• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    Co 50 M proponuję zrobić a korek będzie od Pruszcza czy Karczemek.

    • 76 20

    • (2)

      Nie ma obowiązku jazdy samochodem. Można przesiąść się na komunikację miejską, rower czy nawet hulajnogę.

      • 16 21

      • Jasne. (1)

        Tyle, geniuszu, że to wlot do miasta z ogólnego kierunku "na łódź".

        • 14 8

        • No i co z tego?

          Na Łódź jest autostrada

          • 6 8

    • nie podoba sie to jezdzij po autostradzie

      tam nie ma przejsc

      • 7 13

  • (3)

    W przyszłym roku: zakorkujemy miasto na potęgę. Ma to na celu opóźnienie autobusów komunikacji miejskiej oraz zwiększenia CO2 i pogarszanie klimatu.

    • 96 24

    • (2)

      To skoro los planety jest dla Ciebie ważny to zrezygnuj z samochodu.

      • 15 11

      • (1)

        Typowy Janusz PO przed komputerem. Ciężko ci wywnioskować po tej opinii że poruszam się komunikacją miejską?

        • 7 8

        • poruszanie się komunikacją miejską nie gwarantuje logiki w myśleniu

          znam wielu rowerzystów bezinteresownie popierających budowę kolejnych tras pseudoszybkiego ruchu w mieście, Inni popierają budowę darmowych parkingów podziemnych dla samochodów w imię "uwalniania przestrzeni miejskiej dla pieszych". Samochodoza często nie jest w pełni uświadamiana przez uczestników debaty w internecie.

          • 3 3

  • Dziury w ulicach (11)

    Braki w komunikacji miejskiej i brak nowych dróg dojazdowych do osiedli oraz tysiąc innych rzeczy bardziej przydatnych dla mieszkańców można zrobić za te pieniadze, a UM buduje przejścia naziemne na dodatek obok tunelu, którym można przejść swobodnie.

    Tak są gospodarowane nasze pieniądze.
    Na co to komu?

    • 100 21

    • Mieszkańcom Gdańska i turystom (9)

      im to potrzebne.

      • 6 8

      • Niech przejdą tunelem (7)

        Jest dosłownie obok.

        • 8 9

        • Niech samochody się zatrzymają (6)

          po to mają hamulce.

          • 8 7

          • Miszcz argumentacji (5)

            Do pewnych poziomów nie można się znizac, a tutaj możemy zaobserwować ten poziom

            • 6 7

            • jak nie rozumiesz argumentów przeciwnych twojej tezie (2)

              i masz trudności z ich wyważeniem, obrażasz inaczej myślących. Samochodoza i wiele odmian innych chorób często nie jest uświadamiana przez osoby cierpiące na nie.

              • 5 2

              • Sęk w tym (1)

                że nie korzystam z auta poza godzinami pracy i korzystam z komunikacji miejskiej. Światła w tym miejscu pogłębią obecne problemy, które obijają się na wszystkich, no ale będziesz mógł przejść górą zamiast dołem kosztem zakorkowanego miasta i większej emisji spalin.

                Lubię Wasze myślenie, takie nie za logiczne.

                • 5 4

              • Wysiądź z auta, wtedy

                zmniejszy się ilość spalin i odkorkujesz miasto o jedno auto.

                • 4 2

            • Zapewniam Ciebie, że można łatwo (1)

              znaleźć tysiąc bardziej przydatnych rzeczy niż inwestowanie na przykład w parkingi.

              Nie wiem co nie odpowiada Tobie w argumencie o hamowaniu - przecież i tak w tym miejscu są światła (w stronę Pruszcza).

              Czy naprawdę nie dociera do Ciebie, że tunele to złe rozwiązanie dla pieszych? Korzystają z nich, bo musza, a nie dlatego, bo tak jest dla nich wygodniej? W Warszawie też wielu kierowców uważało, że piesi wolą przejścia podziemne, bo takie super, nie trzeba czekać aż samochody się zatrzymają na czerwonym. I wiesz co? W miejscach, gdzie przy tunelach zrobiono przejścia naziemne, ludzie chętniej wybierają je. Bo wchodzenie i wychodzenie do tunelu jest jednak męczące. Bo idąc z ciężką siatką czy wózkiem to problem. Bo jadąc na wózku inwalidzkim to problem nie do pokonania.

              Naprawdę wystarczy tylko trochę pomyśleć o innych i świat będzie piękniejszy. Jeździmy tam 50km/h. Często jest tyle aut, że nawet wolniej. Bardzo zmieni się na niekorzyść Twoje życie, gdy się zatrzymasz? Bo pieszym bardzo to pomoże.

              • 4 2

              • Gdy się zatrzymam, muszę ponownie ruszyć.

                A jak wiadomo samochód najwięcej spala paliwa podczas ruszania. To co z ekologią? Ty, jak przejdziesz przez tunel, poćwiczysz i będziesz zdrowszy. A spalin w powietrzu będzie dużo mniej. Jeżdżę też dużo rowerem i szlag mnie trafia, gdy muszę jechać w pobliżu samochodów stojących w korku. Smród spalin jest nie do zniesienia.

                • 1 1

      • 100 metrów dalej mają przejście naziemne

        • 2 0

    • taka wadza

      tako sobie wadze wybrali danzigery

      • 1 0

  • brawo! (1)

    Gdańsk dla pieszych, auta za obwodnicę!

    • 26 97

    • Brawo! Wszyscy do miliona samochodów elektrycznych

      • 3 8

  • Po co takie rzeczy (1)

    Czy urząd MIasta nie ma innych ważniejszych spraw. Jest w tym miejscu piękne przejscie podziemne nie ma potrzeny aby było przejscie naziemne. Wydaje mi sie że pracownicy Urzędu zajmujacy się drogami iscieszkami rowerowymi powinni zostać wymienieni bo to co oni wymyślaja w większości nie ma żadnego sensu. Trzeba nowych młodych ludzi aby skończyc zatkimi sprawami jak to przejscie naziemne

    • 75 20

    • Ludzie to szczury żeby łazić po podziemiach? Ludzie też mają prawo do normalnego poruszania się po mieście.

      "Piękne przejście podziemne" ciekawe postrzeganie piękna.

      • 8 14

  • No właśnie funkcjonowało do lat 70 XX wieku ! (1)

    Teraz mamy wiek XXI. Widzę więc, że się cofamy w rozwoju. W XIV wieku tam nie było w ogóle ulicy, może więc cofnąć się do tamtego czasu.
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

    • 82 14

    • no właśnie

      Teraz mamy wiek XXI, a nie lata 60. wieku XX. Wiemy już, że samochody w mieście nie są najlepszym rozwiązaniem. Wiemy, że Polska ma gigantyczny problem z nadmierną liczbą samochodów, ze smogiem, z wypadkami. I że miasta powinny być przyjazne pieszym. Wtedy wszystkim żyje się lepiej.

      • 8 5

  • Teraz przejście, potem rozbierzemy estakadę w kierunku Elbląga. (4)

    Potem zwęzimy drogi do jednego pasa.

    • 85 7

    • najpierw zastanówmy się, czy nie warto uspokajać ruchu na wielu ulicach miasta? (1)

      również na głównych arteriach, które są regularnie zakorkowane w godzinach szczytu, które się okazują coraz dłuższe? Uspokajanie ruchu w mieście paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa drogowego. Zastępowanie ruchu samochodów komunikacją szynową, przejazdami rowerowymi i ruchem pieszych podnosi jakość życia w mieście wszystkich.

      • 4 11

      • Uspokajanie ruchu nie zwieksza przepustowosci.

        Przestan rzucac ta fraze jak udowodniony fakt. To poprawa plynnosci ruchu zwieksza przepustowosc.

        A baran odpowiedzailny za ten projekt powinien na bity pysk byc wyrzucony ze stolka i dostac saznistego kopa w zad. Niepotrzebnie wydane pieniadze, wiecej halasu, wiecej spalin, wiecej korkow. Jeszcze jakby zrobili tunel dla samochodow, o to bym rozumial. Ale koles chce zatkac 6 pasow ruchu swiatlami. Dawno takiej bezmyslnosci nie widzialem na publicznym stanowisku.

        • 4 0

    • I wrócimy do furmanek...

      ..

      • 6 1

    • I dobrze. Słoiki w blachosmrodach precz ze Śródmieścia.

      • 0 2

  • Cóż za wspaniałą inwestycja... (4)

    ... W infrastrukturę. Majstersztyk po prostu. I jak usprawni ruch w mieście. No i koledzy z woja gintera g. będą mogli paradować jak na defiladzie. widać, że miasto się rozwija, za pomocą nowoczesnej farby i innowacyjnych pędzli.

    • 55 10

    • (3)

      pieszym i rowerzystom usprawni.
      ty i twoj smierdzacy gruchot to nie centrum swiata

      • 3 9

      • W tyle mam centrum miasta... (2)

        ... tylko wyprowadźcie zeń ruch tranzytowy. Albo zbudujcie tunel. Dla mnie to cudowne centrum mogłoby zniknąć. Niestety, muszę tamtędy jeździć.

        • 3 6

        • możesz do Tczewa jeździć koleją, a do Wejherowa SKM (1)

          ruch tranzytowy do innych miejscowości może odbywać się tunelem pod Martwą Wisłą: miasto chwaliło się, że jego budowa przyczyniła się do redukcji skali ruchu tranzytowego wzdłuż Wałów Jagiellońskich i Okopowej w Gdąńsku.

          • 1 4

          • Pod martwą wisłą...

            ... I dalej, korkami przez Przymorze i żabiankę? O to ci chodzi?

            • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (22)

    ale po co? Jest tam już jedno przejście, troszkę dalej.
    Poza tym, jest tunel. No nie należy do najwspanialszych i najwygodniejszych, ale spełnia swe zadanie.
    Bardziej by się przydało przejście przy dworcu pkp, bo tam trzeba okrążyć pół tunelu żeby przejść na drugą stronę.

    • 360 108

    • przeciwko budowie przejścia przed dworcem pojawiały się dokładnie takie same argumenty (8)

      zastanów się, po której stronie sporu się znalazłeś? Najważniejsze, by poszerzyć wyobraźnię sobie i innym. Dlaczego piesi mają być spychani do tuneli w pobliżu centrum miasta?

      • 21 28

      • Może dlatego, że nikt dotąd nie pociągnął Nowej Wałowej choćby do Siennickiej. (5)

        A to by ładnie wprowadziło ruch poza centrum.

        • 9 10

        • To samo miał zrobić tunel pod wisłą.Efekt? Zakorkowanie Przymorza i samego tunelu.Podwale bez zmian. (3)

          Jak masz 3 pasy w każdą stronę to się zawsze znajdą chętni ze Straszyna i dalszych wsi, czy nawet południa, żeby pokorkować miasto.

          • 24 10

          • o, tu się nie zgodzę (1)

            tunel pod Wisłą znacząco odciążył centrum miasta od ruchu samochodów,
            natomiast wąskie nitki na przymorzu i okolicach dojazdowych to osobna sprawa...

            • 16 8

            • odciążył na chwile. po kilku miesiacach wróciło stare

              • 0 2

          • Tunel pod wisła odkorkował miasto ale....

            Urzędnicy widząc to postanowili je zakorkować naziemnymi przejściami dla pieszych.
            Dulcynea niema pojęcia co robi.

            • 11 8

        • Ale po co? Tam przecież jest masa innych dróg :).

          • 2 1

      • Jeździ tu komunikacja: autobusy, tramwaje...
        Dokładanie kolejnych świateł skutkuje jeszcze większym zatorem. Buspas tu nie pomoże.
        A tam akurat przejście jest dość blisko od tego tunelu, w porównaniu do tego na dworcu pkp.

        • 11 4

      • dlaczego piesi są spychani do tunelu tylko po to aby dostać się na pociąg lub SKM?

        • 2 6

    • Bez przyczyny nie zlikwidowali tego przejscia w latach 70-tych (5)

      Ja proponuję zrobić jeszcze pasy na obwodnicy bo tam ciągle korki, a tu chyba chcą aby powiększyła się statystyka potrąceń pieszych, zawsze znajdzie się osoba, która jak zobaczy tramwaj to stwierdzi że pobiegnie nie patrząc na światła

      • 26 16

      • Ale znasz tę przyczynę i możesz ją podać? (1)

        Czy to tylko domysły, albo coś z serii wiem, ale nie powiem?

        • 6 6

        • Koledze córki prawie się udało z tym tramwajem we Wrzeszczu. Teraz on dochodzi do siebie, motocyklista ma traumę, a rodzice siwe włosy. I tak w miarę szczęśliwie się skończyło. A też miało być podziemne przejście przy Manhattanie. Wbiegłby w tunel popotrącał kilku ludzi, którzy by zanim klnęli i to by była cała historia.

          • 2 0

      • to przejście w latach 70-tych zlikwidowali w celu ułatwienia ruchu samochodów (2)

        To, że samochodów może być tyle, że same sobie będą przeszkadzać, nie mieściło im się w wyobraźni. Jeszcze trudniej było im zrozumieć, że w mieście trzeba dbać przede wszystkim o komfort i bezpieczeństwo pieszych, a nie o przepustowość korytarzy ruchu dla pojazdów. Całe szczęście jest coraz więcej osób rozumiejących prostą zasadę: albo miasto jest przyjazdne dla ludzi, albo dla samochodów. Jak próbuje się je zrobić przyjazne głównie dla samochodów, to nikt nie jest zadowolony - również kierowcy psioczą na niedobór przestrzeni zajmowanej przez inne samochody.

        • 14 6

        • W samochodach siedza ludzie (1)

          Samochód to nie jest samodzielny byt- monstrum.
          Co jest ideologicznie pomijane w dyskusjach

          • 17 5

          • szkoda tylko że na jeden samochód przypada jedna osoba.

            • 0 0

    • żeby piesi mogli wejść na przystanek bez pokonywania schodów (1)

      dla osób starszych, inwalidów, matek z wózkami przejście naziemne jest wygodniejsze niż schody

      • 9 5

      • to zrób dla nich naziemne przejście przez tory kolejowe - to będzie wygodniejsze niż schody

        • 8 3

    • Ot demokracja (1)

      72% przeciw przejściu naziemnemu a i tak budujemy

      • 11 4

      • Nie wiedziałem,

        że ankieta na trójmiasto.pl ma moc wiążącą prawnie

        • 5 6

    • a po co tam tyle pasow? jest tunel, toszkę dalej. Jest 3 Maja

      może nie nalezy do najwspanialszych i najwygodniejszych, ale spełnia swe zadanie

      • 2 0

    • bredzisz jak kłamczyński.

      trollu

      • 0 0

    • Ale po co chcesz jechać Podwalem, jak możesz sobie jechać tunelem pod Martwą Wisłą, 3 maja, przez Morenę? Przecież to troszkę dalej.

      • 0 0

  • Ciąg dalszy utrudninia życia zmotoryzowanym (12)

    Czy chodzi o to aby jeszcze więcej ludzi chodziło do galerii? Korki już są w tym miejscu,

    • 75 14

    • (2)

      A samochodziarze to jakaś grupa wybrańców do których wszyscy muszą się dostosowywać? Ja jestem pieszym i chcę korzystać z przejścia naziemnego, bo nie jestem szczurem żeby łazić po podziemiach. Poza tym nie ma obowiązku jazdy samochodem.

      • 11 20

      • (1)

        A ja jestem samochodziarzem i nie chce stać na przejściu skoro jest bezkolizyjne podziemne. A piesi to jakaś grupa wybrańców do których wszyscy musza się dostosowywać? Nie ma obowiązku chodzić na piechotę

        • 9 7

        • O co ci chodzi, teraz będzie sprawiedliwie

          Ty będziesz miał naziemne i ja będę miał naziemne. Jeszcze tylko przestań truć i blokować przejazd autobusom ZTM, żeby było do końca po równo

          • 8 7

    • Skoro są korki

      to co Ci przeszkadza, że będziesz przepuszczać pieszych? Przecież i tak stoisz.

      • 9 5

    • A czemu wszystko ma być w mieście budowane pod samochody? (3)

      Zrozum, że samochody z centrum muszą zniknąć a ludzie powinni zacząć korzystać z komunikacji zbiorowej. No ale jak ktoś przyjechał z mazur i świata nie widział to tego nie zrozumie...

      • 9 11

      • Gdańszczanin (2)

        A dlaczego samochody muszą zniknąć? -pewnie cię zdziwię, samochody służą do komunikacji- po to są produkowane i po to je wymyślono. Nie mów ludziom co powinni i co musi zniknąć bo to idzie w stronę upadłych już ideologii. Jeszcze jedno odkrycie- komunikacja zbiorowa też stoi w korkach. a oprócz kompleksów masz coś do Mazur?

        • 9 9

        • to żaden argument.
          W mieście powinna działać komunikacja miejska w różnej formie, a nie samochody.
          Niestety niezbyt działa. Komunikacja stoi w korkach, bo jest zbyt dużo samochodów. Poza tym infrastruktura jest tak wspaniała, że nawet tramwaje co chwila stoją.

          • 4 5

        • nie manipuluj wypowiedziami: chodzi o zniknięcie samochodów z centrum miasta

          a nie zniknięcie samochodów w ogóle. Zwiększanie obszarów centrum miasta wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów podnosi jakość życia miejskiego. Samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, SKM ani rowery MEVO czy hulajnogi nie stoją w korkach.

          • 5 4

    • (2)

      Z jakiego powodu, twoja wygoda, ma być ważniejsza od mojej?

      • 4 1

      • bo tak :D

        • 0 0

      • wygoda pieszych jest ważniejsza niż wygoda kierowców

        Kierowcy także bywają pieszymi przez większą część dnia. Kierowcą (niezawodowym) zwykle się bywa nie więcej niż godzinę dziennie. Poprawa komfortu i bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych poprawia jakość życia wszystkich mieszkańców.

        • 2 5

    • uważaj na literówki jak próbujesz dyskutować z poważnymi poglądami

      zauważ, że głównymi sprawcami utrudniania życia innym zmotoryzowanym są właśnie zmotoryzowani. Jeżeli zauważysz, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się w tej części miasta, wiele zrozumiesz i przestaniesz się denerwować tak bardzo jak dotąd. NIe będziesz musiał zażywać positivum po kolejnym przejeździe samochodem w warunkach miejskich i po kolejnym starciu słownym z innym kierowcą.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane