• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej płatnych miejsc w strefie parkowania w Oliwie

Maciej Naskręt
21 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie. Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie.

Rośnie liczba płatnych miejsc parkingowych w strefie parkowania w Oliwie. Opłatami zostanie objętych 150 nowych miejsc parkingowych. Są one zlokalizowane na sześciu ulicach, przy których ustawiono już 13 parkometrów.



Czy kiedykolwiek dostałeś opłatę karną za parkowanie?

Od 1 października obszar poboru opłat w Oliwie, oprócz dotychczasowych ulic, obejmować będzie miejsca parkingowe na ulicach: Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska (od ul. Bażyńskiego do przejścia podziemnego), Kubusia Puchatka zobacz na mapie Gdańska, Jasia i Małgosi zobacz na mapie Gdańska, Kanapariusza zobacz na mapie Gdańska, Cystersów zobacz na mapie Gdańska, Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska.

W sumie poborem opłat objętych zostanie 150 miejsc parkingowych. Przy wspomnianych ulicach stanęło 13 parkometrów, w których kierowcy będą mogli uiścić opłatę za postój.

- Na nowych ulicach od 24 września prowadzona będzie akcja informacyjna. Za wycieraczki zaparkowanych samochodów wkładane będą kartki z informacją o ruszającym 1 października poborze opłat za postój w tym miejscu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Mieszkańcy wykupują abonament za 10 zł miesięcznie



Warto wspomnieć, że opłaty są wprowadzane na prośbę mieszkańców Oliwy, którzy nie mogą poradzić sobie z zalewem aut, jakimi do pracy przyjeżdżają pracownicy zlokalizowanych w dzielnicy biurowców.

Mieszkańcom ulic, gdzie obowiązuje Strefa Płatnego Parkowania przypominamy, że za 10 zł miesięcznie mogą kupić Karty Opłaty Zryczałtowanej Mieszkańca, która uprawnia do parkowania na miejscach w SPP.

Wysokości opłat w strefach



Stawki opłat za postój pojazdów samochodowych w Strefie Płatnego Parkowania na terenie Miasta Gdańska:
  • opłata za pierwszą godzinę parkowania: 3 zł
  • opłata za drugą godzinę parkowania: 3,60 zł
  • opłata za trzecią godzinę parkowania: 4,30 zł
  • opłata za czwartą i kolejne godziny parkowania: 3 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie, jeśli zostanie uiszczona w ciągu siedmiu dni kalendarzowych (maksymalnie dwa razy w roku kalendarzowym): 30 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie (po przekroczeniu siedmiu dni kalendarzowych lub w trzecim przypadku w roku kalendarzowym): 50 zł


W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
Opłatę za postój samochodu można uiścić gotówką lub kartą płatniczą w parkometrze oznaczonym logo Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Opłaty można również dokonać za pośrednictwem systemu opłat mobilnych w Gdańsku (do wyboru): CityParkApp, ePark, moBILET, mPay, Pango, SkyCash. Dzięki aplikacjom mobilnym oszczędza się czas poświęcony na dokonanie opłaty w parkometrze i zaniesienie biletu z powrotem do auta. Nie trzeba również martwić się o drobne ani przerywać spotkania, zakupów lub innych spraw, kiedy trzeba przedłużyć opłatę za parkowanie.

Opinie (272) 6 zablokowanych

  • (9)

    Czemu nie zrobią wszystkich miejsc parkingowych płatnych?

    • 57 27

    • bo budyn nie moze znalezc hasla do konta (6)

      i do tego jeszcze nie pamieta do ktorego. Zostawil kartke z haslem w jakims mieszkaniu, ale nie jest pewny w ktorym

      • 13 10

      • A mógł mieć konto na mamę, jak PiSiory... (5)

        • 14 10

        • nie rozumiem o czym do mnie rozmawiasz polityczny klakierze (4)

          • 9 8

          • Standardzik (3)

            0 zrozumienia, Ty masz tylko powtarzać hasła :)

            • 6 6

            • BRON dalej zlodzieja (1)

              posmiejemy sie

              • 5 2

              • Złodziej zaraz zejdzie na kolano...

                Szkoda, bo by go powiesili za zamach stanu

                • 2 1

            • wroc do pierwszego posta i czytaj jeszcze raz, bo cos Ci slabo idzie rozumienie tekstu

              przeliterowac ? kolejny kretyn wrzucajacy wszedzie pis albo po, kiedy zaczaisz w tym swoim zakutym lbie ze wszyscy politycy to zlodzieje.

              • 4 2

    • Już lepiej roczny podatek od auta

      w zależności od wieku, czystości spalin i, uwaga, wielkości auta. Im mniejsze, tym mniejszy podatek. A do skuterów i rowerów dotacje. Tak mi się marzy.

      • 5 2

    • W garażu, w hali garażowej, na prywatnej poseji i jeszcze za leżenie na plaży. To bylo by super

      I jeszcze za dlugi postój w kolejce do kasy w sklepie. Zrobić w marketak zakaz zatrzymywania się ipostoju przed kasami sklepowymi .

      • 6 3

  • parkingi (2)

    najpierw jest tak ,że buduje się wielkie biurowce
    Oczywiście setki pracujących tam muszą jakoś dotrzeć do pracy ,większość dojeżdża autem , bo pewnie po drodze dziecko do przedszkola czy szkoły
    W konsekwencji trzeba gdzieś zaparkować no i problem mają okoliczni mieszkańcy ...a urzędasy uciechę i kasę
    Chyba tylko jakiś budyniowaty niedorozwój tego nie zauważa ...............a może to celowe działania
    W normalnych świecie tylko centra miast są obciążane opłatami parkingowymi
    Ale kudy nam do normalności ...lata świetlne , chyba tak daleko jak tzw Bolkowi do prezydenta ?

    • 13 1

    • Zobacz sobie ile rowerow stoi pod biurowcami

      z 200 pod każdym, a drugie tyle pod ziemią. Nie ma gdzie przypiąć. Ciesz się, że nie przyjeżdżają autami.

      • 0 1

    • Oczywiście muszą dojechać autem, bo inaczej się nie da

      Wiadomo, tramwaje, autobusy i SKM nie jeżdżą przez Oliwę. Rowery i skutery na minuty też nie. Normalnie transportowa pustynia.

      • 0 2

  • He

    Mieszkam przy dworcu w Oliwie, od kiedy otworzono lidla problem się pogorszyl, ludzie zastawiali wjazdy na podwórko, parkowali nawet na środku chodnika. Pierwszy raz w zyciu doxeniam parkomaty...

    • 10 1

  • Stracą okoliczne sklepy,knajpy itd. (1)

    Ja juz na rynek nie pojade , nie parkuje gdzie jest oplata za postoj - a isc kawalek .nie ! za leniwy jestem .

    • 27 13

    • Bzdura, ograniczenie ruchu aut wszędzie na świecie powoduje wzrost ruchu

      Ulice bez aut mają dużo większą przepustowość, więc i wiecej klientów. Sprawdzone w Amstdamie, Kopenchadze, Londynie, a nawet w Łodzi (woonerf 6 sierpnia)

      • 4 1

  • super (1)

    Budyń przed wyborami nawet mieszkańcom ulic z opłatami nie przepuści. Muszą płacić za parkowanie na ulicy przed własnym domem.
    Istny d**ilizm!!!!!!!!!!!

    • 33 8

    • Wow, a wykupili sobie ten grunt przed domem?

      Nie? To niech parkują na swojej poseji, bo "przed domem" nigdy nie było ich.

      • 1 0

  • ciągle im mało (1)

    vat, pcc, opłaty paliwowe, opłaty za parkowanie, przeglądy coraz droższe

    • 17 7

    • I dalej za mało na utrzymanie, trzeba do dróg dopłacać z kasy niezmotoryzowanych

      może wreszcie dotrze, że samochód to rak. Jak nie z rozsądku, to z kieszeni.

      • 1 0

  • Dlaczego nie budują garaży wielopoziomowych? To rozwiązałoby wielki, coraz większy problem! (3)

    Jak miasto wyraża zgodę na nowe biurowce i apartemowce, to powinno też zapewnić odpowiednią infrastrukturę! Wraz z każdymi kilkoma nowymi budynkami powinien powstać jeden wielopiętrowy garaż podziemny lub naziemny . Co do nowych osiedli, to pączkuja jak grzyby po deszczu, ale nowych przedszkoli państwowych/ żłobków / szkół brak, że o rozbudowie dróg nie wspomnę. Jak miasto idzie na łatwiznę, biorąc kasę za ziemię, a nie dba o wyżej wspomniane, to nic dziwnego, że mamy coraz większy burdel i zdziczenie w dżungli miejskiej.

    • 20 9

    • PRzecież budują

      Korek zaczyna się wtedy trzy piętra pod ziemią :D Codzienność w Olivia Six

      • 3 0

    • Ale masz świetny pomysł.
      Weź kredyt, zbuduj i utrzymaj inwestycję z pieniędzy które zapłacą Ci kierowcy.
      Aż Ci zazdroszczę tej góry pieniędzy którą będziesz miał.

      • 3 0

    • Garażeby juz są, ale platne.

      Są garaże piętrowe, chętnych nie ma.

      • 5 2

  • skandal ! skandal !

    Wyjątkowa bezczelność urzędasów !
    Kto na tym robi kasę ? Kogo wy reprezentujecie ?

    • 9 1

  • To trzeba dziękować korpoludkom (9)

    Rozjeżdżają to coraz dalej i dalej naszą Oliwę, a nie zauważyli że odległość od auta, zaparkowanego na krzywy ryj, przewyższa dawno tę od peronu kolejki.

    Ale się trzeba pokazać!

    • 146 55

    • (1)

      Nie sadze zeby korpoludki parkowaly tak daleko. Wladza po prostu wprowadza podatek id samochodu kuchennymi dzwiami a wine zrzuca na korpoludkow.

      • 10 1

      • Bzdury poleciesz

        Ja mam swoją działkę i na ulicy nie parkują więc nawet tych 10 zł nie muszę płacić

        • 0 1

    • tak

      kkkkkkkkkk

      • 0 0

    • To nie "korpoludki" budują w centrum miasta biurowce (1)

      Jakby wzdłuż obwodnicy, na peryferiach miast nie dało się budować biurowców i parkingów

      • 23 6

      • W budyniowie buduje się inaczej.

        Mieszkańcy mają mieszkać przy obwodnicy, a biurowce mają stać w centrum. Taką budyń ma wizję. Właściwie to nie on tylko deweloperka, bo on jest tylko pionkiem.

        • 23 3

    • to nie korpoludki winne (2)

      tylko budyn i jego deweloperzy.
      od początku było wiadomo, że tak to będzie wyglądało.
      jednak parking pod biurowcem to dodatkowy koszt, a przecież nie o to chodzi w tej zabawie.
      a jak miejsc mało to można na tym dodatkowy interes zrobić.
      chodzi tylko o interes deweloperów.

      • 42 19

      • (1)

        a co dałaby budowa większych parkingów? więcej samchodów oznaczałoby to ze stanie w całości grundwaldzka i okoliczne - to byłoby kompletnie bez sensu z punktu widzenia miasta i dobrze ze więcej nie ma (są maksyalne normy dotyczące liczby miejsc i deweloperzy buduja dopuszczalny max chociaż mogą mniej). Zreszta już teraz miejsca są wolne tylko płatne. A wybudowanie jednego miejsca parkingowego pod biurowcem to koło 60-80 tys zł, jakos pracownicy nie chcą płacic za miejsca.

        • 18 12

        • nie ma maksymalnych norm

          są minimalne. Kraje Europy Zachodniej idą już w maksymalne. Niekiedy na terenach ścisłego centrum jest 0 miejsc postojowych. Deweloper nie buduje nigdy ponad miarę bo woli zbudować więcej mieszkań niż miejsc postojowych - mieszkania drożej sprzeda i więcej będzie miał zysku...

          • 13 2

    • dzięki podatkom korpoludków

      państwo wypłaca twoją rentę na głowę, zatem troszeczkę szacunku

      • 20 11

  • Wszystkiego nam nie oparkometrują

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane