• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył

Michał Sielski
9 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają. Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają.

Gdyby pierwotny termin inwestycji został dotrzymany, obiecany przez PKP wiadukt nad torami na ul. PuckiejMapka w Chyloni byłby już gotowy. Ostatnio kolejarze zapewniali, że do końca 2022 r. ruszy przetarg, ale nie został ogłoszony. I przez najbliższe miesiące nie będzie.



Czy Gdynia powinna sama dokończyć wiadukt i nie czekać na PKP?

Przypomnijmy:
  1. Przejazd przez tory w ciągu ul. Puckiej to od lat mordęga dla mieszkańców Gdyni.
  2. Na podniesienie szlabanów czeka się nawet 40 minut.
  3. Sprawdziliśmy to zresztą sami, robiąc nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 r. pojawiło się światełko w tunelu: Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, z którego wynikało, że w 2021 r. będą tu bezkolizyjne przejazdy.

Film z listopada 2017 roku


Z porozumienia niewiele jednak wynikło, przynajmniej po stronie PKP. Gdynia zaczęła już bowiem prace nad swoją częścią. Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem i na koniec tego roku część drogowa powinna być gotowa. Problem w tym, że kolejarze nadal nie ogłosili przetargu na sam wiadukt. Co dalej?

Przetarg na wiadukt dopiero w drugiej połowie roku



- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Wszystko wskazuje bowiem na to, że PKP nie ma jeszcze pieniędzy na wykonanie tych prac.

- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Autor tekstu nie rzetelny

    Poinformuj się chłopcze gdzie będzie wiadukt a gdzie tunel albo zmień fach Nie mąć ludziom w głowach

    • 0 0

  • Lepiej niech najpierw wybudują przedłużenie obwodnicy (7)

    bo moze się okazać ze tam żaden wiadukt nie będzie potrzeby jak obok powstanie dwupasmowa droga

    • 32 7

    • już budują (1)

      już budują , zaczęli od Przemysłowej, można podjechać i zobaczyć, koło centrum fitness Avanport, robota powili, ale idzie do przodu, więc chyba pomysł wiaduktu na puckiej przepadnie zamieciony pod dywan....

      • 0 1

      • On czym

        Ty bredzisz?

        • 0 0

    • to jest glowne zalozenie, zadanie, trudnosc...

      Wszystkich hasel pod tytulem: "droga czerwona", "OPAT", "via maris".

      To kluczowy i newralgiczny punkt, wezel, ktory zawsze byl "ukryty" pod tymi kryptonimami.

      W tym kontekscie wypowiedz magistrackiego notabla, ze "droga czerwona nie zaspokaja istotnych potrzeb mieszkancow Gdyni" swiadczy jedynie o kompletnej nieznajomosci problemu, albo jest to cyniczna z tych mieszkancow, kpina...

      Jego uzupelnieniem jest wiadukt na Hutniczej (albo i dwa) i na Chrzanowskiego oraz Wisniewskiego. To spowodowalo by cywilizacje wspolistnienia miasta i wezla kolejowego.

      Dlaczego tak sie nie dzieje, dlugo by debatowac...

      • 2 0

    • Horala ? (1)

      Wybuduje ?

      • 1 3

      • Jarek da kase

        • 1 0

    • Dokładnie (1)

      wtedy ten przejazd całkowicie straci rację bytu i najlepiej, jak w ogóle go zlikwidują

      • 0 0

      • co za brednie. Pracownik Urzędu?

        • 1 3

  • Większość mieszkańców Gdyni .. (1)

    Nie miała pewnie nic do czynienia z tym przejazdem i rozumiem, że dla niektórych to duży problem, ale mnie aż tak nie obchodzi. Większość Rumi mieszka za torami od strony DK6 i dla miasta to duża i potrzebna inwestycja. Wolę, jako podatnik w tym mieście, by miasto dogadało się z PKP niż zadłużało się w całości na inwestycję, która może mieć inne źródło finansowania... A jeśli dla was to takie ważne, to kiedy byliście na posiedzeniu Rady miasta? Kiedy rozmawialiście z radnymi ze swoich dzielnic? Kiedy zorganizowaliście jakiś protest? Tozumiem6ze klasyczny polski furiat klepie bzdury na forach w necie a ogólnie jest bierny i mało aktywny w walce o swoje...

    • 1 0

    • Ja biorę udział i nic to nie daje

      • 1 0

  • Zagadka

    Ten przejazd to prawdziwa porażka. Znam go od początku lat 80.
    zawsze była tam kolejka . I zawsze stało się powyżej 30 minut.
    To dla prawdziwa zagadka. Zjechałam Polskę wzdłuż i wszerz i doprawdy drugiego takiego nie spotkałam.
    Aż trudno uwierzyć, że ponad 40 kat później NIC się nie zmieniło.

    • 1 0

  • pic pałka i rów

    Hójała powiedział że będzie to będzie tylko z Orlenem i lotniskiem sie ogarną

    • 0 2

  • autor tekstu wprowadza w błąd

    w tym miejscu które jest na zdjęciu ma być tunel o którym nie ma od długiego czasu żadnej informacji, natomiast wiadukt ma być w innym miejscu (nad torami towarowymi)

    • 1 0

  • To jest zgroza

    Zeby w takim mieście jak Gdynia pretendujacego do miana miasta nowoczesnego nie było normalnego przejazdu na drugą stronę miasta (nie mam na myśli estakady bo rowerzysta pieszy estakada nie przejdzie a przejście nad wiśniewskiego jest 5 km dalej). Przecież to jakieś kuriozum. Czasami trzeba stać tam 30 min (tam regularnie jeżdżą skmki). To wszystko przez opieszałość władz miasta. Pewnie wolą się podlizywać deweloperom niż rozwiązywać problemy.ten wiadukt powinien tam byc juz 10 lat temu. Ale wiadomo, to Gdynia.

    • 2 0

  • A ja wam powiem jak jest naprawdę

    Wiadukt miał być nie dla mieszkańców, ale po to by ułatwić dojazd do terminali przeładunkowych, obok Puckiej, gdzie swoje ciepłe miejsca i posadki przygotowywali sobie ,,wszyscy wielcy". Walnęła jednak epidemia i wojna i plany wzięły w łeb. Wiadukta nie budet, bo i po co i komu, a tunel przy chylońskiej? Tam szczurek i jego banda nie jeżdżą.

    • 3 0

  • Panie Sielski ....

    Panie Sielski .... w miejscu o którym pan pisze nie ma wiaduktu drogowego i nie będzie . Bedzie wiadukt ale kolejowy !! i jego inwestorem musi być PKP. I to stoi. Inna sytuacja jest z projektowanym wiaduktem drogowym w ciągu Puckiej na północ od ulicy Hutniczej przez grupę torów PKP Port Gdynia będąca w budowie. Tu prace budowlane już trwają . Firma strabag budują nową drogę na którą zostanie przeniesiony ruch z zamkniętej ulicy Puckiej. Tu inwestorem jest miasto do spółki z PKP .

    • 1 0

  • tunel w Rumi Janowie kosztował 90 milionów złotych (2)

    Park(ing) centralny obok gdyńskiego magistratu przekracza już 100 milionów złotych.
    A nie jest to ostatnie słowo urzędu...

    Fajna ilustracja priorytetów... Nawet jeśli ktoś chce finansować infrastrukturę ze środków centralnych, to trzeba przy tym chodzić, trzeba się starać, lobbować, inspirować. To trzeba chcieć i umieć...

    Jeśli ktoś uważa, że samorząd to "jaśnie wielmożne i miłościwe" panowanie, to pomylił bajki!

    • 11 0

    • Ale przy tunelu nie ma osiedla kolegi AB.... (1)

      ...to wiele tłumaczy.

      • 2 0

      • nie do konca mam te pewnosc... ;)

        Bo tereny "po Rzezni" maja byc przedmiotem aktywnosci betoniarzy. Nie ko konca intensyfikacja ciezarowego ruchu samochodowego moze byc im na reke...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane