• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W weekend zmiany w komunikacji nocnej

Krzysztof Koprowski
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na nocnej linii N1 częściowej zmianie ulegną trasa oraz godziny kursowania. Na nocnej linii N1 częściowej zmianie ulegną trasa oraz godziny kursowania.

W nocy z soboty na niedzielę, czyli z 8 na 9 grudnia, wchodzą w życie nowe rozkłady nocnych linii autobusowych. W Gdańsku pojawi się nowa linia N12, zlikwidowana zostanie linia N7. Będą też drobne zmiany w rozkładach linii dziennych - także w Gdyni.



Największą wadą komunikacji nocnej w Trójmieście jest:

Gdańsk

Wprowadzenie nowych rozkładów linii nocnych wynika przede wszystkim z potrzeby ich dostosowania do nowego rozkładu kursowania pociągów SKM, o czym pisaliśmy w listopadzie.

- Oprócz lepszej synchronizacji rozkładów jazdy z przyjazdami i odjazdami pociągów SKM przy dworcu głównym, zostanie wprowadzonych szereg nowości w ofercie. Mieszkańcy osiedla przy ul. Jasieńskiej zyskają nowe połączenie w kierunku Śródmieścia, dzięki nowej linii N12 - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.

I faktycznie, wspomniana linia N12 to największa zmiana, jednak jej uruchomienie odbędzie się kosztem kursów linii N6. Obie linie będą posiadały identyczny przebieg między Żabianką a Pieckami-Migowem, zaś od skrzyżowania z ul. Bulońską i Myśliwską N12 pojedzie ul. Myśliwską do pętli Jasieńska, zaś N6 będzie kursować tak jak dotychczas, czyli na Niedźwiednik. N6 oraz N12 będą też zatrzymywać się na przystanku Żaglowa-Amber Expo w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Linia N1 zmieni trasę między przystankami Dragana-Szkoła/Cieszyńskiego i zespołem przystanków Płocka. Autobusy tej linii nie pojadą ul. Wilanowską, lecz w obu kierunkach będą kursować tak jak linia N4: Witosa - Łostowicka - Armii Krajowej - Warszawska - zajazd na pętlę Ujeścisko Piotrkowska - Warszawska - Łódzka - Havla. Na trasie N1 zostanie też uruchomiony nowy przystanek Kościuszki w ciągu al. Hallera - za skrzyżowaniem al. Hallera z ul. Kościuszki w kierunku zajezdni autobusowej. Przystanek ten będzie obsługiwany we wszystkich kursach "zajazdowych" tej linii do Bazy Hallera.

Natomiast autobusy linii N4 pojadą między przystankami Cieszyńskiego a zespołem przystanków Płocka, przez ul. Wilanowską i al. Havla (tak jak obecnie N1), z pominięciem ul. Jabłoniowej, Warszawskiej i Ujeściska (ul. Piotrkowskiej). Dodatkowo mieszkańcy dzielnic zachodnich i południowych skorzystają na nowym przebiegu N3. - Na wniosek mieszkańców, między przystankami Zwierzyniecka a Szczęśliwa autobusy tej linii w obu kierunkach pojadą ul. Źródlaną i Kartuską Południową (nowa trasa i przystanki, tak jak linia 367) - objaśnia Zomkowski.

Niestety negatywne zmiany odczują pasażerowie linii N7, która zostanie zlikwidowana. Jak tłumaczy ZTM, ze względu na nikłe zainteresowanie. Dotychczasowy kurs tej linii o godz. 3:19 zostanie zastąpiony kursem N9 o 2:57 z Przegaliny.

Na większości linii zmianom uległy również rozkłady jazdy. Nowe godziny odjazdów są opublikowane na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego.

Wraz z zmianami na liniach nocnych, drobnej korekcie ulegają zmiany rozkładów trzech linii autobusowych: 111, 186 i 112: linia 111 zyska nowy kurs o godz. 4:51 z pętli Górki Zachodnie, na linii 186 zostanie zlikwidowany ostatni kurs o godz. 22:55 z dworca głównego, zaś na linii 112 ostatni kurs o 22:35 spod dworca głównego zostanie opóźniony 5 minut, a trasa tego kursu zostanie dodatkowo wydłużona o zajazd do Górek Wschodnich (w zamian za likwidację ostatniego kursu 186).

Bez nadziei na nową linię tramwajową
Niestety Zarząd Transportu Miejskiego nie planuje wprowadzenia w najbliższych tygodniach nowej linii tramwajowej, o której wielokrotnie piszą do nas czytelnicy Trojmiasto.pl.

- Nowa linia mogłaby być zbliżona do przebiegu linii tramwaju nr 4 i łączyć Wrzeszcz Górny z Nowym Portem, a po drodze ze stadionem PGE Arena i nową siedzibą Międzynarodowych Targów Gdańskich. Tramwaj takiej linii jechałby przez al. Grunwaldzką - Hallera i następnie skręciłby na Węzeł Kliniczna i dalej ul. Marynarki Polskiej do Nowego Portu - sugeruje pan Jarosław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Na problematykę połączenia Letnicy z Wrzeszczem zwraca uwagę również pani Anita, która pisze: - Letnica obecnie nie posiada żadnego rozsądnego połączenia z Wrzeszczem, a przecież wzdłuż ul. Marynarki Polskiej pełno jest zakładów pracy. Obecnie, by dojechać do ul. Marynarki Polskiej do Wrzeszcza Górnego trzeba się przesiadać na przystanku Wyspiańskiego z linii 4 na 5, które dodatkowo są słabo ze sobą powiązane rozkładami. Ewentualnie na Wyspiańskiego należy wsiąść w tramwaj do Opery Bałtyckiej i tam czeka nas jeszcze jedna przesiadka - na tramwaj w kierunku Strzyży przez Wrzeszcz.

Nadzieję na nową linie rozwiewa niestety ZTM - Argument "że trzeba się przesiadać" nie usprawiedliwia uruchomienie dodatkowej nowej linii bezpośredniej, narażając na dodatkowe (zbędne) koszty wszystkich użytkowników komunikacji w postaci wzrostu cen biletów lub rezygnacji z istotnych i kluczowych inwestycji w komunikacji miejskiej - mówi Zomkowski. Jednocześnie mówi, że nic nie stoi już na przeszkodzie, by taka linia funkcjonowała pod względem technicznym - łuk z al. Hallera w kierunku Węzła Kliniczna po ostatnim remoncie nadaje się w pełni do uruchomienia komunikacji liniowej w tej relacji (wcześniej często dochodziło tu do wykolejeń).

Gdynia

Również w Gdyni w najbliższych dniach zostaną dokonane zmiany w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej. Tu jednak zmiany koncentrują się na liniach dziennych.

Od 8 grudnia ponownie czynna będzie pętla Dom Marynarza, co pozwoli na zawracanie na niej linii: 104, 119, 128, 133 i 196. Autobusy linii 104, 128 i 196 od przystanku Urząd Miasta-Świętojańska do pętli Dom Marynarza będą ponownie kursować ul. Świętojańską i al. Piłsudskiego, z pominięciem Kamiennej Góry. Kursy powrotne, w kierunku Oksywia i Babich Dołów, będą ponownie rozpoczynać się od pętli Dom Marynarza. Zlikwidowana zostanie również ostatnia para kursów linii 128 w dni powszednie: o godz. 19:38 z pętli Dom Marynarza oraz 20:10 z pętli Oksywie Dolne.

Autobusy linii 119 oraz - w większości kursów - linii 133, w kierunku dworca morskiego i dworca głównego nie będą zajeżdżać na pętlę Dom Marynarza. Zjazdy na tę pętle będą nadal wykonywane w kursach linii 133 z Płyty Redłowskiej: od godz. 19:30 do 23:13 w dni powszednie, od godz. 17:19 do 23:13 w soboty oraz od godz. 8:10 do 23:13 w niedziele i święta.

Ponadto od 10 grudnia wprowadzona zostanie korekta trasy linii 252, na której autobusy pojadą w kierunku pętli Norwida od przystanku Urząd Miasta-Świętojańska do Domu Marynarza przez Kamienną Górę: ul. Świętojańską, al. Piłsudskiego, ul. Legionów, Korzeniowskiego, Krasickiego i al. Piłsudskiego. W przeciwnym kierunku trasa nie ulega zmianie. Likwidacji ulegnie natomiast ostatni kurs tej linii o 17:43 z pętli Norwida do Małego Kacka.

W komunikacji nocnej wprowadzone zostają wyłącznie korekty godzin odjazdów linii N20 i N30. N20 z dworca głównego będzie jeździć na Pustki Cisowskie codziennie nie 7 minut po północy, a 14, zaś kurs do Chwarzna o 23:57 będzie realizowany o godz. 0:07. W soboty, niedziele i święta N30 z dworca głównego do Kaczych Buków odjedzie 23:57, zamiast o 23:52.

Miejsca

Opinie (112) 3 zablokowane

  • a może przywrócić składy 3 wagonowe?

    Bo czasem do 8-ki wejść nie idzie

    • 6 4

  • A co z ostatnim kursem 186? (3)

    Powinien zostać! Zadnego dajazu do Sobieszewa nie ma pomiedzy ostatnim 112 a 0.05. a potem dopiero o 2.45. Pojechali po całej linii. Co ten ztm sobie k.. wyobraża?

    • 5 5

    • Ztm, podobnie jak adamowicz ma te dzielnice głęboko w d...

      Nie liczy się pasażer, człowiek, obywatel lecz oszczędności

      • 5 1

    • Najlepsze jest to, że między 0:05 a 2:45 nic nie jedzie do Sobieszewa... (1)

      ...a N9 po dojeździe na Przegalinę o 1:02 będzie czekało nie wiadomo na co przez prawie dwie godziny do odjazdu o 2:57. Na pewno kierowcy się ucieszą.

      To już mogłoby to N9 wracać z Przegaliny od razu między 1:03 a 1:17 (1:17, bo wtedy zachowano by obowiązkowe 15 minut odpoczynku kierowcy w jednym ciągu co 6 godzin), a koszt zorganizowania drugiego N9 np. o 1:20 z Dworca Gł. (ze skomunikowaniem z nocną SKM-ką która przyjeżdża o 1:12; ten właśnie autobus by wracał z Przegaliny o 2:57) miasta by nie zbawił. A i na pewno dałoby się ten kurs wpleść w siatkę nocnych brygad autobusowych (z których niektóre robią po kilka linii w ciągu nocy i jest tu dużo zależności czasowych i technicznych dla tworzących rozkład). Ponadto, pasażerowie N9 ruszającego z Przegaliny między 1:03 a 1:17 mieliby w Gda Głównym do dyspozycji SKMkę i wszystkie inne nocne autobusy o 2:45...

      • 1 2

      • a byłeś kiedyś w tych autobusach?

        Kurs N9 z Przegaliny po 1 to było wożenie much luzem.

        "pasażerowie N9 ruszającego z Przegaliny między 1:03 a 1:17 mieliby w Gda Głównym do dyspozycji SKMkę i wszystkie inne nocne autobusy o 2:45..."

        Nie ma takich pasażerów

        • 0 0

  • A GDZIE NOCNY DO BANINA SIĘ PYTAM...? (1)

    A GDZIE NOCNY DO BANINA SIĘ PYTAM...?

    • 4 4

    • Zapytaj wójta czy kogo wy tam macie. Nie będę płacić w cenie biletu za kurs na wiochę.

      • 3 0

  • A na Siedlcach bez zmian:(.

    • 2 4

  • Linia N7 do likwidacji?!

    A może jakiś stołek zlikwidujemy. Pomyślcie trochę jak ludzie do domu wracać będą. Czyj ten poroniony pomysł? Płace za bilet z nocnymi a zabrano mi jedyny pasujący autobus z jedynym kursem.

    • 6 0

  • pytanie (1)

    A kiedy powstanie linia łącząca chełm z moreną i słuchaninem? W lato można chodzić ten kawałek ale nie jak trzaska mrozem!

    • 1 0

    • A po co ona?

      Można się przesiąść w centrum - czy dniem, czy nocą

      • 0 0

  • CO ZA BZDURA!!!!!!! (1)

    Piszą
    "Wprowadzenie nowych rozkładów linii nocnych wynika przede wszystkim z potrzeby ich dostosowania do nowego rozkładu kursowania pociągów SKM"
    ciekawe, bo w takim razie wracając z pracy SKM z Sopotu o 0:22 jak mam zdąrząć na N1 do Osowej o 0:27??? To ma być to dostosowanie do SKM? Wcześniej jak było SKM o 1;17 to wszystko było git, dwie/trzy minuty w zapasie,a teraz nazywanie zmian dostosowaniem do rozkładu SKM jest kompletną BZDURĄ!!!!!

    • 2 1

    • Wszystkich połączeń nie da się idealne skomunikować.

      Zawsze będzie tak, że na pięciu połączeniach (liczba z sufitu) zachowają skomunikowanie, a pasażerowie szóstego będą niezadowoleni. 70% na zmianach zyska, 30% straci - wszystkim nie da się dogodzić, ale przynajmniej znaczna większość jest zadowolona. Poza tym odjazdy autobusów o 1:25 z Dworca Głównego są pomyślane tak, by były skomunikowane z następną SKMką, która jest tam o 1:12 (odjazd z Sopotu 0:52), a nie z poprzednią, która przyjeżdża do Gda Gł. o 0:43.

      • 0 1

  • Czyli od teraz autobus na N9 będzie sobie stał w środku nocy na Przegalinie 115 minut, od 1:02 do 2:57 (1)

    Bardzo mądre, propsy... :|

    • 4 1

    • nie, mądrzejsze byłoby płacenie ZKM (też za TWOJE podatki)

      za jazdę na pusto

      • 0 0

  • matarnia (3)

    a ja się pytam kiedy będzie jakis bezposredni nocny bus z Gdańska Gł na Matarnie/Złotą karczme?!

    • 0 3

    • Przecież jest, N3. (2)

      Chwilę się musisz przedtem najeździć po Kiełpinach, Bysewach i innych takich, ale w granicach rozsądku, więc masz bezpośredni autobus i nie marudź.

      • 1 0

      • matarnia (1)

        bezposerdni, ktorego trasa z gda gl na matarnie trwa godzine? nie rozsmieszaj mnie!

        • 0 0

        • Nie godzinę, tylko niecałe 50 minut. Bujaj się, poza tym masz połączenie nocnymi przez Grunwaldzką albo SKM+N3 z Wrzeszcza.

          • 0 0

  • linie 133 i 159 Gdynia (1)

    Przyjeżdżają na chybił trafił, kiedy poprawią rozkład?

    • 1 0

    • Na trolejbusach 24 i 22 rozkład jazdy jest źle ułożony

      Często jadą razem z innymi autobusami albo trajtkami i następnie długo nic. Nocna komunikacja w Gdyni mi się nie podoba, bo jest za rzadka, a później się dziwią, że Świętojańska umiera.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane