• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad obwodnicą w Osowej - na razie - nie dla pieszych

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Zakaz przejścia na wiadukcie na węźle Osowa wprowadzony jest tymczasowo. Wiosną ma zostać zdemontowany. Zakaz przejścia na wiadukcie na węźle Osowa wprowadzony jest tymczasowo. Wiosną ma zostać zdemontowany.

Mieszkańcy Osowej zwracają uwagę, że nowo wyremontowany wiadukt nad obwodnicą w ciągu ul. SpacerowejMapka, choć usprawnia ruch samochodów, to wyklucza komunikacyjnie pieszych. - Droga między sklepami po obu stronach ekspresówki wydłużyła się z 500 m do ponad 5 km - zauważa pan Paweł. Drogowcy tłumaczą, że znaki ustawiono w ramach tymczasowej organizacji ruchu.



Czy kiedykolwiek przekraczałe(a)ś obwodnicę pieszo?

- Remont wiaduktu na węźle Osowa ukończony. Nowa nawierzchnia i wydłużony pas do skrętu na pewno ułatwią jazdę wszystkim zmotoryzowanym. Piesi, by udać się na spacer do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego lub CH Osowa, do tej pory radzili sobie, zgodnie z przepisami idąc poboczem i wiaduktem wzdłuż barierek. Po remoncie postawiono tam znak B-41 "Zakaz ruchu pieszych". I to nie przy stacji benzynowej, gdzie kończy się chodnik, a dopiero na samym wiadukcie. Droga z Biedronki do CH Osowa wydłużyła się z 500 m do ponad 5 km. Teraz wiem, po co ten przystanek przy Oktanie. Dzięki niemu nie trzeba cofać się aż na Sopocką, żeby za 3,80 zł przejechać się jeden przystanek autobusem. Przeprawa jak przez Martwą Wisłę - napisał w mediach społecznościowych pan Paweł.
Na problem z ruchem pieszych na wiadukcie uwagę w mediach społecznościowych zwrócił pan Paweł. Przejście przez wiadukt porównał do tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie także obowiązuje zakaz ruchu pieszych. Na problem z ruchem pieszych na wiadukcie uwagę w mediach społecznościowych zwrócił pan Paweł. Przejście przez wiadukt porównał do tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie także obowiązuje zakaz ruchu pieszych.
Opisany przez niego problem wpisuje się poniekąd w inicjatywę radnych, o której informowaliśmy przed kilkoma tygodniami. Radni wspólnie z mieszkańcami dzielnicy zbierają w internecie podpisy pod petycją do Ministerstwa Infrastruktury, by w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej nad obwodnicą powstała kładka dla pieszych. W chwili opublikowania artykułu pod wnioskiem podpisało się kilkaset osób. Od tamtej pory liczbę podpisów udało się potroić do prawie 2 tys.

Zanim zapadnie decyzja o ewentualnej budowie kładki - co może potrwać kilka lat - mieszkańcy postanowili poszukać pomysłu na bezpieczne pokonanie obwodnicy nowo wyremontowanym wiaduktem (przed przebudową także nie było tam chodnika). Przypomnijmy, że w ramach modernizacji wiaduktu wykonano nowe izolacje płyty pomostu, a także wpusty, krawężniki, kapy chodnikowe i nowe bariery. Wykonano także nową nawierzchnię na samym obiekcie i na dojazdach do niego.

Piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po wąskim chodniku technicznym. Piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po wąskim chodniku technicznym.

Znaki zostaną zdjęte



Zyskali wszyscy - oprócz pieszych. Jak wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, obowiązująca obecnie organizacja ruchu jest tylko tymczasowa i wkrótce ma się zmienić.

- W okolicy wiaduktu w ciągu ul. Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta został ustawiony tymczasowo znak zakazu ruchu pieszych. W ramach usuwania wad i usterek po przeprowadzonym remoncie na kapie chodnikowej, która służy do obsługi technicznej wiaduktu, ma zostać wykonane jej uszorstnienie. To zadanie zostanie wykonane po ustaniu warunków zimowych, wiosną, kiedy będą odpowiednie warunki atmosferyczne - wyjaśnia Michalski.
Po tym - jak zapewniają drogowcy - znak zakazu ruchu pieszych zostanie zdjęty i piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po tzw. chodniku technicznym. Warto jednak pamiętać o dwóch zasadach: zachować szczególną ostrożność oraz nie przekraczać jezdni na łącznicach - jest to bowiem traktowane jako wejście na drogę ekspresową, co jest nie tylko niebezpieczne, ale i niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

Miejsca

Opinie (146) 4 zablokowane

  • Osowiak to stan umysłu. (2)

    I bardzo dobrze, że nie wybudowali. Zgodzicie się na budowę normalnej drogi w tej dzielnicy to dostaniecie kładkę. Chyba bardziej rozczeniowej, a zarazem zamotanej we własnych protestach dzielnicy w Gdańsku nie ma.

    • 25 19

    • Zazdrośnik (1)

      I tyle w temacie.

      • 2 10

      • Jest czego

        Czego tu zazdrościć go.w.nia.nego dojazdu ze wszystkich możliwych stron, drogi klasy zerowej która ma krawężniki wykonane z asfaltu, a o chodniku można zapomnieć. Faktycznie jest czego zazdrościć XD

        P.S. Sąsiadów też można pozazdrościć tacy niby rozczeniowi ale nie do końca.

        • 2 0

  • Będzie można przekraczać obwodnicę po wiadukcie,

    aaaale nad jezdniami łącznic trzeba będzie przefrunąć, bo wejść na nie wolno!

    • 23 2

  • po co budowac kladke, skoro ona jest?!

    I skoro jest moda na naziemne przejscia dla pieszych w poprzek drogi, to dlaczego piesi nie moga isc wzdluz niej?!

    Odzaluje i na koszt podatnika proponuje kuracje "uszorstkowienia" zwojow mozgowych dla magistrackich urzedoli i budowlanegi nadzoru...

    • 6 4

  • Jak zwykle dla roszczeniowych samochodziarzy wszystko.

    A dla pieszych i rowerzystów ochłapy albo w ogóle ich odciąć od domu czy też sklepu. Tak samo w Żukowie średniowiecznym. Czyli co, powrót do przeszłości.

    • 13 10

  • Przejścia powinny być (1)

    Tylko naziemne w tunelach jest zgroza tam gdzie ludzie przebiegają tam są te przejścia potrzebne

    • 28 33

    • Czyli tam, gdzie kierowcy przejeżdżają z nadmierną prędkością, schody i winda w dół dla samochodów?

      Czy może standardowe "wszyscy z drogi, janusz musi szybko ale bezpiecznie"?

      • 9 1

  • Coo (1)

    A tam w ogóle jest chodnik prowadzący do wiadukt?

    • 10 1

    • Nie musi być chodnika. Można iśc drogą czy tam poboczem.

      Zresztą teraz zakaz jest tylko z jednej strony, drugą można iść.

      • 0 0

  • Bo

    Bo to tylko dla tych z Marsa.

    • 4 1

  • A w jaki sposób (6)

    Ci ludzie mają przejść od Oktanu do wiaduktu? Jeżeli tam nie ma przejścia dla pieszych ani przy zjeździe na Łódź ani po przekroczeniu wiaduktu na Gdynię. Pozatym nieliczni śmiałkowie których tam widziałem przeskakiwali przez dość wysokie bariery. Matka z dzieckiem albo niepełnosprawny ba nawet wysportowany 18 latek nadal będą mieli problem z przekroczeniem tego wiaduktu.
    Dla zwierząt robi się dogodne miejsca do przekroczenia - ciche spokojne bezpieczne. Ludzie są już nie ważni.

    • 81 2

    • Nie musisz mieć przejścia by przejść przez ulicę

      Do tego wystarczą nogi :) Możesz przechodzić przez ulicę jednojezdniową 100 m od przejścia :) różnica tylko taka, że samochód ma pierwszeństwo.

      • 9 10

    • (4)

      Mieszkałem na Osowej przez rok i nie mogłem uwierzyć jak bardzo ta piękna skondinąd dzielnica jest odseparowana od reszty świata. Rowerem to był wyczyn się wydostać między samochodami a na piechotę to fizycznie niemożliwie bez łamania prawa i narażania się na niebezpieczeństwo. Niesamowite. 2022 rok.

      • 10 0

      • (1)

        W miescie o drugich najwyzszych cenach mieszkan w Polsce w roku 2022 dodam

        • 1 0

        • Myślisz że w Krakowie jest drożej?

          • 0 0

      • (1)

        Mieszkancy sami kladki od Auchana nie chcieli

        • 4 0

        • To było wówczas jak był tam jeszcze Grant. Mieszkańcy Osowy sprzeciwiali się budowie kładki, bo bali się, że jacyś obcy ludzie będą chodzić koło ich domów

          • 4 0

  • Być może. (1)

    Być może dobry byłby monitorowany tunel.

    • 1 3

    • Szybciej

      Pod Pachołkiem wyłożony szkłem wybudują

      • 1 0

  • wieś (1)

    • 4 2

    • nikt nie pytał skąd przyjechałes

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane