- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (292 opinie)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (17 opinii)
- 5 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (166 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (53 opinie)
Walka z reklamami, jak z wiatrakami
Mimo restrykcyjnych przepisów, na al. Niepodległości w Sopocie wprost roi się od ogromnych reklam. Miasto ich zabrania, walczy z nimi nadzór budowlany, ale przypomina to walkę z wiatrakami.
Dwa lata później przepisy nieco zliberalizowano. - Dopuszczone są reklamy usług znajdujących się w danym budynku, nie większe jednak niż 1 m kw. Dodatkowo sumaryczna powierzchnia szyldów wynosić może 0,3 m kw. w wypadku budynków objętych ochroną konserwatorską i 0,6 m kw. w wypadku pozostałych budynków - mówi Krzysztof Swędrzyński, naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury w sopockim magistracie.
Do planów wprowadzono także zapis umożliwiający wywieszanie reklam wspólnotom, które wyremontowały elewacje swoich budynków. One jednak zawiesić reklamę mogą tylko w ciągu roku od zakończenia remontu. Wisieć może ona nie dłużej niż przez trzy lata. Musi być też specjalnie oznaczona.
- Przynajmniej w rejonie, którym się zajmuję, nie spotkałam się z wywieszoną w ten właśnie sposób reklamą - mówi nam jedna z sopockich urzędniczek. Mimo to, reklam na al. Niepodległości nie brakuje.
- Jeżeli ktoś zgłasza się do nas z zapytaniem o możliwość wywieszenia reklamy, to działając na podstawie zapisów znajdujących się planach miejscowych, odmawiamy. Często jednak nikt nas o zgodę nie pyta i reklamy wywieszane są samowolnie - mówi Swędrzyński.
Poza urzędniczą "walką na papierze", z reklamami wojuje także nadzór budowlany.
Baner jest więc ściągany, ale pojawia się kolejny, który jest już obejmowany następnym - de facto niekończącym się - postępowaniem i "zabawa" rozpoczyna się od nowa.
Jak wyjść z tego impasu? Urzędnicy, jednak już prywatnie, mówią krótko: konieczna byłaby zmiana regulacji prawnych, ale nie tych na poziomie prawa lokalnego. Te, jak widać, na niewiele się przydają - potrzebne są zmiany na poziomie ogólnokrajowym.
Opinie (94) 6 zablokowanych
-
2011-03-28 08:06
zdjęcie z rudą mamuśką (3)
że czarny nosi reklamę to mnie nie dziwi
- 13 8
-
2011-03-28 20:57
że czarny nosi reklamę
bystrzak z ciebie
- 0 0
-
2011-03-28 13:59
On jest elektrykiem wysokich napięć! (1)
- 3 1
-
2011-03-28 15:45
Tu trzeba zblokować!
- 0 0
-
2011-03-28 20:03
Pragnę zwrocic uwage, ze !
za mao jest urzędników, by mogli wszystkiego dopilnowac.
obecna ilosc urzedników jest za mała nawet na to, by wszyscy swoi mogli zmiescic się na pokladzie a co dopiero "obcy" którzy , byc moze, w dowodzie wdziecznosci, sprobowali to wszystko opanowac...
A teraz na powaznie:
Ja na to robił nie będę.
Na wasze emerytury po 15 latach i kupione renty - także nie.- 0 1
-
2011-03-28 09:50
W całym Gdańsku wycinają i niszczą drzewa żeby reklam nie zasłaniały ! (1)
W całym Gdańsku wycinają i niszczą drzewa żeby reklam nie zasłaniały ! Czemu nikt z tym nic nie zrobi !
- 12 0
-
2011-03-28 19:48
To samo w Gdyni przed słupem reklamowym DHU Batory!
Sam dom towarowy zdziadzial na bazarniana nute: "kadlub statku pomalowano na jakis oczoje*itny kolorek". Nas zewnatrz beton i kolorowe szmaty-banery. Komu przeszkadzaly akacje?
- 0 0
-
2011-03-28 15:23
A ja uwielbiam raklamy . Wiem czego nie warto kupować . (2)
Czym się dobrze handluje , tego się nie reklamuje . Tylko byle jaki towar musi mieć reklamę . A tak faktycznie mam reklam całkowicie dość . W TVP 1i 2 emitowane są programy z reklamami w trakcie np filmu .Co mnie interesuje , że znów kręcą jakiś idiotyczny i bezwartościowy serial . Głupota , świństwo i chamstwo dotarło do środków masowego przekazu , za które my szaraczki musimy płacić .
- 7 5
-
2011-03-28 17:13
Nieprawda. Np. Coca Cola albo Mc Donalds nie przestaly sie reklamowac (1)
mimo ze "dobrze sie handluja"
- 3 1
-
2011-03-28 17:30
Ale trucizną !!!
- 2 1
-
2011-03-28 16:21
"konieczna byłaby zmiana regulacji prawnych, ale nie tych na poziomie prawa lokalnego"-taka zmiana już była...
pod ogólnie przyjętą nazwą: "pakiet Ziobry".
A teraz pytanie: Kto i za czyich rządów ten pakiet zlikwidował? :]
Pytanie drugie: Komu i za jakich rządów (czyim wyborcom) przeszkadzają reklamy? :]
Czy ktoś tutaj jest... khm.. khm... nienormalny albo po prostu głupi??!!- 0 1
-
2011-03-28 16:15
reklamy
Reklamy i psie kupy na chodniku - tyle samo warte dla mieszkańców.
- 5 0
-
2011-03-28 12:24
najbardziej denerwuja te reklamy szkol i uczelni (3)
nastawione na zysk a nie ksztalcenie na poziomie. To takie fabryki bezrobotnych, ktorym jeszcze trzeba placic spore pieniadze...
- 13 0
-
2011-03-28 12:53
co niepokojace temu trendowi ulega minister hall (2)
chce zostawic tylko te szkoly, ktore sie rynkowo sprawdzą.
- 2 0
-
2011-03-28 13:48
Powinni zrobic cos, co ogranicza zyski osob prowadzacych szkoly prywatne (1)
i niech zostawia tylko szkoly, ktorych absolwenci sa potrzebni i rzeczywiscie znajduja prace w zawodzie. Polikwidowac wszystkie "atrakcyjnie brzmiace" niby - szkoly z niby - kierunkami dajace niby - dyplom.
- 3 0
-
2011-03-28 15:24
Wystarczyłoby publikować co roku dane o poziomie zatrudnienia w wyuczonym zawodzie/bezrobocia wśród absolwentów poszczególnych szkół - wtedy nikt normalny nie poszedłby do takiej szkoły, która za pieniądze produkuje bezrobotnych.
- 0 0
-
2011-03-28 08:57
Piękne miasta (2)
były by bez tych reklam...ach jooooooo
- 13 0
-
2011-03-28 14:47
i bez samochodów
- 1 0
-
2011-03-28 11:44
byly jeszcze w latach 90-tych np Wrzeszcz
- 2 0
-
2011-03-28 14:03
Pamiętam
kiedyś w Gdyni były bilbordy a obok nich migający 24/7 biały stroboskop. To był hardkor.
- 2 0
-
2011-03-28 13:54
Wiatraki są dobre dla społeczeństwa,
ale raklamy powinny być tylko na wiatrakach.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.