- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (214 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (60 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Więcej szybkich pociągów z Trójmiasta do Tczewa w szczycie
Przewozy Regionalne coraz śmielej poczynają sobie w walce o pasażera, także w Trójmieście. 2 listopada przewoźnik uruchamia kolejne szybkie pociągi na trasie z Trójmiasta do Tczewa.
Wiosną tego roku Przewozy Regionalne wprowadziły nowe bilety między stacją Gdańsk Główny a Gdynią Chylonią. Możemy tam podróżować, kupując bilet jednorazowy (bez względu na przebyte kilometry) w cenie 4 zł, dla młodzieży szkolnej - 2,52 zł, dla studentów - 1,96 zł, a nauczycieli - 2,68 zł. W ofercie są także bilety miesięczne w wysokości 80 zł, dla młodzieży szkolnej - 40,80 zł, dla studentów - 39,20 zł, dla nauczycieli - 53,60 zł.
Dla porównania: przejazd SKM-ką z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej to obecnie wydatek 6 zł lub 120 zł za bilet miesięczny.
Jest zainteresowanie, więc będzie więcej pociągów
Takie zmiany przyciągnęły część pasażerów do Przewozów Regionalnych. W pociągach zrobił się tłok, więc kolejarze postanowili wzmocnić liczbę składów.
- Nowe pociągi pozwolą na uzupełnienie siatki połączeń na odcinku cieszącym się największą frekwencją w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego. Ich zadaniem będzie także odciążenie pozostałych pociągów, w których odnotowujemy największe potoki podróżnych - mówi Jan Derdowski, rzecznik oddziału pomorskiego, Przewozów Regionalnych.
Czytaj też: Z Gdańska do Gdyni za 4 zł i szybciej o 14 min. Przewozy Regionalne konkurują z SKM
Z lotniska do Tczewa w godzinę
Dodatkowy pociąg do Tczewa odjedzie w dni powszednie o godz. 14:51 z Gdyni Chyloni. Po drodze do Gdańska Głównego, gdzie zatrzyma się o godz. 15:26, skład zabierze pasażerów ze stacji dalekobieżnych w Trójmieście. W Tczewie pociąg zamelduje się o godz. 15:53.
Wspomniane połączenie umożliwia dogodną przesiadkę z pociągu PKM jadącego z Osowy - we Wrzeszczu mamy 5 minut na przejście między składami. To oznacza, że przejazd pociągiem z portu lotniczego do Tczewa potrwać może godzinę.
Natomiast z Tczewa do Gdyni Chyloni dodatkowy pociąg Przewozów Regionalnych pojedzie o godz. 18:14. Na stacji końcowej będzie po niespełna 55 minutach. To połączenie umożliwia przesiadkę na pociąg do lotniska, ale we Wrzeszczu trzeba odczekać 17 minut.
To nie wszystko. Niedawno SKM-ka zlikwidowała pociągi do Pruszcza Gdańskiego. Lukę po nich chcą wypełnić właśnie Przewozy Regionalne. Dlatego dodatkowe pociągi pojadą na trasie Tczew - Gdańsk Główny (zatrzymają się w Pszczółkach i Pruszczu Gdańskim). Skład wyjedzie z Tczewa o godz. 16:57. W przeciwną stronę - z Gdańska Głównego - będzie ruszał o godz. 17:32.
Natomiast przy okazji grudniowej zmiany rozkładu jazdy Przewozy Regionalne planują uruchomić kolejne połączenia na trasie z Trójmiasta do Tczewa.
Gdzie kupić bilety Przewozów Regionalnych?
Bilety na przejazd pociągiem Przewozów Regionalnych można nabyć nie tylko w kasie na dworcach czy w internecie. Ruszyła też sprzedaż mobilnych biletów na połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w aplikacji SkyCash. Korzystanie z tego rozwiązania pozwala podróżującym na zakup biletów za pomocą smartfonów lub tabletów z dowolnego miejsca, o dowolnej porze, nawet na chwilę przed odjazdem pociągu.
Opinie (96) 1 zablokowana
-
2016-11-02 08:08
A gdzie częstsze SKMki Wejherowo-Gdańsk?? (1)
- 3 8
-
2016-11-02 21:10
Będą czystki w rozkładzie jazdy
Nie pisz o czystszych SKM-kach, bo najłatwiej wyczyścić rozkład jazdy. Zlikwidują pociągi jak ktoś nabrudzi. A czy pociągi się same brudzą, czy po prostu brak kultury osobistej?
- 0 0
-
2016-11-02 20:32
(1)
Od Gdańska Głównego, szkoda gdyż Gdańsk zaczyna się od Gdańsk-Lipce w stronę Gdyni!
- 2 0
-
2016-11-02 21:07
MZKZG?
Piszesz o bilecie MZKZG? No właśnie, nie ma biletu miesięcznego MZKZG który sięga do Pruszcza Gdańskiego. Jednorazowe i 24h umożliwiają poruszanie się pociągiem na całym obszarze MZKZG. Chyba że na stronie związku jest to źle opisana. Oni mają dziwną stronę www, nie działa bez Flasha.
- 0 0
-
2016-11-02 09:23
To tylko w Polsce... (3)
Konkurencja pomiędzy dwoma przewoźnikami kolejowymi to kompletna głupota! Nie wyniknie z tego nic dobrego. Gdyby się dogadali i nie podbierając sobie pasażerów spróbowali skorelować ze sobą rozkłady jazdy - WSZYSCY pasażerowi odczuli by poprawę. Ale przecież nie za to są nagradzani szefowie tych firm...
Co ciekawe - właściciele tych firm są mniej więcej ci sami...- 7 6
-
2016-11-02 21:01
Wpierw trzeba odrobić lekcje a wtedy zacząć coś zmieniać!
Pełna zgoda, ale wpierw trzeba ustalić zapotrzebowanie na następne co najmniej 10 lat, wprowadzić takt, wg. którego pociągi mają obsługiwać linię i ogłosić konkurs w całej Europie na przewoźnika. Są ta zadania urzędu marszałkowskiego a nie przewoźników. Co ciekawe, w Niemczech jeżdżą spółki z kapitałem Brytyjskim, Francuskim, Holenderskim itd. Jak zwykle Polacy nie brali udział w konkursach na obsługiwanie linii SKM (S-Bahn) i regionalnych, niektórych nawet przez 15 lat do 2034 r. Niemieckie koleje przegrali konkurs, wygrali Holendrzy (Abellio Rail), Francuzi (Keolis) i Brytyjczycy (National Express). Rozmawiałem z motorniczym niemieckiej kolei, twierdził że nie boi się zmian, również nowi przewoźnicy będą poszukiwali dobrych pracowników. Trzeba by zmieść to wszystko z rynku i przez lata przygotowywać nowy start. Obecnie łata się tylko dziury. Całe województwo powinno być jednym wielki związkiem komunikacyjnym ze wspólnym biletem, integrowanym rozkładem jazdy i różnymi przewoźnikami, ale też karami za brudne pociągi, opóźnienia itp.
- 1 1
-
2016-11-02 10:00
Konkurencja to głupota ??? (1)
Nauki pobierałeś u Marksa czy Engelsa ?
- 4 2
-
2016-11-02 10:10
Konkurencja regulowana.
Przetargi na całe linie komunikacyjne. Tylko to ma sens przy transporcie regionalnym. Dzika konkurencja na tych samych trasach jest wyniszczająca w długim okresie. Poczytaj podręczniki o ekonomice transportu.
- 1 3
-
2016-11-02 08:00
Bardzo dobry ruch! (2)
Rzeczywiście, pociągi do Tczewa są coraz bardziej zatłoczone. Poprosimy jedynie o zatrzymanie dodatkowych pociągów również na Gdańsku Oruni, ponieważ według rozkładu po drodze jedynie Pruszcz i Pszczółki. :(
- 16 1
-
2016-11-02 17:17
Na bani (1)
To mają być przyśpieszone pociągi a nie zwykłe osobowe zatrzymujące się na wszystkich stacjach....
- 0 3
-
2016-11-02 20:41
Skoro Gdańsk pozwala UM wykluczyć Orunię z możliwości korzystania z SKM to nie powinno dziwić że pociągi Reg. powinny zatrzymywać się również na Oruni. I tak Orunia wystarczająco cierpi przez przejazdy kolejowe i jadące pociągi aby jeszcze znich nie mogła korzystać... Skandal!
- 1 1
-
2016-11-02 08:56
A czemu nauczycieĺe maja znizki na bilety? (2)
Sory ale moze juz dosc przywilejow dla tej grupy. Komunizm sie skonczyl, chyba....
- 17 6
-
2016-11-02 20:22
Bo górnicy też mają
No górnicy pracujący w spółkach państwowych, policjanci i celnicy też mają. Jak nie ma co już wywalczyć, to idzie w kierunku absurdu. Problemem w Polsce nie są koniecznie zniżki, tylko ich ilość, co nie umożliwia wprowadzanie jakiś sensowych modeli taryfowych. Na całym świecie jest podział 100 %, 50 % i 0 %, tylko w Polsce każdy ma inną zniżkę.
- 3 0
-
2016-11-02 09:08
spójrz na pensje nauczycieli...
Nikt już nie chce pracować w tym zawodzie, a to przyszłość naszych dzieci.
- 3 6
-
2016-11-02 06:04
(7)
Dlaczego nie ma połączenia Tczew-Port Lotniczy bezpośrednio?
- 17 32
-
2016-11-02 06:25
(3)
bo kolej metropolitqlna zostala wybudowana za unijne i dzieki temu brak tu logiki wiec nie moga tam jezdzic inne pociagi jak tylko unijne pkmki. socjalizm tak ma ze potrafi sobie postawic nawet najbardziej absurdalne problemy
- 13 14
-
2016-11-02 08:45
za unijne wg projektów polskich :) (2)
taka logika polaków u żłobu...
- 4 3
-
2016-11-02 08:46
PS. krótki żart na dziś - socjalizm w polsce (1)
- 4 4
-
2016-11-02 17:39
Dwa socjalizmy. Swojski i Europejski ;)
- 1 2
-
2016-11-02 10:27
Prąd (1)
Bo na Lotnisko nie ma sieci trakcyjnej.
- 13 0
-
2016-11-02 15:28
prawidlowa odpowiedz
- 2 0
-
2016-11-02 12:04
Bo linia na lotnisko nie jest zelektryfikowana
- 6 0
-
2016-11-02 16:07
a gdzie pozostałe przystanki?
tylko między Gdańskiem a Tczewem będzie zatrzymywał się w Pruszczu i Pszczółkach? A czemu nie na pozostałych przystankach ;-((( ! Tam ludzie nie mieszkają? Wydłużyłoby to trasę o kilak minut a skorzystałoby więcej osób!
- 7 2
-
2016-11-02 07:01
Szybka kolej to 300 km/h .Czy taka szybkosc osiaga ta kolej ? (6)
Zaczyna sie dzis robic szybka kolej z czegos co poza granicami jest ciagnieciem dorozki przez konie pociagowe. Polska potrzebuje nowego modelu szyn i tras kolejowych aby jazda pociagiem min. 150 km/h to byla norma a nie maksymalny wynik.. Warto wspomniec iz pociagi szybcej niz dzis jezdzily przed 2 wojna i w latach 1980 w komunie. W pociagu dzis musi byc kino, internet , kawa lub automat do kawy a wagon powinien byc kapsuła innowacji.
- 29 22
-
2016-11-02 07:56
Mistrzu, tutaj mówimy o pociagach regionalnych, a nie TGV. (5)
To taka drobniutka różnica.
- 15 1
-
2016-11-02 09:43
TGV jest typowo regionalnym. (4)
W Japoni 200 km/h to standard podmiejski.
- 3 11
-
2016-11-02 10:05
Opowieści z krainy mchu i paproci. (2)
200 km/h na liniach podmiejskich przy postojach co kilka kilometrów??? Jak rozumiem silniki rakietowe i spadochrony hamujące? Pasażerowie zapinają pasy?
- 13 1
-
2016-11-02 12:49
opowiesci z mchu to ty masz. (1)
Shinkansen , pisane również jako Sinkansen ogólnojapońska sieć linii kolejowych, stworzona specjalnie dla superszybkich pociągów, osiągających prędkość maksymalną do 405 km/h (Seria E955), której eksploatację rozpoczęto w 1964. Podmiejskie oczywiscie sa wolniejsze niz ten super-expres lecz znacznie szybsze niz nasze . Nie wszedzie sa tak czesto przystanki gdyz Metropolie na swiecie sa 100 razy wieksze niz 3-city .
- 1 4
-
2016-11-02 14:22
taki tlk japonski jedzie 250-300
jezdzilemw te wakacje po Japoni koleja. Ale co prawda, jest to droga zabawa tam te shinkanseny. Ale 300km/h i pelen zasieg LTE w komorce, w PL mi w Pendolino zasiegu zlapac nie moze
- 0 0
-
2016-11-02 10:00
My za 50 lat będziemy na poziomie Japonii teraz , jeśli chodzi o rozwój gospodarczy, mentalnie to nie wiem czy kiedykolwiek będziemy mieć w sobie tyle pokory i honoru przede wszystkim.
- 3 0
-
2016-11-02 11:17
skycash
NIe do końca prawdą jest, że zakup biletu na pociąg PR jest możliwy nawet na chwilę przed odjazdem danego pociągu. Aplikacja umożliwia zakup na ok 10 minut przed odjazdem. W czasie krótszym pojawi się nam już tylko kolejny w rozkładzie pociąg.
- 2 1
-
2016-11-02 06:20
Szypciej i taniej wyjdzie samochodem. (4)
Szczekólnie jak jest zagazowany.
Kiedy kolej uświatomi sobie że jej czas jusz minoł tak jak konnych pryczek.- 15 81
-
2016-11-02 10:56
"pryczek" sobie puściłem gdy to czytam :-)))))
- 7 1
-
2016-11-02 06:35
:) (2)
Podpis pasuje idealnie do poziomu jaki reprezentujesz. Tuman z Ciebie jakich malo.
- 25 4
-
2016-11-02 07:22
Tuman na miarę naszych czasów! (1)
- 9 6
-
2016-11-02 07:25
:)
Jest to Tuman na miare naszych mozliwosci!
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.