• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • Diesel

    Chyba kupię starego diesla... Uroczo będzie roztaczał mistyczną mgłę przy każdym starcie. Na 10km drodze do pracy nam już 23 światła. Co tam kolejne jedno czy dwa...
    Skoro są przejścia podziemne, w tym wypadku świeżo po remoncie, to po co naziemne? Totalna urzędnicza bezmyślność! Ale cóż, taki mamy klimat w tym kraju.

    • 0 2

  • Brawo wladze Gdansk

    W koncu piesi zaczynaja miec jakies prawa a nie autostrada dla dojezdzajacych z okolicznych miast.

    • 2 1

  • Blagam

    przyspieszcie budowe analogicznego naziemnego przejscia na Podwalu Przedmiejskim przy ul. Zabi Kruk - chodzę o kulach i codzienne pokonywanie schodow to katorga a do tego wieczorami najzwyczajniej w swiecie boje sie tych podziemnych tuneli . Oczywiscie kierowcom pownno sie zrekompensowac to poprzez budowe planowanej malej obwodnicy srodmiscia na okolicy Nowej Walowej z tunelem pod Motlawą oraz druga nitka na poludniu w rejonie Olszynki

    • 0 1

  • Można poszerzyć tunel ,powiększyć przystanki tramwajowe, zrobić wyjścia na obydwie strony przystanków, to oprawi ruch w tunelu

    Można też poszerzyć przystan ki i jezdnię przy przystankach miejsca jest dosyć dużo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane