• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad obwodnicą w Osowej - na razie - nie dla pieszych

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Zakaz przejścia na wiadukcie na węźle Osowa wprowadzony jest tymczasowo. Wiosną ma zostać zdemontowany. Zakaz przejścia na wiadukcie na węźle Osowa wprowadzony jest tymczasowo. Wiosną ma zostać zdemontowany.

Mieszkańcy Osowej zwracają uwagę, że nowo wyremontowany wiadukt nad obwodnicą w ciągu ul. SpacerowejMapka, choć usprawnia ruch samochodów, to wyklucza komunikacyjnie pieszych. - Droga między sklepami po obu stronach ekspresówki wydłużyła się z 500 m do ponad 5 km - zauważa pan Paweł. Drogowcy tłumaczą, że znaki ustawiono w ramach tymczasowej organizacji ruchu.



Czy kiedykolwiek przekraczałe(a)ś obwodnicę pieszo?

- Remont wiaduktu na węźle Osowa ukończony. Nowa nawierzchnia i wydłużony pas do skrętu na pewno ułatwią jazdę wszystkim zmotoryzowanym. Piesi, by udać się na spacer do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego lub CH Osowa, do tej pory radzili sobie, zgodnie z przepisami idąc poboczem i wiaduktem wzdłuż barierek. Po remoncie postawiono tam znak B-41 "Zakaz ruchu pieszych". I to nie przy stacji benzynowej, gdzie kończy się chodnik, a dopiero na samym wiadukcie. Droga z Biedronki do CH Osowa wydłużyła się z 500 m do ponad 5 km. Teraz wiem, po co ten przystanek przy Oktanie. Dzięki niemu nie trzeba cofać się aż na Sopocką, żeby za 3,80 zł przejechać się jeden przystanek autobusem. Przeprawa jak przez Martwą Wisłę - napisał w mediach społecznościowych pan Paweł.
Na problem z ruchem pieszych na wiadukcie uwagę w mediach społecznościowych zwrócił pan Paweł. Przejście przez wiadukt porównał do tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie także obowiązuje zakaz ruchu pieszych. Na problem z ruchem pieszych na wiadukcie uwagę w mediach społecznościowych zwrócił pan Paweł. Przejście przez wiadukt porównał do tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie także obowiązuje zakaz ruchu pieszych.
Opisany przez niego problem wpisuje się poniekąd w inicjatywę radnych, o której informowaliśmy przed kilkoma tygodniami. Radni wspólnie z mieszkańcami dzielnicy zbierają w internecie podpisy pod petycją do Ministerstwa Infrastruktury, by w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej nad obwodnicą powstała kładka dla pieszych. W chwili opublikowania artykułu pod wnioskiem podpisało się kilkaset osób. Od tamtej pory liczbę podpisów udało się potroić do prawie 2 tys.

Zanim zapadnie decyzja o ewentualnej budowie kładki - co może potrwać kilka lat - mieszkańcy postanowili poszukać pomysłu na bezpieczne pokonanie obwodnicy nowo wyremontowanym wiaduktem (przed przebudową także nie było tam chodnika). Przypomnijmy, że w ramach modernizacji wiaduktu wykonano nowe izolacje płyty pomostu, a także wpusty, krawężniki, kapy chodnikowe i nowe bariery. Wykonano także nową nawierzchnię na samym obiekcie i na dojazdach do niego.

Piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po wąskim chodniku technicznym. Piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po wąskim chodniku technicznym.

Znaki zostaną zdjęte



Zyskali wszyscy - oprócz pieszych. Jak wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, obowiązująca obecnie organizacja ruchu jest tylko tymczasowa i wkrótce ma się zmienić.

- W okolicy wiaduktu w ciągu ul. Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta został ustawiony tymczasowo znak zakazu ruchu pieszych. W ramach usuwania wad i usterek po przeprowadzonym remoncie na kapie chodnikowej, która służy do obsługi technicznej wiaduktu, ma zostać wykonane jej uszorstnienie. To zadanie zostanie wykonane po ustaniu warunków zimowych, wiosną, kiedy będą odpowiednie warunki atmosferyczne - wyjaśnia Michalski.
Po tym - jak zapewniają drogowcy - znak zakazu ruchu pieszych zostanie zdjęty i piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po tzw. chodniku technicznym. Warto jednak pamiętać o dwóch zasadach: zachować szczególną ostrożność oraz nie przekraczać jezdni na łącznicach - jest to bowiem traktowane jako wejście na drogę ekspresową, co jest nie tylko niebezpieczne, ale i niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

Miejsca

Opinie (146) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Powinien być jeden pas dla aut, jeden dla rowerów i jeden dla pieszych (8)

    Rowery to nasza przyszłość.

    • 68 94

    • tam powinna być osobna kładka dla pieszych o rowerzystow (5)

      podobnie tez na matarni. tak się to w cywilizowanym świecie robi

      • 21 6

      • Tak jest na Karczemkach.

        • 11 0

      • tak jak w Warszwawie? tam Trzaskowski wyciął tysiąc drzew w obszarze natura 2000 (2)

        • 11 11

        • A miejsce przekopu na mierzei nie było objęte natura 2000?? (1)

          • 18 9

          • tam dublują przeprawę? W warszawie jest kilka mostów z ściezkami rowerowymi

            • 4 8

      • przyszłość

        nie rowery tylko konie, muły i wozy drabiniaste

        • 5 2

    • Szczególnie dla inwalidów i starców

      • 6 0

    • i 1 dla rolkarzy

      • 3 0

  • GDDKiA ma w nosie pieszych? (5)

    Z takim podejściem jakie ma GDDKiA do pieszych jakoś mnie to nie dziwi że taki mamy stan rzeczy.

    • 38 13

    • Bo to nie jest generalna dyrekcja chodników dla pieszych (4)

      tylko dróg ekspresowych i autostrad dla samochodów. Czego nie rozumiesz?

      • 8 11

      • chodzenia z klapami (1)

        Na oczach i uszach...
        I z przeciagiem miedzy uszami...

        Wiem, wygodne i malo absorbujace...

        • 2 2

        • Czyli jeżdżąc samochodem otwierasz okna i pod żadnym pozorem nie włączasz radia?

          Czy tylko hipokrytą jesteś?

          • 3 1

      • Dróg krajowych.

        • 0 0

      • Chodnik czy DDR jest częścią drogi

        Nie rozróżniasz od jezdni czy nie dotarłeś nawet do art 2 PoRD?

        • 2 0

  • Przecież tam nie ma nawet normalnego przejścia pomiędzy wjazdami/zjazdami czy chociażby chodnika

    • 60 3

  • Wzorem Warszawy powinna powstać kładka tylko dla pieszych i rowerzystów (4)

    W Warszawie wycięli kilkaset drzew i za 120 milionów budują kładkę pieszo rowerową. U nas nie można??

    • 27 21

    • Nie bo Osowiaki zaprotestują, że im drzewa wycinają.

      • 11 7

    • u nas juz takie sa (1)

      Warszawa nas nasladuje...

      My poszlismy jeszcze dalej i kladki oraz tunele sie likwiduje a pieszych wpuszcza na jezdnie saute...

      • 8 6

      • Każ pieszym dygać po schodach

        A potem dziw się, że wszędzie jadą samochodem, bo mają w d*pie takie chodzenie pieszo, nawet jak dystans mniejszy od kilometra...

        • 2 2

    • Pisisz jak troll.

      Cuchnie z daleka.

      • 1 2

  • kierofczyk zawsze najważniejszy (9)

    pieszy może sobie 5km przejść z torbami ze sklepu. przecież to samo zdrowie

    • 36 23

    • Oczywiście, że tak. To jest droga ekspresowa (6)

      • 0 11

      • (3)

        To może pora zmienić jej status? Podobno walczy się z autostradami w miastach...

        • 3 3

        • Najpierw trzeba zbudować obwodnicę obwodnicy. (2)

          Zmiana statusu nie sprawi że tranzyt zniknie z tej drogi.

          • 1 2

          • Tranzytu jest tam 3% ruchu

            Dane GDDKiA

            • 0 0

          • A niby po co? W centrum jest od groma korków i nikt się tym nie przejmuje

            • 0 0

      • Nie bądź niemądry, jeśli

        nie musisz, Droga ekspresowa przebiega dołem, a mówimy o wiadukcie nad nią.

        • 5 0

      • Spacerowa to droga dla pieszych z samej nazwy a nie droga szybkiego ruchu (która jest na dole), absurd sięgnął maksimum.

        • 2 0

    • Czemu zasuwasz 5km do sklepu? (1)

      • 1 2

      • Bo wiadukt którym mam 100 metrów do sklepu zamknięto dla pieszych.

        • 2 0

  • (2)

    "Legalnego" przejścia to tam chyba i tak nie było.

    • 35 2

    • Jak jest droga to można iść jeśli nie ma znaku.

      Teraz znak jest ale to absurd żę pozbawiono dojścia które się należy z definicji.

      • 1 0

    • Jestem za tym żeby tak było ale faktycznie trzeba przejść

      przez zjazdy na obwodnicę, które są oznaczone linią ciągłą. Zatem chodzenie pieszo niestety zawsze tam było nielegalne. Dziwne, że przez tyle lat nikogo to nie interesowało. Niestety ale dbanie o najsłabszych uczestników ruchu czyli pieszych czy rowerzystów wciąż jest uważane w Polsce za fanaberię.

      • 3 0

  • Poczekamy moi drodzy I kochani (1)

    Mamy czas , po co się denerwować, kiedyś otworzą..

    • 5 14

    • Do tego czasu pozostaje teleportacja.

      • 5 0

  • kto winien (4)

    swego czasu ówczesny prezydent Gdańska zrezygnował z remontu powyższego obiektu, który to miał zrobić ówczesny Geant.... i wszystko jest jasne !!

    • 33 7

    • i z utworzenia osobnego dojazdu do hipermarketu. To było na piśmie , ale w Polsce umowy są warte tyle co papier czyli prawie nic.

      • 9 1

    • poszły koperty i ówczesny zmienił zdanie

      • 7 3

    • Geant miał wybudować kładkę w ramach budowy centrum handlowego,

      ale aktywiści osowscy oprotestowali ten pomysł. Geant więc chętnie odstąpił od wykładania pieniędzy.

      • 19 2

    • Tam poszła Kara za brak wiaduktu

      Dla Geanta ale była ona tak niska że opłacało się im ja zapłacić I wiaduktu z prawdziwego zdarzenia nie budować! Umowa była bardzo dobrze napisana.

      • 7 1

  • Trzeba było nie protestować przy budowie centrum handlowego, (8)

    jak tę kładkę chciano wybudować. Te same osoby teraz zbierają podpisy za jej utworzeniem (tylko z pieniędzy podatników, nie prywatnego inwestora)

    • 58 9

    • A skąd ta pewność, że te same, hm?

      • 5 5

    • Tamte osoby (1)

      Już nie żyją, albo się wprowadziły z tej dzielnicy z której nie można wyjechać i wjechać nie mówiąc o wyjściu.

      • 5 5

      • A ostatnio Osowa nie oprotestowała znowu ? Np. Nowej Kielneńskiej?

        • 2 0

    • Gościu

      To było 20 lat temu. Te osoby już są babciami i dziadziusiami lub nie żyją.
      Ogarnij się. Osowa się zmieniła.

      • 5 6

    • I cały czas te same brednie... Nie wiesz jak było to nie komentuj... Kto protestował? Wiesz przynajmniej? Gdyby była chęć budowy tej kładki wcześniej to i tak by powstała.

      • 2 8

    • Jest i obowiązek (2)

      Jest i obowiązkowy komentarz o Osowej, dawno je aktualny. Widać jak myślisz. Skoro dla Ciebie przez 30 lat nie zmieniają się mieszkańcy. Brawo.

      • 2 0

      • Przecież znowu protestują (1)

        • 2 0

        • Ta

          Wiesz kto protestuje ? Garstka osób, w każdej dzielnicy protestują, chyba, że jesteście w Falowcu wszyscy na 100% zgodni, to by było co najmniej dziwne. Czep się tej Osowy, jest to już nudne .

          • 0 0

  • (13)

    Osowa -niby blisko a daleko. Rzekłoby się inny świat odcięty od cywilizacji współczuję mieszkańcom.

    • 33 8

    • (1)

      Ależ nikt ich do zamieszkania tam nie zmuszał. Sami dokonali wyboru. Od początlku lat 90-tych wiadome są 2 rzeczy: to dzielnica traktowana podobnie jak Olszynka czy Stogi, (i równolegle) to dzielnica pełna ludzi, którzy nie chcą zmian i wszystko oprotestowują. Więc - nie ma co współczuć.

      • 12 5

      • Osowa należy do Gdańska a więc powinna być traktowana jak inne dzielnice. Jakoś w Centrum wszystko da się tylko tutaj jakoś nie.

        • 1 1

    • (1)

      W większości przypadków na własne życzenie.

      • 9 2

      • Niestety

        Niestety masz rację

        • 7 0

    • Ale już niedługo

      Tutaj na tym piachu za czterdziesci lat
      Powstanie dluga jasna prosta
      Szeroka jak morze nowa Kielnieńska
      I z brzegiem zepnie drugi brzeg
      Na ktorym twoj ojciec legl

      • 2 0

    • ja cie prosze (4)

      Osowa to cisza i spokój. Blisko las, 2 jeziora, liczne trasy rowerowe, spacerowe a nie jak w tej betonowej szuflandi "na dole" gdzie śmierdzi smogiem, 500plusem, patolem i zaszczanymi klatkami.
      Osowa zawsze uznawana była za dzielnicę luksusową. A ludzie tu protestują bo ludzie tu myślą i nie dają sobie wcisnąć każdego badziewia.

      • 4 13

      • To czemu płaczą, że korki? (1)

        Chcesz mieszkać na wsi, to pogódź się też z wadami mieszkania na wsi.

        • 6 1

        • A w Centrum ich nie ma?

          • 0 0

      • Luksusowa dzielnica spowita smogiem z palonych śmieci? Hmm.

        • 6 2

      • Osowa dzielnicą luksusową?

        Aż spojrzałem na kalendarz czy nie 1. kwietnia.. ;)

        • 7 2

    • (2)

      wg mnie osowa jest spoko dzielnicą i niewiele trzeba by zmienić jej skomunikowanie, ale z jakichś dziwnych powodów od lat priorytetowe inwestycje są zaniedbywane

      • 2 1

      • (1)

        Bo ludzie tam wszystko oporotestowuja

        • 2 0

        • To zapytaj czy chcą parkingów w centrum to ciekawe czy nie będą protestować

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane