• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trzy lata prac za 101 mln zł

Michał Sielski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę

Wykonawcą węzła KarwinyMapka została firma MTM. Za 101,7 mln zł powstaną parkingi, buspasy i nowe jezdnie. Inwestycja ma być gotowa w maju 2023 roku.



Korzystasz z węzłów przesiadkowych w Trójmieście?

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców, ale najlepszą ofertę złożyła firma MTM z Gdyni, która nie tylko najtaniej wyceniła prace, ale też zagwarantowała, że zakończy je 50 dni przed terminem określonym w przetargu. Dzięki temu na początku maja 2023 roku węzeł Karwiny ma być gotowy.

- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu: autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przetarg odbywał się w formule "zaprojektuj i wybuduj", więc na prace budowlane jeszcze poczekamy. Najpierw musi oczywiście powstać projekt.

Zakres prac w ramach węzła Karwiny. Zakres prac w ramach węzła Karwiny.

Co powstanie w ramach węzła?



  • parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • buspasy na ul. Wielkopolskiej,
  • nowa pętla autobusowa,
  • przebudowa ul. Sopockiej,
  • przebudowa ul. Strzelców.

Finansowanie unijne inwestycji



Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE.

W przyszłości kolejne etapy



Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.

- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.

Opinie (191) 8 zablokowanych

  • zerwanie umowy

    czy będzie zerwanie umowy z f-mą MTM i zapłacenie kar umownych?

    • 0 1

  • Rycerz

    Panowie w kominiarkach powinni odwiedzić ......

    • 0 1

  • Czyli zaprzepaszczono szansę na zwiększenie przepustowości Wielkopolskiej w tym newralgicznym miejscu (3)

    Ktoś, kiedyś z wyobraźnią zostawił sporą rezerwę terenu na skrzyżowaniu ale nie spodziewał się jak w przyszłości będzie zarządzana Gdynia.

    • 22 3

    • (1)

      Tam nie jest rezerwa terenowa tylko stacja pomp.

      • 1 1

      • To się nie wyklucza.

        W pierwotej, szerszej koncepcji rozbudowy nie ma śladu po stacji pomp w tym miejscu. Zakładno wtedy przebudowę wiaduktów ale teraz z niej zrezygnowano.

        • 0 0

    • nie zaprzepaszczono

      tylko celowo ograniczono przepustowość aby zwiększyć korki w tym miejscu

      • 1 1

  • MTM - szybciej ? i taniej? - coś tu wyglada ja ustawka z info od zleceniodawcy jak wygladaja inne oferty (2)

    • 58 8

    • MTM

      Mamy Trzy Maszyny

      • 0 0

    • pierwszy dzień w Gdyni mieszkasz?

      uśmiechnij się... itd.

      • 12 1

  • A kiedy w końcu powstanie (choćby w planach) obwodnica Witomina p. Szczurek?

    • 1 1

  • (34)

    A więc znowu stały,najtańszy wykonawca..i za 5 lat remoncik generalny.Jakże potrzebne są kompleksowe inwestycje a nie jakieś mini węzełki.Do tego niestety katastrofalny stan dróg,zbombardowana Hutnicza,brak kolei na Obłuże itd etc.

    • 129 36

    • Przyjdzie taki troll i ci napisze mini wezelek. No ludzie kochani. (9)

      100 mln to mała inwestycja? Jaka będzie duża? Za 100 miliardów?

      • 22 17

      • nie zwracaj na niego uwagi (1)

        to lokalny, forumowy błazen

        • 2 3

        • Ale też często błaznuje trafnie

          Nie zawsze oczywiście, czasami ręce opadają. Choć podejrzewam że svenow jest kilku na tym forum ;) a druga sprawa, ciężko nie trolowac władz Gdyni. Naprawdę ciężko.

          • 0 0

      • To nie cena jest wyznacznikiem - szczególnie w Gdyni (5)

        W Gdyni mały remont Rolniczej to 90 mln, a budowa od zera obwodnicy Witomina wg UM to 103 mln...

        • 12 3

        • Zależy od tego jaka infrastruktura jest jeszcze wymieniana... (4)

          Ludzie...

          • 1 2

          • Infrastruktura należąca do PEWiK, OPEC? (3)

            Rozbudowa istniejącego odcinka o dwa pasy vs budowa nowej obwodnicy przez las...
            Obwodnica: 4 pasy i dwa razy dłuższa od remontowanego odcinka....

            Zaiste...

            • 3 0

            • (2)

              Powodem wrażenia że brak kompleksowej inwestycji wynika z frustracji. Efekt nietylko psychologiczny. Choć ten sam jest już złożony...
              Składa się na to sposób wyrywkowej często komunikacji medialnej i historia rozwoju Trójmiasta w klimacie błędów i wynikającej nieufności ale też właśnie w braku "globalnej" wizji popartej realizacjami.
              Taką wizję należy móc "sprzedać ludziom", ona musi przekonywać(!) jako ambitna, powinna rysować sensowny, jasny i przewidywalny koncept, którego realizacja naprawdę rozwiąże codzienne dojazdowe problemy użytkowników już na pierwszy rzut oka!
              To ważne bo sporo ludzi ma wykształcenie i doświadczenie zawodowe, które pozwala ocenić koncept komunikacji, zagospodarowania przestrzeni, balansu ekonomiczno ekologiczno socjalnego.

              • 0 0

              • Inaczej mówiąc drogi i szyny nie powinny powstawać lata po powstaniu osiedli. Deweloperka powinna móc wkraczać dopiero tam, gdzie sensowne przewidywania na to pozwalają. W uproszczeniu oznacza to wzdłuż dróg lub dogodnych dla nich przewidywanych tras.

                • 0 0

              • Wrażenie, że brak kompleksowej inwestycji wynika z frustracji,

                że to nie jest kompleksowa inwestycja.

                Reszta to instrukcja jak wmawiać ludziom, że Daewoo Tico to Rolls Royce.

                • 0 0

      • 100mln to zaledwie 1,4 Sasiny

        • 1 0

    • Coś źle liczysz

      Skoro to MTM a plan realizacji to 3 lata to znaczy że za 5 lat dopiero skończą a poprawki będą za 6-7

      • 0 0

    • Przestańcie się wreszcie czepiać wszystkiego (1)

      Jestem mieszkanką Chwarzna i dziesięć lat temu na bieżąco obserwowałam budowę nowej dwupasmowej ulicy Chwarznieńskiej w wykonaniu MTM. Od tego czasu mam bardzo dobre zdanie o tej firmie. Prace były prowadzone szybko, z dużą ilością pracowników i ciężkiego sprzętu. Któregoś razu policzyłam pracujące koparki, spychacze, ciężarówki, itd.. było ich czterdzieści, na krótkim odcinku między lasem a obwodnicą. Do tej pory też nie spotkałam równie pięknych, przyozdobionych roślinnością ekranów akustycznych.
      Jestem przekonana,że mieszkańcy Karwin będą równie zadowoleni jak mieszkańcy Chwarzna

      • 0 3

      • Brzmi jak Chołecka prowadząca wywiad z Kurskim.

        • 1 0

    • inwestycja inwestycją (17)

      najważniejsze, że wykonają to w taki sposób, że robotę przy naprawach będą mieli zapewnioną na najbliższe 50 lat

      • 15 7

      • (16)

        Trzeba bylo wystartowac w przetargu dac najnizsza cene i najdluzsza gwarancje, co stanelo na przeszkodzie?

        • 13 14

        • nie jestem wykonawcą tylko użytkownikiem tej wątpliwej jakości infrastruktury (3)

          ale nawet gdybym był wykonawcą, to nie zamierzałbym legitymizować tego teatrzyku swoim udziałem

          • 15 8

          • Największe miernoty krzyczą najgłośniej (1)

            Sami forumowi eksperci od budowlanki, którzy w życiu średnią krajową na ręke ledwo są w stanie wyciagnąć.

            • 0 3

            • Nie krzycz tak głośno.

              • 0 0

          • Czyli typowy anonimowy pieniacz z internetu z wyimaginowanymi problemami. Bo to co zarzucasz, czyli "najważniejsze, że wykonają to w taki sposób, że robotę przy naprawach będą mieli zapewnioną na najbliższe 50 lat" mialo jak na razie miejsce tylko w twojej chorej wyobrazni.

            • 7 10

        • To nie legitymizuj i nie korzystaj. Ok? (5)

          • 6 11

          • nie, nie ok (4)

            płacę tu niemałe podatki wiec mam prawo wymagać uczciwości od władz i solidności od wykonawców

            • 13 4

            • (3)

              No jesli masz jakies watpliwosci i dowody na niegospodarnosc dlaczego nie zglosisz sie do prokuratury zamiast wypisywac pierdoly w internecie?

              • 5 7

              • Niedoczekanie (2)

                Za mało jeszcze prawnikom płacicie z naszych podatków?

                • 1 0

              • (1)

                z jakich "naszych podatkow"? Podatki place ja, ty zyjesz z zapomogi plus.

                • 0 1

              • Płacisz podatki od pensyjki którą masz z moich podatków.

                Płacę Ci.

                • 0 1

        • Pętla na Fikakowie - najtańszą ofertę odrzucono bo "zbyt tania" i magicznie wygrał MTM. (4)

          Stawanie do przetargu w Gdyni to marnowanie czasu i pieniędzy.
          Chyba że jest się firmą MTM.

          • 11 1

          • (2)

            Jakos na Kwiatkowskiego i i w przetargu na wiadukt nie wygrali...

            • 2 0

            • Tam był za krótki termin jak na możliwości MyTylkoMy

              Pewnie jeszcze prace w porze nocnej i inne wymagania których nie dałoby się spełnić wiadrem białej farby

              • 1 0

            • Po co staeać do przetargu za drobne 23 mln, jak można przygarnąć 100?

              Obu inwestycji pięcioma pracownikami by nie ogarnęli.

              • 5 1

          • Rozumiem, ze piszesz z wlasnego doswiadczenia jako oferent tego przetargu i go pozniej oprotestowales?

            • 2 6

        • Glupi

          Jesteś czy jak?nie wiesz co to mtm?zobacz opóźnienia i fuszerki tej firmy,dramat.bo pogoda,bo kosmitów znaleźli,wałek na wałku stąd cena

          • 2 0

    • prosze nie pisac bzdur - MTM nie byl najtanszy

      najtansza oferta to byla Konsorcjum Kruszywo i Bituminium za 91,1 mln zł

      i bardzo dobrze ze zostala odrzucona - mowie to prywatnie.

      • 3 1

    • przeczytaj prawo zamówień publicznych i nie trolluj.

      Gdyby wybrano droższą ofertę trollował byś, że drogo.

      • 2 4

    • to nie jest najtańszy, najtańszego odrzucono

      • 9 0

  • (9)

    Fantastycznie, tym bardziej że PKM jeżdżą co 60 minut, ostatni kurs w kierunku Gdańsk ok 21:00...

    • 149 10

    • jeździłaby częściej gdyby byli chętni (5)

      • 2 24

      • Chętni są, tylko miasto kasy nie chce dać

        • 0 0

      • Nie ma składów i nie ma przepustowości. (2)

        Składów będzie więcej jak skończy się elektryfikacja i przebudowa linii do dwóch torów. Gdynia jest miastem portowym a przepustowość linii kolejowych dawno się wyczerpała.

        • 1 3

        • Nie ma składów, przepustowość jest. (1)

          Linia do Osowej jest dwutorowa od początków jej istnienia, kilka lat temu została gruntownie zmodernizowana i wyposażona w dwukierunkową SBL, co w praktyce pozwala na puszczanie pociągów z kilkuminutową częstotliwością. Warto najpierw zbadać temat zanim zacznie się komentować.

          • 2 0

          • Tak czy siak za mała częstotliwość by z wozu się przesiadać.

            • 0 0

      • nie ma chetnych bo rzadko jezdzi.

        • 34 4

    • co 10 minut (1)

      jesli by ta kolejka kursowala co 10 minut zaraz zostawilbym auto , ale tak to bezsensu Guć się wyrobił na tym stanowisku ,ale moze kolejne wybory coś zmienia na sensownych ludzi

      • 2 0

      • Szaleństwem jest robić ciągle to samo i oczekiwać innych efektów niż zwykle efektów tegoż działania.

        Tak samo jest z wyborami. Od ponad 30 lat są ciągle jakieś wybory, a efekt ten sam. Na jakiej więc podstawie oczekujesz, że przyszłe wybory coś zmienią?

        • 0 0

    • A co uczyć się nie chciało?

      • 2 22

  • Wiecie ze przegracie następne wybory? (1)

    • 4 0

    • Potrzymaj nam piwo i patrz:

      1. Przyjaciele z PiS znowu wystawią "straszaka", żeby napędził nam wyborców wystrasxonych wizją PiS.
      2. Miasto Wspólne - garstka głosów, rozsądni nie zagłosują.
      3. 1380 urzędników UM z rodzinami to jakieś 3.5 tys. głosów, można doliczyć tych z przybudówek typu LIS, TD.

      4. Głosy znów policzymy w UM.

      • 0 0

  • Projekt (4)

    Skrzyżowanie Wielkopolskiej ze Spokojną musi być koniecznie zmodernizowane bo tam wyjazd w lewo to masakra.

    • 55 8

    • po prostu trzeba uważać, a jak ktoś nie czuje się na siłach to skręcić w prawo i zawrócić na następnym skrzyżowaniu

      • 0 0

    • Sprawdź... (1)

      ...w słowniku co znaczy "masakra". To co się dzieje na tym skrzyżowaniu nie spełnia tej definicji.

      • 8 4

      • To skrzyżowanie ma dobra karma

        • 1 1

    • jeszcze gorzej teraz się zrobiło przy Parkowej

      • 11 0

  • Drogowcy (2)

    Z MTM robili kanalizacje deszczową na naszej ulicy.W krótkim czasie chodniki i ulica się pozapadały.Wygrywają przetargi bo maja układy w UM,niestety firma jest słaba i odwala fuchę.

    • 8 1

    • (1)

      masz jakieś dowody na te układy, czy tak sobie palnąłeś?

      • 1 0

      • Jak ktoś odwala fuchę i jest wciąż i wciąż wybierany w kółko to wniosek nasuwa się jeden ..

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane