• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej szybkich pociągów z Trójmiasta do Tczewa w szczycie

Maciej Naskręt
2 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Elektryczny zespół trakcyjny Przewozów Regionalnych w barwach województwa pomorskiego. Elektryczny zespół trakcyjny Przewozów Regionalnych w barwach województwa pomorskiego.

Przewozy Regionalne coraz śmielej poczynają sobie w walce o pasażera, także w Trójmieście. 2 listopada przewoźnik uruchamia kolejne szybkie pociągi na trasie z Trójmiasta do Tczewa.



Czym kierujesz się wybierając ofertę kolejową?

Sprawdź aktualny rozkład jazdy pociagów.

Wiosną tego roku Przewozy Regionalne wprowadziły nowe bilety między stacją Gdańsk Główny a Gdynią Chylonią. Możemy tam podróżować, kupując bilet jednorazowy (bez względu na przebyte kilometry) w cenie 4 zł, dla młodzieży szkolnej - 2,52 zł, dla studentów - 1,96 zł, a nauczycieli - 2,68 zł. W ofercie są także bilety miesięczne w wysokości 80 zł, dla młodzieży szkolnej - 40,80 zł, dla studentów - 39,20 zł, dla nauczycieli - 53,60 zł.

Dla porównania: przejazd SKM-ką z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej to obecnie wydatek 6 zł lub 120 zł za bilet miesięczny.

Jest zainteresowanie, więc będzie więcej pociągów

Takie zmiany przyciągnęły część pasażerów do Przewozów Regionalnych. W pociągach zrobił się tłok, więc kolejarze postanowili wzmocnić liczbę składów.

- Nowe pociągi pozwolą na uzupełnienie siatki połączeń na odcinku cieszącym się największą frekwencją w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego. Ich zadaniem będzie także odciążenie pozostałych pociągów, w których odnotowujemy największe potoki podróżnych - mówi Jan Derdowski, rzecznik oddziału pomorskiego, Przewozów Regionalnych.
Czytaj też: Z Gdańska do Gdyni za 4 zł i szybciej o 14 min. Przewozy Regionalne konkurują z SKM

Z lotniska do Tczewa w godzinę

Dodatkowy pociąg do Tczewa odjedzie w dni powszednie o godz. 14:51 z Gdyni Chyloni. Po drodze do Gdańska Głównego, gdzie zatrzyma się o godz. 15:26, skład zabierze pasażerów ze stacji dalekobieżnych w Trójmieście. W Tczewie pociąg zamelduje się o godz. 15:53.

Wspomniane połączenie umożliwia dogodną przesiadkę z pociągu PKM jadącego z Osowy - we Wrzeszczu mamy 5 minut na przejście między składami. To oznacza, że przejazd pociągiem z portu lotniczego do Tczewa potrwać może godzinę.

Natomiast z Tczewa do Gdyni Chyloni dodatkowy pociąg Przewozów Regionalnych pojedzie o godz. 18:14. Na stacji końcowej będzie po niespełna 55 minutach. To połączenie umożliwia przesiadkę na pociąg do lotniska, ale we Wrzeszczu trzeba odczekać 17 minut.

To nie wszystko. Niedawno SKM-ka zlikwidowała pociągi do Pruszcza Gdańskiego. Lukę po nich chcą wypełnić właśnie Przewozy Regionalne. Dlatego dodatkowe pociągi pojadą na trasie Tczew - Gdańsk Główny (zatrzymają się w Pszczółkach i Pruszczu Gdańskim). Skład wyjedzie z Tczewa o godz. 16:57. W przeciwną stronę - z Gdańska Głównego - będzie ruszał o godz. 17:32.

Natomiast przy okazji grudniowej zmiany rozkładu jazdy Przewozy Regionalne planują uruchomić kolejne połączenia na trasie z Trójmiasta do Tczewa.

Gdzie kupić bilety Przewozów Regionalnych?

Bilety na przejazd pociągiem Przewozów Regionalnych można nabyć nie tylko w kasie na dworcach czy w internecie. Ruszyła też sprzedaż mobilnych biletów na połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w aplikacji SkyCash. Korzystanie z tego rozwiązania pozwala podróżującym na zakup biletów za pomocą smartfonów lub tabletów z dowolnego miejsca, o dowolnej porze, nawet na chwilę przed odjazdem pociągu.

Opinie (96) 1 zablokowana

  • nie ma jak dobijac teraz rozwijajacą sie skmke

    • 0 9

  • Prosimy o więcej pociągów skm w godzinach szczytu. Warunki podróży o pewnych godzinach są nieludzkie!

    • 16 0

  • Bardzo dobry ruch! (2)

    Rzeczywiście, pociągi do Tczewa są coraz bardziej zatłoczone. Poprosimy jedynie o zatrzymanie dodatkowych pociągów również na Gdańsku Oruni, ponieważ według rozkładu po drodze jedynie Pruszcz i Pszczółki. :(

    • 16 1

    • Na bani (1)

      To mają być przyśpieszone pociągi a nie zwykłe osobowe zatrzymujące się na wszystkich stacjach....

      • 0 3

      • Skoro Gdańsk pozwala UM wykluczyć Orunię z możliwości korzystania z SKM to nie powinno dziwić że pociągi Reg. powinny zatrzymywać się również na Oruni. I tak Orunia wystarczająco cierpi przez przejazdy kolejowe i jadące pociągi aby jeszcze znich nie mogła korzystać... Skandal!

        • 1 1

  • Strategia jest prosta (1)

    Linia Regio Ekspress na trasie Tczew - Gdynia. Kupić tabor na 160 km/h. Częstotliwość co 30 minut przez cały dzień w szczycie co 15 minut. Zapewniam, że interes by się opłacił. Ludzie by w końcu docenili pociągi. Ale jak jest jeden pociąg za drugim i później 2 h przerwy, do tego cały się trzesie przy 90 km/h to cyk Walenty na bok sentymenty.

    • 11 4

    • Jakie 2 godziny pociąg z Chyloni do Tczewa jedzie o 8 rano następny dopiero 13;17 więc czym chcą przyciągnąć klienta ja wybrałem auto ,a tak jak piszesz co 30 minut chętnie bym się przesiadł i pewnie dużo ludzi też .Co do składów jakim trzeba być DEBILEM żeby w godz szczytu puścić pociąg 14 56 z Chyloni jeden człon wagonu gdzie w Oliwie ludzie już stoją na korytarzu we Wrzeszczu dobijają a Gdańsk to już nie idzie wejść . Dlatego nie jeżdzę pociągami .Gratulacje dla układającego rozkład i składy chyba ja wszyscy dostał się po znajomości i nie ma pojęcia co to komunikacja .I co ciekawe żaden kierpeć nie odważył się w tym pociągu sprawdzać biletów już od Wrzeszcza bo ludzie by go zlinczowali.

      • 0 0

  • A gdzie częstsze SKMki Wejherowo-Gdańsk?? (1)

    • 3 8

    • Będą czystki w rozkładzie jazdy

      Nie pisz o czystszych SKM-kach, bo najłatwiej wyczyścić rozkład jazdy. Zlikwidują pociągi jak ktoś nabrudzi. A czy pociągi się same brudzą, czy po prostu brak kultury osobistej?

      • 0 0

  • SKMka praktyrcznie przestała kursować do Pruszcza. (2)

    Obecnie kursy odbywają się co 2 godziny. By ominąć remontowany Trakt Św Wojciecha i dotrzeć na 8 do pracy trzeba wybrać kurs o ... 6.24 z Pruszcza.Natomiast kurs powrotny 0..16:15 jest nierealny do złapania o ile nie pracuje się tuż przy dworcu w Gdańsku Głównym, kolejny zaś jest o .... 18.08.
    Kto podjął decyzję o odcięciu wszystkich miejscowości znajdujących się na południe od Gdańska i dlaczego? SKM rośnie we wszystkich kierunkach, zachód, północ... a Tczew i Pruszcz któe zainwestowały w darmową komunikację dowożącą ludzi do dworca, w park&ride przy dworcach.. zostały odcięte od pociągu i zmuszone do korzystania z remontowanego Traktu.

    • 21 2

    • Racja

      Też nie mogę się nadziwić, że ilość składów skm na tej trasie jest tak mała. Nielogiczne.

      • 5 1

    • I do tego Pruszcz dopłacał grubą kasiorkę do biznesu.

      • 7 1

  • Oby więcej

    Korzystam codziennie z przejazdów koleją , liczę na więcej pociągów PR, najmniej niestety jest ok godziny 21, liczę na zwiększenie liczby połączeń w tych godzinach.

    • 8 2

  • Lol Tczew

    • 1 11

  • Uczyć się (2)

    Moja bardzo skromna opinia. Może stali emigranci się ze mną nie zgodzą, ale takie miałem wrażenia z kilku pobytów w zakorkowanym i "nieco" bardziej ludnym niż Trójmiasto Londynie. KAŻDY odpowiedzialny za zarządzanie komunikacją miejską powinien pojechać na praktyki do Londynu. Pojechać i się nauczyć czegoś.

    • 7 2

    • funkcjonuje jak wszędzie na zachodzie - ale akurat Londyn jest trochę chaotyczny (1)

      poza tym nieporównywalny, juz o wiele lepszą praktyką jest wizyta w Sztokholmie czy podobnych miastach

      ja zawsze polecam Toronto - bo tam faktycznie wszystko jest zgrane i skoordynowane, do tego sa takze tramwaje

      a żeby było smieszniej na jednym bilecie (ta sama opłata) można przejechać z jednego końca miasta na drugie, zmieniając także srodek komunikacji

      no i nie potrzeba wiz

      • 2 1

      • Zgadza się.

        To prawda, są o wiele lepiej zorganizowane miasta. Nie odwiedziłem wielu dużych metropolii, ale "Lądek" zrobił na mnie wrażenie tym, jak sobie radzą w tak trudnych warunkach. Mam w sumie na myśli też użytkowników dróg. Jest tłok, są bus-pasy, są rowerzyści na drogach, piesi łażą jak potłuczeni (chyba ichnia Policja nie ma ich jak karać o ile dobrze pamiętam), a mimo to może dwa razy widziałem jak ktoś na kogoś innego łapami macha na drodze. Rozkłady mają "co ileś minut", a nie na siłę próbują je zgrać co do minuty. Tego możemy się od nich uczyć - radzenia sobie z komunikacją w zatłoczonym mieście.
        U nas przede wszystkim to rozdrobnienie organizacyjne i rozdrobnienie interesów. W jednej małej aglomeracji (tak, Trójmiasto jest małe!) z jedną trasą przelotową i jednymi torami tylu przewoźników? To, że już czas kopnąć 'tradycję" w tyłek i wspólnie zarządzać całą aglomeracją to temat na inną okazję, ale wspólny transport i jeden bilet to obiecanka z czasów kiedy nie sięgałem ręką do kasownika. Mamy póki co jedną taryfę u dwóch organizatorów... lol. Czy ja narzekam?
        W każdym razie po chwyceniu kalkulatora stwierdziłem, że czas przeprosić się z samochodem :/
        Taak, Toronto :) Czeka w kolejce na odwiedzenie. Miasta nie mają mi wiele do zaoferowania, ale są też takie, które zawsze chciałem zobaczyć :)

        • 2 0

  • A czemu nauczycieĺe maja znizki na bilety? (2)

    Sory ale moze juz dosc przywilejow dla tej grupy. Komunizm sie skonczyl, chyba....

    • 17 6

    • spójrz na pensje nauczycieli...

      Nikt już nie chce pracować w tym zawodzie, a to przyszłość naszych dzieci.

      • 3 6

    • Bo górnicy też mają

      No górnicy pracujący w spółkach państwowych, policjanci i celnicy też mają. Jak nie ma co już wywalczyć, to idzie w kierunku absurdu. Problemem w Polsce nie są koniecznie zniżki, tylko ich ilość, co nie umożliwia wprowadzanie jakiś sensowych modeli taryfowych. Na całym świecie jest podział 100 %, 50 % i 0 %, tylko w Polsce każdy ma inną zniżkę.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane