• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej. Na filmie już gotowy

Patryk Szczerba
21 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (160)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Lokalizacja wiaduktu na Puckiej na filmie z drona

W sierpniu zaczną się zasadnicze prace budowlane związane z wiaduktem nad torami do stacji Gdynia-Port przy ul. PuckiejMapka w Gdyni. Na razie trwa usuwanie kolizji technicznych pod ziemią i rozbiórka budynków w okolicy. Na filmie z drona pokazujemy lokalizację gotowego wiaduktu, korzystając z wizualizacji.



Czy wiadukt powstanie do listopada 2024 r.?

Budowa wiaduktu częściowo ruszyła już w 2021 r. Wtedy wykonano prace przygotowawcze - rozpoczęto budowę nowej drogi dojazdowej do terminala Pucka przez przebudowę gdyńskiego ciepłociągu i kanalizacji sanitarnej.

W 2022 r. rozpoczęto budowę drogi i chodnika przy Przemysłowej, co umożliwi zamknięcie Puckiej i budowę samego wiaduktu. Na początku maja nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego.

Prace drogowe przed budową samego wiaduktu



W maju informowaliśmy o pierwszych pracach, które zmusiły drogowców do zmiany organizacji ruchu w okolicy.

  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
Jak informują przedstawiciele firmy Strabag, obecnie trwa usuwanie kolizji technicznych i teletechnicznych. Robotnicy wyciągają i przekładają m.in. kable, gdzie staną podpory pod wiadukt.



Wycięto już potrzebne do posadowienia wiaduktu drzewa. Także wszystkie rozbiórki drogowe zostały zrobione. W trakcie są rozbiórki okolicznych budynków.

Nadal są to prace mające przygotować grunt pod zasadniczą budowę wiaduktu. Ta ma się rozpocząć w sierpniu 2023 r.

Wiadukt nad torami na Puckiej pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu. Wiadukt nad torami na Puckiej pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Węzeł na Puckiej: efekt umowy z miastem



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.

PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.



Wartość inwestycji: niemal 79 mln zł



Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj, wyłoniono w lutym 2021 r. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto.

Wiadukt ma być oddany do użytku w listopadzie 2024 r.

Quiz Mosty i kładki Trójmiasta Średni wynik 58%

Mosty i kładki Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (160) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Tyle lat... (27)

    Maleńka Rumia po sąsiedzku dała radę z tunelem szast-prast a tu. Ech, szkoda gadać...

    • 211 16

    • Urząd miasta nie był inwestorem tej inwestycji (4)

      • 8 30

      • Urzad miasta Rumi? (3)

        Byl inicjatorem i inwestorem tej inwestycji.
        Nawet jak srodki pochadza z innych zrodel, to trzeba te srodki pozyskac a przedsiewziecie zorganizowac.

        Jak sie "organizuje" w Gdyni, widzimy na kazdym kroku...

        • 43 7

        • I czemu kłamiesz? (2)

          "Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. Budowa węzłów integracyjnych w Rumi wraz z trasami dojazdowymi współfinansowanego ze środków unijnych w ramach RPO Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie wynosi 17,2 mln zł. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 60 mln zł."

          • 9 17

          • no i?

            Czy ktoś broni Gdyni pozyskiwać środki?

            • 11 3

          • wkład własny

            znajomy termin?

            Inwestorem, czyli stroną wobec wykonawcy jest Rumia.

            • 4 2

    • Maleńkiej Rumi nie trzeba sabotować, więc PKP po prostu zbudowały co trzeba. (8)

      • 6 27

      • metropolia Gdynia jest sabotowana przez kolejne rządy?

        • 23 1

      • czyli da sie dogadac z PKP? (3)

        PKP niczego nie zbudowalo, tunel powstal z budzetu Rumi i srodkow UE (~15Mpln)

        Zanim wyglosisz opinie, sprawdz podstawowa informacje.

        • 22 5

        • Od kiedy Wasz ukochany Struk zarządza budżetem Rumi? (2)

          Zanim wyglosisz opinie, sprawdz podstawowa informacje.

          • 10 5

          • w postaci dotacji i uzgodnienia

            tak jak w każdej miejscowości w pomorskiem.

            • 4 1

          • czy ktoś broni Gdyni wystąpić z inicjatywą i pozyskać środki?

            Jakiś problem?

            • 6 4

      • PKP w Rumi nie zbudowało tunelu tylko miasto z własnych i unijnych pieniędzy

        • 23 4

      • Doradca Lecha Kaczynskiego sabotowany? (1)

        • 5 4

        • nawet tam się na nim...

          ...poznano...

          • 6 3

    • Wejherowo ma 2 tunele i trzeci w budowie (7)

      • 12 2

      • (6)

        wszystkim dajo tylko gdyni nogi pod klody rzucaja

        • 11 1

        • Gdynia ma kilkanaście bezkolizyjnych punktów kontaktu dróg i infry kolejowej (5)

          Więc nie musi się podniecać dwoma. Fajnie, że małe Trójmiasto nadgania zapóźnienia cywilizacyjne.

          • 3 14

          • Od Estakady do granicy z Rumią czas zatrzymał się w IXX wieku

            A ten zarzuca innym zapóźnienia cywilizacyjne. To nawet zabawne.

            • 15 4

          • nie tam, gdzie trzeba

            nie to, co trzeba...
            nie tak, jak trzeba...

            Poza tym, Gdynia to miasto 5x większe od jakiegokolwiek składnika "małego Trójmiasta" i okolic.
            Miast, którego istotą są właśnie tory i nabrzeża... Więc nic dziwnego jest, że jest ich dużo... Cały układ przemysłowej części miasta to początek 20 wieku. Dawno już przestał być aktualny powód, dla którego tak właśnie to zorganizowano. "Następcy", czyli okupujący Gdynię Niemcy, mieli inne pomysły. Nawet udało im się trochę z nich zorganizować.

            Jednak miasto nie nauczyło się zarządzać tymi "właściwościami" a czas w miejscu nie stoi.
            Widać to po nieporadnych aktywnościach w przypadkach, gdzie miastu nie udało się uniknąć problemu i zwalić go na cudze plecy...

            • 7 4

          • w tym dwa... (1)

            zbudowane po wojnie...

            • 3 2

            • Coś słabo z matematyką. Po wojnie masz zbudowane minimum 10 przejazdów bezkolizyjnych.

              Większość z nich w ostatnich 30 latach.

              • 0 0

          • Raczej kilkadziesiąt. Ma też sporo kolizyjnych. Choć część z nich na terenie należącym do np. portu Gdynia.

            • 0 0

    • W Gdyni zajmują się walką o demokrację i zwalczaniem globalnego ocieplenia

      Nie mają czasu na dogadywanie się w sprawie tuneli i innych głupot. Najważniejsze, że miejscowy suweren jest zachwycony.

      • 13 5

    • Sven, na tablicach przy tunelu jest wszystko napisane

      Wystarczy umiejętność czytania, najlepiej ze zrozumieniem. W dzisiejszych czasach zdolność ta zanika zastraszająco szybko.

      • 6 0

    • (1)

      Rumia to cały węzeł, a nie tylko tunel. I taniej niż śmieszny parking na Chylonii. A Wejherowo 2 tunele.

      • 8 3

      • ba!

        Taniej niż rabatki i park(ing) centralny pod oknami gdyńskiego magistratu...

        • 7 2

    • Jak już budują po p ol wieku to niech z glowa

      Kucyk mowil że zamkną wtedy inne przejazdy!

      • 2 0

  • (8)

    Każdy pewnie myślał że chodzi nie o ten wiadukt a o tunel na Chylonii gdzie stoi się często pół godziny albo dłużej...najlepszy numer,w Wejherowie...robią kolejny tunel,w Rumi Janowo nówka już działa...A Gdynia.. cóż.

    • 71 5

    • (1)

      a Ty oczywiscie odpowiadasz na każdy post po minucie od jego wstawienia, nolife czy pismak? slabe w choy

      • 5 11

      • Nie,ot przerwa na kawusie na Rodos.

        • 6 3

    • Tak to Rząd opóźnia inwestycje PKP w Gdyni, (5)

      a buduje po sąsiedzku.

      • 6 4

      • a świstak siedzi i zawija w sreberka (1)

        • 3 3

        • Retro

          Dowcip poziom Karol

          • 3 1

      • To nie rząd buduje tylko gminy (2)

        • 5 2

        • Ale (nie)rząd zabrał mnóstwo pieniędzy gminom i samorządom. (1)

          A na co zabrał? Na zapomogi dla nierobów, głównie 500+ i wysokie premie dla siebie.

          • 2 1

          • niczego nie zabrał...

            a zostawił ludziom PIT w kieszeni.
            I samorządowa micha do swobodnego wyżerania nieco straciła na obfitości.

            • 0 2

  • W Gdyni wszystko jest tylko na wizualizacjach (2)

    Szkoda, że powstanie nie na tym przejeździe co potrzeba.

    • 56 5

    • Stawiane ławeczek i pustych stojaków na rowery

      Bardzo dobrze im wychodzi

      • 16 1

    • Już bym dawno sie wyprowadził

      Gdybym tak się męczył :) zapomniałeś wspomnieć o rekordowym zadłużeniu i Gdyni w ruinie. Pozdrawiam kiepski dialog

      • 3 4

  • Tak wspaniale to opisane jakby na Kucyka klawiaturze

    • 17 3

  • Pod koniec wakacji w 2024 r. (1)

    Pod koniec wakacji w 2024 r. przeczytamy że inwestycja zostanie oddana roku później. Polska rzeczywistości.

    • 25 4

    • Tak jak wszystkie inne inwestycje PKP.

      Poczytaj o modernizacji linii kolejowej do Kościerzyny.

      • 6 0

  • Przebudowa całej magistrali kolejowej z wiaduktem to koszt prawie 1,5 miliarda złotych (20)

    W Gdyni trwają centralne inwestycje na niespotykaną skalę. Jak rządziła poprzednia ekipa, to Gdynia była omijana szerokim łukiem.

    • 21 44

    • Niemiec zamknął stocznie Gdynia (5)

      Mówili po co nam port i stocznia skoro jest w Niemczech

      • 12 11

      • Słaby troll

        Ale żeś poPISał fantazją. Daj linka do tych rewelacji.

        • 6 9

      • Mówisz o Niemcu Morawieckim? (3)

        Bo tylko on studiował i dostał pierwszą pracę w Niemczech.

        • 7 8

        • nie mówię o Niemcu człowieku Moskwy w Warszawie (2)

          • 11 3

          • Bezsensowny wpis.

            Interpunkcja jest zawsze potrzebna, bo innaczej wychodzą bzdury i głupoty.

            • 3 3

          • O Jarozbawie?

            • 2 1

    • Skąd PISzesz? (12)

      Widać, że nie masz pojęcia o Gdyni, ani o tym na który wiadukt albo tunel gdynianie naprawdę czekają.

      • 5 10

      • Wiem o który przejazd chodzi (6)

        Wymień duże inwestycje które w Gdyni zrealizował Niemiec w czasie swoich rządów

        • 9 9

        • pytanie (1)

          Jak ty sobie radzisz z tak małym mózgiem ? Brachu ląduj, bo co ludzie powiedzą

          • 7 10

          • opozycja to tylko bluzgi i wyzwiska

            zero konkretów
            dramat

            • 10 5

        • Z samej Unii było w tym czasie 345 projektów na 2,5 miliarda. (1)

          Potem od 2015 - marazm i drenowanie budżetu przez rząd.

          • 6 8

          • wymień pięć największych

            • 6 3

        • Niemcy zainstalowali linie trolejbusowe podczas wojny.

          • 0 0

        • Zrobili jedną z najistotniejszych zmian, zdecydowanie poprawiających funkcjonowanie portu

          I w zamiarze likwidującej dziwaczne "hopajsiupy" pociągów docierających do Gdyni górskim odcinkiem "węglówki".
          Nie mieli (podobnie jak my obecnie) problemów z geografią polityczną i można było to bardziej sensownie zrobić. W samym porcie niewiele było do zrobienia, bo weszli "na gotowe" i mogli od reki zainstalować Kriegsmarine.

          "W okresie okupacji Niemcy rozpoczęli inwestycję budowy północno - zachodniej łącznicy do portu w Gdyni i bazy morskiej Kriegsmarine (Marynarka Wojenna III Rzeszy Niemieckiej), wyprowadzonej ze stacji Rahmel Sagorsch (Rumia - Zagórze). W tym czasie jedyne połączenie do Oksywia istniało przez obszar ówczesnej stacji Gdynia. Brakowało więc alternatywnej trasy na tereny portowe, w przypadku zbombardowania stacji Gdynia lub Gdynia Towarowa, mogło dojść do paraliżu komunikacyjnego w obszarze nadmorskim. "

          Tylko Niemcy są racjonalni i nie wahają się czegoś zmienić. U nas "dobrze jest, jak jest..." i władowano kupę kasy w model obsługi portu, który powstał 100 lat temu w kompletnie odmiennych uwarunkowaniach...

          • 0 0

      • Ulica Północna! To jest potrzeba, a nie Pucka pomiędzy Chylońską a Hutniczą. (4)

        • 5 1

        • wiele ulic w Gdyni jest w UC potrzebne

          • 1 2

        • tak, to jest miejsce na budowlę, która radykalnie rozwiąże problem Północ-Południe w tej części miasta.

          Tunel Pucka-Chylońska to miejskie "nice to have". Pomocny dla lokalnego ruchu, jednak bez szans na rozwiązanie zadowalające wszystkich. Nie należy też tracić z oczu Piaskowej i Hutniczej, gdzie są kolejne kolizyjne przejazdy.
          Intensyfikacja obrotów portu spowoduje większa dolegliwość tego miejsca.

          • 5 0

        • to prawda...

          Ale obie budowle są potrzebne, aby nie powielać błędu estakady i nie mieszać ruchu towarowego z miejskim...

          • 0 0

        • Podziękuj obecnej władzy, że zgubiła kasę z kpk na modernizacje lk 201 i 202.

          • 0 0

    • to prawda, ale skala chyba trochę przytłoczyła...

      Bo odtwarza się torowiska w kształcie, który powstał 100 lat temu.
      Dla innych potrzeb i dla innych uwarunkowań.
      Więc będzie na nowo po staremu.
      Bez uwzględnienia bieżących potrzeb i uwarunkowań.

      A nawet te zmiany można o kant potłuc bez przebudowy przynajmniej 201.
      A o tym od jakiegoś czasu cicho...

      • 1 0

  • Spoko spoko...jeszcze 8 prezentacji 12 planów (1)

    21 przetargów i nieskończony czas inwestycji i będziemy cieszyć sie nowym przejazdem ...tak gdzie w 2145 roku:)
    I prędzej będziemy mieli latające samochody niż przejazd:)

    Mam 50 lat i od 25 słyszę o tym:)

    • 39 8

    • Kolejny który myli przejazdy kolejowe

      • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Budują wiadukt to źle, nie budują wiaduktu też źle (19)

    Ludzie ogarnijcie się i zapanujcie na swoimi negatywnymi emocjami.

    • 72 71

    • Niektórzy się karmią złymi emocjami (1)

      Czasami pytam ludzi: "a co dobrego się ostatnio wydarzyło? z czego jesteś zadowolony/zadowolona?" I wtedy od razu pojawia się panika na ich twarzy :D jak to? coś pozytywnego? ja potrafię tylko marudzić! Cóż powiedzieć!

      • 17 12

      • Przestań czytać komentarze na trojmiasto.pl

        Życie jest gdzie indziej. Warto wyjść do ludzi. Czekamy

        • 6 2

    • Pomorze (5)

      Region marudziarzy i ekspertów. Wszystko źle i każdy wie lepiej jak się powinmo to zrobić. Internet lubi wyciągać ludzkie kompleksy

      • 7 11

      • To jest problem całego kraju, a nie tylko pomorza. (4)

        • 2 5

        • jakoś nie widać/słychać tego u górali czy ślązaków (3)

          Górale budują "zakopiankę", która ma znikome znaczenie gospodarcze oraz przebudują układ sieci kolejowej za kwotę 10x wyższą niż pieniądze, które pojawiły się wokół portu w Gdyni.

          Ktoś, po prostu, działa.
          Skutecznie.

          • 5 3

          • Dyskusyjne, bo te zakopianke budują od narodzin Jana Chrziciela (2)

            Chociaż fakt inne regiony tyle nie marudzą no i nie opluwają własnego domu na forum by błysnąć. Co do Gdyni - ci "komentatorzy" zero pojęcia o naszej miłośći do miasta. Tak się u nas nie gra. Sytuacje sporne rozwiązujemy we wlasnym gronie. Tak było, jest i będzie, amen

            • 2 4

            • problem w tym, ze istotnych problemow tego miasta "w swoim gronie" zalatwic sie nie da.

              Co gorsza, mam nieodparte wrazenie, ze to grono na te problemy ma wylane.

              Bo grono uwaza, ze moze sie samo... zapokoic i dla niego to wystarczy...

              Co do "zakopianki", tak, buduja ja dlugo... I stale, z uporem i konsekwentnie sa w stanie "pozyskac" na to srodki. Tego sie "we wlasnym gronie" zrobic nie da...

              • 3 1

            • co do opluwania...

              Mistrz Norwid wlasciwie to okreslil:
              "czy ten kala, co je kala? Czy ten co mowic o tym nie pozwala".

              Milosc to stan ograniczenia swiadomosci. Na szczescie, zwykle przychodzi otrzezwienie i powrot do normalnosci. Czasem jednak z nieodwracalnymi konsekwencjami, bo ktos stan ograniczenia wykorzysta...

              • 2 0

    • To że budują to dobrze tylko kolejność niewłaściwa (4)

      Przejazd w Chyloni powinien już być conajmniej od 50 lat !!!!!

      • 17 4

      • Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia (3)

        Mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni mają inne zdanie.

        • 1 3

        • a co ten wiadukt zalatwia... (2)

          Polnocnym dzielnicom?
          Chyba tylko ciekawszy widok.

          • 1 2

          • To postój sobie jak jedzie towarowy 10 km/h w ciągu 20 minut (1)

            • 2 0

            • prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest dużo niższe, niż pozostałych przejazdów

              Może mam takie szczęście, że częściej stoję na zamkniętym przejeździe na Hutniczej, niz na przetokowym na Puckiej.
              Nadal jednak nie widzę załatwienia jakichś szczególnych korzyści dla Północy. Ot spadek prawdopodobieństwa postoju w drodze na południe na drugim miejscu po przecinku.
              Co innego Pucka/Chylońska, Północna i Piaskowa.
              Tu stanie jest po prostu pewne.

              No, chyba że liczysz na tunel w Janowie!
              Rumia powinna zacząć pobierać myto!

              • 2 1

    • a to dlaczego?

      Dlaczego ofierze przemocy zabraniasz czuc sie zle??!

      Negatywnych emocji nie nalezy budzic i nie nalezy dawac do nich dawac pretekstu.
      A powodow do budzenia takich emocji w Gdyni jest bardzo duzo...

      • 4 2

    • Pisza bo wiedza ze ten wiadukt realnie nie zmienia nic.to nie tam sie tworzą najwieksze korki.Poza tym jak pisza w rumi i Wejherowie pobudowano tunele -w Wejherowie nawet zaraz beda budowac drugi.ale w tamtych miastach sie cos dzieje

      • 5 3

    • Zaczekaj jak zaczna budowac

      Skończą w 2137

      • 0 2

    • Korki będą

      Wiadukt lub tunel powinien być na skrzyżowaniu ul. Puckiej z Chylońskiej, w pobliżu Netto....
      W innym wypadku to nie pomoże w rozładowaniu korków w Gdyni.

      • 5 4

    • Bo nie tu budują gdzie trzeba.

      • 4 5

    • Typowe

      Jak się wydaje publiczne pieniądze tylko po to żeby ludziom zamydlić oczy to pewnie,że źle. Typowe urzędowe gdyńskie podejście: "Chcieliście wiadukt/tunel na Puckiej?" Proszę bardzo. "Nie te tory?" Oj tam,oj tam, jest progres, rozwój, spełnienie obietnic ;D

      • 4 3

  • Drzewa można przesadzać, a nie wycinać (5)

    W obecnym rozwoju i dostępności rozwiązań drzewa mogły być przesadzone, a nie brutalnie niszczona. Widać tożsamość działań PKP z pseudo Lasami Państwowymi w pogłębianiu wyniszczeń naszego drzewostanu. Pogłębiajcie pustynnienie kraju...

    • 17 15

    • (3)

      Ty też możesz przeprowadzić się z miasta do lasu i będziesz miał zielono nie tylko w głowie

      • 4 5

      • (1)

        Widać, że obraźliwe komentarze potrafią pisać tylko Ci, którym ewidentnie brakuje merytoryki w argumentacji. I tyle w temacie.

        • 3 2

        • Ekonomia i rozwój

          Gdzie byś niby mieszkał, gdyby nie karczowali lasów m.in. na potrzeby budownictwa mieszkaniowego ? Poza tym, czy widziałeś jakiego gatunku drzewa tam rosły, że tak po nich rozpaczasz.

          • 2 1

      • gdzie te lasy

        Do jakiego lasu ? Oni wszystko wycieli (Oni nowe PZPR)

        • 5 4

    • Mi nie pozwolili wyciąć ,drzewo (klon )rośnie na skarpie ,odchył spory korony ,ponizej zabudowania gospodarcze ....ogrodnik miasta stwierdził że drzewo zdrowe i jest o dużej wartości przyrodniczej i krajobrazowej w skali miasta ...to jakiś żart ...skala wycinki drzew w innych dzielnicach jest jeszcze większa!

      • 0 0

  • I droga rowerowa tylko jednostrona i polaczona z pieszymi bez separacji. Wiec w jedna strone i tak bedzie sie leciec ulica.

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane