• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę pojedziemy Południową Obwodnicą Gdańska

Maciej Naskręt
8 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

POG jak Route 66



Wykonawca i inwestor dotrzymali słowa. Od soboty 9 czerwca, od godz. wieczornych, kierowcy będą mogli podróżować Południową Obwodnicą Gdańska. Droga będzie otwarta przed gdańskimi meczami piłkarskich mistrzostw Europy!



Aktualizacja godz. 17:00 Drogowcy z GDDKiA zdecydowali, że obwodnica zostanie otwarta w sobotę wieczorem. Nie podają konkretnej godziny ze względów bezpieczeństwa.

Południowa Obwodnica Gdańska między Koszwałami zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta w Borkowie zobacz na mapie Gdańska będzie od soboty przejezdna. Gdy we wrześniu 2009 r. rozpoczynano budowę ekspresówki, drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem, wraz z wykonawcą - firmą Bilifinger Berger - zapowiadali, że choć termin zakończenia robót wyznaczono na lipiec 2012 r., to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Teraz można powiedzieć, że drogowcy dotrzymali słowa!

- Samochody pojadą obiema nitkami na całej długości. Nie będzie żadnych zwężeń na całej nowej drodze. Nieczynny będzie Węzeł Lipce, czyli zjazd do Traktu św. Wojciecha, a także połączenie na Olszynce z Trasą Sucharskiego, która nadal jest w budowie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem przedsięwzięcia na południu Gdańska.

Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł.

Do tej pory pojazdy ciężarowe przez Gdańsk w kierunku Elbląga poruszały się wyłącznie Trasą W-Z, a więc przez ścisłe centrum. Południowa Obwodnica Gdańska odciąży m.in. Śródmieście od ruchu tranzytowego. Jednak największą zmianę mieszkańcy Gdańska odczują najszybciej za miesiąc lub dwa, gdy nowa droga pojawi się w samochodowych nawigacjach GPS.

Drogowcy postanowili ponadto zmienić nazwy niektórych węzłów drogowych w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. I tak dotychczas Węzeł Straszyn, czyli połączenie nowej S7 z Obwodnicą Trójmiasta, będzie nazywał się: Gdańsk - Południe. Natomiast niegotowy jeszcze Węzeł Olszynka, z którego będzie można wjechać na Trasę Sucharskiego, zostanie przemianowany na Węzeł Gdańsk-Port. Z kolei dotychczasowy Węzeł Przejazdowo, który łączy ekspresówkę ze starą "siódemką" nosić będzie nazwę Węzeł Gdańsk Wschód.

Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska z uwzględnieniem nowych nazw węzłów. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska z uwzględnieniem nowych nazw węzłów.
Podstawowe parametry techniczne budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska:
Klasa techniczna - S droga ekspresowa
Ilość jezdni - dwie
Prędkość projektowana - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
Szerokość pasa rozdziału na trasie 5,0 m
Szerokość pobocza ziemnego - 1,50 lub 1,90 m
Szerokość korony - min 27 m
Pochylenie jednostronne jezdni na prostej 2.5%
Kategoria ruchu - KR 6
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Skrajnia pionowa nad drogą S 7 - 5 m

Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Otworzyliby dzisiaj... (2)

    bo akurat muszę dzisiaj jechać od auchan do ostródy

    • 5 2

    • a jaka promocja bo może pojadę z tobą (1)

      • 3 0

      • W McDonaldzie w Ostródzie darmowe ciastko do każdego powiększonego menu.

        • 0 0

  • To ta budowa na której popłynęli z Wakozem?

    • 3 0

  • Zaraz, zaraz. (1)

    euro się dziś zaczyna, a przejazd bedzie od soboty, więc jak to jest z tym, że pojedziemy przed euro?

    • 1 13

    • Ucz się czytać - napisali "Przed meczami Euro w Gdańsku", a nie "przed Euro"

      Analfabetyzm szerzy się!

      • 1 0

  • teraz czas na poprawę przejezdności obwodnicy (2)

    uważam, że dodatkowy pas obwodnicy jest bardziej realny niż cała nowa obwodnica. Wypadek na trasie nie jest dla mnie kryterium rostrzygającym, gdyż jest to zdarzenie losowe i mogą się zdarzyć takowe i tu i tam jednocześnie. Pomogłoby chociaż po jednym pasie na odcinku od Kiełpina do Osowy. Budowanie kolejnych obwodnic jest bez sensu - zarabiają i lobbują firmy liczące na kontrakt. Koszt jest ogromny - kolejne miliardy w czasie gdy rozwija się recesja a rozwiązanie właściwie tylko na kilka lat i znowu trzeba będzie budować obwodcę obwodnicy obwodnicy. Natomiast straty dla krajobrazu i przyrody szwajcarii kaszubskiej - niepowetowane. TIR-y na tory to po pierwsze a po drugie - rozwiązanie stosowane na autostradach zachodnich - monitoring i wyświetlacze dopuszczalnej aktualnie prędkości - genialne i dużo tańsze.

    • 4 4

    • Kolejny, który nie rozumie, że korkują się zjazdy, a nie pasy Obwodnicy

      Najgorsza Osowa ze spowolnionym ruchem i światłami

      • 1 0

    • A powiedz mi co ci pomoże dodatkowy pas

      Czy jeżeli jadą wszyscy z prędkością maksymalną, to jest różnica czy są dwa czy 3 pasy. To nie dodatkowa ilość pasów na obwodnicy jest potrzebna, a poprawa reszty węzłów.

      Obecnie obwodnica korkuje się w Gdańsku tylko na węźle w Osowie, który jest jednym z gorzej zrobionych węzłów. I czy będą 2 czy 3 pasy to i tak tam będzie korek. Potrzebny tam podobny lifting co zrobiono w karczemkach, choć może w skromniejszym wydaniu ;).

      W Gdyni jeżeli chodzi o węzły to mamy mogiłę, bo tam tylko jeden węzeł się nie korkuje, a pozostałe są do pełnego liftingu.

      • 1 1

  • smutno (1)

    Bawimy się na Euro jak na Titaniku i bądźmy świadomi tego co nas czeka (wzrosty podatków- podatek katastralny), recesję będzie widać za kilka m-cy na skutek spowolnienia Niemców i innych gospodarek. Polskie TV podało,że całość kosztów euro to 94 mld zł. (czyli może być dużo większe z uwagi na przekręty i korupcję). Ktoś to musi splacić Zostaliśmy zadłużeni i oddani w łapy banków wierzycieli. Brak polityki pro rodzinnej i chorzy umierający na raka bo nie ma leków to zaprzeczenie skoku cywilizacyjnego. Kreatywna ekonomia ministra fin. zacznie niedługo zbierać żniwo. Propaganda sukcesu taka jak za komuny zostaje złamana nawet przez analityków Bankiera.

    • 13 9

    • Dokładnie, tylko pozazdrościć Afryce, tam kobiety wręcz nie nadążają z rodzeniem dzieci

      I nikt nie umiera na raka, tylko z głodu albo malarii.

      • 1 1

  • viatol viatol :D (3)

    i omijanie obwodnicy przez centrum :D

    • 14 1

    • (1)

      wystarczy postawić kilka znaków drogowych. Miasto pewnie to zrobi.

      • 5 0

      • I wagę (oraz listwy selekcjonujące) i kilka załóg "krokodylków"

        • 2 0

    • no niestety ...

      • 5 0

  • Kiedy? (2)

    Kiedy będzie czynny węzeł w Lipcach???? do końca lipca, czy później? Jak później to znaczy że drogowcy nie dotrzymali terminu!!!!

    • 5 11

    • Jastrząb, jesteś drapieżny niczym Kaczor!

      • 2 1

    • W lipcu

      • 7 0

  • jak to przed euro? (3)

    przeciez dzisiaj jest mecz otwarcia

    • 9 16

    • Mecz w Gdańsku jest 10 czerwca... (2)

      • 13 2

      • co nie zmienia faktu że euro zaczyna się dzisiaj (1)

        • 3 6

        • Co nie zmienia faktu, że napisane jest "Przed meczami Euro w Gdańsku", a nie "Przed Euro"

          Czytać nie umiesz i tyle.

          • 2 0

  • kiedy pojawi sie dodatkowy pas obwodnicy trojmiasta? (13)

    lub obwodnica obwodnicy?

    • 45 21

    • bez sensu jest łorzyć miliony na "obwodnicę obwodnicy" (9)

      kiedy wykorzystując istniejącą infrastrukturę można dużo mniejszym kosztem dołożyć po 2 pasy w każdą stronę.

      • 5 14

      • bez sensu to jest twoja wypowiedz (5)

        Taka obwodnica jest dużo lepsza niż dołożenie po 1 pasie. Bo gdy jest wypadek i tak jest cała obwodnica sparaliżowana i bez różnicy ile by miała pasów. A tak to ruch przejdzie na drugą obwodnicę. Po drugie w przeciągu 10 lat ta obwodnica stanie się drogą wewnętrzną, więc powoli zaczyna tracić ona rangę obwodnicy.

        • 11 3

        • (2)

          to ile tych wypadków jest w miesiącu na obwodnicy ze nie można nią przejechać dłużej niz przez 1h. Jak stanie się drogą wewnętrzna to gmina Gdańsk która ją przejmie będzie olewała remonty patrz Trakt św Wojciecha za to będzie stawiała znaki ograniczające prędkość i tyle z tej obwodnicy zostanie.
          Do tego najpierw chcę wybudować drogę Kaszubską z która jest w powijakach więc Obwodnica Południowa powstanie może za 30 lat :D

          • 1 7

          • Obwodnica Południowa już powstała, masz na myśli zachodnią

            Obróć mapę, strzałka "N" powinna wskazywać na północ, a nie "Najbliższą ścianę". ;)

            • 2 0

          • Trakt to zupełnie inny problem

            Trakt nie wymaga remontu, ale całkowitej przebudowy i tu jest problem. Do tego, aby przebudowa coś dała musi ruszyć przebudowa centrum (ul. 3 maja). Bo trakt się korkuje głównie przez to, że centrum nie jest w stanie takiego ruchu odebrać. Po drugie problem generalnego remontu traktu lub jego przebudowa wiązała się by z całkowitym zamknięciem lub częściowym, co by jeszcze bardziej zwiększyło korki.

            Więc miasto tego nie tknie, dopóki nie powstanie jakiś alternatywny dojazd. Czyli do zakończenia ringu obwodnica południowa - trasa sucharskiego.

            • 5 1

        • spójrz na mapę (1)

          nowa obwodnica jest bez sensu - jest za blisko,
          a zarazem robi taki łuk że nikt zorientowany nie będzie nią jeździł

          • 2 7

          • Nikt to kto ....

            Jeżeli chodzi Tobie o nikogo z mieszkańców Trójmiasta, to się zgodzę, bo dla nich ta obwodnica nie jest za blisko, ale za daleko. Jeżeli zaś chodzi o mieszkańców z poza Trójmiasta co nie jadą do Trójmiasta, to dla nich ona będzie w sam raz w połączeniu z Trasą Kaszubską.

            Dlatego spójrz na mapę i zastanów się po co nam ta obwodnica metropolitarna.
            Bo jeżeli weźmiesz pod uwagę, że obecna niedługo będzie zwykłą drogą szybkiego ruchu pomiędzy osiedlami Gdańska i Gdyni to szybko dojdziesz do stwierdzenia, że tamta obwodnica ma sens.

            • 5 0

      • zet (2)

        też uważam, że dodatkowy pas obwodnicy jest bardziej realny niż cała nowa obwodnica. Wypadek na trasie nie jest dla mnie kryterium rostrzygającym, gdyż jest to zdarzenie losowe i mogą się zdarzyć takowe i tu i tam jednocześnie. Pomogłoby chociaż po jednym pasie na odcinku od Kiełpina do Osowy. Budowanie kolejnych obwodnic jest bez sensu - zarabiają i lobbują firmy liczące na kontrakt. Koszt jest ogromny a rozwiązanie właściwie tylko na kilka lat i znowu trzeba będzie budować obwodcę obwodnicy obwodnicy. Natomiast straty dla krajobrazu i przyrody szwajcarii kaszubskiej - niepowetowane. TIR-y na tory!

        • 2 6

        • GDDKiA jest biedna jak mysz kościelna, Obwodnica Południowa powstanie za XX lat :D (1)

          • 0 16

          • przecież już istnieje, właśnie mieszkam w koszwałach i nie mogę się doczekać aż ją otworzą, do pracy dojade w 15 min a nie w godzine :)

            • 8 1

    • Za parę lat nie dodatkowy pas, ale cała nowa obwodnica

      • 8 4

    • ilość pasów nie decyduje o przepustowości

      Dwa pasy wystarczą w zupełności. O przepustowości decydują węzły. I tutaj mamy spory postęp, bo Karczemki i węzeł południowy, oraz także węzeł słowackiego są dobrze zrobione więc wreszcie samochody zjeżdżające nie będą tarasować drogi innym pojazdom.

      • 18 3

    • ciesz się że gdańsk można ominąć szerokim łukiem

      • 15 2

  • Brawo PO

    Brawo Panowie z PO. Dzięki temu, że się nie wtrącacie możliwe są sukcesy DZIĘKUJEMY.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane