• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadro z lodem na głowy Neptuna i Abrahama. Pomnikowy Ice Bucket Challenge

Borys Kossakowski
26 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Pomnikowe wyzwanie dla Gdyni i Gdańska przyszło z Wejherowa.


Ice Bucket Challenge to medialna zabawa polegająca na oblewaniu się na wizji kubłem zimnej wody. W Trójmieście w ten sposób hartowali się siatkarze Lotosu Trefla oraz Ewa Farna. Nietypowe wyzwanie zostało rzucone... pomnikom Antoniego Abrahama w Gdyni i Neptuna w Gdańsku. Rzuciły je władze Wejherowa w imieniu statuy założyciela miasta, Jakuba Wejhera.



Pomnikowy Ice Bucket Challenge to:

Pierwsze Ice Bucket Challenge (dosłownie: "wyzwanie kubła z lodem", nazywane też "splashem") podejmowali mieszkańcy USA w celu promowania rozmaitych akcji charytatywnych. Światową popularność zdobyła akcja, której celem było wsparcie kampanii na rzecz leczenia stwardnienia zanikowego bocznego (ang. ALS). ALS Ice Bucket Challenge zaczęli podejmować sportowcy, artyści i politycy na całym świecie.

Zasada jest prosta: najpierw sami oblewamy się kubłem zimnej wody, filmujemy to, wrzucamy do internetu, a następnie podobne wyzwanie stawiamy innym osobom. Przy okazji wpłaca się dowolną kwotę (w Stanach to często 10 dolarów) na cele charytatywne. Jeśli nie podejmiesz wyzwania, masz "obowiązek" wpłacić więcej, np. 100 dolarów.

Do zabawy w pomysłowy sposób postanowili się włączyć nasi sąsiedzi z Wejherowa. Najpierw wyszorowali, a później oblali kubłem zimnej wody pomnik Jakuba Wejhera, założyciela miasta. Na filmie zamieszczonym w sieci wyznaczyli do zabawy kolejnych uczestników: pomnik Neptuna w Gdańsku, pomnik Antoniego Abrahama w Gdyni oraz pomnik Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Czy spotka się z odzewem? Trudno powiedzieć...

- Nie otrzymaliśmy oficjalnie żadnej informacji na ten temat - mówi Maciej Karmoliński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, który opiekuje się gdyńskimi pomnikami. - Na razie nie planujemy podjęcia wyzwania. Z pewnością pomnik wymaga od czasu do czasu czyszczenia, bo ptactwo nadmorskie zostawia na nim swoje ślady. Ale zazwyczaj robimy to na wiosnę.

Do wiosny o wejherowskim wyzwaniu raczej wszyscy zapomną. A udział w Ice Bucket Challenge mógłby przyczynić się do promocji miasta. Niestety - również w Gdańsku informacja o wyzwaniu nie dotarła do odpowiedzialnych za pomnik osób.

- W czterdzieści osiem godzin to jest po prostu nierealne - mówi Andrzej Chudziak, zastępca dyrektora Gdańskich Melioracji. - Trzeba by wynająć wóz z podnośnikiem, zdobyć zgodę ZDiZ i policji na wjazd, zamówić operatora kamery. Przecież sam tego nie nakręcę. To nie takie proste, jakby się mogło wydawać.

Ice Bucket Challenge to zabawa służąca promocji w internecie. Niezwykle chętnie podjęli ją celebryci, którzy zwęszyli ogromny potencjał marketingowy. Niestety zazwyczaj "zapominają" o jej charytatywnym charakterze - nic nie wiadomo czy wejherowianie wpłacili "przepisową" kwotę na cel dobroczynny. Raczej trudno też oczekiwać, żeby gdyński lub gdański magistrat wpłacił "karne" 100 dolarów w przypadku niepodjęcia wezwania.

Być może warto by było jednak dołączyć się do akcji, promując nasze miasta i przy okazji wyczyścić pomniki?

Miejsca

Opinie (145) 9 zablokowanych

  • I każdy znany człowiek, który odmówi udziału w tym idiotyzmie od razu dostanie łatkę bezdusznego sknery

    choćby życie spędził pomagając ludziom. ale skoro w mediach o tym nie ma, znaczy sknera.

    • 4 0

  • Obama wpłacił 100 dolarów i się nie wygłupiał

    W końcu noblista

    • 2 0

  • nominowany Prezydent Gdańska

    zapraszam do obejrzenia

    • 0 1

  • Głupota do czego skłania flota..

    jestem na NIE

    • 4 2

  • co kurrr. jest z tym debilnym czymś? (3)

    żenada,zabawa dla matołów, to nawet śmieszne nie jest, czy my musimy przywlekać jakies debilizmy do tego zacofanego i zakompleksionego kraju?

    • 133 11

    • (1)

      I dlatego ten kraj jest taki zakompleksiony i zacofany... Bo jego mieszkancy sa tacy zacofani, zakompleksieni i negatywni... A 41mln USD uzbierane na szczytny cel napewno nie swiadczy o zacofaniu...

      • 2 2

      • 41 mln USD

        przy zaangazowaniu ludzi z całego swiata. wartosc marketingowa celebrytow, ktorzy wzieli udzial w akcji wzrosla, jak sie szacuje o ponad 1 mld dolarów.

        i masz naiwne dziecie odpowiedz, po co jest ten miś.

        • 6 1

    • Boko haram

      Czyli ,,nauka zachodu jest grzechem'', a tym wie nawet ,, ciarna afryyykaaaa'' .

      • 0 0

  • Kolejny idiotyzm przywleczony z USA (2)

    W naśladowaniu debilów zza oceanu - przodujemy.
    Absolutnie.
    We wszystkim.

    • 37 5

    • (1)

      A co, myslisz, ze u nas nie ma ludzi z stwardnieniem bocznym? Czy oni tez nasladuja debili zza oceanu w swojej chorobie?

      • 2 4

      • myślisz, ze oblewanie się wodą jest dobrym lekarstwem?

        czy może żęrowaniem na cudzym nieszczęściu?

        • 3 1

  • ehh

    Pajacowanie ściągane z zachodu, z deka wstyd.

    • 9 2

  • taki kubeł wody z lodem to by się przydał politykom

    • 3 1

  • Powiedzcie o tej zabawie dzieciom w Afryce !!!

    • 14 2

  • proponuje zacząc się oblewać wiadrem z szamba

    • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane