• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walka z nielegalnym parkowaniem na Dąbrowie i Karwinach

Patryk Szczerba
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych. Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Obok szkół i przedszkoli, przy ulicach Chwaszczyńskiej, Wiczlińskiej i Korzennej w Gdyni do końca wakacji zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu, która ma uspokoić przejazd w tych miejscach. - Chcemy zredukować skalę niepożądanych manewrów kierowców - przyznają urzędnicy.



Gdzie najczęściej parkujesz, jeśli podwozisz dziecko do szkoły lub przedszkola?

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Strefa Tempo 30 przy szkołach i przedszkolach



Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Po analizach pojawiły się zapowiedzi, że strefa Tempo 30 jest pożądana przy większości placówek i takie postulaty do końca 2021 roku mają zostać zrealizowane.

Jednym z elementów są wyniesione przejścia. Jednym z elementów są wyniesione przejścia.
W trakcie wakacji prace toczą się w trzech miejscach na Dąbrowie i Karwinach.

- Wykorzystujemy przerwę wakacyjną, aby przeprowadzić wszystkie konieczne roboty drogowe i zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zmiany dotyczą sąsiedztwa trzech placówek: Przedszkola nr 44Mapka, Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1Mapka oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4Mapka.

Słupki i bariery najskuteczniejsze



Urzędnicy wprowadzają tam strefy Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych, ale także bariery łańcuchowe i słupki blokujące wjazd pojazdom na chodnik, które bywają cały czas najskuteczniejsze w walce z parkującymi nieprawidłowo kierowcami.

Przyznają, że chcą zniechęcić kierowców dojeżdżających do innych lokali usługowych zlokalizowanych przy szkołach, aby nie parkowali na chodnikach.

- Nowe elementy zredukują skalę niepożądanych manewrów kierowców, a nowe przejścia dla pieszych z pewnością ułatwią najmłodszym bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy - tłumaczy Anna Hellich z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • kierofczyki powinny płacic ze swoich za takie zabezpieczenia (12)

    ile jeszcze czasu bedziemy kierowców utrzymywac? czas wprowadzic podatek od samochodu tak żeby rzeczywiste nakłady się miały szanse zwrócić miastu i mogły zostać wydane na coś pozytecznego

    • 8 49

    • Kiepsko u ciebie z jezykiem polskim. (1)

      Skonczyles szkole specjalna?

      • 0 0

      • Skończył ale nie do końca

        .

        • 0 0

    • akurat płaca w podatakch za paliwo, i innych (7)

      a wyadwanie kasy na durne znaki mozna przeznaczyć na inne cele

      • 9 8

      • podatki w paliwie nie pokrywają nawet szkód po wypadkach spowodowanych przez kierowców (6)

        takze sobie daruj.

        miasto buduje i utrzymuje wszystko z PITow i podatków od nieruchomości, a nie z żadnych podatków w paliwie.

        • 9 8

        • Poproszę o źródło tych rewelacji

          • 0 0

        • (1)

          Ty sobie daruj, na wypadki powodowane przez kierowców jest inny podatek nazywa się OC. Jeśli kierowca coś odwali i OC tego nie pokrywa to płaci z własnej kieszeni.

          • 3 1

          • 30% kierowców w Polsce jeździ bez wykupionego OC

            wpływy z podatków ze sprzedaży samochodów i akcyzy w paliwie pokrywają jedynie drobny ułamek kosztów budowy i utrzymania jezdni i parkingów

            • 1 0

        • Ok, a wasza infrastruktura rowerowa z czego jest budowana? (2)

          • 4 4

          • infrastruktura dla rowerów jest dla kierowców

            zeby im sie rowerzysci po jezdni nie plątali wiec finansowac nią powinni tez kierowcy skoro to ich fanaberia.

            • 3 5

          • z zaskoczenia :)

            • 4 0

    • kierofczyk ty jesteś jakiś stuknięty i to z daleka czuć

      • 1 7

    • Ciekawe co piszesz jesteś z tego jednego promila ludzi którzy nie mają 4 aut na 4 osobowa rodzinę ?

      • 6 1

  • Zerwany most na Kaczej (1)

    Kiedy władze miasta zamkną ulicę i zakażą jazdy przez most na ul.Nałkowskiej na Kaczej. Prezydent Szczurek walczy już o tą drogę 4 lata!!!!

    • 1 0

    • tylko ten most w tej szerokości nie jest tam nikomu potrzebny.
      Jeden pas który jest doskonale spełnia swoją funkcję.

      Natomiast owszem, warto byłoby teren zagospodarować, bo dzieci się huśtają i chodzą po zerwanej barierze.

      Natomiast jak najbardziej powinien tam zostać jeden pas dla samochodów.

      • 0 0

  • (5)

    I dobrze,nasi kierowcy jak widzą ograniczenie do 30 najlepiej by grzali 80.Inną sprawą jest,że rodzice swoje bombelki najlepiej by podwozili pod drzwi klasy....a często mają szybciej piechotą...do tego macanie smartfona,nieuwaga,poprawianie makijażu podczas jazdy.I stąd tyle wypadków.Mandaty powinny być 10 razy takie jak są,wszak jak nasi drajwerzy są za granicą...nagle respektują przepisy.

    • 71 28

    • Zmarnowana szansa (1)

      To jest bardzo szeroka ulica. Trzeba było namalować miejsca postojowe na jezdni po stronie bloków. Pozostałaby zwężona jezdnia, co uspokoiłoby ruch kołowy oraz cały wolny chodnik dla pieszych.

      A co zrobiono?
      Chodnik zastawiono słupkami, przez co pieszym miejsca nie przybyło. Parkować nie ma gdzie, ale po jezdni samochody mogą grzać wytyczonymi korytarzami z dużą prędkością. O walorach estetycznych nie ma nawet co dyskutować.

      • 0 0

      • Prawdą jest, że...

        te słupki stoją od bardzo dawna, co nie przeszkadzało miejscowym stawiać samochodów zwyczajnie na ulicy, wzdłuż słupków - zazwyczaj jakaś taksówka, podstarzały merol czy tam bmw, jakoś tak - takie tam osiedlowe wieśniactwo (nie ludzie przyjeżdżający do przedszkola). Także w kwestii uspokojenia ruchu zwężka była i trzeba było często przepuszczać samochód z przeciwka, właściwie cała korzenna tak się zrobiła. Także tempo 30 i tak było.
        Moim zdaniem tak se to wyszło - poprawa bezpieczeństwa raczej znikoma, tylko tyle, że przepisy zostały wyegzekwowane rozwiązaniem odpowiednim dla ci*li, którzy tak parkowali (pomiędzy skrzyżowaniem a przejściem dla pieszych: 5 + 5 m?).
        Prawdą jest że często kierowcy mają problemy z czytaniem znaków i mylą podobne do siebie 30 z 80, dla takich to chyba wszystkie ulice musiały by składać się wyłącznie z progów zwalniających ...
        Przy ZSP2 są trzy podniesione przejścia jedno po drugim w odległościach około 50m - i co i nic, co rusz widać jak się pomiędzy nimi zap!3rd4l4 prawie do urwania zawieszenia....

        • 0 0

    • poluzuj rajty panie rowerzysto...

      • 3 6

    • To jest buractwo (1)

      wszędzie tylko słyszę o blachosmrodach-karać ich

      • 4 6

      • Za co, za to, że wszędzie o nich słyszysz?

        • 5 3

  • Sprawa jest prosta, ale w postsowieckim społeczeństwie jednak trudna

    Jesteś posiadaczem czegoś - np. jachtu, samolotu, konia czy właśnie samochodu, to trzymasz to sobie u siebie, na swoim terenie, bądź na terenie wynajętym do tego celu.
    Samochody nie są tu nic inne.
    Taki jacht który po sezonie trzeba wyciągnąć z wody, trzymać czy to w hangarze czy gdzieś na czyimś terenie, ale jednak nie na wspólnym terenie pod blokiem?

    I tak samo samochód - proszę bardzo, we własnym garażu, na wynajętym parkingu, w hali garażowej pod budynkiem, bądź nawet jeśli do budynku przynależna jest działka, to mieszkańcy budynku mogą wspólnie zdecydować o zbudowaniu parkingu na tej działce i tam trzymać swoje samochody.

    Zmotoryzowani oczywiście mają prawo oczekiwać że np. sklep w którym chcą zrobić zakupy zapewni im miejsce parkingowe dla samochodów i wiele sklepów tak właśnie robi (choćby galerie), gdzie często powstają pojemne i wielopoziome parkingi dla wygody zmotoryzowanych. Czy mniejsze parkingi przy dyskontach.

    Ale jeśli sklep czy firma nie zapewnia dla swoich klientów miejsc parkingowych to po prostu albo do takiej firmy nie jedziemy samochodem, bądź nie jedziemy wcale.

    Prosta sprawa - albo zmotoryzowani są na tyle ważnymi klientami że przedsiębiorca musi liczyć się z tym że musi im zapewnić miejsca parkingowe, albo nie są ważnymi klientami i nie opłaca się to.

    Natomiast w żadnym razie nie są uprawnione oczekiwania kierowców, że im ktoś ma dostarczyć miejsca do trzymania ich pojazdów. Czy to pod domem czy w mieście.

    W Tokyo żeby uzyskać prawo do zakupu samochodu, trzeba przedstawić tytuł własności bądź umowę wynajmu miejsca postojowego gdzie ten samochód będzie trzymany. Bez tego urząd nie wydaje zezwolenia na zakup pojazdu.

    • 5 1

  • (7)

    Zaśmiecają krajobraz tymi pachołkami tylko...

    • 81 23

    • kierowcy zaśmiecają samochodami (2)

      • 14 9

      • (1)

        To prawda. Ale chyba lekarstwem na śmieci nie powinno być ustawianie innych śmieci? Po co te pachołki w miejscu, w którym wcześniej nawet nie było zakazu postoju? Może warto było spróbować najpierw ustawić znaki i przez kilka dni egzekwować w tym miejscu nowe zakazy, zamiast od razu zapalować cały chodnik? Skoro kierowcy źle parkowali, to dlaczego pieszym zapalowali chodnik?

        • 0 0

        • Ale po co znaki? Kodeks drogowy jasno precyzuje parkowanie w obrębie skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Wystarczy się dostosować. Niestety wielu "kierowczyków" tego nie respektowała w tym miejscu. Polakowi jak nie postawisz słupka, donicy, betonu itp. to uważa , że mu wolno. A inny powie jak ty "nie było znaku"

          • 2 0

    • Ludziom wystarczyłby znak "zakaz zatrzymywania" (1)

      Bydłu trzeba zbudować płot.

      • 20 2

      • Tam nie było zakazu zatrzymywania od strony bloków, był tylko od strony spółdzielni i sklepów.

        • 0 0

    • Wystarczą KRD i znak o zakazie, ale tych nikt nie respektuje, więc trzeba słupków drogich i brzydkich.

      • 5 0

    • sam jestes pachołek...

      ale z moskwy

      • 1 18

  • Totalna głupota

    To jeden z najgłupszych zmian ostatnich lat na Karwinach. Nikt nie zwrócił uwagi, że 100 metrów wcześniej również jest próg zwalniający? Przecież to absurd, nie wspominając już o śmiesznej wyspie oddzielającej pasy ruchu i zwężającej drogę do absurdalnie wąskiej. Ta zmiana nie była i nie jest nikomu potrzebna i jest idealnym przykładem trwonienia pieniędzy w imię ideii "nie ważne co, ważne by zmienić".

    • 4 1

  • Kiedy walka z nielegalnym jeżdzeniem rowerami po chodnikach? (1)

    • 3 1

    • Już jest. Postawiliśmy słupki na chodniku przy SM Karwiny.

      • 0 0

  • (2)

    Wygląda to beznadziejnie. Las słupków!

    • 5 0

    • przykre, że nic innego nie działa na kierowców (1)

      • 0 0

      • Może trzeba było najpierw ustawić znak zakazu? Tam nie było zakazu postoju!

        • 0 0

  • Na karwinach robia zakupy sloiki z fikakowa,kacka i hovnanianu.

    To oni parkuja byle jak i byle gdzie.

    • 2 2

  • Strefa płatnego parkowania (2)

    Strefa płatnego parkowania wkrótce pojawi się na terenie całej Gdyni, to są nowe plany władz miasta jeszcze nie oficjalnie potwierdzone. Gdynia ma być miastem ekologicznym.

    • 2 4

    • (1)

      Od tego parkingów nie przybędzie. To jest leczenie skutku zamiast przyczyny.

      • 1 0

      • Za to przy odpowiednim poziomie opłat ubędzie samochodów. To ma sens.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane