• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze (prawie) gotowy

Michał Sielski
4 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Tunele dla samochodów są już gotowe. Tunele dla samochodów są już gotowe.

Najważniejsza faza przebudowy drogowego Węzła Wzgórze św. Maksymiliana zakończy się w czwartek o godz. 10. Otwarte zostaną najważniejsze drogi i tunele dla samochodów.



Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć. Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć.
Przebudowa idzie zgodnie z planem i nic nie wskazuje na to, by mogły pojawić się opóźnienia. Większość prac budowlanych została już wykonana, zakończyło się także najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców przebijanie tuneli pod torami.

- Wykonaliśmy już praktycznie wszystkie roboty konstrukcyjne, pozostało jednak jeszcze trochę pracy, ale głównie wykończeniowej - mówi Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie MTM, wykonującej przebudowę.

Czy węzęł Wzgórze św. Maksymiliana rozwiąże twoje problemy komunikacyjne?

W czwartek o godz. 10 układ drogowy zostanie niemal całkowicie otwarty. Wprawdzie wciąż zamknięty będzie odcinek ul. Świętojańskiej od modernizowanego węzła zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni, ale pozostałe drogi są już gotowe.

Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową zobacz na mapie Gdyni - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM.

Zmieni się również organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Od czwartku od godz. 10 będzie tamtędy biegła trasa jednokierunkowa - od centrum w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.

Na zmiany muszą jednak jeszcze poczekać piesi. Przejścia podziemne nie są gotowe, dopiero są budowane. Na pewno jednak uda się zakończyć wszystkie prace w terminie - do marca 2011 roku.

Całkowity koszt przebudowy węzła wynosi 59,6 mln zł, wykonawcą jest gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrośnie do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc.

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • U nas w Gdyni (2)

    Jak zwykle cos pozytywnwgo sie robi w przeciwienstwie do Gdanska miasta patologii.

    • 32 26

    • JAKI TY GŁUPI JESTEŚ, AŻ PISZCZY

      • 6 7

    • wyprowadź się lepiej do Wejherowa koleś

      • 3 5

  • To nie da za dużo, korki będą jak są!!! (1)

    Będzie łatwiej zjechać z róozowej ale niska przepustowość Swiętojańskiej i Władka i tak wszystko zablokuje!!!

    • 17 10

    • Władka wg Ciebie ma niską przepustowość??

      Przecież to najszersza ulica w Centrum.

      • 8 3

  • Fajnie że ta przepustowość jest teoretyczna. Za ciężkie miliony przebudowa, a nie potrafili zrobić bezkolizyjnego zjazdu z centrum w stronę Sopotu/Witomina, a ten mały kawałek jednokierunkowy w miejsce dwukierunkowego i tak nic nie da, bo korki będą tworzyć światła na lewoskręt na Witomino (czyli tak jak do tej pory).

    • 14 9

  • (2)

    CIEKAWE KIEDY PIERWSZY NAPIS NA SCIANACH RAICE :):)

    • 13 4

    • Już był, przegapiłeś.

      • 4 0

    • juz byl pierwszy napis gdy tylko budowano:D ''Kaltyk Gdynia'' ale robole zamalowali i wyglada jak nalezy:D:D haaa

      • 5 0

  • Brawo za nabardziej pokręconą trasę rowerową w Trómieście.

    To już między drzewami w TPK jest prościej.

    • 21 7

  • 60 mln zł a zabrakło kasy na likwidację tych bud w centum węzła ???

    • 12 4

  • No to szturmówki w dłoń i na wybory nowym Węzłem !!! ps. kiedy remont Świętojańskiej ?- wszystkie studzienki pozapadane !.

    • 9 7

  • tunele???? (3)

    wszystko fajnie, ale nie nazywajmy 2 wiaduktow chociaz opartych o nasypy tunelami...jeszcze nam (Polska) daleko finansowo zeby sobie tunele w srodku miasta kopac

    • 12 9

    • (1)

      tj. mini tunel bo jak nazwac''pod mostem'' xD hah..

      • 1 0

      • ja bym to nazwał przelotka, to taka dziurka w niczym

        .

        • 0 0

    • A tunel dla pieszych to też "wiadukt"??
      Przeczytaj jakąś mądrą książkę. Może gdzieś znajdziesz jakie są różnice między tymi obiektami.

      • 1 1

  • MTM i Miasto Gdynia :P (11)

    MTM wygrał przetarg na węzeł za niecałe 50 mln złotych (48 coś tam) a tu nagle zrobiło się z tego prawie 60 mln. Tym samym MTM zrobił to drożej niż oferty z miejsca 2 i 3 w przetargu… Hm… cóż za przypadek ;0

    polecam artykuł: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-wezel-Wzgorze-jeszcze-poczeka-n35049.html

    • 11 12

    • (4)

      bo większa część idzie z kasy UE pajacu

      • 3 5

      • a co ma piernik do wiatraka? (1)

        bo nie rozumiem twojej "argumentacji"

        • 4 2

        • nasze podatki

          Tzw. kasa unijna, to przecież nasze podatki. Poczytaj o tym, jak wyglądają finanse UE. Nie ma czegoś takiego jak centralny "budżet" UE, to transfery z budżetów narodowych! Co więcej, w tym roku dopłacamy kilkadziesiąt miliardów (przeczytaj tegoroczną USTAWĘ BUDŻETOWĄ). Tak wyglądają "środki unijne" w Polsce.

          • 0 0

      • (1)

        a co to ma do rzeczy :)? MTM nie rozlicza się z UE a z miastem, a to że jakieś dofinansowanie jest nie ma wpływu na ofertę przetargową. Zresztą dofinansowanie UE jest proporcjonalne do wydatków miasta im wyższa cena łączna tym wyższe wydatki miasta. Jak za każdym razem cena MTM na koniec kontraktu jest dużo wyższa niż cena w ofercie i dla wszystkich zaangażowanych w ten proceder wszystko jest OK :)

        • 3 1

        • Drugie dno

          Zawsze jest furtka z aneksem

          • 1 0

    • (2)

      Czepiasz sie, ciesz się z tego co masz a nie wybrzydzaj.

      • 1 6

      • Dokładnie, zdrowy rozsądek nam przecież niepotrzebny.

        To że ktoś uczciwie wykonał ofertę i przegrał jest moralnie uzasadnione, szczególnie w moralności urzędniczej.

        • 4 0

      • socjalizm

        Widzę, że wracamy do socjalizmu: nieważne, że zmarnotrawiono środki, ale powstała jakaś budowla. Można było lepiej i takiej, ale po co?

        • 0 0

    • (1)

      no bo podczas realizacji wygranego przetargu mozna zlecic wykonanie robót dodatkowych/rozszerzajacych do 20% wartosci przetargu - stad zrobiło sie 60 mln
      To jeden ze psosobów na wygranie gdy sie wie ze potem dorzucą :)))

      • 2 1

      • tak tylko zgodnie z tym co było napisane w tym artykule ewentualne ryzyka z tego tytułu spadały na oferenta http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-wezel-Wzgorze-jeszcze-poczeka-n35049.html

        Natomiast wyszło jak zwykle MTM ugadał się z urzedasami jak zwykle wygrał i jak zwykle będzie zrobione byle jak

        Tak było z estakadą i pewnie tak samo będzie z Chważnieńską - jedno bagno

        • 4 0

    • Chyba Chwarznieńską...

      • 0 0

  • "zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami."

    POD tunelami?

    Nie łatwiej by było jeździć tunelami niż pod nimi?

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane