• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt nad obwodnicą w Osowej - na razie - nie dla pieszych

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Zakaz przejścia na wiadukcie na węźle Osowa wprowadzony jest tymczasowo. Wiosną ma zostać zdemontowany. Zakaz przejścia na wiadukcie na węźle Osowa wprowadzony jest tymczasowo. Wiosną ma zostać zdemontowany.

Mieszkańcy Osowej zwracają uwagę, że nowo wyremontowany wiadukt nad obwodnicą w ciągu ul. SpacerowejMapka, choć usprawnia ruch samochodów, to wyklucza komunikacyjnie pieszych. - Droga między sklepami po obu stronach ekspresówki wydłużyła się z 500 m do ponad 5 km - zauważa pan Paweł. Drogowcy tłumaczą, że znaki ustawiono w ramach tymczasowej organizacji ruchu.



Czy kiedykolwiek przekraczałe(a)ś obwodnicę pieszo?

- Remont wiaduktu na węźle Osowa ukończony. Nowa nawierzchnia i wydłużony pas do skrętu na pewno ułatwią jazdę wszystkim zmotoryzowanym. Piesi, by udać się na spacer do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego lub CH Osowa, do tej pory radzili sobie, zgodnie z przepisami idąc poboczem i wiaduktem wzdłuż barierek. Po remoncie postawiono tam znak B-41 "Zakaz ruchu pieszych". I to nie przy stacji benzynowej, gdzie kończy się chodnik, a dopiero na samym wiadukcie. Droga z Biedronki do CH Osowa wydłużyła się z 500 m do ponad 5 km. Teraz wiem, po co ten przystanek przy Oktanie. Dzięki niemu nie trzeba cofać się aż na Sopocką, żeby za 3,80 zł przejechać się jeden przystanek autobusem. Przeprawa jak przez Martwą Wisłę - napisał w mediach społecznościowych pan Paweł.
Na problem z ruchem pieszych na wiadukcie uwagę w mediach społecznościowych zwrócił pan Paweł. Przejście przez wiadukt porównał do tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie także obowiązuje zakaz ruchu pieszych. Na problem z ruchem pieszych na wiadukcie uwagę w mediach społecznościowych zwrócił pan Paweł. Przejście przez wiadukt porównał do tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie także obowiązuje zakaz ruchu pieszych.
Opisany przez niego problem wpisuje się poniekąd w inicjatywę radnych, o której informowaliśmy przed kilkoma tygodniami. Radni wspólnie z mieszkańcami dzielnicy zbierają w internecie podpisy pod petycją do Ministerstwa Infrastruktury, by w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej nad obwodnicą powstała kładka dla pieszych. W chwili opublikowania artykułu pod wnioskiem podpisało się kilkaset osób. Od tamtej pory liczbę podpisów udało się potroić do prawie 2 tys.

Zanim zapadnie decyzja o ewentualnej budowie kładki - co może potrwać kilka lat - mieszkańcy postanowili poszukać pomysłu na bezpieczne pokonanie obwodnicy nowo wyremontowanym wiaduktem (przed przebudową także nie było tam chodnika). Przypomnijmy, że w ramach modernizacji wiaduktu wykonano nowe izolacje płyty pomostu, a także wpusty, krawężniki, kapy chodnikowe i nowe bariery. Wykonano także nową nawierzchnię na samym obiekcie i na dojazdach do niego.

Piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po wąskim chodniku technicznym. Piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po wąskim chodniku technicznym.

Znaki zostaną zdjęte



Zyskali wszyscy - oprócz pieszych. Jak wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, obowiązująca obecnie organizacja ruchu jest tylko tymczasowa i wkrótce ma się zmienić.

- W okolicy wiaduktu w ciągu ul. Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta został ustawiony tymczasowo znak zakazu ruchu pieszych. W ramach usuwania wad i usterek po przeprowadzonym remoncie na kapie chodnikowej, która służy do obsługi technicznej wiaduktu, ma zostać wykonane jej uszorstnienie. To zadanie zostanie wykonane po ustaniu warunków zimowych, wiosną, kiedy będą odpowiednie warunki atmosferyczne - wyjaśnia Michalski.
Po tym - jak zapewniają drogowcy - znak zakazu ruchu pieszych zostanie zdjęty i piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po tzw. chodniku technicznym. Warto jednak pamiętać o dwóch zasadach: zachować szczególną ostrożność oraz nie przekraczać jezdni na łącznicach - jest to bowiem traktowane jako wejście na drogę ekspresową, co jest nie tylko niebezpieczne, ale i niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

Miejsca

Opinie (146) 4 zablokowane

  • a gdzie Chmiel zniknęłą. Ona jako ten supermen/women (niepotrzebne skreślić) wszystko własnymi rencami była w stanie zrobić. (2)

    ... dodam tylko, że cudzymi rękoma i najczęściej przed wyborami.

    • 5 1

    • ze zdjęciem sprzed wielu lat

      • 0 0

    • Chrzestna

      Matka chrzestna wszystkich bubli w Osowej

      • 0 0

  • (3)

    Osowa to takie miasto wykluczone, korki codziennie czlowiek chetnie by na rower wsiadl by pojechac do centrum ale kurde nie ma dojazdu spokojnego ani tuneli ani oswietlonej lesnej drogi chocby tej przy petli reja na np panele solarne i byloby dobrze a tak troche strach.

    • 37 6

    • w sumie Osowa to taka Gdynia ;-)))

      • 6 3

    • Opinia wyróżniona

      Osowa sama się wykluczyła negując wszelkie możliwości poprawy komunikacji. (1)

      Blokowana rozbudowa ul. Kielnieńskiej, węzła przy centrum handlowym (rzeczonej kładki), Trasy Lęborskiej. Nawet wykończono prywatną linię autobusową tzw. Planetobus (brak zgody na przystanki), czy możliwość korzystania z miejskich.

      Biedronki i Lidle mają się świetnie, bo tym ludzie w tej dzielnicy żyją. No jeszcze ilość kościołów na mieszkańca musi się zgadzać.

      • 25 5

      • Osowa-dzielnica dzieci komuchow i dekli

        • 2 2

  • To jest bezprawne pozbawienie dojścia do posesji.
    Powinni zlikwidować jeden z pasów ruchu i zrobić tymczasowe przejście.

    Jakiś absurd na skalę dziesięciolecia.

    • 4 0

  • Dobrze tylko jeśli teraz mam jechać rowerem a nie na piechotę to niech policja egzekwuje bezwzględnie 1 metrowy odstęp przy wyprzedzaniu.

    • 3 0

  • w tej konkretnej sytuacji zakupiony rydwan powinien zostać niezwłocznie nieodpłatnie użyczony mieszkańcom Osowej

    • 6 0

  • Proponuje całe centrum przenieść na druga stronę (1)

    Wtedy kładka nie będzie potrzebna. Centrum handlowe da się szybciej przenieść niż wybudować kładkę. Cofnęliśmy się w rozwoju o lata świetlne

    • 4 0

    • Kabaret

      • 0 0

  • (1)

    Przejście naziemne zróbcie ze światłami to modne ostatnio w tym miescie

    • 2 1

    • bez świateł, tylko namalować farbą

      Będzie taniej na początku, ale co dwa miesiące trzeba będzie odmalować...
      Złoty interes...

      • 0 0

  • Brak kładki w Osowej przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów to jest skandal!

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Mieszkańcy Osowej oprotestowali budowę kładki nad obwodnicą już wiele lat temu bo nie chcieli mieć tłumów pod domami. Ostatnio oprotestowali budowę nowej Kieliańskiej. Wcześniej remont starej. Ponadto oprotestowali zamiar budowy parku rozrywki. To stan umysłu mieszkańców nie pozwala na rozwój infrastruktury tej dzielnicy. Niech latają nad obwodnicą na miotłach a wieczory niech pozostaną niezmącone odgłosami aut tak aby można było w spokoju upajać się aromatem gnojówki wylewanej na okoliczne pola bo oczywiście bloków i szkół nie można budować. Taka filozofia panuje wśród mieszkańcøw. Może w końcu zrøbcie referendum dzielnicy i ustalcie swoje priorytety.

    • 15 3

  • i**otyczny artykul - po zdjeciu znakow nadal nie bedzie mozna przez niego przechodzic

    cytuje: "Po tym - jak zapewniają drogowcy - znak zakazu ruchu pieszych zostanie zdjęty i piesi będą mogli korzystać z wiaduktu po tzw. chodniku technicznym. Warto jednak pamiętać o dwóch zasadach: zachować szczególną ostrożność oraz nie przekraczać jezdni na łącznicach - jest to bowiem traktowane jako wejście na drogę ekspresową, co jest nie tylko niebezpieczne, ale i niezgodne z przepisami ruchu drogowego."
    łacznice sa po obu stronach wiaduktu...

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane