Fakty i opinie

Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana

W najbliższych latach w Sopocie może rozpocząć się przebudowa jednej z najważniejszych dróg - ul. 3 MajaMapka, łączącej al. Niepodległości z ul. Grunwaldzką w Dolnym Sopocie. Urzędnicy poszukują obecnie wykonawcy dokumentacji projektowej, w ramach której oprócz remontu jezdni i chodników przewidziano pasy rowerowe oraz nową infrastrukturę podziemną.



Czy przebudowa ul. 3 Maja w Sopocie będzie dla ciebie dokuczliwa?

tak, często tam bywam 46%
tak, choć na czas prac wybiorę inną trasę 22%
nie, nie korzystam z tej ulicy 32%
zakończona Łącznie głosów: 385
To już drugie podejście urzędników do wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej. Pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ nikt nie złożył oferty.

Bez zmian pozostaje wciąż główny zakres planowanych robót na całym ok. 920-metrowym odcinku ul. 3 Maja, obejmujący m.in.:
  • przebudowę układu drogowego wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi,
  • wykonanie nowego oświetlenia i sieci elektroenergetycznej,
  • przebudowę sieci kanalizacji deszczowej z uwzględnieniem układu oczyszczania wód z substancji ropopochodnych oraz z budową podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • wprowadzenie nowych nasadzeń zieleni.

Wzdłuż ul. 3 Maja przewidziano wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni.
Wzdłuż ul. 3 Maja przewidziano wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Pasy rowerowe w jezdni dla rowerzystów



Na ul. 3 Maja przewidziano ponadto wyznaczenie przestrzeni dla rowerzystów. Obecnie jedynym rozwiązaniem infrastrukturalnym w tym zakresie jest przejazd rowerowy na wysokości ul. Sobieskiego, który kończy się... chodnikiem.

- Założeniem do dokumentacji projektowej jest przeprowadzenie infrastruktury rowerowej w formie pasów wydzielonych na jezdni na całej długości ul. 3 Maja. Jednak to do zadań projektanta, wyłonionego w przetargu, należeć będzie przedstawienie szczegółowych rozwiązań w tej materii - wyjaśnia Izabela Heidrich, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Sopotu.
graf. Trojmiasto.pl

Czytaj też:

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Co ważne, dokumentacją nie jest objęta przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z ul. 3 Maja, która pozostanie w dotychczasowej formie.

Ulica 3 Maja w Sopocie widziana z motocykla

10 miesięcy na dokumentację, potem przetarg na roboty budowlane



Wykonawca dokumentacji będzie miał 10 miesięcy na jej przygotowanie od momentu podpisania umowy.

Termin rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze znany. Urzędnicy tłumaczą, że wszystko będzie zależało od kosztów planowanego przedsięwzięcia, a te poznamy wraz z gotowym projektem.

Zapisy przetargu wiążą natomiast wykonawcę do pełnienia tzw. nadzoru autorskiego, czyli weryfikację poprawności wykonania robót budowlanych z projektem, przez okres pięciu lat od ukończenia dokumentacji. To oznacza, że prace budowlane powinny zakończyć się nie później niż w 2026 r. - o  ile nie dojdzie do podpisania aneksu do umowy lub całkowitej rezygnacji z inwestycji.

O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria:
  • najniższej ceny (60 proc.),
  • dostępności zespołu projektowego (20 proc.)
  • liczby rozwiązań projektowych zamiennych możliwych do wprowadzenia w przypadku takiej konieczności w trakcie trwania robót (20 proc.).

Czytaj też:

2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie



Opinie (57) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    Super,ale jak wiele jeszcze ulic w całym Trójmieście czeka na remonta.Lata zaniedbań robią swoje,tu potrzebne są miliardowe inwestycje.Aut przybywa ale niestety remonty dróg to tragedia....a tylu więźniów nudzi się leżąc na pryczy,dlaczego nie wykorzystać ich do prac drogowych?

    • 31 3

    • no tak to jest

      • 0 0

  • Czarno to widze (1)

    sopockie remonty to rozciagane w czasie pudrowanie biezacego stanu.

    • 21 16

    • ja tez

      • 3 5

  • Bardzo dobra wiadomość (2)

    • 14 11

    • grty

      • 0 0

    • Wkurzaj mnie te remonty w Sopocie

      Wyrzuca sie wiele baniek na drogi, które sa jeszcze w dobrym stanie. Mogę jeszcze zrozumieć remont kanalizacji, chociaż nie wiem, w jakim stopniu jest tam dramatycznie - czy faktycznie woda stoi na jezdni uniemozliwiajac przejazd. Jezdnia jest, ze tak powiem, z górki, poza ta czescia pod wiaduktem, wiec woda szybko spływa na dol. Dorabia się, jak zawsze, "drogi dla rowerzystow", tak jakby to było kluczowe dla miasta. Spojrzcie co z remontem Malczewskiego. Kolejny remont, który niewiele wnosi do sprawności poruszania się pojazdow. Z drugiej strony piękne kamienice wygladajace jakby znajdowaly się w jakiejś pipidówie - szare, odpadajacy tynk. I to nawet na Monciaku czy 1 Maja. A na dole Monciaka - szal kiczu- betonowa pustynia.

      • 3 1

  • joho

    • 2 0

  • Nie wróże temu sukcesu

    Niepodleglosci robia tyle czasu, zamisat wszystko na raz to juz kolejny rok cala rozkopana

    • 14 4

  • Jak robicie przebudowę podziemną to wywalcie studzienki pod ścieżkę rowerową !!! Albo pod chodnik (4)

    • 9 8

    • Przenieść kanalizację?

      • 4 0

    • Nigdy nie rozumiałem pomysłu na studzienki w jezdni, podobno w Czechach są w chodnikach i to równe bez wybojów. A u nas studzienka na studzience, nie ma 100 m bez studzienki.
      Kudłaty na Twoją propozycję się nie zgodzi, on woli popierać sr*jk urządzeń kuchennych

      • 4 6

    • Ok, tylko znajdź tam miejsce, jak jest pełno sieci teletechnicznych(kilku operatorów), energetycznych, kanalizacja sanitarna, wodociąg, ciepłociąg, gazociąg.... Marzenia ściętej głowy. Chyba, że przebudujesz wszystko, ale to będzie niezły majdan na czas budowy, nie wspominając o czasie trwania budowy

      • 3 0

    • można zaklinać rzeczywistość

      ... ale grawitacji (dla wody deszczowej) nie oszukasz.

      • 1 0

  • Ta ulica jest w miarę ok. (1)

    kiedy Powstańców Warszawy dokończą. Dodam że na świeżo zrobionym odcinku droga się zapada. Czy ktoś może wyegzekwować reklamację od wykonawcy?

    • 10 2

    • nie może

      • 1 2

  • Jazda do góry ul 3 maja to jazda po kartoflisku. Łata za łatą, Droga ważna - dojazd do reprezentacyjnej cżęsci Sopotu wymaga pilnego remontu.

    • 9 1

  • Denerwuję mnie... (7)

    Remont Malczewskiego - Niepodległości.Niedziele i soboty wolne,zero prac.W dzień powszedni kilku robotników.W tak ruchliwym miejscu jedno z podstawowych kryteriów wyłonienia wykonawcy powinien być szybki termin wykonania prac.

    • 27 4

    • niedziela to dzień święty! nie pracuje się! (2)

      bronimy kościołów!

      • 8 3

      • Można robić i to i to.
        Pieca hutniczego też nie wygaszają na niedzielę.

        • 5 1

      • a kościoły

        pracują

        • 1 1

    • (1)

      Na zachodzie jak zaczną robić to do końca - dniem i nocą.
      Widziałeś filmik , jak się zapadła jezdnia w jakimś mieście w Japonii a z remontem się spóźnili kilka godzin to szef firmy przed kamerami przepraszał z niskimi ukłonami.

      • 5 2

      • Ale dopiero przy końcu inwestycji, tak wygląda może ostatni tydzień lub dwa.

        Przecież praca w niedzielę jest droższa, czego tu nie rozumiecie.

        • 1 2

    • w nocy się nie pracuje, bo cisza nocna! (1)

      okoliczni mieszkańcy mają prawo do wypoczynku w godz. 22-6

      • 2 2

      • ta , a protestować można?

        • 0 0

  • Pasy rowerowe w jezdni dla rowerzystów w Sopocie? Naprawdę? No to brawo. Czas najwyższy. (1)

    gdańsk z tymi swoimi chodnikami rowerowymi niech się uczy

    • 5 9

    • Taaa, wydac pewnie z 50 melonow, zeby byly sciezki dla rowerow.

      Po prostu BRAVO!

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.