-
2023-09-29 16:17
Mevo jest dopełnieniem komunikacji miejskiej, a nie jej konkurencją (38)
Pomijam fakt, że użytkownicy nie potrafią korzystać z roweru miejskiego i nie mam tu na myśli jazdę w kilka osób czy wykorzystanie przez dostawców. Tylko ludzie zastępują dojazd tramwajem czy autobusem rowerem i to jest problem. Ludzie dojeżdżali z Wrzeszcza czy z Zaspy do centrum podczas pierwszego Mevo, a mogliby dojeżdżać tramwajem, a potem
Pomijam fakt, że użytkownicy nie potrafią korzystać z roweru miejskiego i nie mam tu na myśli jazdę w kilka osób czy wykorzystanie przez dostawców. Tylko ludzie zastępują dojazd tramwajem czy autobusem rowerem i to jest problem. Ludzie dojeżdżali z Wrzeszcza czy z Zaspy do centrum podczas pierwszego Mevo, a mogliby dojeżdżać tramwajem, a potem wypożyczyć rower. Sam wypożyczałem rower na Zaspie, dojeżdżałem na Strzyża PKM i tam przesiadałem się na pociąg. Przez to obecny system upadnie, bo ludzie będą jeździli rowerem całe trasy, zamiast wykorzystać go do dojazdu do przystanku. Innym problemem jest to, że ludzie wykorzystują rower to jazdy rekreacyjnej. Nie mam nic przeciwko temu, o ile to się dzieje w weekendy. W tygodniu jest spora liczba osób, która wypożycza rower i jedzie rekreacyjnie np. z Brzeźna do Jelitkowa wzdłuż plaży. Osoby odpowiedzialne za nowe Mevo powinni go promować jako transport dopełniający komunikację miejską, a nie jako osobny transport.
- 67 258
-
2023-10-01 08:48
Ludzie nie potrafią korzystać z rowerów? Sic!
To raczej osoby odpowiedzialne za projekt rowerów miejskich w Gdańsku nie potrafią go zaprojektować dla ludzi.. za to powinny być kary nie nagrody.
- 1 0
-
2023-09-30 08:39
Za darmo
Każdy korzysta jak potrafi.
- 0 0
-
2023-09-30 05:57
Chyba cię pogięło. (3)
To wg ciebie mam w drodze do pracy płacić za rower i tramwaj zamiast tylko za jeden środek transportu. Geniusz kolejny chyba jakiś kuzyn prezydentki
- 7 2
-
2023-10-01 00:18
Rzuć prace , pozbędziesz się kłopotów z wyborem komunikacji
- 0 0
-
2023-09-30 16:24
Mevo to jest jak dojazdówka w aucie , a nie auto
Komunikacja miejska jest od tego , zimą co napiszesz ? Że nie ma osłonki przed śniegiem ?
- 0 1
-
2023-09-30 10:36
Na to wygląda
W normalnych miastach rower miejski można wypożyczyć na limitowany czas bez opłat tyłki na podstawie biletu okresowego. Przykładów nawet nie trzeba szukać zagranicą, w Lublinie tak mają.
- 3 0
-
2023-09-29 22:59
(1)
yhy czyli wg. Ciebie mam kupić i bilet miesięczny i płacić za mevo bo jestem śmierdzącym leniem któremu nie chce się przejsć 500m pieszo?!
- 3 1
-
2023-10-01 00:25
Jak napiszę tak cwaniaku to źle , jak napiszę nie to też źle
A wygląda ,że jesteś płatnym śmierdzącym leniem , tylko dlaczego ?
- 0 0
-
2023-09-29 20:48
i mamy tutaj idealny przykład urzędniczej głupoty wazeliniarskiej który jeszce na dodatek chce nas pouczać :) (1)
200mln na kaprysy urzeników z kasy mieszkanców Gdańska zmarnowali to mamy wykupywac bilety z komunikacji miejskiej i jeszce dodatkowo placi aboanemt na mewo który podniesli o 150%.Mimo ze juz 200 mln mieszkancy za niego zplacili.
Zastanawiające jest tylko czy to sama głupota czy połaczenie głupoty z kpiną z mieszkanców ?- 11 3
-
2023-09-30 16:21
200 mln ,150%, a może miliard ? A może 1500%?
Kolejny płatny komentator
- 2 2
-
2023-09-29 17:26
To nie prawda
Przy poprzedniej edycji władze liczyły na odciążenie komunikacji miejskiej. Tak były planowane stacje
- 4 0
-
2023-09-29 16:59
(1)
Ludzie zastępują komunikację miejską Mevo, bo rowerem jest zwyczajnie szybciej. Dojazd z Olivia Business Center na Morenę to jakieś 30 minut max zwykłym rowerem, a elektrykiem pewnie 20 max, bo pod górę lżej będzie. Komunikacja to konieczność przesiadki więc 40-45 minut. Podobnie będzie z Centrum (Hucisko/LOT). 2x szybciej rowerem niż komunikacją,
Ludzie zastępują komunikację miejską Mevo, bo rowerem jest zwyczajnie szybciej. Dojazd z Olivia Business Center na Morenę to jakieś 30 minut max zwykłym rowerem, a elektrykiem pewnie 20 max, bo pod górę lżej będzie. Komunikacja to konieczność przesiadki więc 40-45 minut. Podobnie będzie z Centrum (Hucisko/LOT). 2x szybciej rowerem niż komunikacją, która stoi w korkach jak auta lub tak jak tramwaj z Huciska na Morenę traci ponad 7 minut na wszystkich światłach po drodze. Ludzie wybierają po prostu szybszą opcję.
- 21 0
-
2023-09-29 20:10
Z OBC na Morenę jest bezpośredni tramwaj, więc nie trzeba się przesiadać. Co nie zmienia faktu, że jedzie skandalicznie długo :(
- 8 1
-
2023-09-29 16:54
Mevo
Zawsze będzie konkurencja dla komunikacji zbiorowej. Dlatego że komunikacja zbiorowa jest beznadziejna!
- 15 2
-
2023-09-29 16:32
Wykorzystują na pełne trasy, bo
Bo komunikacja miejska jest droga, a rowerów jest za mało i stacje są w złych miejscach. Nie ma ich przy tramwaju tylko np. Przy żabce.
- 14 2
-
2023-09-29 16:33
Kiedy opłaty za mevo? (1)
Kiedy dulkiewicz skończy z tym rozdawnictwem??
- 15 15
-
2023-09-29 16:41
Opłaty nie będzie bo to nie wypali.
- 12 6
-
2023-09-29 16:35
Hulajnogi są dopełnieniem komunikacji miejskiej. Rowery są jej konkurencją. (8)
Hulajnogi można parkować gdziekolwiek, dzięki czemu są rozwiązaniem problemu ostatniej mili. Rowery muszą być parkowane na stacjach, co tworzy infrastrukturę analogiczną do przystanków autobusowych. Rowery rzeczywiście nie są konkurencją dla SKM, ale są konkurencją dla autobusów, tramwajów i trolejbusów, szczególnie na krótkich trasach. I dobrze, bo płacenie 4,80zł (a po wprowadzeniu Fali 6zł) za przejazd kilku przystanków to rozbój w biały dzień
- 44 4
-
2023-09-29 17:34
Hulajnoga spokojnie zastępuje mi komunikację miejską
Jestem w stanie dojechać z Karwin do śródmieścia Gdyni w około pół godziny i płacę za to piątaka. A w odróżnieniu od Mevo nie muszę tej hulajnogi szukać dwie dzielnice dalej.
- 13 1
-
2023-09-29 16:45
Święte słowa (6)
To się jeszcze wszystko zemści bo ludziska zmienią sposób dojazdu do pracy i dopłaty do komunikacji będą jeszcze większe. Już teraz lepiej sobie kupić skuter elektryczny na raty gdzie koszt samej energii do przejechania 100 km to 3zł.
- 21 0
-
2023-09-29 17:28
(5)
Lepszy rower elektryczny, niż skuter. Własny.
- 5 1
-
2023-09-29 17:41
Skuter 45 km/h pod górę, w dół i w bok (4)
Rower elektryczny ma odcinane wspomaganie przy 25 km/h a pod górę i tak nie jest lekko.
Zawsze wygrywa skuter- 4 2
-
2023-10-03 09:15
skuter? rower jest lepszy dla zdrowia i bardziej ekologiczny, już lepiej kupić sobie hulajnogę elektryczną
- 0 0
-
2023-09-30 16:17
Skuter wygrywa ? Przedszkole (1)
- 1 1
-
2023-09-30 18:30
Jak już skończysz to przedszkole
To może obczaisz co i jak.
- 0 1
-
2023-09-29 18:28
Oczywiście skuter własny, bo jak mam wypożyczać ecoshare czy innego pierdziaka to dołożę 5 groszy i mam traficar.
- 10 0
-
2023-09-29 16:32
(4)
I sam widzisz jaki to i**otyzm. Skoro już coś wypożyczam to chce tym dostać się pod punkt końcowy wyprawy. To czy startuje w Gdyni a koniec (praca, zakupy, cokolwiek) to już nie powinno mieć żadnego znaczenia. Wsiadam I jadę. A teraz , jak mam do wyboru szukać roweru, potem szukać najbliższej stacji by go zostawić, pójść na bus/SKM, potem znowu szukać roweru i pod koniec szukać gdzie go zostawić to... wsiadam w samochód i dziękuję
- 61 1
-
2023-09-30 16:16
Kup sobie rower i narażaj innych na tego typu komentarz
- 0 1
-
2023-09-30 16:15
Po zakupy rowerem , pocieszne
- 2 3
-
2023-09-29 16:39
Ja też Panu dziękuję, jak wsiadam w samochód
- 1 14
-
2023-09-29 16:33
A koniec trasy jest w Gdańsku*
- 5 0
-
2023-09-29 16:38
Jak się mieszka w Baninie to można tak pofantazjować.
- 3 1
-
2023-09-29 16:36
No tak do stacji mewo mam tyle samo co do tramwaju i gdzie wtedy mam jechać?
- 7 0
-
2023-09-29 16:31
Ty tak serio czy jaja sobie robisz? (4)
Dojście do stacji mevo jest równoznaczne z dojściem do komunikacji miejskiej bo większość to ich sąsiedztwo
więc jaki sens wsiadać na rower kiedy mam korzystać z komunikacji.- 64 3
-
2023-09-29 17:36
No wlasnie nie masz. Z roweru korzystasz jak masz mozliwosc i ochote.
- 18 0
-
2023-09-29 16:38
(2)
No jak się mieszka przy jednej stacji, a w #komunikacja miejska wsiada się na innej stacji, to właśnie wtedy należy korzystać z Mevo
- 2 23
-
2023-09-29 16:39
To w takim razie 99% lokalizacji Mevo to zła decyzja. (1)
Stacje Mevo są umiejscowione wzdłuż linii tramwajowych tak co przystanek. ;)
- 34 1
-
2023-10-01 18:25
Gdzieś ten rower trzeba w końcu zostawić, nie?
- 2 0
-
2023-09-29 16:17
system jest w fazie testów a rowery są dostępne za darmo: wielkość popytu w naturalny sposób jest większa niż wielkość podaży (7)
w terenie jest udostępnionych tylko ułamek docelowej liczby rowerów. Stąd kłopoty użytkowników w fazie testowania systemu. Ciekawe, ile razy przeciętny rower MEVO jest obecnie wykorzystywany. Przypuszczalnie ta liczba bije rekordy.
- 88 18
-
2023-09-30 13:09
Uwielbiam to naiwne przeświadczenie
Że po testach wszystko się zmieni. Pogratulować myślenia
- 5 1
-
2023-09-29 18:52
Za darmo? (3)
To czemu za 2 stacje skasowało mnie za 10 zł??
- 0 9
-
2023-09-29 20:46
Przy lotnisku
Tak samo na terminalu w sklepie znajduje się niby stacja, a ta fizycznie jest pod peronem PKM
- 0 0
-
2023-09-29 20:44
Bo stacje w mapach są w innych miejscach niż rzeczywiście
W artykule masz o tym mowę, pod dworcem wyświetla się stacja a wybudowana jest pod hotelem Central
- 3 0
-
2023-09-29 20:06
Bo zostawiles poza stacja
- 11 2
-
2023-09-29 17:21
Poza tym chyba jest połowa docelowej ilości z tego co pamiętam
- 7 0
-
2023-09-29 17:14
Odpowiadam
Każdy rower średnio jedzie ponad 10 razy dziennie
- 3 0
-
2023-09-29 16:01
(8)
Nie oszukujmy się,te testy bez sensu.Tylko ludzie,młodzież dewastuje.Od razu powinny być kary bo tak ten tabor rowerów nie wytrzyma fazy testów.Niestety większość u nas za nic ma poszanowanie wspólnego dobra.
- 214 28
-
2023-10-02 15:06
fakt
- 0 0
-
2023-09-30 22:15
Doktorze Svencjuszu sens jest
A brzmi tak: Nie śpij bo .... Rozumiesz? Jeszcze do 15 trzeba palić głupa. :-)
- 2 0
-
2023-09-29 16:49
Tylko jak ta kare uczciwie nałożyć? (5)
Kiedy rowery stoją na świeżym powietrzu nieprzypięte do niczego i każdy przechodzący debiI może je zdewastować.
- 10 4
-
2023-09-29 16:50
(4)
To proste,mini kamerki w ramie albo siodełku.Plus kamerka na każdey stacje Mevo przy lampie.
- 4 14
-
2023-09-29 16:55
Super pomysł. ;) (3)
Tylko że projekt MEVO kosztował by wtedy x5
- 16 1
-
2023-09-29 17:07
(2)
Miasto bogate,sypnie groszem niczym Wjesław Wojnar w Weselu)
- 12 6
-
2023-09-29 17:31
Nie ogladajmy się na Miasto *UM) (1)
badźmy niezależni , kupujmy własne rowery!
- 14 0
-
2023-09-30 16:26
Wreszcie ktoś normalny
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.