• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej płatnych miejsc w strefie parkowania w Oliwie

Maciej Naskręt
21 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie. Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie.

Rośnie liczba płatnych miejsc parkingowych w strefie parkowania w Oliwie. Opłatami zostanie objętych 150 nowych miejsc parkingowych. Są one zlokalizowane na sześciu ulicach, przy których ustawiono już 13 parkometrów.



Czy kiedykolwiek dostałeś opłatę karną za parkowanie?

Od 1 października obszar poboru opłat w Oliwie, oprócz dotychczasowych ulic, obejmować będzie miejsca parkingowe na ulicach: Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska (od ul. Bażyńskiego do przejścia podziemnego), Kubusia Puchatka zobacz na mapie Gdańska, Jasia i Małgosi zobacz na mapie Gdańska, Kanapariusza zobacz na mapie Gdańska, Cystersów zobacz na mapie Gdańska, Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska.

W sumie poborem opłat objętych zostanie 150 miejsc parkingowych. Przy wspomnianych ulicach stanęło 13 parkometrów, w których kierowcy będą mogli uiścić opłatę za postój.

- Na nowych ulicach od 24 września prowadzona będzie akcja informacyjna. Za wycieraczki zaparkowanych samochodów wkładane będą kartki z informacją o ruszającym 1 października poborze opłat za postój w tym miejscu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Mieszkańcy wykupują abonament za 10 zł miesięcznie



Warto wspomnieć, że opłaty są wprowadzane na prośbę mieszkańców Oliwy, którzy nie mogą poradzić sobie z zalewem aut, jakimi do pracy przyjeżdżają pracownicy zlokalizowanych w dzielnicy biurowców.

Mieszkańcom ulic, gdzie obowiązuje Strefa Płatnego Parkowania przypominamy, że za 10 zł miesięcznie mogą kupić Karty Opłaty Zryczałtowanej Mieszkańca, która uprawnia do parkowania na miejscach w SPP.

Wysokości opłat w strefach



Stawki opłat za postój pojazdów samochodowych w Strefie Płatnego Parkowania na terenie Miasta Gdańska:
  • opłata za pierwszą godzinę parkowania: 3 zł
  • opłata za drugą godzinę parkowania: 3,60 zł
  • opłata za trzecią godzinę parkowania: 4,30 zł
  • opłata za czwartą i kolejne godziny parkowania: 3 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie, jeśli zostanie uiszczona w ciągu siedmiu dni kalendarzowych (maksymalnie dwa razy w roku kalendarzowym): 30 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie (po przekroczeniu siedmiu dni kalendarzowych lub w trzecim przypadku w roku kalendarzowym): 50 zł


W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
Opłatę za postój samochodu można uiścić gotówką lub kartą płatniczą w parkometrze oznaczonym logo Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Opłaty można również dokonać za pośrednictwem systemu opłat mobilnych w Gdańsku (do wyboru): CityParkApp, ePark, moBILET, mPay, Pango, SkyCash. Dzięki aplikacjom mobilnym oszczędza się czas poświęcony na dokonanie opłaty w parkometrze i zaniesienie biletu z powrotem do auta. Nie trzeba również martwić się o drobne ani przerywać spotkania, zakupów lub innych spraw, kiedy trzeba przedłużyć opłatę za parkowanie.

Opinie (272) 6 zablokowanych

  • Nie nażre się to łysawe bydle z bandą kolesi nierobów!!! Co jeszcze wymyśli menda przed odejściem

    w niebyt?! Ale co nam naświni, to naświni i zatruje życie, bo odkręcić tego potem nie sposób!

    • 5 1

  • Jestem za jak najszybszym objęciem w SPP całego miasta i opłatą zagęszczeniową (3)

    W tym mieście nie potrzeba auta na codzień.

    Autem pojadą tylko ci co muszą i to nie codziennie. Zmniejszy się ruch, zmnieszy się smród i będzie można zwęzić drogi - tańsze utrzymanie. Będzie mniej wypadków.

    Sam zrezygnowałem z auta 2 lata temu i żyję, dzieci chodzą do szkoły na piechotę, wszystko załatwiam w dzielnicy. Praca 8km od domu. Auto stoi na spoldzielczym płatnym parkingu za grosze. Używanie tylko na grzyby w weekand.

    • 6 18

    • (1)

      To fajnie Janusz ale ja mam do pracy 33 km w jedną stronę. Też mam dawać z buta bo ty masz takie widzimisie?

      • 1 2

      • Zmień pracę albo skorzystaj z SKM

        • 3 1

    • Chwalisz się czy żalisz?

      • 0 1

  • Skoro mieszkańcy chcą tych opłat, to trudno. (10)

    Ja tu nie mieszkam więc muszę niestety bulić

    • 71 26

    • mieszkańcy nie chcą płatnych stref. (9)

      chcą normalnie parkować pod domem.
      to miasto i budyn wydał zezwolenie na budowę gigantycznych biur bez dostatecznej ilości miejsc do parkowania. Chodziło o zysk deweloperów. Oni przerzucić koszty na nas, a sami zgarnęli pieniądze.
      Zyski są prywatne, koszty publiczne.
      Banda złodziei

      • 39 17

      • (3)

        sorry ale polecam jednak trochę badan naukowych i doswiadczen z zachodu. Już dawno nikt nie buduje maksymalne dużych parkingów - to tylko zakorkowuje miasto i zacheca do przyjazdu samochodem. Amerykanie doszli w tym do perfekcji - wielkie parkingi wielopoziomowe, autostrady po 6 pasów w kazda strone w srodku miasta i...korek. To nic nie daje w dodatku kompletnie zabija miasto. Stąd np. najwyższy biurowiec w UE w Londynie ma jedynie 26 miejsc do parkowania
        Stad tez w Gdansku obowiazuja maksymalne normy dotyczące liczby miejsc do parkania - deweloperzy buduja ich maksymalnie dużo (choć mogą mniej), miasto słusznie ogranicza liczbe miejsc do wybudowania aby nie zachecac ludzi do przyjazdu samochodem. Inaczej Grunwaldzka i okoliczne staną kompletnie - będziesz musiał wyburzyć okoliczne domy żeby ja poszerzyć a to i tak nic nie da...w Europie przerabia się to od lat 70tych i już dawno, tak jak u nas, narzuciło maksymalna liczbe miejsc możliwych do zbudowania
        Wiec sorry, Budynia nie lubie, ale poczytaj najpierw na czym polega projektowanie miasta a potem się wypowiadaj

        • 14 7

        • Tylko szkoda ze u nas nie ma komunikacji miejskiej

          • 1 0

        • Takiś ekologiczny

          Te Amerykanin, czy jak tam chcesz, niech te twoje amerykany powiedzą, ile ton trujacej substancji uwalnia się przy starcie samolotu lub jego lądowaniu na lotnisku np. Rębiechowo.

          • 1 0

        • 10/10

          • 3 3

      • Mieszkaniec zapłaci 100pln/rok i ma po problemie (3)

        A parkujących z zewnątrz będzie mniej.
        Sam robię wszystko żeby nie jechać do pracy samochodem odkąd we Wrzeszczu wprowadzili płatne parkowanie.

        • 19 10

        • jakie po problemie ?! skoro miejsce moze Ci ktos zajac (1)

          myslisz ze mozna sobie wykupic miejsce na dane tablice rejestracyjne ? buahahah no niestety nie

          • 12 2

          • Można

            Ale to już nie kosztuje 100pln/miesiąc...

            • 0 0

        • i uważasz że zysk dewelopera

          kosztem twoim i mieszkańców jest ok?
          skoro tak to w porządku.

          • 18 4

      • Oj niechciałbyś żeby przy biurowcach dostatecznie dużo miejsc do parkowania

        • 8 6

  • Budynkowi urzednicy nie radzą sobie z kontrolowaniem strefy a płacą tylko Oliwianie za abonament

    Czyli mieszkańcy są jedynymi frajerami płacącymi za błędy Adamowicza

    • 9 0

  • ż e n a d a.....wystarczy parkować po drogiej stronie ulicy gdzie nie ma wymalowanych miejsc do parkowania na trawniku i straż m

    miasto łupi głównie mieszkańców. A jak funkcjonuje a raczej nie funkcjonuje strefa płatnego parkowania można zobaczyć nieopodal Olivia Bussiness Center na ulicy Wąsowicza

    • 7 1

  • Grzelu może być z siebie dumny ... (1)

    więcej do kieszeni wpadnie ...

    • 17 3

    • To już pożegnalne pomysły.

      • 0 0

  • Mejsca parkowania (3)

    Najpierw to niech zrobią miejsca parkongowe z prawdziwego zdarzenia , a nie pobieraja opłaty za miejsca gdzie można urwać miskę czy w inny sposób uszkodzić auto nie mówiąc o tym ,że miejsc jak na lekarstwo . Drogi w Oliwie rozkopują jedna po drugiej , nie skończą jednego rozkopują drugie , niedługo do domu helikopterem tylko się dostaniemy , bo z każdej strony remonty trwające niewiarygodnie dużo czasu a gdy się przechodzi to widok pracowników palących papieroska gdzie jeden pracuje na 10 osób siedzi bulwersuje człowieka. Wszystko z głową a nie na szybko bo terminy gonią to rozkopmy ulice .
    NA Tetmajera była dziura na ulicy , która zakopali tylko żwirem, który jak wiadomo sypie się w głąb , nie daj żeby dziecko tam wpadło to nieszcęscie murowane . Ale płacić trzeba za wszystko dosłownie !!

    • 53 13

    • Mały naklady finansowe, ale duży zysk taka zasada.

      • 0 0

    • Od czerwca Tetmajera jest zablokowana. To już lekka przesada. Ciekawe jak np. dojedzie karetka?

      • 3 3

    • Georg

      Jak kupowałas samochód wiedziałam, że parkować nie bardzo jest gdzie. Ttak to jest.

      • 1 6

  • Na prośbę mieszkańców, tak szybko miasto zareagowało?

    • 3 0

  • Doimy (1)

    Mieszkancy zapłacą 120 zl rocznie. Za co?

    • 17 2

    • za sładowanie auta na nie swojej ziemi

      Zawsze mogą wjechać na swoje, wtedy nikt im nie każe płacić

      • 5 2

  • Te nasze władze to tak o nas dbają, wprost nieba nam uchylają (10)

    Jak oni się staraja, żebyśmy oprócz podatków za wszystko dodatkowo jeszcze płacili

    • 86 31

    • Z mazurskich krain złomami przyjeżdżają (8)

      I nam powietrze zatruwają

      • 13 13

      • nie trzeba by tworzyć SPP gdyby obko nie wyrosło centrum biznesowe (4)

        centrum biznesowe, czyli ktoś robi biznes a mieszkańcy partycypują w kosztach

        • 15 6

        • Mieszkańcy mogą sprzedać swoje mieszkania, które teraz mają chorą wartość (2)

          Połowę przepić, a za drugą kupić sobie mieszkanie gdziekolwiek w GDA im się podoba...

          • 8 7

          • Logika d**ila. (1)

            Wysiedlić miasto bo koledzy budynia muszą zarabiać. Miasto ma być dla mieszkańców!!!

            • 6 1

            • Jak mieszkasz w bloku który nie ma garaży

              To nie masz miejsca na samochód.
              Czemu d**ile nie potrafią tego pojąć i zajmują jakikolwiek kawałek miejsca zostaje?

              • 0 1

        • Miasto się rozwija straszne rzeczy .....

          • 6 3

      • (2)

        Janusz, ty siedzisz w robocie w UM, czy w domu, że masz czas pod każdym artykułem wylać pomyje?

        • 16 5

        • Maly (1)

          Ma małego dlatego :)

          • 2 7

          • Ok

            Tylko następnym razem schowaj kły, bo mi go nadgryzłeś.

            Do jutra :*

            • 4 6

    • STS

      To nie oni. Piszą, że to mieszkańcy prosili.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane