• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wrześniu warianty przebudowy ul. Dąbka

Michał Sielski
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi. W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi.

Mimo że najtańsza oferta przekroczyła o 150 tys. zł zakładany budżet, gdyńskie władze zdecydowały się na podpisanie umowy na wykonanie projektu przebudowy ul. płk. Dąbka pomiędzy skrzyżowaniami z ul. DerdowskiegoMapkaAndersaMapka. Inwestycja nie opóźni się więc już na starcie.



Kto powinien finansować przebudowę tej drogi?

Na ogłoszony przed kilkoma miesiącami przetarg odpowiedziały trzy firmy, ale wszystkie zażądały za pracę więcej pieniędzy, niż planowali na nie wydać urzędnicy.

Najniższa oferta firmy Europrojekt Gdańsk opiewała dokładnie na 826 652 tys. zł brutto, a miasto zarezerwowało na to 670 tys. zł. Ostatecznie - po analizach - zdecydowano się podpisać umowę z tym wykonawcą.

- Kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna dla północnych dzielnic Gdyni. To intensywnie rozwijający się kierunek miasta. Komunikacja na tym obszarze wymaga rozwiązań, które zmniejszą narastające natężenie ruchu w tym rejonie - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Powstający układ drogowy spowoduje swobodniejszy codzienny dojazd mieszkańców na drodze do i z pracy czy szkoły, swoją przestrzeń na nowej trasie znajdą również rowerzyści.
Ten obszar zostanie przebudowany. Ten obszar zostanie przebudowany.
Wykonawca stworzy projekt budowlany (w 60 tygodni) oraz wykonawczy (w 68 tygodni). Najpierw jednak w ciągu 10 tygodni musi opracować trzy warianty koncepcji, z których urzędnicy wybiorą najlepszą do realizacji.

Co się zmieni po przebudowie?



Obecnie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. płk. Dąbka jest "wąskim gardłem" dla dojeżdżających stamtąd w stronę centrum Gdyni oraz obwodnicy mieszkańców miasta oraz gminy Kosakowo. Dlatego inwestycja jest przez gminę współfinansowana.

W ramach prac powstanie przede wszystkim nowy wiadukt nad torami kolejowymi, przebudowane zostaną także oba skrzyżowania na jego krańcach. Zbudowana zostanie też część drogi rowerowej, która będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R-10, wiodącej m.in. wzdłuż ul. płk. Dąbka i dalej Kwiatkowskiego.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • A Kwiatkowskiego już jest tarka nie da się jechać. Co chwile wymiana sworzenia w aucie.

    • 1 0

  • 68 + 10 czyli 78 tygodni na projektowanie , czyli prace budowlane rozpoczna sie najszybciej w drugiej połowie 2021 lub w 2022 (1)

    A co z tzw ulica Kwiatkowskiego? miasto powinno płacic kierowcom za kazdy przejazd tym czymś .

    • 1 0

    • Dokladnie

      Mozna opony podziurawic albo kola pogubic.tor przeszkod. Tam zal traktor puscic zeby sie nie rozklekotal a co dopiero samochod

      • 1 0

  • Finansowanie (4)

    To teren Gdyni... niech płaci.
    Kosakowo? dlaczego? z tej drogi korzystają też mieszkańcy Rumii, Redy, Wejherowa i Pucka. Może też sie dorzucą?:)
    Idąc tym tropem dorzućmy się do remontu dróg w różncyh częściach kraju, bo też po nich jeździmy. Parodia...
    A może lepiej niech się Kosakowo dorzuci, bo Marek Tylko Pomaluje :)

    • 9 17

    • Nie to nie (2)

      Zatrzymać gdyńskie autobusy jeżdżące na Kosakowo, podziurawić drogę prowadzącą do Kosakowa i w ogóle zabić ich dechami

      • 4 1

      • (1)

        Autobusy akurat są opłacane przez Kosakowo. A drogę faktycznie zamknijmy. Nikt z Gdyni nie będzie jeździł na nasze plaże, ćwierć Polski nie będzie jeździło tędy na półwysep. Zaorajmy też cmentarz komunalny.

        • 0 0

        • ale z ciebie ciołek

          • 0 1

    • w porzadku, ze Kosakowo bedzie partycypowac. w zasadzie to jedyna droga do tej gminy prowadzaca ze str Gdyni, zatem naturalnie lezy w interesie i wykorzystywana jest przez gpu.

      • 2 0

  • swoja droga co to da? (1)

    Korki beda i tak....plan od szperka w lewo owszem wiadukto-estakada za skrzyzowanie za stawkiem dolem ruch lokalny tak jak teraz gora tranzyt...w dol i w gore dwa pasy do estakady wtedy to ma sens...lub opcja dwa wiadukt przebudowa skrzyzowania kolejna juz ale ta obecna nic nie dala...na rondo turbinowe kto na dol to bokiem kto prosto na oksywie to rondem kto z dolu rondem kto w prawo bokiem ronda proste a dalej omijajace kosakowo ...obwodnica bokiem tranzyt a obecny ruch tak jak jest w strone cmentarza i/lub Pierwoszyna i dalej Rumi Mrzezina Pucka....

    • 1 0

    • co za bełkot...

      • 0 0

  • Gdynia

    biadolicie,biadolicie a na wyborach jak zwykle wygrywa tylko 1. Mniej mówić,więcej robic,albo tylko głosować.Nasz prezydent zaczął bawić się w politykę panstwowa,a ty chyba już trochę niebezpieczne

    • 0 0

  • sama farba nie wystarczy

    • 1 0

  • Obiecanki cacanki

    Warianty we wrześniu, przebudowa w 2222 roku i będzie trwała 4 lata. Wykonawca MTM. Czyli jak zwykle!!!!

    • 0 0

  • kontenerowa dalej zamknięta... bo kilka lat temu był w Gdyni deszcz i się zarwała
    samorządniackie tempo

    • 1 0

  • Gardło (3)

    Czylina projekt wykonawczy poczekamyprawie dwa lata, biorąc pod uwagę, ze etapy mogą się częściowo nakładać. Dodatkowo, czas wykonania zmian, zatem oczekiwane odetkanie tuby najwcześniej w 2024 roku.
    Wąskie gardło to przede wszystkim Kwiatkowskiego pod gorę.
    Nie rozumiem, dlaczego niemożliwe jest zdarcie wierzchniej warstwy i położenie nowej.

    • 19 1

    • @Jacuś niezapomnij że ul. płk. Dąbka to aż do ulicy Białowiejskiej albo wręcz do Zielonej trzeba było poszerzyć. I właśnie w tym czasie zrobić Kwiatkowskiego.

      • 0 0

    • Nie da się.

      Przeciesz obiecano nie nową nawierzchnię a poszerzenie całej Kwiatkowskiego.

      Niestety miało to ruszyc z pół roku temu. Myślałem ze mieszkańcy już o tym zapomnieli...

      Spokojnie obiecam przed następnymi wyborami.
      Wtedy zrobię napewno.

      • 0 0

    • + dołożenie po pasie w każdą strone

      • 4 0

  • Bez ścieżki rowerowej. Zmieścicie się w budżecie (2)

    A to tylko projekt. To ok.

    • 22 4

    • Spokojnie (1)

      Potem wywalą drogę rowerową jak zwykle. Pan Łucyk się w tym specjalizuje :/

      • 11 1

      • co to znaczy "wywalą" w tym kontekście?

        "obniżą koszty" przez nie uwzględnienie potrzeby jej budowy? Nakłądy na budowę infrastruktury rowerowej wykazują się najwyższą produktywnością spośród wszystkich wydatków na infrastrukturę transportową miasta. Zwłaszcza w świetle kilkunastomiesięcznej pandemii.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane