- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (146 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (97 opinii)
- 5 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (853 opinie)
Węzeł Chylonia powstanie za ponad 45 mln zł
Polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures zbuduje węzeł Chylonia w Gdyni . Prace będą kosztowały 45,8 mln zł i potrwają blisko dwa lata.
Przypomnijmy:
- W grudniu 2018 otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jako jedyna ofertę na kwotę 60,5 mln zł złożyła firma Budimex
- Gdynia zamierzała wydać 30,9 mln zł, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
- Rozpisano nowy przetarg, a urzędnicy podnieśli budżet do 35 mln zł.
Do drugiego przetargu przystąpiły trzy firmy:
- Budimex SA - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
- Warbud SA - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.
Węzeł Chylonia Gdynia: budowa w 96 tygodni
Przetarg został rozstrzygnięty 30 lipca. Wybrano ofertę złożoną przez polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructures.
To oznacza, że trzeba będzie wydać 10 mln zł więcej niż zakładano. Mimo tego, władze miasta są zadowolone.
- Powtórzenie przetargu było dobrym krokiem. Tym razem skutecznie wyłoniliśmy Wykonawcę. Doświadczenie i potencjał polsko-hiszpańskiego konsorcjum gwarantują, że będziemy zadowoleni z finalnego efektu tej inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co się zmieni po przebudowie?
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Miejsca
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-01 09:34
przejazd pucka
a na przejazd na ulicy puckiej czekam 4o lat juz dlugo
- 3 0
-
2019-07-31 11:03
Wiceprezydent Marek Łucyk ostatnio ze wszystkiego jest zadowolony, (4)
łatwiej się wydaje cudze (nas - mieszkańców) pieniądze. Co tam się przejmować, że koszt jest wyższy o 30% od zakładanego.
- 38 18
-
2019-07-31 12:27
(3)
To się trzeba zdecydować - czy jesteś w obozie tych, co utrzymują, że nic nie robią, czy tych, którym za drogo. Bo ceny na rynku budowlanym nieustannie rosną, więc albo drożej od założeń albo wcale.
- 13 4
-
2019-07-31 23:50
dlaczego? (2)
Jedni za drogo wyceniają aby inni nic nie musieli robić. Za sutą pensję.
No jakoś mozna wszystkim dogodzić...- 0 2
-
2019-08-01 06:55
(1)
Miałeś kiedyś odczynienia z ta branża czy tylko tak słyszałeś?
- 0 1
-
2019-08-01 08:24
Siedze w tym po uszy.
Wyuczona bezradnosc urzednikow.
- 1 1
-
2019-08-01 06:41
A co z rewitalizacja Meksyku???
Po projekcjach filmow w ogrodzie deszczowym cisza, Miasto chyba zrezygnowalo z tych inwestycji na rzecz innych.
- 3 0
-
2019-08-01 06:26
Mexyk
A co po drugiej stronie? Dzielnia Mexyk. Tam nie da się chodzić bo nawet nie ma po czym... ...
- 4 0
-
2019-08-01 03:34
ach zamiast polską firmę wybrać
to byle jak najtaniej, jak zawsze
- 1 1
-
2019-07-31 23:58
Wiszą mi losy tego targowiska.
Targowisk nie brakuje , A z resztą to był zieleniak.
Ale jak wyburzycie jedyną chyba działającą w tym rejonie kopalnie węgla brunatnego , to tak się zdenerwuję ,że będzie kiepsko. Jedyna na Pomorzu kopalnia węgla brunatnego.
To jest nie wiem, Janowo chyba . Jak się jedzie Sobieskiego w kierunku Wejherowa to po lewej jest hala i pisze remontowa naprawianie . To za tą halą jest wieżyczka i szyb to tu jest.
I jak to zbankrutuje to się tak wytrące z równowagi że aż strach.
To tak jakby w Gdyni padł vistal . To by była tragedia...
Słynna na całą Polskę aglomeracja ciepłownicza by wtedy nie istniała.
Kamienie w Wejherowie , Ciepłownia w Redzie , kopalnia węgla brunatnego w Rumii , Elektrociepłownia i stocznia w Gdyni . Plus jeszcze Stocznia Gdańska i tzw. Cukrownia w Pruszczu Gdańskim.- 1 1
-
2019-07-31 11:43
Etatów/płatni marudzi w akcji (1)
I znowu granie tej samej marudnej płyty w komentarzach. Dworzec i okolice ruina nic się nie działo. Miasto w końcu wybrało wykonawcę, robi nie tylko remont ale i znaczącą modernizacje. Ale w komentarzach same marudzenie
- 9 14
-
2019-07-31 23:52
robić z głową i z sensem
a nie "byle robić" a zarobić.
Czujesz różnicę?- 4 1
-
2019-07-31 12:40
grabówek skm (1)
proszę o rewitalizację i legalne przejście za lidlem
- 12 0
-
2019-07-31 23:47
no co ty?!
Dzielnicowy dochody straci!
- 1 0
-
2019-07-31 11:47
ważniejszą inwestycją jest wybudowanie tunelu na Puckiej dla samochodów i peszych niż ten węzeł. Wejherowo buduje już drugi (2)
- 43 2
-
2019-07-31 16:33
Poczytaj trochę (1)
To się dowiesz, że tunel ma robić PKP plk
- 3 5
-
2019-07-31 23:44
mozna latami zmęcić PKP o tunel i liczyć straty na duszeniu działalności
oraz liczyć na "darmoszkę", żyjąc z dotacji celowej. Dla swoich wystarczy.
A można inwestować i rozwijać oraz intensyfikować przepływ podatkowy do kasy samorządu. Mniejsi nie maja możliwości żerowania na dotacji i o swoje interesy muszą zadbać. Przedsiębiorcy jak zobaczą faktyczny powrót kasy w postaci infrastruktury, mniej będą cierpieć z powodu obciążeń podatkowych.
Jakoś PKP nie przeszkadza w budowie tuneli w Wejherowie czy na Przymorzu. A i ponoć Rumia do takiego przedsięwzięcia się przymierza.- 0 0
-
2019-07-31 23:43
oooo
Gdynia To kurde Wrocław wschodu
buuuuuu.
Wiecznie tylko PO, Schetyna , Kukiz i Złotoria.- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.