• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej płatnych miejsc w strefie parkowania w Oliwie

Maciej Naskręt
21 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie. Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie.

Rośnie liczba płatnych miejsc parkingowych w strefie parkowania w Oliwie. Opłatami zostanie objętych 150 nowych miejsc parkingowych. Są one zlokalizowane na sześciu ulicach, przy których ustawiono już 13 parkometrów.



Czy kiedykolwiek dostałeś opłatę karną za parkowanie?

Od 1 października obszar poboru opłat w Oliwie, oprócz dotychczasowych ulic, obejmować będzie miejsca parkingowe na ulicach: Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska (od ul. Bażyńskiego do przejścia podziemnego), Kubusia Puchatka zobacz na mapie Gdańska, Jasia i Małgosi zobacz na mapie Gdańska, Kanapariusza zobacz na mapie Gdańska, Cystersów zobacz na mapie Gdańska, Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska.

W sumie poborem opłat objętych zostanie 150 miejsc parkingowych. Przy wspomnianych ulicach stanęło 13 parkometrów, w których kierowcy będą mogli uiścić opłatę za postój.

- Na nowych ulicach od 24 września prowadzona będzie akcja informacyjna. Za wycieraczki zaparkowanych samochodów wkładane będą kartki z informacją o ruszającym 1 października poborze opłat za postój w tym miejscu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Mieszkańcy wykupują abonament za 10 zł miesięcznie



Warto wspomnieć, że opłaty są wprowadzane na prośbę mieszkańców Oliwy, którzy nie mogą poradzić sobie z zalewem aut, jakimi do pracy przyjeżdżają pracownicy zlokalizowanych w dzielnicy biurowców.

Mieszkańcom ulic, gdzie obowiązuje Strefa Płatnego Parkowania przypominamy, że za 10 zł miesięcznie mogą kupić Karty Opłaty Zryczałtowanej Mieszkańca, która uprawnia do parkowania na miejscach w SPP.

Wysokości opłat w strefach



Stawki opłat za postój pojazdów samochodowych w Strefie Płatnego Parkowania na terenie Miasta Gdańska:
  • opłata za pierwszą godzinę parkowania: 3 zł
  • opłata za drugą godzinę parkowania: 3,60 zł
  • opłata za trzecią godzinę parkowania: 4,30 zł
  • opłata za czwartą i kolejne godziny parkowania: 3 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie, jeśli zostanie uiszczona w ciągu siedmiu dni kalendarzowych (maksymalnie dwa razy w roku kalendarzowym): 30 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie (po przekroczeniu siedmiu dni kalendarzowych lub w trzecim przypadku w roku kalendarzowym): 50 zł


W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
Opłatę za postój samochodu można uiścić gotówką lub kartą płatniczą w parkometrze oznaczonym logo Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Opłaty można również dokonać za pośrednictwem systemu opłat mobilnych w Gdańsku (do wyboru): CityParkApp, ePark, moBILET, mPay, Pango, SkyCash. Dzięki aplikacjom mobilnym oszczędza się czas poświęcony na dokonanie opłaty w parkometrze i zaniesienie biletu z powrotem do auta. Nie trzeba również martwić się o drobne ani przerywać spotkania, zakupów lub innych spraw, kiedy trzeba przedłużyć opłatę za parkowanie.

Opinie (272) 6 zablokowanych

  • (2)

    A czy zyski z poszerzenia strefy płatnego parkowania zostaną przeznaczone na usprawnienie komunikacji publicznej?

    • 27 3

    • Na 100%!!!
      Jest jeszcze kilka "placów" w Oliwie, które można sprzedać developerom i będzie bajka!

      Przecież Gdańsk jest przyjazny mieszkańcom! Mamy świetną komunikację miejską której cała Polska nam zazdrości! Czekam na projekt Hyperloop między Kościerzyną a Wrzeszczem, bo to byłoby dopiero usprawnienie!

      • 9 2

    • nie bo idą do prywatnej kieszeni !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 4 1

  • bzdura!!! (13)

    Biurowce pobudować, ale parkingów dla pracowników nie ma. Jak mam 500zł zapłacić miesięcznie za to że jeżdżę z Moreny do Oliwy do pracy to dziękuję. Kolejny super pomysł Budynia i spółki!
    Komunikacja miejska która miałaby być alternatywą do poruszania się po mieście leży i kwiczy!!!
    Codziennie tramwaje mają awarię, albo zerwana trakcja, albo złom się rozsypał! Ale weź się człowieku przesiądź na komunikację - będziesz pół dnia jechał do pracy a drugie pół wracał do domu!
    Te strefy to żart i kpina z mieszkańców Gdańska! Jaka niby rotacja będzie na parkingach? ŻADNA!
    Rotacja będzie wśród pracowników bo nikogo normalnego nie stać na 500zł miesięcznie za parkowanie. Ale znajdą się zapewne studenci lub "emigranci" z okolicznych miejscowości i wsi którzy pociągną gospodarkę, firmy....
    Chcecie opłaty, ok niech opłata dla mieszkańców Gdańska wynosi 100 zł ale nie 500zł.

    • 54 21

    • Pomyśl też o mieszkańcach Oliwy... (6)

      • 6 1

      • (4)

        Myślę również o mieszkańcach Oliwy. Ale nie powinno być tak, że teraz nagle po wybudowaniu biurowców, miasto wrzuca 500zł za miesiąc za parking. Pracuję w starej Oliwie i nie stać mnie na parking za 500zł. Ok chcecie to niech płacą osoby mieszkające poza Gdańskiem, tj. samochody z rejestracjami spoza GD. Ale mnie jako mieszkańca Gdańska oburza to że mam tyle płacić. A jak już pisałem - komunikacja miejska pozostawia wiele do życzenia.

        • 14 2

        • Coś za coś (3)

          Przykładowo wyprowadziłes się na Jasien, bo było taniej. Ja dopłaciłem i mieszkam bliżej i nie mam problemów z komunikacją.
          Nie, nie należy Ci się docierać autem do pracy, to jest przywilej za który się płaci. Nie ma innego kierunku dla miasta niż komunikacja miejska, ale fakt że działa kijowo.

          • 10 11

          • Ale pier****nie (2)

            Nie wszyscy maja wybór. Dlaczego mam sprzedawać mieszkanie, które odziedziczyłam po rodzicach na Morenie? Co poradzę na to, ze firma, w której pracuje przeniosła się do tanich biurowców, w których nie ma parkingów? Zdecydowanie bardziej lubiłam stara lokalizacje er wrzeszczu.
            Pakowanie się w kredyt tylko dla bycia snobem z Oliwy i mieszkania blisko biurowców to bzdura. Rozumiem opłaty za parkowanie, ale nie zdzierstwo. Tym bardziej, ze komunikacja miejska w Gdańsku to fikcja.

            • 11 5

            • (1)

              I bardzo dobrze. Może kopnięci w d*pę mieszkańcy, w końcu wybiorą władzę, która przynajmniej obiecuje zrobić coś w kierunku sprawnej komunikacji. A nie wybieracie budynia, który rządzi od 20 lat, a komunikacja wygląda tak, jakby dopiero zaczynał rządzić.

              (Podpowiem, że Wałęsa obiecuje, że komunikacja miejska będzie u niego priorytetem).

              • 5 2

              • Ech

                A jakby tak Gdańsk był znowu Wolnym Miastem...

                • 0 4

      • Ale to się właśnie z tym wiąże.
        Deweloperzy i władze miejskie przerzucają problem właśnie na mieszkańców.
        Wygląda to tak, że deweloper np powinien wybudować nieco mniej miejsc niż możliwości pomieszczenia pracowników czyli jak da się wcisnąć 5 tysięcy ludzi, to z min. 4 tysiące miejsc postojowych najlepiej bezpłatnych albo w cenie max 100 zl na mc.
        Ale tak nie ma jest drożej i mniej miejsc bo wtedy zarządca nie łoiłby po 100 i więcej zeta za m2 tylko sporo więcej. Mogłyby też za postoje płacić firmy ale wtedy nikt nie najmowałby pomieszczeń biurowych. Tak więc za fanaberie i widzimisię dewelopera i korporacji obciążenia ponoszą pracobiorcy i właśnie okoliczni mieszkańcy.
        To jest właśnie wpuszczanie lisa do kurnika i jeszcze danie mu uprawnień do głoszenia tez, że stoi w interesie ogółu.
        I teraz jest tak, mieszkańcy nie mają jak dojechać (to samo latem i w weekendy na Głównym i Starym Mieście) do swoich lokali, bo wszystko zastawione, mają niby zniżkę na parkowanie ale ona pzrecież nie gwarantuje miejsca żadnego tylko zniżkę jak to miejsce znajdziesz. Ta zniżka z kolei generuje konflikt między mieszkańcami SPP a tym z innych części miasta, bo wychodzi im płacić kilkaset złotych miesięcznie a tu proszę 10 złotych na mc !!! a znaczy się są lepsi i gorsi. I tak nakręca się jednych na drugich a za tym bajzlem stoi nie kto iny a koleś który się do stolca prezydenckiego przykleił od 20 lat i szczególnie jego kompan z Tczewa.

        • 5 1

    • Pełna zgoda - budują wieżowce, a o prakingach juz zapomnieli? (1)

      Jak nie wiadomo, o co chodzi, chodzi o pieniądze? Za każdym nowym wieżowcem powinny iść nowe miejsca parkingowe w garażach wielopoziomowych !!! Wisi mi , że widać miastu się to nie opłąca. Jesteście, urzędasy, nie tylko od trzepania kasy i łykania kopert , ale też macie służyć mieszkańcom - tak się przysłuzyliśccie Gdańsczanom , że do dantejskich scen dochodzi i absurdów dochodzi na nielicznych prakingach. Pracownicy nie chcą bulić kilku stów miesięcznie za parking w pracy, a mieszkańcy maja prawo się wkurzać, że ci pierwsi zajmują im wszelkie możliwe miejsca prakongowe. Rozwiązanie jest proste - wielopiętrowe garaże z opłatami ryczałtowymi dla pracowników - np 10 - 50 zeta za miesiąc. Tyle w temacie.

      • 5 5

      • A jak już wyjadą z tych twoich parkingow

        To sądzisz że Grunwaldzka taki fuch obsłuży? :):):)

        • 1 1

    • Budować biurowce z miejscami parkingowymi - idiotyzm (2)

      The Shard w londynie ma 48 miejsc, dla dostawców :D :D

      Są jeszcze lunatycy wierzący, że każdy się autkiem w miasto zmieści. Ciemnogród, a niby każdy ma dostęp do wiedzy.

      • 4 2

      • No wiesz

        Są tacy idioci, którzy myślą, że mieszkamy w Londynie.

        • 1 1

      • porównaj komunikacje miejska w Londynie i w Gdańsku.

        A teraz pomyśl i daj znać jak zrozumiesz.

        • 0 0

    • Popieram

      Popieram opinię, pracuję w Oliwie a mieszkam w Borkowie. Kiedy jeździłam komunikacją dojazd zajmował mi koło 2h. Sam tramwaj z petli Łostowice do Oliwy jedzie 1h. Do tego trzeba jeszcze przesiąść się na autobus, poczekać na niego i dojść z przystanku. Finalnie codziennie byłam w domu koło godz. 19. Jak mam przesiąść się na komunikację? Mam dzieci, które muszę zawieźć do przedszkola, więc jakbym teraz miała wsiąść w komunikację, musiałabym wychodzić z domu koło 4 rano i to nie jest żart. Co mam zrobić jeśli pracuję w Oliwie i nie mam gdzie postawić swojego auta? Czy nikogo to nie interesuje, że taki problem ma wiele ludzi? Ciekawe, czy ktoś kto to wymyślił też płaci 500 zł miesięcznie za to, że ma gdzie zaparkować jak jedzie do pracy. Może niech On przesiądzie się do komunikacji .

      • 0 0

  • (4)

    Podobno szybciej jest transportem miejskim? Polecam przejechać się 127 na Oliwę z Myśliwskiej o 7:20 rano :) Samochodem 40 min. Autobusem + tramwajem lekko ponad godzinę. Ostatecznie autobusem, lub tramwajem do SKM i skmką, w sumie półtorej godziny. Niech poprawią komunikację miejską, to się przesiądę. Na razie zdecydowanie szybciej samochodem. Jak przejadę w tym samym czasie autobusem, lub tramwajem, to przesiądę się.

    • 45 4

    • (1)

      Za wygodę trzeba płacić

      • 1 7

      • po ile budyn u pana ?

        • 7 0

    • To i tak masz nieźle.

      Spróbuj dojechać z Gdańska do Gdyni albo na odwrót nie mieszkając przy skm. autobus albo tramwaj do SKM, podróż kolejką, a potem znowu autobus. Ja jadę komunikacją miejską dwa razy dłużej pod warunkiem, że SKM w ogóle kursuje.

      • 3 0

    • Na Oliwę? Witamy słoika w Gdańsku. Wracaj na Mazury. Tam transport miejski pewnie furmanką z koniem wciąż.

      • 1 0

  • Strefa dopiero będzie, opłatę już można wnosić

    Zachęcam redakcję do zadania pytania właściwej strony dlaczego parkomaty już działają sugerując konieczność wniesienia opłaty (co część kierowców robi), skoro obowiązek wnoszenia takiej będzie dopiero od października.

    • 29 2

  • Stracą okoliczne sklepy,knajpy itd. (1)

    Ja juz na rynek nie pojade , nie parkuje gdzie jest oplata za postoj - a isc kawalek .nie ! za leniwy jestem .

    • 27 13

    • Bzdura, ograniczenie ruchu aut wszędzie na świecie powoduje wzrost ruchu

      Ulice bez aut mają dużo większą przepustowość, więc i wiecej klientów. Sprawdzone w Amstdamie, Kopenchadze, Londynie, a nawet w Łodzi (woonerf 6 sierpnia)

      • 4 1

  • podhalańska (3)

    na podhalańskiej mimo, że jest niby w obszarze płatnym cały czas zastawiają autami i parkują za darmo !!! Straż Miejska tylko przejeżdża ... nic nie robi , nawet nie wysiada z auta ....

    • 14 3

    • ale jak to ?

      buahhaha, tak to wlasnie dziala. Ale leminigi swoje, nie znaja szczeglow, nie znaja sprawy, ale dobrze ze platne stefy zrobili - bedzie porzadek mowili...

      • 8 1

    • Bo to nie Straż kontroluje tylko gzdiz

      • 0 0

    • za to na potraficie pianką montażową drzewo zakleić. brawo wy :)

      • 0 0

  • Grzelu może być z siebie dumny ... (1)

    więcej do kieszeni wpadnie ...

    • 17 3

    • To już pożegnalne pomysły.

      • 0 0

  • Banda miejskich złodziei z szambiarzem na czele, na jesieni pogonimy ta bandę

    • 29 3

  • No to juz wiem na kogo nie zagłosuję w tych wyborach. Na tego co stawia parkometry. Czas na szybka zmianę!

    • 21 4

  • Zapamiętamy przy najbliższych wyborach

    • 22 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane