• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W weekend zmiany w komunikacji nocnej

Krzysztof Koprowski
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na nocnej linii N1 częściowej zmianie ulegną trasa oraz godziny kursowania. Na nocnej linii N1 częściowej zmianie ulegną trasa oraz godziny kursowania.

W nocy z soboty na niedzielę, czyli z 8 na 9 grudnia, wchodzą w życie nowe rozkłady nocnych linii autobusowych. W Gdańsku pojawi się nowa linia N12, zlikwidowana zostanie linia N7. Będą też drobne zmiany w rozkładach linii dziennych - także w Gdyni.



Największą wadą komunikacji nocnej w Trójmieście jest:

Gdańsk

Wprowadzenie nowych rozkładów linii nocnych wynika przede wszystkim z potrzeby ich dostosowania do nowego rozkładu kursowania pociągów SKM, o czym pisaliśmy w listopadzie.

- Oprócz lepszej synchronizacji rozkładów jazdy z przyjazdami i odjazdami pociągów SKM przy dworcu głównym, zostanie wprowadzonych szereg nowości w ofercie. Mieszkańcy osiedla przy ul. Jasieńskiej zyskają nowe połączenie w kierunku Śródmieścia, dzięki nowej linii N12 - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.

I faktycznie, wspomniana linia N12 to największa zmiana, jednak jej uruchomienie odbędzie się kosztem kursów linii N6. Obie linie będą posiadały identyczny przebieg między Żabianką a Pieckami-Migowem, zaś od skrzyżowania z ul. Bulońską i Myśliwską N12 pojedzie ul. Myśliwską do pętli Jasieńska, zaś N6 będzie kursować tak jak dotychczas, czyli na Niedźwiednik. N6 oraz N12 będą też zatrzymywać się na przystanku Żaglowa-Amber Expo w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Linia N1 zmieni trasę między przystankami Dragana-Szkoła/Cieszyńskiego i zespołem przystanków Płocka. Autobusy tej linii nie pojadą ul. Wilanowską, lecz w obu kierunkach będą kursować tak jak linia N4: Witosa - Łostowicka - Armii Krajowej - Warszawska - zajazd na pętlę Ujeścisko Piotrkowska - Warszawska - Łódzka - Havla. Na trasie N1 zostanie też uruchomiony nowy przystanek Kościuszki w ciągu al. Hallera - za skrzyżowaniem al. Hallera z ul. Kościuszki w kierunku zajezdni autobusowej. Przystanek ten będzie obsługiwany we wszystkich kursach "zajazdowych" tej linii do Bazy Hallera.

Natomiast autobusy linii N4 pojadą między przystankami Cieszyńskiego a zespołem przystanków Płocka, przez ul. Wilanowską i al. Havla (tak jak obecnie N1), z pominięciem ul. Jabłoniowej, Warszawskiej i Ujeściska (ul. Piotrkowskiej). Dodatkowo mieszkańcy dzielnic zachodnich i południowych skorzystają na nowym przebiegu N3. - Na wniosek mieszkańców, między przystankami Zwierzyniecka a Szczęśliwa autobusy tej linii w obu kierunkach pojadą ul. Źródlaną i Kartuską Południową (nowa trasa i przystanki, tak jak linia 367) - objaśnia Zomkowski.

Niestety negatywne zmiany odczują pasażerowie linii N7, która zostanie zlikwidowana. Jak tłumaczy ZTM, ze względu na nikłe zainteresowanie. Dotychczasowy kurs tej linii o godz. 3:19 zostanie zastąpiony kursem N9 o 2:57 z Przegaliny.

Na większości linii zmianom uległy również rozkłady jazdy. Nowe godziny odjazdów są opublikowane na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego.

Wraz z zmianami na liniach nocnych, drobnej korekcie ulegają zmiany rozkładów trzech linii autobusowych: 111, 186 i 112: linia 111 zyska nowy kurs o godz. 4:51 z pętli Górki Zachodnie, na linii 186 zostanie zlikwidowany ostatni kurs o godz. 22:55 z dworca głównego, zaś na linii 112 ostatni kurs o 22:35 spod dworca głównego zostanie opóźniony 5 minut, a trasa tego kursu zostanie dodatkowo wydłużona o zajazd do Górek Wschodnich (w zamian za likwidację ostatniego kursu 186).

Bez nadziei na nową linię tramwajową
Niestety Zarząd Transportu Miejskiego nie planuje wprowadzenia w najbliższych tygodniach nowej linii tramwajowej, o której wielokrotnie piszą do nas czytelnicy Trojmiasto.pl.

- Nowa linia mogłaby być zbliżona do przebiegu linii tramwaju nr 4 i łączyć Wrzeszcz Górny z Nowym Portem, a po drodze ze stadionem PGE Arena i nową siedzibą Międzynarodowych Targów Gdańskich. Tramwaj takiej linii jechałby przez al. Grunwaldzką - Hallera i następnie skręciłby na Węzeł Kliniczna i dalej ul. Marynarki Polskiej do Nowego Portu - sugeruje pan Jarosław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Na problematykę połączenia Letnicy z Wrzeszczem zwraca uwagę również pani Anita, która pisze: - Letnica obecnie nie posiada żadnego rozsądnego połączenia z Wrzeszczem, a przecież wzdłuż ul. Marynarki Polskiej pełno jest zakładów pracy. Obecnie, by dojechać do ul. Marynarki Polskiej do Wrzeszcza Górnego trzeba się przesiadać na przystanku Wyspiańskiego z linii 4 na 5, które dodatkowo są słabo ze sobą powiązane rozkładami. Ewentualnie na Wyspiańskiego należy wsiąść w tramwaj do Opery Bałtyckiej i tam czeka nas jeszcze jedna przesiadka - na tramwaj w kierunku Strzyży przez Wrzeszcz.

Nadzieję na nową linie rozwiewa niestety ZTM - Argument "że trzeba się przesiadać" nie usprawiedliwia uruchomienie dodatkowej nowej linii bezpośredniej, narażając na dodatkowe (zbędne) koszty wszystkich użytkowników komunikacji w postaci wzrostu cen biletów lub rezygnacji z istotnych i kluczowych inwestycji w komunikacji miejskiej - mówi Zomkowski. Jednocześnie mówi, że nic nie stoi już na przeszkodzie, by taka linia funkcjonowała pod względem technicznym - łuk z al. Hallera w kierunku Węzła Kliniczna po ostatnim remoncie nadaje się w pełni do uruchomienia komunikacji liniowej w tej relacji (wcześniej często dochodziło tu do wykolejeń).

Gdynia

Również w Gdyni w najbliższych dniach zostaną dokonane zmiany w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej. Tu jednak zmiany koncentrują się na liniach dziennych.

Od 8 grudnia ponownie czynna będzie pętla Dom Marynarza, co pozwoli na zawracanie na niej linii: 104, 119, 128, 133 i 196. Autobusy linii 104, 128 i 196 od przystanku Urząd Miasta-Świętojańska do pętli Dom Marynarza będą ponownie kursować ul. Świętojańską i al. Piłsudskiego, z pominięciem Kamiennej Góry. Kursy powrotne, w kierunku Oksywia i Babich Dołów, będą ponownie rozpoczynać się od pętli Dom Marynarza. Zlikwidowana zostanie również ostatnia para kursów linii 128 w dni powszednie: o godz. 19:38 z pętli Dom Marynarza oraz 20:10 z pętli Oksywie Dolne.

Autobusy linii 119 oraz - w większości kursów - linii 133, w kierunku dworca morskiego i dworca głównego nie będą zajeżdżać na pętlę Dom Marynarza. Zjazdy na tę pętle będą nadal wykonywane w kursach linii 133 z Płyty Redłowskiej: od godz. 19:30 do 23:13 w dni powszednie, od godz. 17:19 do 23:13 w soboty oraz od godz. 8:10 do 23:13 w niedziele i święta.

Ponadto od 10 grudnia wprowadzona zostanie korekta trasy linii 252, na której autobusy pojadą w kierunku pętli Norwida od przystanku Urząd Miasta-Świętojańska do Domu Marynarza przez Kamienną Górę: ul. Świętojańską, al. Piłsudskiego, ul. Legionów, Korzeniowskiego, Krasickiego i al. Piłsudskiego. W przeciwnym kierunku trasa nie ulega zmianie. Likwidacji ulegnie natomiast ostatni kurs tej linii o 17:43 z pętli Norwida do Małego Kacka.

W komunikacji nocnej wprowadzone zostają wyłącznie korekty godzin odjazdów linii N20 i N30. N20 z dworca głównego będzie jeździć na Pustki Cisowskie codziennie nie 7 minut po północy, a 14, zaś kurs do Chwarzna o 23:57 będzie realizowany o godz. 0:07. W soboty, niedziele i święta N30 z dworca głównego do Kaczych Buków odjedzie 23:57, zamiast o 23:52.

Miejsca

Opinie (112) 3 zablokowane

  • kto mi wytłumaczy jak to jest: (1)

    nowe inwestycje, wymiany taboru, torów, trakcji, płatne strefy czyli parcie na przesiadke z aut do komunikacji, dotacje unijne, podwyżki biletów, szczelniejsze kontrole (większe wpływy z biletów)i... likwidacja kursów, rzadsze kursy i w syn, mpk i w skm? komunikacja jak rolka papieru? rozwija się, a coraz jej mniej?? dokąd to zmierza? to oni są dla nas, nawet jak nieretowni!

    • 13 1

    • dokąd to zmierza?

      do normalności. Bardziej potrzebny autobus nocny na Mysliwskiej, gdzie blok na bloku, niż na buraczanych polach pod Sobieszewem

      • 0 0

  • A co z SKM? (1)

    Bardzo fajne ogarnięcie bo zkm same by pewnie nie wpadły na bycie "pasażer friendly", ze świecą szukać też na przystankach jakiejś informacji ale- co z kursami SKM?Żałośnie mała ilość kolejek nocą została jeszcze skrócona! Czy to naprawdę tak ciężko puścić jedną kolejkę ok 2 z Wejherowa i z Gdańska w weekend? W każdym innym normalnym mieście w weekend można spokojnie wrócić z imprezy.W trójmieście- albo przerywamy zabawę przed pierwszą albo przeginamy i wracamy po 3.A wystarczyłyby 1-2 kursy w nocy.(Nie wspominając o planie idealnym- kolejka co 30/45 min:))

    • 7 1

    • Jak pociąg "za duży" to niech na tej trasie jeżdżą autobusy. Za komuny przez całe Trójmiasto jeździł.

      • 4 0

  • Kiedy zmiany w komunikacji dziennej? (1)

    Najpierw w stronę rafinerii jedzie pełny 112, a za 3 minuty pusty 166.
    Analogicznie najpierw przeładowany 186 i za 4 min pusty 212.
    Autobusy te powinny jeździć oczywiście odwrotnie - najpierw 166 a za nim 112 itd.
    Kto ustala rozkłady jazdy, kierowca bombowca?

    • 6 2

    • A co ci szkodzi poczekać na tego pustaka?

      • 0 0

  • N4

    a na piotrkowska to jak sie dostane? :(

    • 2 2

  • Przedluzyc S i 181 do petli tramwajowej w Oliwie

    I bedzie super zsynchronizowana komunikacja gdynsko-sopocka-gdanska.

    • 7 3

  • a linia 367? (1)

    autobus jadący do gda gł wjeżdża na dworzec w tej samej chwili gdy rusza kolejka w kierunku gdyni. jakby jeździł jakieś 7 min wcześniej i człowiek by nie leciał jak nienormalny bo 'może zdążę może zdążę, k*** jednak nie', i bilet by kupił itd.

    • 4 0

    • Analogicznie kiedy kolejka z z Gdyni podjeżdża w weekend na dworzec w Gdańsku, stado ludzi leci na złamanie karku żeby zdążyć na nocne autobusy (N3, N6 itp.) i tak jest od zawsze. Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.

      • 1 1

  • koordynacja... (5)

    jak kierowca lini nocnej dowie się o opóźnieniu kolejki SKM?

    • 3 0

    • (4)

      poprzez czynną całą dobę centralę ruchu.

      • 0 1

      • ma być czynna całą dobę - a od kiedy?

        • 3 2

      • pusty śmiech.... (1)

        .................................................na komórkę.....................

        • 0 1

        • centralę ruchu ZKM Gdańsk :)))

          • 0 0

      • hahaha :D

        Centrala Ruchu ZTM Gdańsk w żaden sposób nie kontroluje ruchu SKM. Nie wspominając o tym, że CR ZTM nie ma kontaktu bezpośredniego z kierowcami.

        • 2 0

  • tym razem pan Jarosław coś sugeruje... kto nastpny dostanie pytania od trojmiasto

    i zasugeruje?

    • 1 0

  • BEZEDURA (2)

    ZTM to instytucja istniejąca sama dla siebie . Znam kerowców ZKM , kórzy zgłaszają złe rozkłady i NIGDY ZTM ich nie słucha .NIGDY ! Właściwie nie znam linii , która miałaby dobrze dobrane czasy . Jak brakuje 4 min to dokładają ...1 min . I tak zawsze .

    • 7 1

    • (1)

      Oni nikogo nie słuchają, obstawili się przepisami że zawsze winny ktoś inny. Chyba siedzi tam dawna elita PRL i czeka na wiek emerytalny.

      • 0 0

      • siedzi tam dawna elita PRL

        ... a średnia wieku pracowników 30 lat...

        • 0 0

  • Ja tam nie wiem, dla redakcji chyba wazniejsze napisac, ze nowy dworzec w Sopocie bedzie mial nazwe "Sopot" ;)

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane