- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (112 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (65 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (156 opinii)
Więcej Ryana w Rębiechowie
Ryanair poinformował o uruchomieniu swoich lotów z Gdańska wiosną ubiegłego roku, a jesienią z Rębiechowa wystartował pierwszy samolot z żółtą irlandzką harfą na granatowym ogonie Boeinga 737. Od tej pory największy tani przewoźnik w Europie sprzedał 80 tys. rezerwacji na połączenia z i do Trójmiasta, z czego 50 tys. na trasę do Londynu, 25 tys. do Frankfurtu, a resztę na uruchamianą lada dzień trasę do Sztokholmu.
- Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni popularnością lotów z Gdańska do Sztokholmu. Choć pierwszy samolot wyruszy do stolicy Szwecji dopiero 3 marca, już sprzedaliśmy 5 tys. biletów na tę trasę - cieszy się Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Środkowej Europie.
Warto przypomnieć, że jako pierwszy spośród tanich linii lotniczych połączenie z Gdańska do Szwecji otworzył Wizzair, największy konkurent irlandzkiej linii w Polsce. Czy decyzja o lotach do Sztokholmu była odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby rynku, czy też chęcią uderzania w najpoważniejszego rywala i największa tanią linię lotniczą na polskim niebie?
- Nie angażowalibyśmy się w nieopłacalne przedsięwzięcie. Wielkość ruch promowego przez Bałtyk kazała nam przypuszczać, że takie połączenie spotka się z dobrym przyjęciem pasażerów. Nie myliliśmy się - odpowiada Tomasz Kułakowski.
Ponieważ Ryanair jest zadowolony z popularności połączeń z Trójmiasta, zastanawia się nad zwiększeniem liczby portów lotniczych do których można dolecieć z Rębiechowa. Decyzję ogłosi wiosną br., ale Tomasz Kułakowski już zapowiada, ze linia bierze pod uwagę utworzenie od jednej aż do trzech nowych tras. Nie chce jednak sprecyzować czy może chodzić o rozwój połączeń do państw w których pracuje najwięcej Polaków (Wielka Brytania, Irlandia) czy też o loty do miast atrakcyjnych przede wszystkim ze względu na ofertę turystyczną.
Irlandzki przewoźnik wciąż nie podjął decyzji o lokalizacji pierwszej w Polsce i szesnastej w ogóle bazy Ryanaira. Tomasz Kułakowski jak ognia unikał odpowiedzi na pytanie, które z Polskich miast ma największe szanse stać się portem macierzystym dla najnowszego samolotu linii, a co za tym idzie będzie mogło liczyć na miejsca pracy dla personelu lotniskowego i co najmniej cztery nowe trasy. Nie ukrywał jednak, że irlandzki przewoźnik bardzo sobie ceni współpracę z władzami Wrocławia i tamtejszym portem lotniczym. - Od Wrocławia zaczęliśmy naszą działalność w Polsce i Wrocław jest jedynym miastem w Polsce z którego latamy do czterech miast. Zapewniam jednak, że decyzja o lokalizacji naszej polskiej bazy jeszcze nie zapadła.
Opinie (75) 8 zablokowanych
-
2006-02-21 10:36
a dlaczego z Gdańska nie latają do wieżycy?
- 0 0
-
2006-02-21 10:34
Gdańsk -Paris
ja popieram tych co chcą na południe latać
prpopnuje Gdańsk - Paryż Orly a jeszcze lepiej CHDG będe stałym klientem
teraz jestem skazana jechać do W-awy co za koszmar- 0 0
-
2006-02-21 10:30
A dlaczego tanie linie nie latają z Gdańska do Paryża?
- 0 0
-
2006-02-21 10:20
szeregowiec ryan
a ja siem zapytuje kiedy będą loty do Zakopanego bo pociągów ni ma, a jechać się chce
co jest?
mam interweniować w Toruniu?- 0 0
-
2006-02-21 10:14
irlandzki przewoźnik...
szkoda tylko, że jako irlandzkie linie lotnicze nie pomyślą o bezpośrednim połączeniu lotniczym Gdańska z Irlandią. "Niby wchodzi" Centralwings z końcem marca. A dlatego to "niby" bo co to za lot... z Gdańska wylot o 20.30 a przylot do Dublina o 22.30!!! a przecież Irlandia to nie tylko Dublin i nie kończy się tylko na stolicy, niektórzy pasażerowie jeszcze muszą gdzieś dojechać!!! ale może się czepiam... i dalej muszę być skazana na lot LOT-em przez W-wę...
- 0 0
-
2006-02-21 10:12
Wiem tylko jedno!! nawet ja by mieli budować swoją bazę
i wybierali by pomiędzy Gdańskiem a Suwałkami, to Gdańsk i tak nie został by wybrany. To jest jakaś klątwa i sprawa Szatana na dodatek!!!
- 0 0
-
2006-02-21 10:12
a komu się będą opłacały połączenia na południe z Gdańska, co?
- 0 0
-
2006-02-21 10:09
A może połączenia na południe? Proponuje Salzburg i Rzym.
- 0 0
-
2006-02-21 10:03
Jedno wam powiem
Gdańsk, powinien zostać stolicą IV Rzeszy. Co o tym myślicie?
- 0 0
-
2006-02-21 09:47
SZKODA, ŻE....
Szkoda, że gdańscy samorządowcy z prezydentem Adamowiczem nie nadążają za wzrostem zainteresowania Gdańskiem. Gdańsk nie robi nic aby uatrakcyjnic pobyt turystom w naszym pięknym mieście.
Ciągle tylko korupcja, łapówki, plany, wizje, a rzeczowego działania BRAK!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.