- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (147 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (856 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (99 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (41 opinii)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 08:37
(3)
strach jezdic 105N albo szarpie, albo się palą hamulce. słabo to naprawiają coś.
- 14 4
-
2017-09-21 08:49
Nowe PESY chcemy na Stogi też. (2)
- 3 6
-
2017-09-21 09:23
(1)
Stogi to już Azja...
- 6 0
-
2017-09-21 12:30
Sam jesteś
Azja
- 1 1
-
2017-09-21 12:25
i tak panowie prezesi- od zakupu do zakupu, a reszta.....
dlaczego nie są sprzątane?
dlaczego nie są myte?- 9 4
-
2017-09-21 08:10
(3)
naprawa za droga? a co na to prokuratura? wszak ktoś te relikty za grube pieniądze go gdańska sprowadził... znów nie widać słonia w menażerii?
- 18 5
-
2017-09-21 08:32
pisowaty (2)
donosicielu.....do dziela.Pokaz co potrafisz
- 5 9
-
2017-09-21 09:09
Jak tłumoku dojdziesz do wniosku, że to marnowanie (1)
Miedzy innymi Twojej kasy, to się wypowiadaj. Masz jakiekolwiek pojęcie o gminie?
- 5 3
-
2017-09-21 12:07
nimiecki szrot dla ciemnoty pełowskiej to najlepszy dil
ta ciemna lewacka pełowska zaraza wszystko psuła i ile może dalej psuje
- 3 6
-
2017-09-21 12:05
Czy prof. Pumex już przygotował listę zasłużonych dla WM Gdańska ???
- 4 3
-
2017-09-21 10:54
15sztuk? Serio? (2)
Moze uczcie sie od Gdyni:
Pierwszy przetarg dotyczy zakupu 55 autobusów. Do Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej ma trafić 30 z nich: 16 pojazdów przegubowych i 14 standardowych. Natomiast do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej – 25 pojazdów: 16 przegubowych i 9 standardowych.
Przetarg zostanie rozstrzygnięty 30 października. Pojazdy przegubowe trafią do Gdyni najpóźniej do 8 miesięcy, a standardowe – do 7 miesięcy od daty podpisania umowy.
Drugi z ogłoszonych przetargów dotyczy 30 trolejbusów dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. 16 z nich będzie przegubowych, mających 18 metrów długości. Natomiast 14 pozostałych to pojazdy 12-metrowe.
– Wszystkie nowe pojazdy, dzięki bateriom litowo-jonowym, będą mogły przejechać bez trakcji do 20-25 km. Również w użytkowanych już trolejbusach zamontujemy 21 baterii, które pozwolą przejechać im do 15 km – mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT.
Info za miasto Gdynia- 9 9
-
2017-09-21 11:57
Moze uczcie sie od Gdyni:
Jak Gdańsk kupował autobusy hurtowo , to Gdynia dopiero z morza wstawała ;-)
- 5 1
-
2017-09-21 11:32
Ale w g.Dyni jedzie (się) śledziem ;)
- 3 2
-
2017-09-21 11:54
Bardzo lubię jeździć tramwajami Pesa.
- 9 4
-
2017-09-21 08:04
Zła opinia (1)
Nie jest to kwestia nowych czy starych tramwajów bardziej kwestia zainwestowania w istniejącą już firmę. Nie jakieś unimogi które zagrażają zdrowiu i życiu czy brak pojęcia o pracy przez co poniektórych pracowników wyższych szczebli.
Bardziej jest organizacja pracy, wykwalifikowana kadra, odpowiednie stanowiska.
Nie jak jest do tej pory stanowisko i każdy pracownik jest od wszystkiego.- 17 0
-
2017-09-21 11:53
Zła opinia 2
Dochodzi kwestia prawidłowego szkolenia motorniczych. Stara kadra (coraz mniej ich) daje sobie rade znakomicie, ale już świeżaki (z biedronki ;-)) ,najbardziej opanowali obsługę radiotelefonu.
- 4 1
-
2017-09-21 06:24
tramwaj to relikt/skansen z XVIII w ......podobno w korei północnej też jest tramwaj (6)
...tu głownie chodzi o lewą kase jaką można przytulić w przetargach ....
- 28 141
-
2017-09-21 11:36
W Korei północnej
Są też samochody, rowery i motocykle. Wszystko relikt przeszłości widać.
- 9 0
-
2017-09-21 06:47
Takie prawo (1)
Choćby to były teleporty, to i tak spółka miejska musi ogłosić przetarg.
- 16 2
-
2017-09-21 10:33
Chyba, że chodzi o 19 milionów dla kolesi.
- 8 0
-
2017-09-21 07:53
(2)
pisowski debilu, u was nie ma przetargów, kradniecie gdzie się da
- 22 12
-
2017-09-21 08:35
hihihi (1)
rzucaj się w bezsilnej złości
- 9 13
-
2017-09-21 09:56
Nawet konkursy na członków zarządu i rad nadzorczych PIS zlikwidował bo
ameby zawodowe nie spełniają podstawowych wymagań o wykształceniu
- 13 5
-
2017-09-21 11:33
To co się dzieje w GAiT i innych ZTMach w Gdańsku
T o s k a n d a l.
"ktoś" powinien srogo za to beknąć.- 9 6
-
2017-09-21 06:25
A co z tymi, które wjężdzały w jezioro (4)
Galeria Bałtycka?
- 58 12
-
2017-09-21 06:50
(3)
ta pesa co stała na środku krzyżówki zalana do połowy stoi na bazie unieruchomiona. spokojnie, za dwa lata akurat wyjedzie na tydzień na tory by cała zaśniedziała zjechała z holownikiem i interes sie kreci
- 11 8
-
2017-09-21 08:01
i po co piszesz jak nic nie wiesz? (1)
od miesiąca już jeździ sprawny bez usterek
ale po co się dowiedzieć - lepiej pluć jadem bez sensu- 19 3
-
2017-09-21 11:21
A ja slyszalem ze tego przerobili na wersje plywajaca - pelne uszczelnienie i pierwsza peso-tramwajo-amfibia
- 7 3
-
2017-09-21 07:55
pesa 1013
wrocila z Bydgoszczy z naprawy,ale cos dalej nie jest z nia hallo.....no coz,dobre bo polskie,a czepiacie sie leciwych dobrych niemieckich tramwajow.Oby polskie g.... wytrzymalo choc polowe tego co Dortmundy
- 23 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.