- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (160 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (86 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (204 opinie)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (38 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (179 opinii)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 08:59
stuka puka?
W ankiecie pytanie tylko czy nic nie stuka nie puka? Może i nie stuka nie puka, ale prawie nie ma dnia żeby nie zepsuł się gdzieś tramwaj!
- 9 1
-
2017-09-21 08:27
Gdynia
A w jakim stanie są tramwaje w Gdyni ? hehe
- 7 1
-
2017-09-21 08:17
Na Stogi jeżdżą złomy 105 i to nawet bez sensowne nie mogące otworzeć trzeciego wagonu! Kto to wymiślił? Zmienić czas!!
Czas najwyższy wyremontować torowisko na Stogach i puścić nowe tramwaje, nie hałasujące tak tragicznie jak stare 105-tki. Poza tym kupować złomy z Niemiec i aż Niemiec się cieszy pozbywając się to wyrzucane pieniądze! Lepiej mniej a wizytówkę Gdańska czyli polskie z PESY!
- 8 12
-
2017-09-21 08:17
dość już niemieckich dormundów- rozumiem, że platforma musi wchodziś niemcom w pupę ale my się
na to nie zgadzamy- i nie za nasze pieniądze
- 14 11
-
2017-09-21 08:15
Odcinek na plaze
Weście naprawcie lepiej odcinek ze Stogów na plażę.
- 11 2
-
2017-09-21 08:02
:)
Te stare poczciwe tramwaje przezyjo te nowoczesne, amerykanskie...
- 5 3
-
2017-09-21 08:00
Jak to nie mają pieniędzy? A dochód z biletów? Sam budżet? Dochód z mandatów?
- 11 6
-
2017-09-21 07:37
oni nie mysla
Na n8c grosza bym nie dal
- 8 4
-
2017-09-21 07:29
N8C na Złom! 105Na na remont!
- 21 8
-
2017-09-21 07:23
Tytuł powinien brzmieć, że ważą się losy pasażerów komunikacji miejskiej. Oni są wartością nadrzędną i komunikacja jest dla nich a dla samej siebie :)
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.