• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Lipce prawie gotowy

Maciej Naskręt
24 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Za miesiąc pojedziemy przez Węzeł Lipce.


Kończą się prace budowlane na nieczynnym dotąd Węźle Lipce w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. Możliwe, że z ekspresówki do Traktu św. Wojciecha dojedziemy dopiero pod koniec listopada.



Czy oczekujesz na otwarcie Węzła Lipce?

We wtorek na nieczynny Węzeł Lipce w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska wjechał rozściełacz do masy bitumicznej. Rozpoczęło się układanie nawierzchni bitumicznych, które ma potrwać do końca tygodnia. Oprócz tego trwa montaż ostatnich ekranów akustycznych i barier ochronnych.

- Ten etap prac dowodzi, że zbliżamy się do końca budowy węzła. Jego otwarcie prawdopodobnie nastąpi pod koniec listopada. Trudno w tej chwili wskazać konkretną datę. Czekają nas jeszcze odbiory techniczne - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Węzeł Lipce miał być otwarty dla ruchu najpóźniej w lipcu tego roku. To jednak się nie udało. Projektant popełnił błąd w dokumentacji technicznej zjazdów do Traktu św. Wojciecha. Po ich wybudowaniu w zeszłym roku przeprowadzono próby obciążeniowe. Wtedy okazało się, że konstrukcje wszystkich zjazdów pracują niewłaściwie. M.in. dochodziło do niekontrolowanego skręcenia płyt i dociążania łożyska - na podporach skrajnych.

W efekcie GDDKiA w Gdańsku musiała zlecić opracowanie projektu naprawczego i z wolnej ręki zlecić prace naprawcze firmie Bilfinger Berger, tej samej, która od początku buduje 18-kilometrową drogę ekspresową na południu Gdańska. Usterkę naprawiono. Za prace naprawcze budowlańcy zainkasują 5 mln zł brutto. Gdański oddział GDDKiA wystąpi z roszczeniem do projektanta za popełniony błąd.

Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej upłynął pod koniec lipca 2012 r.

Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie trzy spośród pięciu węzłów drogowych.

Miejsca

Opinie (102) 10 zablokowanych

  • NaSKRENT przeczytaj to jeszcze raz i pomyśl! Ktoci załatwił tę robotę ?

    Węzeł Lipce miał być otwarty dla ruchu najpóźniej w lipcu tego roku. To jednak się nie udało. Projektant popełnił błąd w dokumentacji technicznej zjazdów do Traktu św. Wojciecha. Po ich wybudowaniu w zeszłym roku przeprowadzono próby obciążeniowe. Wtedy okazało się, że konstrukcje wszystkich zjazdów pracują niewłaściwie. M.in. dochodziło do niekontrolowanego skręcenia płyt i dociążania łożyska - na podporach skrajnych.

    • 1 2

  • Co znaczy prawie...?

    gotowe albo nie.

    • 1 2

  • MALKONTENCI

    Bez uśmiechu, zawsze smutni, często też nieśmali. W słowach - bardzo rezolutni, w krytyce - wytrwali. Dobrzy, trochę niezaradni, sądzą, że są święci - tylko życie jest do bani... wieczni malkontenci. Wszystko im się nie podoba, każda rzecz jest źle zrobiona. Narzekacze w gestach, w słowach - jak rzucona narzeczona. Wierzą, że się im nie ziści, nawet miłość ich nie kręci. Biedni ludzie, pesymiści, narzekacze, MALKONTENCI"

    • 8 3

  • Już w listopadzie? (4)

    Chyba dopiero. z tego co pamiętam !szy termin był maj/czerwiec 2012.
    Ale może się mylę?

    • 24 32

    • Kolejny co nie czyta ze zrozumieniem (1)

      tylko bazgrać potrafi

      • 12 0

      • Głupio komentujesz i tyle

        Akurat Norbert itd ma rację, bo pierwotny termin oddania całej POG był na Euro, potem zmienili na lipiec, a teraz jest m,owa o listopadzie, a właściwie grudniu (odbiory i tp.). A POG ciągle nie skończona - dłubią w Straszynie (gdzie nie było błędu w projekcie), poprawiają rowy melioracyjne na Żuławach. A jak znam życie, GDDKiA nie naliczy ani grosza kary.

        • 2 6

    • No właśnie co się Pan denerwujesz...

      Przecież się zepsuło, to trzeba naprawić to się później będzie jeździć... jak nie w listopadzie to styczniu...ach w styczniu nie bo mrozy...:-)
      I to wszystko dla naszego dobra... będzie bezpieczniej :-))))

      • 4 1

    • mam wrażenie, że przeczytałeś tylko tytuł

      po przeczytaniu całości artykułu, to pytanie jest idiotyczne

      • 5 0

  • Ogólnie ten wezeł jest kiepsko rozwiązany

    Mogli zrobić koniczynkę! Rozumiem ze jadąc od Pruszcza po lewej stronie jest kanał ale można było przecież skierować DK91 lekko w prawo aby zmieścić łacznice miedzy kanałem a drogą. Potem DK91 skręcajac w lewo wracała by na "stary: ślad. Ale to już historia...

    • 7 2

  • A oznakowanie?

    Czy dalej kierują na Toruń przez Pruszcz Gdański? Jest obwodnica ale dalej ruch kierowany jest przez miasto..

    • 0 4

  • dwie małe nieścisłości w artykule

    Po pierwsze Wakoz nie wycofał się z budowy lecz ogłosil upadłość i daltego zszedł z budowy, po drugie węzeł Gdańsk Port, który na razie jest nieczynny czeka na połączenie trasą Sucharskiego, której budowa ma się zakończyć w grudniu tego roku i wszytskie znaki na niebie i ziemi wskazują , że tak będzie. Poza tym węzel Gdańsk Port to włąśnie zjazd na trasę Sucharskiego. Nie mógł być on więc czynny przed zakończeniem budowy tej trasy

    • 2 1

  • typowy przykład gdzie trafiają UE pieniądze na dofinansowanie (7)

    do unijnych(niemieckich) firm. Ciekawe czy u szwabów buduje jakaś polska firma za unijną kase?

    • 16 30

    • nie kumam (1)

      Jeden narzeka, że najtańsza oferta sprawia, że firmy bankrutują.
      Drugi narzeka, że obce firmy na tym się bogacą.
      Ten sam kontrakt a takie rozbieżności.

      • 5 0

      • Bo to nie o kase chodzi, a o politykę

        Jakby kto inny rządził, to obecnie narzekający twierdziliby, że jest super.

        Dziwny ten nasz kraj w którym punkt widzenia, nie zależy od siedzenia, a od tego kto akurat rządzi. Czyli czy moi czy te parszywce o innych poglądach.

        • 4 0

    • Cała kasa trafia do tej firmy? Nie.

      Droga za to powstała. Firma kokosów ogromnych na tym nie robi (najtańsza oferta wygrywa a jej partner zbankrutował).

      • 4 0

    • też coś

      a obwodnicę też przeniosa do Niemiec, czy jest uzywana przez mieszkańcow Gdańska i inych kierowców z Polski

      • 5 0

    • Tak.

      W sumie firma jest Szwedzka (tj. tam powstała), ale z udziałem Polskiego kapitału kapitałem i polskimi pracownikami (w tym na wysokich szczeblach).

      No w sumie aktualnie nie tyle buduje co modernizuje linię kolejową, ale to się chyba kwalifikuje?

      • 5 0

    • jack, polaku a stanąłeś do przetargu ? (1)

      • 7 5

      • nie mam za co niemcu

        • 3 8

  • (10)

    Czy oczekujesz na otwarcie Węzła Lipce?
    - tak, bo liczę na to że korki na Przejazdowo i Elbląskiej którymi jadę do /z/ pracy się zmniejszą. Na razie ta obwodnica zmniejszyła te korki w stopniu niewielkim.

    • 14 4

    • A ja nie oczekuję, bo powstanie kolejny generator korków na Trakcie (8)

      Głupie przejście dla pieszych między Gościnną a Starogardzką robi bryndzę, tu będzie jeszcze ciekawiej...

      • 3 7

      • (6)

        Najpierw powinien być remont Traktu św. Wojciecha a dopiero potem oddanie węzła Lipce. Ale Adamowicze nigdy nie myśleli kategoriami "zminimalizować uciążliwość remontów", tylko "odfajkować problem".

        • 1 7

        • A podczas remontu traktu, gdzie mają się schować auta (2)

          Do momentu ukończenia pozostałych dróg nie ma jak poprowadzić objazdów, więc jak ty chciałbyś to remontować. Wtedy to byś dopiero miał tam korek.

          • 5 1

          • (1)

            Adamowicze ci powiedzą jak. Dla nich jakikolwiek korek nie jest straszny. Już niedługo się o tym przekonasz naiwny człowieku.

            • 0 7

            • No tak najważniejsze to mieszanie polityki i realizacji inwestycji

              Jesteś już tak zaślepiony jadem, który z ciebie wypływa, że nawet nie pamiętasz jak to wszystko wyglądało kilka lat temu.

              • 5 0

        • jak będzie węzeł to będziesz mógł omijać remont traktu (2)

          W pierwszej kolejności robisz nowe drogi alternatywne a potem remontujesz stare.

          • 3 1

          • (1)

            Piszesz jak być powinno, a jak będzie to doznasz przykrego rozczarowania. Nie pamiętasz jak było na Kartuskiej, Łostowickiej...??? Przejmowali się jakimiś gigantycznymi korkami? I tutaj się nie będą przejmować.

            • 1 6

            • Tak pamiętam, bo codziennie korzystam z tego przejazdu

              Przed wybudowaniem były korki dłuższe niż sama Łostowicka, a w trakcie budowy były podobno, ale dzięki utwardzeniu jednej drogi można było ten korek ominąć :). Teraz droga jest cud miód malina.

              Kartuską to pamiętam jak powstał pierwszy hipcio Auchan i każdy aby dojechać do niego musiał stać w 1h w korku do obwodnicy, a obecnie jedzie się tam kilka minut. Podczas budowy korki nie były większe niż przed.

              Mieszkam tu ponad 30lat i jak się wprowadzałem to te okolice to były same pola i wtedy nikt o korkach nawet nie słyszał :P.

              • 5 2

      • A jak już przejedziesz przez przejście to dalej nie ma korków? Są - tylko troszeczkę dalej od Twojego egoistycznego noska. Jest korek więc obojętnie czy przejścia nie ma czy jest, za 5 minut jesteś dokładnie w tym samym miejscu.
        Piesi przepraszają Cię, że nie możesz jechać zderzak w zderzak przez cały czas.

        • 2 1

    • Poczekaj na otwarcie Sucharskiego

      Ta trasa da więcej niż węzeł Lipce.
      A szczególnie gdy będzie tunel pod Martwą Wisłą.

      • 9 0

  • Znowu ktoś zarobił na ekranach.

    Ciekawe komu zamontowali te ekrany akustyczne.Przecież tam nie ma osiedli tylko ze dwa budynki i to dość daleko stojące od tej estakady.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane