- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (251 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (110 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (83 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (737 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
- 6 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
Więcej pasażerów w Rębiechowie
219 tys. pasażerów skorzystało we wrześniu z lotniska w Rębiechowie. To prawie 15 proc. więcej niż przed rokiem. Niestety na początku października zniknęły połączenia do Krakowa i Wrocławia.
- Te wyniki cieszą nas, zwłaszcza w świetle prowadzonych inwestycji. Osiągamy wartości wyższe, niż zakładały nawet najbardziej optymistyczne prognozy opracowywane przez instytucje bankowe i firmy doradcze zaangażowane w finansowanie naszego procesu inwestycyjnego - cieszy się Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Ale nie wszystkie informacje z Rębiechowa są tak pozytywne. Od 4 października zniknęły loty z Gdańska do Krakowa i Wrocławia obsługiwane dotąd przez linię Jet Air. - Przyczyną tych zmian jest niska rentowność krajowych połączeń i poważna awaria jednego z samolotów. Wierzymy, że w przyszłości nasza linia będzie mogła wznowić połączenia z Gdańska na skalę, jaka miała miejsce w miesiącach wakacyjnych - napisał przewoźnik w oficjalnym komunikacie.
Miejsca
Opinie (103) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-06 12:38
"Przyczyną tych zmian jest niska rentowność krajowych połączeń i poważna awaria jednego z samolotów." (8)
Polacy CHCĄ podróżować samolotem w kraju. Przyczyną jest złe zarządzanie i organizacją takich połączeń... To nie klient jest taki niedobry, tylko prezesik, co nie potrafi ukształtować cenę i ofertę do klienta.
- 82 5
-
2010-10-06 13:05
właśnie widać po ankiecie prawdę o tych KLYJENTACH (6)
chcecie płacić mniej niż za pociąg, powaliło?
- 11 9
-
2010-10-06 17:40
(3)
Zauważ jednak pewien problem, który polega na tym, że ceny biletów do Frankfurtu czy Goteborga potrafią być znacznie tańsze niż do Krakowa czy Warszawy.
- 12 0
-
2010-10-06 18:02
(2)
Nie Frankfurtu a Hahn. A ze względu na te niskie ceny Goteborga juz nie ma w rozkladzie, nie da sie latac przy biletach kosztujacych 80-100 zl
- 3 2
-
2010-10-06 18:47
Nie da się? (1)
Zanim coś napiszesz pomysl, poszukaj i policz. Bilet z Malagi do Berlina na 17 grudnia kupilem za 45 euro brutto z oplatami czyli około 180 zl. Z malagi do Berlina jest ok. 2.750 km, a z Krakowa do Gdańska 550km, a zatem 5 razy mniej. Ilem powinien kosztowac bilet do Krakowa - 36 zł. OPczywiście te wyliczenie to przesada, bo im dłuższa linia i więkjszy samolot, tym bardziej oplacalny przelot, ale tylko wtedy, kiedy cena biletu zachęca do latania i zapełniania miejsc do ponad 90%, a nie do pokrycia kosztów eksploatacji przy zapełnieniu 30-40%. Niestety, u nas z glory zakalda się, że zapelnienie będzie na poziomie minimalnym i pod ten pozoim kalkuluje sie ceny. I wychodzi, jak wychodzi, cena odstrasza, linia jest nieopłacalna i kółko sie zamyka.
- 10 1
-
2010-10-06 20:20
Zacznijmy od tego, że Jet Air to nie tania linia, a poza tym ma małe samoloty i nie może pozwolić sobie na bardzo promocyjne
ceny Wizzair lata, ale jest cały czas deficytowy, a Ryanair może sobie pozwolić na dopłacanie do nierentownych tras tylko po to, żeby być obecny na rynku.
Tani przewoźnicy, którzy chcą zarabiać są NIEOBECNI w Polsce. Jest to prosta konsekwencja dwóch istotnych faktów:
- niskich zarobków potencjalnych pasażerów
- brak "kultury" latania, tj. traktowania samolotu jako środka transportu, a nie luksusowego zbytku. To przyjdzie z czasem - nie oczekujmy, że ludzie, dla których przez całe życie było oczywiste, że podróż z Gdańska do Krakowa musi odbyć się PKP i trwać 20 godzin, nagle przerzucą sie na samoloty.
Podsumowując - era biletów za złotówkę już się skończyła i nie ma co się obrażać na przewoźników - ostatecznie chyba tylko największe młotki mogą jeszcze myśleć, że można zarabiać sprzedając bilety po 50zł...- 3 1
-
2010-10-07 07:40
(1)
Z takimi tekstami, dziecko, to do kolegów z klasy możesz wyskakiwać.
A co do ceny, same linie reklamowały promocję pod tytułem "olej kolej" i nęciły biletami tańszymi niż za pociąg.
I nic w tym niezwykłego, tanimi liniami lotniczymi dolecisz za granicę wielokrotnie taniej niż pociągiem. Policz sobie koszty biletu lotniczego do Londynu Wizzairem czy nawet Ryanairem a koleją, w tym Eurostarem z Brukseli.- 2 0
-
2010-10-07 07:42
P.S. To do "kolonisty" było. ;)
- 0 0
-
2010-10-06 17:50
Wracaj kolego do swojej budki z hamburgerami
a nie wyladowuj swoich frustracji publicznie. A po pracy poczytaj co oznacza slowo "rentownosc", bo moze nie wiesz, ale twoj szef, wlasciciel budki w ktorej pracujesz tez musi osiagac rentownosc.
- 1 5
-
2010-10-06 12:38
I bardzo dobrze, że znikneły! (5)
Jeszcze trochę i samoloty będą latać kilka metrów na blokami!!!
- 14 115
-
2010-10-06 12:52
I czego dajecie minusy??? (2)
Może któryś z Was chce się przeprowadzić na Chełm mądrale jedne, co???!!
- 6 44
-
2010-10-06 12:59
nie z Chełma, tylko z Chełmu
wyprowadź sie na Olszynkę. tam wyżej latają. ponadto, na Morenie lecą jeszcze niżej a tam nikt nie narzeka.
- 27 7
-
2010-10-07 06:20
A Tobie się wydaje, że im więcej samolotów
tym niżej przelatują nad Chełmem? :)
- 7 0
-
2010-10-07 07:44
Mieszkam we Wrzeszczu, na trasie przelotowej do Rębiechowa, latają mi nad głową samoloty i jakoś nie robię z tego problemu.
Nie podobają ci się samoloty (pociągi/samochody), to się na wieś wyprowadź.- 5 0
-
2010-10-07 08:02
;)
ja mieszkam na matarni, samoloty haczą mi skrzydłem o barierkę na balkonie, więc nie marudź
- 7 0
-
2010-10-06 12:39
Pasażerów coraz więcej a nowy terminal budują mniejszy niż pierwotnie zakładano :-( (4)
- 25 7
-
2010-10-06 12:52
Sprawa jest nieco bardziej złożona. Po pierwsze przed rozpoczęciem inwestycji były problemy z częścią gruntów. Żeby zdążyć przed Euro podjęto więc decyzję,o okrojeniu budynku nowego terminala właśnie o fragment na spornej działce. Po drugie dokumentacja na ten fragment cały czas jest gotowa, więc rozbudowując nowy terminal nie trzeba będzie robić wszystkiego od początku. Po trzecie w międzyczasie udało się rozwiązać problem z działką. Według zapowiedzi władz lotniska, rozbudowa ma się rozpocząć w 2013 roku i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak się stało: działka jest, dokumentacja jest, wzrost ruchu jest i to dynamiczny. A jeśli to wszystko jest, to kasa nie będzie żadnym problemem.
- 8 2
-
2010-10-06 13:58
Ciekaw jestem czy ktoś w tych obliczeniach brał pod uwagę... (1)
... remont Okręcia :) To on nagonił tą nadwyżkę pasażerów wiec bajki o wzroście mogą sobie opowiadać...
- 5 2
-
2010-10-06 20:23
No więc zrób obliczenia Ty i udowodnij, że te kilka tys. pasażerów przekierowanych z Okęcia
zmieniło znacząco statystykę..
- 1 0
-
2010-10-06 14:08
Wracałem zza granicy we wrześniu, w ciągu 20 minut wylądowały 2 samoloty po 160 pasażerów, takiego tłoku przy odbiorze bagaży nie widziałem nigdzie na świecie. Przed rozbudowa nie ma szans na zwiększenie liczby pasażerów.
- 3 0
-
2010-10-06 12:39
Znaczy sie Polaki niezle lataja:) (2)
- 7 1
-
2010-10-06 13:01
Latają na zmywaki (1)
a wracają leczyć zęby
- 8 1
-
2010-10-06 13:08
A w Polsce na zmywaku to kto robi? Krasnoludki
A tam przynajmniej kasa jest
- 2 3
-
2010-10-06 12:40
Jak to jest, że lot do Anglii czy Włoch z Gdańska może być tańszy niż do Wawy? (4)
Powinno się zlikwidować ten cały LOT, albo sprzedać tę spółkę WizzAirowi czy innym..
- 65 16
-
2010-10-06 18:04
(3)
tylko ze Wizzair nigdy w swojej histroii nie przyniósł zysków. A do W-wy są bilety juz za 46 zl ze wszystkim (takze bagazem) i to LOTem - z duzym wyprzedzeniem, z mniejszym polecisz za 100-150 zl czyli mniej wiecej tyle ile IC
- 1 3
-
2010-10-06 18:35
(1)
Bzdury wpisujesz...te tzw. tańsze bilety nawet z dużym wyprzedzeniem są nie do dostania. Wiem, bo próbowałem wielkokrotnie. Jedyny raz, kiedy zamówiłem bilet z ółrocznym wyprzedzeniem (swoją drogą paranoja)kosztował około 300 zł w obie strony
- 1 3
-
2010-10-06 23:00
I po cholerę negujesz, cymbale? Nie zgadzasz się z tym, że zapłaciłem 300 zł za bilet robiąc rezerwację pół roku wcześniej? LOT nigdy nie miał biletów po 45 zł do Wawy, nie bujaj w obłokach. Nawet gdy mają połowę miejsc nie sprzedanych, to wcale nie obniżają cen. Dziadowska polityka pieprzonego monopolisty
- 1 0
-
2010-10-07 07:46
"tylko ze Wizzair nigdy w swojej histroii nie przyniósł zysków"
A skąd masz takie informacje? No i nawet jeśli, to jakoś lata, prawda? Więc dać się da, kwestia polityki i założonych celów.- 1 0
-
2010-10-06 12:42
Wpuścić tanie linie lotnicze na połaczenia krajowe (6)
Potrzeba nam w Trójmieście tanich połączeń krajowych do Krakowa, Wrocławia czy chociażby Poznania ponieważ pociągiem to istna mordęga.
Podróż koleją z Poznania do Gdańska 300 km trwa 5 - 6 godzin .- 67 2
-
2010-10-06 12:43
To jedz samochodem!!! (5)
na południe masz A1, super się jedzie, o!
- 0 10
-
2010-10-06 12:58
nawet do torunia nie dochodzi... (4)
- 7 1
-
2010-10-06 13:04
Raz dwa się jedzie do Torunia!!! (3)
najpierw masz A1 a potem masz obwodnice na Świeciu, ostatni kawałek jedziesz tylko troszkę wolniej, tj. 90km/h poza zabudowanym, o!
P.S. Za rok będzie już do Torunia, o!- 2 1
-
2010-10-06 13:09
Nie za rok... (2)
a za dwa lata. O!
- 1 5
-
2010-10-06 13:13
pod koniec 2011r. ma być oddany odcinek a1 aż do Torunia! (1)
mamy koniec 2010r. policz, pomyśl, wiem, że boli ale chociaż spróbuj;-p
- 4 0
-
2010-10-06 15:34
To jakaś abstrakcja
Nie jestem sobie w stanie wyobrazić, że będę w stanie dojechać autostradą z do Torunia :)
Co będzie następne?
Gdańsk-Wawa pociągiem w mniej niż 5godzin?- 1 0
-
2010-10-06 12:43
Koniec kryzysu medialnego. Rodacy ponownie opuszczją kraj w poszukiwaniu pracy
Media rozdmuchały kryzys jaki panuje na świecie a tu widać gospodarka ma się dobrze.
- 9 1
-
2010-10-06 12:44
To nie Rębiechowo przewozi ludzi (1)
-tylko poszczególne linie lotnicze. Rębiechowo jest tylko dworcem.
- 30 9
-
2010-10-06 15:33
od lotniska zoleży szybkość obsługi pasażerów
na Rębiechowie idzie to bardzo sprawnie, w podparyskim Beauvais obsługa grzebie się jak muchy w smole.
- 1 3
-
2010-10-06 12:45
Czyli czas najwyższy pomyśleć o lotnisku w Gdyni ;-) (3)
Czy przed wyborami Pan Prezydent Myszka rzuci lotniczą kiełbaską?
- 14 25
-
2010-10-06 13:04
Lotnisko w Gdyni i tak będzie najlepsze ! (2)
- 2 12
-
2010-10-06 13:11
Jak bedzie takie same jak stadion w Gdyni to gratulacje
- 14 2
-
2010-10-06 14:29
!
Chyba nie bardzo ogarniasz temat... Lotnisko tu nie ma nic do rzeczy... takze nikt nie bedzie niczego budowal,tak przy okazji:)
- 4 0
-
2010-10-06 12:48
Szkoda zlikwidowanego połaczenia do Berlina (3)
Ale i tak znając Niemców nastąpi reaktywacja połączenia do największego w Europie nowo budowanego lotniska do Berlina
- 6 5
-
2010-10-06 13:38
szkoda, że latały puste samoloty do tego Berlina ... (2)
a ceny biletów były na niemieckie portfele
- 2 0
-
2010-10-06 16:53
ja leciałem zaraz na początku maja.. (1)
z Berlina do Gdańska i 3/4 samolotu było pełne inna sprawa, że duża maszyna to nie była. A cena okolo 200zł
- 1 0
-
2010-10-06 19:00
połączenie Gdańsk-Berlin wraca w kwietniu!
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.