• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej

Patryk Szczerba
3 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (116)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Prace przy stacji PKM trwają. Niebawem zacznie się ich kolejny etap. Prace przy stacji PKM trwają. Niebawem zacznie się ich kolejny etap.

Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. BrzechwyMapka w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy zmieniasz trasę przejazdu po informacji o nowej organizacji ruchu, która może przysporzyć kłopotów?

Prace na węźle Karwiny trwają, co oznacza pojawiające się co jakiś czas poważniejsze zmiany w ruchu. Najbliższą zaplanowano na poniedziałek, kiedy tłoczno zrobi się w rejonie skrzyżowania ul. Chwaszczyńskiej z Gryfa Pomorskiego i Brzechwy.

Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.

Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023

  • zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
  • wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
  • ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.


Zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd". Zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd".
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.

Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.

Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023





Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?



Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:

  • od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
  • od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
  • od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.

Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca



Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?



- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.

Będzie parking, pętla i zieleń



Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Ja wiem że musi być gorzej żeby było lepiej (4)

    Ale to co się dzieje w tych rejonach Gdyni przez ostanie lata to istna tragedia jakby nikt nie koordynował tych działań. Dziwię się że mieszkańcy Gdyni wciąż głosują na te same osoby.

    • 194 7

    • Masz rację,

      oni są beznadziejni. Mieszkańcy obawiają się tylko że inni będą jeszcze gorsi...

      • 0 0

    • (2)

      Od 25 lat słyszę ten tekst o tym że musimy się trochę pomęczyć a potem to już będzie lepiej. Tymczasem jest coraz gorzej. Korki, stanie na światłach, brak alternatywy w postaci komunikacji zbiorowej, która jest systematycznie likwidowana.

      • 47 3

      • Zamiast bredzić, sięgnij do statystyk i porównaj liczbę samochodów. (1)

        Od razu zrozumiesz o co chodzi.

        • 3 33

        • Ilosc samochodow nijak sie ma do organizacji pracy na miejscu budowy. To juz idzie w lata. Dlugie lata.

          • 25 2

  • Sposób prowadzenia prac w tym rejonie urąga zasadom prowadzenia inwestycji (1)

    Rozkopano duży rejon, na którym prace prowadzone są sporadycznie, czyli raz na parę tygodni w danym miejscu, bo nie mają pracowników a udają duuuużą firmę. Trzeba było zakończyć szybko jeden odcinek, a następnie przejść na kolejny. A tak mamy rozkopaną ulicę na długości kilka kilometrów, ciągłe korki uniemożliwiające przejazd wszystkim użytkownikom, w tym także pojazdom ratunkowym (zagrożenie dla zdrowia i życia), niebezpieczne przejścia przez jezdnie (w bezpośredniej okolicy kilka szkół podstawowych i przedszkoli), brak choćby atrap bezpiecznych chodników a to wszystko od kilkunastu miesięcy i przy braku objazdów. Pocieszenie, że kiedyś będzie lepiej, nie wystarcza. Przy takim tempie prowadzenia prac w chwili oddania inwestycji (mam nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym 10-leciu), może się okazać, że trzeba przystąpić już do remontu drogi, a zastosowane rozwiązania są już przestarzaĺe i trzeba rozpocząć pracę nad przebudową. Niekompetencja do potęgi n-tej.

    • 8 0

    • Nareszcie jakaś dobra

      merytoryczna opinia. Rozkopali w try miga. Tam gdzie potrzeba i gdzie nie potrzeba. Potem "budowa" zarosła trawą. Teraz to nawet i spore krzaki można znaleźć. Mistrzostwo dorbrej organizacji robót.

      • 1 0

  • Mtm

    Z informacji publicznych wygrali ponad kilkanaście przetargów nawet w Człuchów zaliczyli firma niekompetentna ale z plecami czy to nie jakiś wałek?jest

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Trzeba się przemęczyć (8)

    Łatwo nie będzie, ale jakoś trzeba będzie to przeżyć. Najważniejsze, że po zmianach będzie jeździło się na tych skrzyżowaniach lepiej.

    • 18 140

    • To sie męcz

      Niektore zamkniete odcinki Chwaszczynskiej sa nieprzejezdne od paru miesiecy i nikt za to nie odpowiada! System odpowiedzialnosci urzednikow rodem ze wschodu. Mamy dobre wzorce.

      • 1 0

    • Ile jeszcze mamy się męczyć?

      4 lata już się męczymy

      • 4 0

    • Brawo władze miasta!

      Dąbrowa tez na to liczyła, a jest dramat po oddaniu Trasy Kaszubskiej i przebudowie skrzyżowań. Po skończeniu węzła Karwiny pomiędzy Miętową a Sopocką będzie 14 świateł do pokonania. Zapomnijcie o autobusach na czas i przygotujcie się na stanie w korkach.

      • 11 0

    • tak samo lepiej jak na dąbrowie? to ja podziękuje

      • 25 0

    • O urząd miasta już spamuje swoją lukrowana wersję zdarzeń, jest zupełnie odwrotnie

      • 28 2

    • To urząd pisze, ludzie nie są tacy głupi

      • 27 2

    • Ale jak dojedziesz do tych skrzyżowań ja będziesz stać w korku ?

      Te zmiany nic nie wnoszą. To wzięcie pieniędzy za remont nie poprawiający niczego

      • 39 2

    • ???

      po których skrzyżowaniach i dlaczego lepiej?

      • 41 2

  • Opinia wyróżniona

    A ja tam się cieszę (6)

    Wiem, że remont nie wszystkim się podoba, ale buspasy się pojawią, drogi rowerowe także. Mam nadzieję, że to spowoduje przesiadkę części do zbiorkomu. Wiem, że linii mniej i cięcia, ale w innych miastach jest nie lepiej z powodu oszczędności. Kiedyś karta jednak się odwróci.

    • 23 198

    • Budowa jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride TYLKO z 140 miejscami przy wezle przesiadkowym to chyba kolejny zart zafundowany przez wladze Gdyni.

      • 4 0

    • Zanim skonczą tę inwestycję, trzeba będzie rozpocząć jej remont

      A póki co wszyscy stoją w korkach, tracą czas i pieniądze na paliwo i prąd elektryczny. Łącznie z komunikacją miejską i pojazdami służb ratunkowych. Życzę ci, byś czekał na karetkę lub straż pożarną, które utkwiły w korku. Przecież te 5-30 minut nie ma znaczenia, najwyżej ktoś umrze, lub dom się spali. Podczas ostatnich pożarów domów w Małym Kacku i Sopocie wozy straży pożarnej przejeżdżały przez Wielkopolską z prędkością 5 km/h. Czy o to chodzi? Powiedz pogożelcom, że za parę lat pomóc nadjedzie szybciej. Na pewno bardzo się ucieszą.

      • 3 0

    • Nie ma się z czego cieszyć,

      Ta inwestycja prowadzona jest od d... strony. Powinno się zacząć od tego co jest wąskim gardłem, czyli skrzyżowania Sopocka/Strzelców/Wielkopolska, rozbudowy wiaduktów, prawo- i lewoskrętów, dodania możliwości bezpośredniego przejazdu Strzelców->Sopocka. To spowodowałoby odczuwalne zmiany i zwiększenie płynności ruchu.
      A tymczasem inwestycja zmienia wszystko dookoła oprócz najbardziej istotnej części. Wydane pieniądze, kilka lat przestanych w korkach, a na koniec żadnej poprawy. Odczuwalne zmiany będą może dopiero po drugim etapie, który nawet nie wiadomo kiedy miałby się zacząć, bo nie ma na niego pieniędzy..

      • 38 2

    • O urząd miasta już spamuje

      • 34 1

    • Taa (1)

      Już pędzą ludzie żeby się poprzesiadać do komunikacji... świetna siatka połączeń i stabilne niskie ceny biletów.

      • 54 2

      • No

        Cena dojazdu samochodem i autobusem dla jednej osoby jest taka sama. Czas mimo wszystko na korzyść samochodu, co autobus zyska na ogryzkach buspasów, straci na przystankach i awariach. A gdzie tu porównać komfort i dopasowanie czasowe? A co jak jeżdżę z żoną razem do pracy, czy załatwiam dowolne sprawy (dzieciaki, zakupy itp) po drodze? Zwężanie ulic nic nie da, staną w nich autobusy razem z autami.

        • 39 2

  • Lewoskręt w ul Myśłiwska (3)

    A czy zostanie otwarty lewoskręt w ulice Myśliwska z Chwaszczyńskiej? Nic tam sie nie dzieje a cały czas zamknięty

    • 29 1

    • Wczoraj w nocy przejechałem. Płasko jest

      • 1 0

    • Trwa projektowanie (1)

      Więc nie, że nic się nie dzieje

      • 2 5

      • Rozumiem, że to taki żarcik

        • 9 1

  • To jes qwa

    Dramat

    • 5 0

  • Kpina

    To jest jest kpina i upodlenie ludzi mieszkających w tym rejonie Gdyni ile lat można budować kawałek drogi

    • 6 0

  • Likwidacja ścieżek rowerowych na Brzechwy!

    To co się tam dzieje - makabra. Dwa pasy w każdym kierunku od zaraz. Mieszkańcy boją się kierowców bez wyobraźni dlatego znak STOP przed przejściem. Nie umieją się zatrzymać jak powinni to by musieli. A ścieżka dla rowerzystów widmo niepotrzebna.

    • 5 0

  • (4)

    Brzechwy była remontowana przecież niedawno, teraz wszystko będą niszczyć. Poza tym buspas od skrzyżowania Małe Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum to jest jakas odległość 30 metrów . Może im chodzi w kierunku Dąbrowy

    • 18 0

    • Brzechwy koniecznie do remontu!

      To co się tam wydarzyło przy wyniesienu przejścia dla pieszych to katastrofa. Ścieżki rowerowe do likwidacji jeździ nimi 1% wszystkich korzystających z ul. Brzechwy. Koniecznie przywrócić dwa pasy w każdą stronę. Wiem, że dużo mieszkańców boi się nieodpowiedzialnych kierowców którzy wyprzedzają na przejściu, dlatego znak STOP przed przejściem. Nie jest to super rozwiązanie ale dla uspokojenia ruchu na Brzechwy lepszy znak STOP i dwa pasy w każdym kierunku niż jeden pas i ścieżka rowerowa po której jedzie 1 rowerzysta dziennie.

      • 3 0

    • dziwnie wyremontowaną Brzechwy należ zniszczyć

      • 6 0

    • Gryfa Pomorskiego też była remontowana niedawno... Na przestrzeni kilku lat 2razy

      • 8 0

    • Zwłaszcza, że nakłada się na to buspas "od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum."

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane