• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej Ryana w Rębiechowie

ms
21 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Bardzo możliwe, że wiosną Ryanair poinformuje o uruchomieniu kolejnego, czwartego już połączenia lotniczego z Gdańska. Irlandzki przewoźnik chwali się 80 tysiącami rezerwacji na loty z gdańskiego Rębiechowa, ale wciąż nie chce powiedzieć, które polskie lotnisko wybierze na swą regionalną bazę.

Ryanair poinformował o uruchomieniu swoich lotów z Gdańska wiosną ubiegłego roku, a jesienią z Rębiechowa wystartował pierwszy samolot z żółtą irlandzką harfą na granatowym ogonie Boeinga 737. Od tej pory największy tani przewoźnik w Europie sprzedał 80 tys. rezerwacji na połączenia z i do Trójmiasta, z czego 50 tys. na trasę do Londynu, 25 tys. do Frankfurtu, a resztę na uruchamianą lada dzień trasę do Sztokholmu.

- Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni popularnością lotów z Gdańska do Sztokholmu. Choć pierwszy samolot wyruszy do stolicy Szwecji dopiero 3 marca, już sprzedaliśmy 5 tys. biletów na tę trasę - cieszy się Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Środkowej Europie.

Warto przypomnieć, że jako pierwszy spośród tanich linii lotniczych połączenie z Gdańska do Szwecji otworzył Wizzair, największy konkurent irlandzkiej linii w Polsce. Czy decyzja o lotach do Sztokholmu była odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby rynku, czy też chęcią uderzania w najpoważniejszego rywala i największa tanią linię lotniczą na polskim niebie?

- Nie angażowalibyśmy się w nieopłacalne przedsięwzięcie. Wielkość ruch promowego przez Bałtyk kazała nam przypuszczać, że takie połączenie spotka się z dobrym przyjęciem pasażerów. Nie myliliśmy się - odpowiada Tomasz Kułakowski.

Ponieważ Ryanair jest zadowolony z popularności połączeń z Trójmiasta, zastanawia się nad zwiększeniem liczby portów lotniczych do których można dolecieć z Rębiechowa. Decyzję ogłosi wiosną br., ale Tomasz Kułakowski już zapowiada, ze linia bierze pod uwagę utworzenie od jednej aż do trzech nowych tras. Nie chce jednak sprecyzować czy może chodzić o rozwój połączeń do państw w których pracuje najwięcej Polaków (Wielka Brytania, Irlandia) czy też o loty do miast atrakcyjnych przede wszystkim ze względu na ofertę turystyczną.

Irlandzki przewoźnik wciąż nie podjął decyzji o lokalizacji pierwszej w Polsce i szesnastej w ogóle bazy Ryanaira. Tomasz Kułakowski jak ognia unikał odpowiedzi na pytanie, które z Polskich miast ma największe szanse stać się portem macierzystym dla najnowszego samolotu linii, a co za tym idzie będzie mogło liczyć na miejsca pracy dla personelu lotniskowego i co najmniej cztery nowe trasy. Nie ukrywał jednak, że irlandzki przewoźnik bardzo sobie ceni współpracę z władzami Wrocławia i tamtejszym portem lotniczym. - Od Wrocławia zaczęliśmy naszą działalność w Polsce i Wrocław jest jedynym miastem w Polsce z którego latamy do czterech miast. Zapewniam jednak, że decyzja o lokalizacji naszej polskiej bazy jeszcze nie zapadła.
ms

Opinie (75) 8 zablokowanych

  • Do: Moby Dick

    Owszem obiekt przestaje powoli spełniać swoje funkcje ze wzglądu na wielkość. Dlatego jak juz pisałem na wiosne rozpocznie się budowa drugiego modułu terminalu. Dzieki czemu będzie on 2x większy, jak również znacznie zwiększy sie liczba miejsc parkingowych. Co do cen to nie znam lotniska na którym byłoby tanio. Niestety.

    • 0 0

  • Nawet przy obecnym rozkładzie, podróż Ryanair'em z Gdańska do Mediolanu jest bezkonkurencyjna

    Oczywiście nie bezpośrednio, ale przez Frankfurt. Trzeba tylko pogodzić się z 8-mio godzinnym nocnym oczekiwaniem na drugi lot... ale to i tak lepsze, niż podróż do Wawy i lot Centralwings (który tylko z nazwy jest tani, a widok starego samolotu LOT z nakleją Centralwings nie nastraja optymistycznie), o Katowicach nie wspominając.

    Przy odpowiednio wczesnej rezerwacji w Ryanair, CAŁKOWITY koszt lotu GDN - BGY (Mediolan Bergamo) wynosi około 110zł... Naprawdę, nie ma co narzekać :)

    "Ha ha" - szacowanie zapotrzebowania na podstawie ilości pasażerów na promach jest miarodajne... a jak oszacować liczbę chętnych na lot na południe? Zrobić ankietę? :)
    Uruchomienie nowego połączenia to pewnie niemała kasa, więc nie ma co się dziwić, że Ryanair stara się minimalizować ryzyko wpadki. Cierpliwości :)

    • 0 0

  • 4 PLN

    uściślić wypada, że 4 PLN to jest za 30 minut czyli za godzinę 8 PLN, plus masz parking nie odśnieżony gratis. Na podparyskim CHdG, inaczej Roissy, ceny są porównywalne a parkujesz pod ziemią i masz windy oraz inne chodniki ruchome aby z walizami do swojego gate dotrzeć. No i oczywyście ilość miejsc parkingowych jest wystarczająco duża.
    Taka szczegóła drobna.

    • 0 0

  • NIE CHCEMY JUZ WIECEJ SAMOLOTOW !!!!!!

    Dzizas! Kolejne samoloty??? Po co to komu? Tylko halas i smrodu masa :/

    • 0 0

  • wybaczcie co za IDIOTA

    cytat:
    ---
    Nie angażowalibyśmy się w nieopłacalne przedsięwzięcie. Wielkość ruch promowego przez Bałtyk kazała nam przypuszczać, że takie połączenie spotka się z dobrym przyjęciem pasażerów. Nie myliliśmy się - odpowiada Tomasz Kułakowski.
    ----

    co ma piernik do wiatraka? prom to co innego, oczywiście ale nadal uważają tacy pseudo managerowie, że z Trójmiasta można latać jedynie do Skandynawii lub Anglii...

    4 miasta obsługuje Wrocław... i co z tego... gdyby tak zechcieli zrobić połączenia (jak z innych normalnych miast Polski) do głównych miast Europy, także na południe - nagle głupek zdziwiłby się że z Trójmista chcą latać nad może Śródziemne, do Paryża, Barcelony...

    CZEMU ci co decydują są takimi fiutami???

    • 0 0

  • Gdańsk - Warszawa

    fajowo by było gdyby pojawiły się tanie loty z Gdańska do Warszawy - Krakowa - bo z tym nadal jest problem . Taniej jest dotrzeć z Gdańska do stolicy G.B. niż Polski - paranoja.

    • 0 0

  • tak tak szybko niech cos wymyślą jeszcze bo

    niedługo kończą się drogi kołowe, to smiech jest piękny łatają łaty w jezdniach! To już koniec! Autostrad za naszego zycia nie będzie! Kolej też już wykończyli pomazańcy to może samoloty, no jest to jakaś alternatywa...

    • 0 0

  • tanich przewozników milo by, sorry za byka

    • 0 0

  • do Optymisty

    chwilka,to ,że wzrasta liczba połaczeń i tanikch orzewoznikow jest ok. Kolego codziennie przejeżdzam obok tego lotniska i wiesz co sie tam dzieje. Parkingi zapchane a jesli wolne to niektorym szkoda 4 zeta na parking i stawiją swoje samochody na poboczach co utrudnia przejazd innycm kierowcom.Co na to straz lotniska? a zwyczajnie blokady na koła zakladaja takim delikwentom. Vis a Vis wejscia na lotnisko stoi stara rozwalajaca sie buda(kiedys chałupa) widok "przepiekny" dla turysty.Ciasno, drogo i nieuprzejmie. Ceny faktycznie jak w Paryzu. Jako obiekt, nie jest zachwycający.

    • 0 0

  • Może Sopot lotniska nie ma, ale wpółwłaścicielem Portu Loniczeo im. Lecha W. jest. Nie dużym ale jest.

    Rozumiem że większośc z was to urodzeni pesymiści, i jedyne co potraficie to krytykować, ale Rębiechowo rozwija się doskonale. Żadne lotnisko w Polsce nie będzie miało od nowego rozkładu takiego przyrostu nowych połączeń co Trójmiasto. Na wiosnę rozpocznie sie budowa drugieg terminalu a w drugiej połowie roku drogi kołowania. W zeszłym roku liczba przewiezonych pasażerów wzrosła o ponad 40 % a w tym ma szansę wzrosnąc o 100%. Jak by nie patrzeć katastrofa. Źle się dzieje.

    Co do kierunków to linia lataja tam gdzie ludzie chcą latać i gdzie maja szanse na najwieksza ilosc pasażerów. Też bym chciał połaczenie do Mediolanu czy Paryża ale póki co inne kierunki dają większe zyski.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane