Fakty i opinie

Węzeł Chylonia powstanie za ponad 45 mln zł

Najnowszy artukuł na ten temat

Chylonia: będą mieszkania przy nowym węźle

Węzeł Chylonia w Gdyni: koncepcja zmian
Węzeł Chylonia w Gdyni: koncepcja zmian mat. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, graf. P. Lewi

Polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures zbuduje węzeł Chylonia w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Prace będą kosztowały 45,8 mln zł i potrwają blisko dwa lata.



Węzeł Chylonia jest potrzebny?

tak, czekam na szybkie zakończenie prac 57%
owszem, ale tak duży zakres zmian jest niepotrzebny 13%
nie, wystarczyłoby uporządkowanie terenu 30%
zakończona Łącznie głosów: 1018
Przypomnijmy:

  1. W grudniu 2018 otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jako jedyna ofertę na kwotę 60,5 mln zł złożyła firma Budimex
  3. Gdynia zamierzała wydać 30,9 mln zł, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  4. Rozpisano nowy przetarg, a urzędnicy podnieśli budżet do 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły trzy firmy:

  • Budimex SA - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


Węzeł Chylonia Gdynia: budowa w 96 tygodni



Przetarg został rozstrzygnięty 30 lipca. Wybrano ofertę złożoną przez polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures.

To oznacza, że trzeba będzie wydać 10 mln zł więcej niż zakładano. Mimo tego, władze miasta są zadowolone.

- Powtórzenie przetargu było dobrym krokiem. Tym razem skutecznie wyłoniliśmy Wykonawcę. Doświadczenie i potencjał polsko-hiszpańskiego konsorcjum gwarantują, że będziemy zadowoleni z finalnego efektu tej inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.


Chylonia: mieszkania sprzedaz i wynajem

Gdynia chylonia 2 pokoje
265 000 zł
Gdynia Chylonia
Gdynia chylonia 2 pokoje
3 Pokoje | ul. Młyńska Gdynia Chylonia
375 000 zł
Gdynia Chylonia
Mieszkanie 2-pok tylko 600m od SKM
289 000 zł
Gdynia Chylonia

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ten węzeł tak powstanie jak węzęł Karwiny. budowa miała rozpocząć się w tym roku... (11)

    • 97 13

    • Trolle (6)

      Umiesz czytać ? przetarg był, wykonawca wybrany, podpisanie umowy i budują. Węzeł Karwiny nawet nie ogłoszono przetargu, wiec porównanie nieadekwatne. ..

      • 23 15

      • to nie kłamcie. tak szczurek mówił o budżecie na ten rok. jedyne to zrealizuje to wypłaty nagród. (5)

        W projekcie przyszłorocznego budżetu ustalono rezerwę ogólną na poziomie 10 mln zł oraz celową takiej samej wysokości. Pieniądze z drugiej z nich zabezpieczone zostały na podwyżki wynagrodzeń, nagrody, odprawy i dodatkowe etaty dla urzędników samorządowych.

        Jeśli chodzi o inwestycje, które najbardziej interesują mieszkańców, to najwięcej pieniędzy, ponad 307 mln zł, pochłoną inwestycje drogowe. Przyszłoroczne wydatki na realizację węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach sięgnąć mają kwoty 33,6 mln zł. Na podobny węzeł w Chyloni urzędnicy zamierzają wydać 19,2 mln zł.

        • 11 7

        • (4)

          mnie najbardziej martwi ta firma krzak, juz wolalbym zeby to budowal mtm, a najlepiej oczywiscie budimex

          • 10 4

          • Jakby wygrał MTM (3)

            miałbyś oprócz analfabetów, którzy nie odróżniają rozstrzygnięcia przetargu od wizualki jakże tych od "znowu wygrały Mamy Trzy Maszyny" czy "koledzy Szczurka dostali pod stołem"...

            • 11 3

            • masz racje, ale internet niestety pozwala takim zaistniec a populisci ich wykorzystuja na zasadzie "pozytecznych i**otow"

              • 8 5

            • (1)

              Ludzie nie dajcie sie wciągnąć w te glupie polemiki trollowi edziowi.to frustrat i alkoholik

              • 4 7

              • i stary komuch na usługach

                • 1 0

    • Po co ten parking podziemny ?! Tunel !!! (3)

      Parking podziemny miał sens jak było Targowisko Chylonia , gdy zostało zlikwidowane to parking podziemny jest zbędny ! wystarczy po prostu dobrze zagospodarować obecne miejsce ! Potrzebny jest za to tunel np na Puckiej , którego od 50 lat "nie da się" wybudować !

      • 11 17

      • (1)

        ale to nie jest parking dla dostawczakow

        • 6 4

        • a jak tobie wyszło że dla dostawczaków , o czym ty gadasz ? lidl ma własny parking ,biedronka też , a do tych kilku pozostałych bud nikt autem nie dojeżdża , o ile gdy było targowisko to problem z parkowaniem był o tyle teraz nie ma i tyle w temacie.

          • 3 4

      • Mn

        Parking jest dla osób dojezdzajacych do kolejki, czasem z Kielna nawet. Myśleć należy perspektywicznie.

        • 0 0

  • Wizualizacje jak dla ,,budowanego" lodowiska przy Morskiej. (14)

    Ktoś jeszcze wierzy w te bajki ?

    • 89 15

    • Bo Gdynia słynie z wizualizacji :D

      • 13 8

    • Marudy (9)

      Po wybudowaniu cofniesz te gadanie ? Czy nadal będziedsz dumny z siebie ? i znajdziesz sobie nowy temat by ponarzekać. Generalnie dobra informacja, ocyzwiście że za długo to trwa wszystko , ale wpływa na to dużo czynników, to nie remont przedpokoju ze szfagrem.
      Ale i tak jest marudzenie :-) wiecznie niezadowoleni ludzie, wyluzujcie.

      • 14 10

      • Budź się człowieku. To miasto było kiedys przykładem dla innych. (4)

        Teraz to republika przemalowywanych ulic na ścieżki rowerowe. Parodia a nie rozwój.

        • 16 13

        • I ciągle jest (3)

          Zorientowało się 5 lat przed innymi i 35 lat po zachodzie, że ładowanie wszystkiego w drogi to najbardziej nieskuteczna strategia urbanistyczna w historii. I teraz robi inaczej. Zresztą tak jak Warszawa, Wrocław - a zarówno Sopot, jak i Gdańsk też już zmieniły strategię. Tematy tuneli pod Sopotem bezpowrotnie ucichły, DDR z frezowanej Baumy przerabia się na asfaltowe, zakończono politykę budowy pieszych tuneli podziemnych. Teraz obawiam się będziesz musiał przetrawić odtwarzanie przejść naziemnych, powiększanie się stref płatnego parkowania, limitowanie abonamentów parkingowych do jednego na lokal, pasy rowerowe, przerabianie dwupasmówek na jednokierunkówki z pasem parkingowym i multum słupków.

          • 8 9

          • Zachód ? Oni już potrzebne drogi w centrach miast dawno wybudowali :) (2)

            Pojedź do Berlina, Pragi czy każdej innej stolicy to zobaczysz gdzie prowadzone są drogi. Ile mają podziemnych przejazdów ułatwiających życie.

            • 6 5

            • A będę akurat w obu tych miastach, po raz nie wiem który, w ciągu najbliższych dwóch tygodni. I wiesz, co ja tam wiecznie widzę? Połowę tego samochodów na łeb, w Pradze lawety jeżdżące dosłownie grupami po 5 i zgarniające nawet pojazdy, których kierowcy jednym kołem najechali (nie przekroczyli) na linię wyznaczającą miejsce do parkowania, permanentne zakazy (nie ograniczenia) wjazdu do centralnych lokalizacji, potoki ludzi na szerokich deptakach w centrach i tak dalej. Czego nie widzę, to gęstszej sieci dróg w centrach niż u nas i parkowania gdzie popadnie. Wprost przeciwnie.

              • 8 6

            • He, he, he, Berlina powiadasz? Oszczędź czas, pieniądze i wstyd - włącz google street view i popatrz, jak wygląda parkowanie na ulicach w Berlinie. Autka równiótko w wyznaczonych pasach i zatokach, żadnego wp...asowywania się na chodniki, trawniki i DDRy... I nikt się nie domaga tunelu pod Commerzbankiem, bo trzeba trochę postać do skrzyżowania.

              • 11 1

      • Mieszkańcy czekają na konkrety a nie kolejne obietnice. (3)

        Obiecuj kolejne inwestycje jak poprzednie zrealizujesz bo inaczej stajesz się niewiarygodny.

        • 9 7

        • (2)

          przebudowa skrz 10 lutego dworcowa skonczona, bus pasy na morskiej skonczone, nie mowiac juz o tym ze czekanie z inwestycja az skonczy sie poprzednia jest glupota i skrajna niegospodarnoscia, tylko cieszyc sie ze nie mamy u wladzy nieudacznikow realizujacych wyborcze haslo "polska w ruinie"

          • 8 8

          • Marne skrzyżowanie i trochę farby na Morskiej. Wyczyn godny jakiegoś nowego pomnika. (1)

            Co do nieudaczników to akurat gdyńskim władzom bliżej do nich niż myślisz.

            • 9 8

            • sukces pisirow w budowie drog szybkiego ruchu to przecinanie wstag na tuskowkach i chwalenie sie nie swoim sukcesem, zejscie firm z dziesieciu odcinkow, straty finansowe i przesuniecie ich oddania w czasie, niektore nawet o dwa lata, a takze prawdopodobna utrata miliardowych dotacji z unii, skutecznie rezlizuja swoje haslo "polska w ruinie"

              • 9 3

    • Na obiecane lodowisko, dzieci czekają. (2)

      W urzędzie myślą, że ludzie zapomnieli o obietnicy.

      • 6 3

      • Nie zapomnieli. (1)

        • 1 0

        • pamietamy!!!

          kotwica

          • 1 0

  • kolejne bajki rzucone w eter przez władze Gdyni. (5)

    kiedy rozpoczęcie prac i kiedy zakończenie??
    dokładnie daty!!

    • 71 13

    • Trochę logiki

      Dwa lata od przekazania terenu pod budowe... Czekają czy się inne nie odwołają odnośnie decyzji w sprawie przetargu.

      • 11 6

    • Jak nie masz pojęcia o czym mówisz to się nie wypowiadaj. (3)

      • 5 3

      • Ale "bajkowy płaczek" musi zaistnieć bez czytania treści. (2)

        • 6 2

        • wiadomo, trol małego stratega (1)

          • 2 2

          • z malym... i malym rozumkiem

            • 0 0

  • Wiceprezydent Marek Łucyk ostatnio ze wszystkiego jest zadowolony, (4)

    łatwiej się wydaje cudze (nas - mieszkańców) pieniądze. Co tam się przejmować, że koszt jest wyższy o 30% od zakładanego.

    • 38 18

    • (3)

      To się trzeba zdecydować - czy jesteś w obozie tych, co utrzymują, że nic nie robią, czy tych, którym za drogo. Bo ceny na rynku budowlanym nieustannie rosną, więc albo drożej od założeń albo wcale.

      • 13 4

      • dlaczego? (2)

        Jedni za drogo wyceniają aby inni nic nie musieli robić. Za sutą pensję.
        No jakoś mozna wszystkim dogodzić...

        • 0 2

        • (1)

          Miałeś kiedyś odczynienia z ta branża czy tylko tak słyszałeś?

          • 0 1

          • Siedze w tym po uszy.

            Wyuczona bezradnosc urzednikow.

            • 1 1

  • w kampani wyborczej obiecywali węzeł Karwiny, Chylonia, Przebudowę skrzyżowania na Witominie.... (1)

    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

    • 52 10

    • A wiesz, czemu będą musieli poczekać?

      Jest taka PiS-owa instytucja. Nowa. Wody Polskie się zwie. Jeszcze nie ogarnętli tego, co mają robić. I tu zła wiadomość, nie sądzę, by przez kolejny rok ogarnęli. A bez pozwolenia wodnoprawnego nie przebudujesz węzła Karwiny.

      • 7 7

  • nie wierzę już w żadne obietnice pana łucyka. (2)

    • 65 7

    • Kiedy obiecana revitalizacja Czilonii?

      • 6 4

    • A byłeś na wyborach samorządowych ?

      Jak nie to się przymknij bardzo bym cię o to prosił

      • 2 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Mam tylko jedno pytanie: Po co? (25)

    Rozwiąże to jakiś ważny problem?

    • 77 16

    • Sądzę, że 45 000 000 zł wystarczy, by wybudować tunel/wiadukt w tym miejscu, albo choć w pobliżu (21)

      Myślę, że tego właśnie oczekują mieszkańcy, a nie parkingu podziemnego

      • 53 14

      • Ekonomiści (9)

        Tunel wybuduje PKP ze swoich pieniędzy po co ma to budować miasto ? proste ?

        • 12 8

        • OK, z pieniedzy PKP powstanie tunel. To po co z kasy miasta wydawać 45 mln na cos co jest w zasadzie niepotrzebne (1)

          Można się dogadać z PKP i 45 mln przeznaczyć na drogi dojazdowe

          • 14 4

          • A co bedzie robil wydzial "inwestycji" UM?

            Swiecil oczami?
            Przeciez obiecal.

            • 2 1

        • Ale czy PKP ten tunel kiedyś wybuduje? (5)

          • 16 1

          • (4)

            no wlasnie, pis sabotuje wszystkie inwestycje na pomorzu, moze pisie wladze pkp nie beda zbyt chetne

            • 6 4

            • Co sabotuje? (3)

              Przeciez umowa na to zadanie jest podpisana.
              Trojmiasta nie czytasz? A jak czytasz, to rozumiesz?

              • 4 4

              • (2)

                na tunel?

                • 1 2

              • na tunel pod główną linią kolejową (1)

                i wiadukt nad torowiskiem rozrządowym. Może i wiadukt na Hutniczej.Drogi między budowlami ma wyremontować miasto.

                • 0 0

              • to byla obiecanka przedwyborcza, naprawde nabrales sie na pisiego lizaka?

                • 0 0

        • Te, cwaniura!

          Tylko stale "na drapane" sie zalapac?!
          Na "samolociki" wiecej zostanie i nagrody w UM?

          • 2 1

      • Władza wie lepiej

        Władza wie lepiej czego oczekują mieszkańcy

        • 7 10

      • (7)

        Udrożnijcie nasze ulice, budując tunel najpierw a parkingi potem... .

        • 17 5

        • (5)

          nie miasto odpowiada za tunel na ziemi pkp lecz sie

          • 7 9

          • A czy PKP zbuduje drogi dojazdowe na ziemi miasta? (3)

            • 10 3

            • (2)

              Nie zbuduje. A czy dadzą Ci coś drogi do nieistniejącego tunelu? Dadzą, koszt budowy i utrzymania. Dlatego właśnie takie inwestycje robi się łącznie.

              • 8 6

              • O tym własni piszę. Łacznie. (1)

                PKP tunel, Gdynia drogi i byłoby cudnie

                • 7 1

              • ale czy pisowskie pkp bedzie chcialo wspolpracowac?

                • 0 6

          • Czy PKP przeszkadzalo Torusowi budowac

            Tunel na Przymorzu?
            Byl potrzebny, to zostal zbudowany.

            • 1 0

        • jeszcze nikomu nie udało się udrożnić układu

          sprawniej wpuszczając do tego układu kolejne samochody ;)

          Stąd od niedawna u nas, od dekad w całym cywilizowanym świecie - bariery wejścia się zwiększa, a nie zmniejsza. A na pewno nikt nie będzie próbował wydawać środków miejskich na czyimś terenie (PKP), bo to jest niegospodarność - i zaraz na głowie NIK i prokuratura.

          • 3 6

      • W Pruszkowie wybudowano za 25 mln zł tunel pod dziewięcioma torami (1)

        Podobna skala. Przetarg był w 2015.

        • 11 1

        • ale wtedy nie bylo jeszcze pisiej drozyzny, ceny mat.budowlanych, koszty pracy i inne nie porownywalne

          • 4 2

    • A z drugiej strony pola (2)

      tam powinno się zacząć, umożliwić dojazd autobusu R, miejsca parkingowe dla aut i rowerów ...

      • 14 4

      • Zgadzam się (1)

        Co z tego, że od strony Chyloni powstanie piękny parking skoro jadąc od strony Obłuża / Pogórza Dolnego / Pogórza Górnego i tak trzeba będzie stać 15 min. na rogatkach.

        • 20 6

        • a co wspolnego jedno z drugim?

          • 2 9

  • Po co obiecywać jak później nic się nie robi? (1)

    Totalna kompromitacja.

    • 39 12

    • wez pisowcu pogon swoich zeby zabrali sie wreszcie za dojazd do portu z prawdziwego zdarzenia

      • 1 3

  • czy którys bukmacher przyjmuje zakłady "czy wyrobią się w niecałe 2 lata"? (1)

    albo "czy kopiąc znajdą złoty pociąg, który nie był ujęty w planach"

    • 37 1

    • albo wrak smolenski

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.