• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W weekend zmiany w komunikacji nocnej

Krzysztof Koprowski
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na nocnej linii N1 częściowej zmianie ulegną trasa oraz godziny kursowania. Na nocnej linii N1 częściowej zmianie ulegną trasa oraz godziny kursowania.

W nocy z soboty na niedzielę, czyli z 8 na 9 grudnia, wchodzą w życie nowe rozkłady nocnych linii autobusowych. W Gdańsku pojawi się nowa linia N12, zlikwidowana zostanie linia N7. Będą też drobne zmiany w rozkładach linii dziennych - także w Gdyni.



Największą wadą komunikacji nocnej w Trójmieście jest:

Gdańsk

Wprowadzenie nowych rozkładów linii nocnych wynika przede wszystkim z potrzeby ich dostosowania do nowego rozkładu kursowania pociągów SKM, o czym pisaliśmy w listopadzie.

- Oprócz lepszej synchronizacji rozkładów jazdy z przyjazdami i odjazdami pociągów SKM przy dworcu głównym, zostanie wprowadzonych szereg nowości w ofercie. Mieszkańcy osiedla przy ul. Jasieńskiej zyskają nowe połączenie w kierunku Śródmieścia, dzięki nowej linii N12 - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.

I faktycznie, wspomniana linia N12 to największa zmiana, jednak jej uruchomienie odbędzie się kosztem kursów linii N6. Obie linie będą posiadały identyczny przebieg między Żabianką a Pieckami-Migowem, zaś od skrzyżowania z ul. Bulońską i Myśliwską N12 pojedzie ul. Myśliwską do pętli Jasieńska, zaś N6 będzie kursować tak jak dotychczas, czyli na Niedźwiednik. N6 oraz N12 będą też zatrzymywać się na przystanku Żaglowa-Amber Expo w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Linia N1 zmieni trasę między przystankami Dragana-Szkoła/Cieszyńskiego i zespołem przystanków Płocka. Autobusy tej linii nie pojadą ul. Wilanowską, lecz w obu kierunkach będą kursować tak jak linia N4: Witosa - Łostowicka - Armii Krajowej - Warszawska - zajazd na pętlę Ujeścisko Piotrkowska - Warszawska - Łódzka - Havla. Na trasie N1 zostanie też uruchomiony nowy przystanek Kościuszki w ciągu al. Hallera - za skrzyżowaniem al. Hallera z ul. Kościuszki w kierunku zajezdni autobusowej. Przystanek ten będzie obsługiwany we wszystkich kursach "zajazdowych" tej linii do Bazy Hallera.

Natomiast autobusy linii N4 pojadą między przystankami Cieszyńskiego a zespołem przystanków Płocka, przez ul. Wilanowską i al. Havla (tak jak obecnie N1), z pominięciem ul. Jabłoniowej, Warszawskiej i Ujeściska (ul. Piotrkowskiej). Dodatkowo mieszkańcy dzielnic zachodnich i południowych skorzystają na nowym przebiegu N3. - Na wniosek mieszkańców, między przystankami Zwierzyniecka a Szczęśliwa autobusy tej linii w obu kierunkach pojadą ul. Źródlaną i Kartuską Południową (nowa trasa i przystanki, tak jak linia 367) - objaśnia Zomkowski.

Niestety negatywne zmiany odczują pasażerowie linii N7, która zostanie zlikwidowana. Jak tłumaczy ZTM, ze względu na nikłe zainteresowanie. Dotychczasowy kurs tej linii o godz. 3:19 zostanie zastąpiony kursem N9 o 2:57 z Przegaliny.

Na większości linii zmianom uległy również rozkłady jazdy. Nowe godziny odjazdów są opublikowane na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego.

Wraz z zmianami na liniach nocnych, drobnej korekcie ulegają zmiany rozkładów trzech linii autobusowych: 111, 186 i 112: linia 111 zyska nowy kurs o godz. 4:51 z pętli Górki Zachodnie, na linii 186 zostanie zlikwidowany ostatni kurs o godz. 22:55 z dworca głównego, zaś na linii 112 ostatni kurs o 22:35 spod dworca głównego zostanie opóźniony 5 minut, a trasa tego kursu zostanie dodatkowo wydłużona o zajazd do Górek Wschodnich (w zamian za likwidację ostatniego kursu 186).

Bez nadziei na nową linię tramwajową
Niestety Zarząd Transportu Miejskiego nie planuje wprowadzenia w najbliższych tygodniach nowej linii tramwajowej, o której wielokrotnie piszą do nas czytelnicy Trojmiasto.pl.

- Nowa linia mogłaby być zbliżona do przebiegu linii tramwaju nr 4 i łączyć Wrzeszcz Górny z Nowym Portem, a po drodze ze stadionem PGE Arena i nową siedzibą Międzynarodowych Targów Gdańskich. Tramwaj takiej linii jechałby przez al. Grunwaldzką - Hallera i następnie skręciłby na Węzeł Kliniczna i dalej ul. Marynarki Polskiej do Nowego Portu - sugeruje pan Jarosław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Na problematykę połączenia Letnicy z Wrzeszczem zwraca uwagę również pani Anita, która pisze: - Letnica obecnie nie posiada żadnego rozsądnego połączenia z Wrzeszczem, a przecież wzdłuż ul. Marynarki Polskiej pełno jest zakładów pracy. Obecnie, by dojechać do ul. Marynarki Polskiej do Wrzeszcza Górnego trzeba się przesiadać na przystanku Wyspiańskiego z linii 4 na 5, które dodatkowo są słabo ze sobą powiązane rozkładami. Ewentualnie na Wyspiańskiego należy wsiąść w tramwaj do Opery Bałtyckiej i tam czeka nas jeszcze jedna przesiadka - na tramwaj w kierunku Strzyży przez Wrzeszcz.

Nadzieję na nową linie rozwiewa niestety ZTM - Argument "że trzeba się przesiadać" nie usprawiedliwia uruchomienie dodatkowej nowej linii bezpośredniej, narażając na dodatkowe (zbędne) koszty wszystkich użytkowników komunikacji w postaci wzrostu cen biletów lub rezygnacji z istotnych i kluczowych inwestycji w komunikacji miejskiej - mówi Zomkowski. Jednocześnie mówi, że nic nie stoi już na przeszkodzie, by taka linia funkcjonowała pod względem technicznym - łuk z al. Hallera w kierunku Węzła Kliniczna po ostatnim remoncie nadaje się w pełni do uruchomienia komunikacji liniowej w tej relacji (wcześniej często dochodziło tu do wykolejeń).

Gdynia

Również w Gdyni w najbliższych dniach zostaną dokonane zmiany w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej. Tu jednak zmiany koncentrują się na liniach dziennych.

Od 8 grudnia ponownie czynna będzie pętla Dom Marynarza, co pozwoli na zawracanie na niej linii: 104, 119, 128, 133 i 196. Autobusy linii 104, 128 i 196 od przystanku Urząd Miasta-Świętojańska do pętli Dom Marynarza będą ponownie kursować ul. Świętojańską i al. Piłsudskiego, z pominięciem Kamiennej Góry. Kursy powrotne, w kierunku Oksywia i Babich Dołów, będą ponownie rozpoczynać się od pętli Dom Marynarza. Zlikwidowana zostanie również ostatnia para kursów linii 128 w dni powszednie: o godz. 19:38 z pętli Dom Marynarza oraz 20:10 z pętli Oksywie Dolne.

Autobusy linii 119 oraz - w większości kursów - linii 133, w kierunku dworca morskiego i dworca głównego nie będą zajeżdżać na pętlę Dom Marynarza. Zjazdy na tę pętle będą nadal wykonywane w kursach linii 133 z Płyty Redłowskiej: od godz. 19:30 do 23:13 w dni powszednie, od godz. 17:19 do 23:13 w soboty oraz od godz. 8:10 do 23:13 w niedziele i święta.

Ponadto od 10 grudnia wprowadzona zostanie korekta trasy linii 252, na której autobusy pojadą w kierunku pętli Norwida od przystanku Urząd Miasta-Świętojańska do Domu Marynarza przez Kamienną Górę: ul. Świętojańską, al. Piłsudskiego, ul. Legionów, Korzeniowskiego, Krasickiego i al. Piłsudskiego. W przeciwnym kierunku trasa nie ulega zmianie. Likwidacji ulegnie natomiast ostatni kurs tej linii o 17:43 z pętli Norwida do Małego Kacka.

W komunikacji nocnej wprowadzone zostają wyłącznie korekty godzin odjazdów linii N20 i N30. N20 z dworca głównego będzie jeździć na Pustki Cisowskie codziennie nie 7 minut po północy, a 14, zaś kurs do Chwarzna o 23:57 będzie realizowany o godz. 0:07. W soboty, niedziele i święta N30 z dworca głównego do Kaczych Buków odjedzie 23:57, zamiast o 23:52.

Miejsca

Opinie (112) 3 zablokowane

  • W nocy się śpi a nie jeżdzi ;) (3)

    • 7 14

    • Chyba w tygodniu. W weekend w dzien sie spi a w nocy zyje :D

      • 5 1

    • W nocy się śpi a nie jeżdzi ;)

      Niektórzy są dorośli i nie bardzo chce im się po dobranocce spać ;)

      • 9 1

    • spac nie moge:) taka praca

      Nie czaje dowcipu:) w nocy sie spi a nie jezdzi? ktos napisal pracuje na 2 zmiany i wracam wnocy na auto mnie nie stac .... dojazd do domu tragedia np.n8 a taksowki za drogie pozdrawiam

      • 4 1

  • Tramwaj (1)

    Powinni wydłużyć linie 9 z przeróbki do stogów. Niby kilka przystanków, ale za to o wiele lepiej by się jeździło z wrzeszcza i oliwy.

    • 4 7

    • Dworzec PKP

      Nie tyle wydłużyć co przenieść i żeby jeździła w obydwie strony przez Dworzec Główny.

      • 2 4

  • N 101 z Gdanska do Gdyni!

    A jak dostac sie noca z Gdanska do Gdyni , bo SKM oferuje tylko 2 "kursy"? Moze tak N 101.

    • 7 0

  • N1, N4, N13

    Te trzy linie łączą Południe Gdańska. Ale w jaki sposób łączą to jest tragedia. Trzy linie od Opery Bałtyckiej do Świętokrzyskiej mają taką samą trasę, bezsensu. Po pierwsze na tych liniach powinien być tylko i wyłącznie tabor przegubowy. Po drugie linia N13 powinna jeździć przez Trakt-Małomiejską (od razu zaznaczam na Oruni mieszkają nie tylko menele, a dobrze monitorowany autobus będzie bezpieczny) ponieważ dubluje dwie linie N1 i N4. N13 przez Małomiejską będzie miała krótszy dystans czyli będzie poprostu tańsza, a czas podróżnych znacznie się skróci. Po trzecie na dzień dzisiejszy nie ma żadnej linii łączącej bezpośrednio Południe z Wrzeszczem przez Morenę. Ja bym proponował aby linia N2 jeździła z pętli tramwajowej na Oruni Górnej do Wrzeszcza z zajazdami na petle Jeleniogórska, Jasieńska, Wileńska czyli: Havla-Łostowicka-Nowolipie-Rakoczego-Bulońska-Jasieńska-Bulońska-Jaśkowa Dolina-Wileńska-Jaśkowa Dolina-Konopnickiej-Wrzeszcz PKP. Na pętli tramwajowej spotykały by się południowe linie nocne które zapewniłyby wygodne przesiadki. Oczywiście wszystko byłoby dograne. Autobusy N1, N4, N13 miałyby troszeczkę dłuższy postój na pętli tramwajowej na której pasażerowi z N2 przesiedli się na linie które już pojadą ich domów. Podsumowanie: N13 schodzi na Małomiejską, N2 jedzie na nową pętle tramwajowej, autobusy zsynchronizowane i będzie dobrze. Jak sobie nie dajemy rady z dzienną komunikacją to miejmy chociaż nocną znakomicie dograną. Wtedy korki nie wchodzą w grę i nie trzeba dużo improwizować.

    • 9 4

  • Pomysł

    Od popołudnia do wieczora każdy autobus, który kończy pracę w okolicach Śródmieścia powinien na przystanku Brama Wyżynna zmieniać numer na 307 i jechać w regularych odstępach czasu Z PASAŻERAMI przez Dworzec Główny, Jana z Kolna, Marynarki Polskiej, Nowy Port i Brzeźno do Bazy ZKM na Hallera. W tym czasie linia 4 powinna kursować "okólnie" w drugą stronę na trasie Węzeł Kliniczna-Hallera-Brzeźno-Nowy Port-Marynarki Polskiej-Węzeł Kliniczna. Przystanek "Swojska" byłby dla tego pomysłu przesiadkowym.
    Tym samym 8 nie przestaje kursować ok. 17.30 co 10 minut żeby zastąpić "zabrane" kursy 4 na odcinku Mickiewicza-Zaspa i PRZEDE WSZYSTKIM pozwolić ludziom wrócić do pracy wieczorem na Stogi bo ZKM'owi wydaje się że wszyscy kończą pracę ok.17.30 a tramwaje na Stogi po 17.30 PĘKAJĄ W SZWACH!

    W późnych godzinach wieczornych należy zsynchronizować zjazdy tramwajów do zajezdni Nowy Port na przystanku Kliniczna Szpital i umożliwić tam przesiadkę pomiędzy tramwajami jadącymi ze Śródmieścia do zajezdni w Nowym Porcie przez Brzeźno i Zajezdni we Wrzeszczu, a tramwajami jadącymi do zajezdni w Nowym Porcie przez Letnicę od strony Wrzeszcza czy Zaspy.

    • 7 6

  • komunikacja nocna tragiczna (2)

    racja zgadzam sie z opiniami jak dojechac z nocnej zmiany od 23,30-24.00 -pierwszej wnocy np na przerobke ,stogi tragedia.Nic sie w tym kraju sie nie oplaca co to za argument ze nie ma pasazerow ? Bzdura zlej baletnicy przeszkada rabek spodnicy...

    • 12 3

    • N8

      Linią N8 - Dworzec Główny: 0:05, 0:45, 1:25...

      • 7 1

    • nie wiem gdzie ty pracujesz ale u mnie nocna zmiana kończy się o 6:00

      • 3 3

  • N1 (2)

    Rok temu zabrali nam co drugi kurs autobusu nocnego. Teraz wydłużają trasę N1, tak że na Orunii Górnej jest 9 minut później. Dziękujemy za tę szczególną troskę ZTM! Tym bardziej, że wydłużeniu trasy N1 towarzyszy skrócenie trasy N4 i N13, czyli kursy N1 obsługują teraz tę część Ujeściska, która była obsługiwana przez inne linie. Ktoś z ZTM czy jego krewny mieszka na trasie N13/N4? Oddajcie nam kursy N1!!!

    • 7 5

    • Teraz muszą pomęczyć się pasażerowie N1 :)

      Jestem bardzo zadowolona ze trasa N4 została skrócona. Zawsze to 10min mniej w autobusie.

      Zresztą teraz zerkając na rozkład widzę, że N1 z dworca na Orunię jedzie 28min, czyli tyle co N4 po skróceniu trasy!

      • 4 3

    • A kierowca N13 ma zap...ć całą noc bez postoju?

      Bo oruńskie hrabiostwo ma taki kaprys?

      Jak wam mało połączeń to chodźcie na N5.

      • 0 1

  • Kiedy zmiany na liniach S i 26?

    Pojazdy notorycznie opóźnione albo nie przyjeżdżają w ogóle.

    • 4 1

  • N7 i 186 ostatni kurs (6)

    przywrócić!

    • 5 6

    • Nie! (3)

      Na wożenie tych dwóch osób z Wiślinki mają się zrzucać mieszkańcy Gdańska? Chyba żartujesz?!
      Idź do swojego sołtysa, może Cie podwiezie swoim samochodem!

      • 7 3

      • (1)

        gm. Pruszcz płaci ZTMowi za każdy kurs więc wara z takimi tekstami!

        • 5 2

        • za 186 nie płaci, nie płaciła i nie będzie płacić

          • 0 1

      • place za bilet tyle samo co Ty i chce dojechać do domu

        Po za tym połowa gdanska żyje z garnuszka lotosu i calego przemysłu, który się tam znajduje a nawet do domu mieszkańcy dojechać nie mogą. Mostu w sobieszewie nie ma i nie bedzie, niedługo autobusy co 2 godziny będą jeździły. Skandal.

        • 3 1

    • Popieram! (1)

      Dziś w autobusie przeczytałam na ten temat informację. Mieszkam na Pleniewie. W takim wypadku trzeba będzie iść 4 km z wiślinki do domu zimną ciemną nocą. Dziękujemy! Napisze w tej sprawie pismo do ztm-u ale wątpię, żeby to coś pomogło. Jak tak dalej będzie to za następne dwa lata ludność w tym kraju zmniejszy się z 36mln. do 34 mln., a na wyspach przybędzie o 2 mln. Co za polityka w tym kraju.

      • 3 2

      • Mieszkam w sąsiedniej wiślince i mam alternatywe w postaci N9.

        Chociaż N7 też zdarzało mi się wracać. Współczuje miszkańcom Pleniewa,jako sąsiad, podobno dzielnica Gdańska, a jedyny nocny im zabrali. No cóż, czeka was mały spacerek. Podobno samo zdrowie. Tylko uważajcie na dziki! ostatnio się trochę rozmnożyły. Piszcie do ztm-u, może coś wywalczycie. Wiślinka też by zyskała.

        • 5 0

  • dajcie nocne gryfowi

    dajcie none gryfowi i jego zlomowi ,wiekszej kupy zlomu to jeszcze niewidzialem jak gryf .kupil pks wstawil zlom jezdzi w zkm daje w lape kto przyzwala na taki tabor w trojmiescie.czy itd oraz policja ma zakryte oczy kopertami.oddawna wiadomo ze gryf kopertuje tam i owam.spytajcie sie pracownikow gryfu czy jakis autobos przeszedl oficjalny przeglad?ZADEN wszystkie przeglady sa zalatwiane!gryf firma majaca gdzies ludzkie zycie liczy sie tylko kasa

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane