• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont

Michał Brancewicz
21 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
15 dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo pojawi się w Gdańsku, jeśli Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyzna miastu 70 mln zł dotacji na ten cel. 15 dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo pojawi się w Gdańsku, jeśli Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyzna miastu 70 mln zł dotacji na ten cel.

Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?



Jak oceniasz stan gdańskich tramwajów?

Nowe tramwaje czekają na unijne pieniądze

Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.

Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.

Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?

- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.

Stare tramwaje czekają na decyzję

Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.

Koszt modernizacji 11 pojazdów typu N8C może przekroczyć o kilka milionów plany Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Koszt modernizacji 11 pojazdów typu N8C może przekroczyć o kilka milionów plany Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.

Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.

- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.

Miejsca

Opinie (173) 3 zablokowane

  • (3)

    strach jezdic 105N albo szarpie, albo się palą hamulce. słabo to naprawiają coś.

    • 14 4

    • Nowe PESY chcemy na Stogi też. (2)

      • 3 6

      • (1)

        Stogi to już Azja...

        • 6 0

        • Sam jesteś

          Azja

          • 1 1

  • i tak panowie prezesi- od zakupu do zakupu, a reszta.....

    dlaczego nie są sprzątane?
    dlaczego nie są myte?

    • 9 4

  • (3)

    naprawa za droga? a co na to prokuratura? wszak ktoś te relikty za grube pieniądze go gdańska sprowadził... znów nie widać słonia w menażerii?

    • 18 5

    • pisowaty (2)

      donosicielu.....do dziela.Pokaz co potrafisz

      • 5 9

      • Jak tłumoku dojdziesz do wniosku, że to marnowanie (1)

        Miedzy innymi Twojej kasy, to się wypowiadaj. Masz jakiekolwiek pojęcie o gminie?

        • 5 3

        • nimiecki szrot dla ciemnoty pełowskiej to najlepszy dil

          ta ciemna lewacka pełowska zaraza wszystko psuła i ile może dalej psuje

          • 3 6

  • Czy prof. Pumex już przygotował listę zasłużonych dla WM Gdańska ???

    • 4 3

  • 15sztuk? Serio? (2)

    Moze uczcie sie od Gdyni:

    Pierwszy przetarg dotyczy zakupu 55 autobusów. Do Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej ma trafić 30 z nich: 16 pojazdów przegubowych i 14 standardowych. Natomiast do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej – 25 pojazdów: 16 przegubowych i 9 standardowych.

    Przetarg zostanie rozstrzygnięty 30 października. Pojazdy przegubowe trafią do Gdyni najpóźniej do 8 miesięcy, a standardowe – do 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

    Drugi z ogłoszonych przetargów dotyczy 30 trolejbusów dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. 16 z nich będzie przegubowych, mających 18 metrów długości. Natomiast 14 pozostałych to pojazdy 12-metrowe.

    – Wszystkie nowe pojazdy, dzięki bateriom litowo-jonowym, będą mogły przejechać bez trakcji do 20-25 km. Również w użytkowanych już trolejbusach zamontujemy 21 baterii, które pozwolą przejechać im do 15 km – mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT.

    Info za miasto Gdynia

    • 9 9

    • Moze uczcie sie od Gdyni:

      Jak Gdańsk kupował autobusy hurtowo , to Gdynia dopiero z morza wstawała ;-)

      • 5 1

    • Ale w g.Dyni jedzie (się) śledziem ;)

      • 3 2

  • Bardzo lubię jeździć tramwajami Pesa.

    • 9 4

  • Zła opinia (1)

    Nie jest to kwestia nowych czy starych tramwajów bardziej kwestia zainwestowania w istniejącą już firmę. Nie jakieś unimogi które zagrażają zdrowiu i życiu czy brak pojęcia o pracy przez co poniektórych pracowników wyższych szczebli.

    Bardziej jest organizacja pracy, wykwalifikowana kadra, odpowiednie stanowiska.

    Nie jak jest do tej pory stanowisko i każdy pracownik jest od wszystkiego.

    • 17 0

    • Zła opinia 2

      Dochodzi kwestia prawidłowego szkolenia motorniczych. Stara kadra (coraz mniej ich) daje sobie rade znakomicie, ale już świeżaki (z biedronki ;-)) ,najbardziej opanowali obsługę radiotelefonu.

      • 4 1

  • tramwaj to relikt/skansen z XVIII w ......podobno w korei północnej też jest tramwaj (6)

    ...tu głownie chodzi o lewą kase jaką można przytulić w przetargach ....

    • 28 141

    • W Korei północnej

      Są też samochody, rowery i motocykle. Wszystko relikt przeszłości widać.

      • 9 0

    • Takie prawo (1)

      Choćby to były teleporty, to i tak spółka miejska musi ogłosić przetarg.

      • 16 2

      • Chyba, że chodzi o 19 milionów dla kolesi.

        • 8 0

    • (2)

      pisowski debilu, u was nie ma przetargów, kradniecie gdzie się da

      • 22 12

      • hihihi (1)

        rzucaj się w bezsilnej złości

        • 9 13

        • Nawet konkursy na członków zarządu i rad nadzorczych PIS zlikwidował bo

          ameby zawodowe nie spełniają podstawowych wymagań o wykształceniu

          • 13 5

  • To co się dzieje w GAiT i innych ZTMach w Gdańsku

    T o s k a n d a l.

    "ktoś" powinien srogo za to beknąć.

    • 9 6

  • A co z tymi, które wjężdzały w jezioro (4)

    Galeria Bałtycka?

    • 58 12

    • (3)

      ta pesa co stała na środku krzyżówki zalana do połowy stoi na bazie unieruchomiona. spokojnie, za dwa lata akurat wyjedzie na tydzień na tory by cała zaśniedziała zjechała z holownikiem i interes sie kreci

      • 11 8

      • i po co piszesz jak nic nie wiesz? (1)

        od miesiąca już jeździ sprawny bez usterek
        ale po co się dowiedzieć - lepiej pluć jadem bez sensu

        • 19 3

        • A ja slyszalem ze tego przerobili na wersje plywajaca - pelne uszczelnienie i pierwsza peso-tramwajo-amfibia

          • 7 3

      • pesa 1013

        wrocila z Bydgoszczy z naprawy,ale cos dalej nie jest z nia hallo.....no coz,dobre bo polskie,a czepiacie sie leciwych dobrych niemieckich tramwajow.Oby polskie g.... wytrzymalo choc polowe tego co Dortmundy

        • 23 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane