- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (40 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (392 opinie)
- 3 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (28 opinii)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (929 opinii)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (79 opinii)
- 6 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (123 opinie)
Więcej tramwajów, bo drzwi się nie domykają
W najbliższy weekend na Chełmie dobędzie się festyn komunikacyjny z okazji sprowadzenia do Gdańska pierwszego z 35 nowych tramwajów z Bydgoszczy. Myślę, że to dobra okazja, by poprosić o zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów na trasie do Gdańska - pisze nasz czytelnik, pan Leszek.
Na tej trasie na pewno brakuje tramwajów w godzinach 7-8. Może nie czeka się na nie długo, ale zwykle już z pętli przy Witosa wyjeżdżają one przepełnione. Bywa, że nie wszyscy pasażerowie się do nich mieszczą. Bywa też, że ci którzy się zmieszczą, uniemożliwiają tramwajowi jazdę. Dlaczego?
W środę rano, w w tramwaju linii 11 (zmodernizowany Dortmund, który odjeżdżał o godz. 7.16) na każdym przystanku nie zamykały się drzwi. Wszystko z powodu czujki, która na to nie pozwalała. Nikt nie blokował jej złośliwie - po prostu było tylu pasażerów, że ludzie stali także na schodach, bezpośrednio pod nią. Tramwaj miał z tym problem na każdym przystanku. W efekcie przy Bramie Wyżynnej motornicza wyprosiła wszystkich z tramwaju twierdząc, że jest awaria.
Myślę, że po zakończeniu remontu na Nowych Ogrodach, linie 7 i 11 powinny co najmniej zachować aktualną częstotliwość kursowania. Z moich obserwacji wynika, że większość osób wsiadających na Chełmie jedzie dalej niż do Bramy Wyżynnej lub dworca kolejowego, czyli do Wrzeszcza, Oliwy lub Nowego Portu. Linii numer 1 potrzebuje tak naprawdę niewielu pasażerów. Wystarczy, by rano na linii 7 i 11 jeździło więcej składów.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (269) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-30 11:50
Za moich czasów, to tramwaje jeździły z otwartymi drzwiami, (1)
a ludzie stali na stopniach, wisieli po bokach trzymając się uchwytów, a teraz panie jakieś czujki, że jak nie zamkną się drzwi to nie ruszysz.
- 25 1
-
2010-09-30 15:26
Kiedyś dla sądu byłoby jasne, że winny jest pasażer, który nie potrafił się trzymać
ale teraz konsument/klient za nic nie odpowiada - nawet jak wylewa na siebie gorącą kawę, prasuje na sobie ubranie albo wkłada kota do mikrofalówki.
Poza tym kiedyś tramwaje nie jeździły 70km/h :)- 4 0
-
2010-09-30 11:48
Zlikwidować komunikację miejską (9)
Wszyscy powinni jeździć samochodami. To jest rozwój
- 9 14
-
2010-09-30 13:15
A od kiedy budowa kilkupasmówek rozwiązuje problemy? (2)
Problemem są wąskie gardła, czyli skrzyżowania.
A może by odwrócić hasło: zlikwidować samochody! Wszyscy powinni jeździć komunikacją miejską. Wtedy korków by nie było, i ludzie by odetchnęli od smrodu spalin, i wypadków zawinionych przez debili byłoby mniej.- 4 0
-
2010-09-30 13:28
Prawdziwy Korwinista nie martwi się skutkami (1)
spowodowanymi motoryzacją. Prawdziwy Korwinista w ogóle nie interesuje się przyrodą. Ważna jest motoryzacja i wzrost wydobycia ropy naftowej, gdyż to generuje rozwój
- 2 2
-
2010-09-30 15:23
Przestań śmiecić, nie potrafisz po prostu ogarnąć istoty tego, co mówi JKM
jesteś równie beznadziejny, co feministki lamentujące, że chce on odebrać kobietom prawa wyborcze
- 0 3
-
2010-09-30 11:51
;p (5)
yhy. jasne. Pozdro dla wyjechania z Orunii, ze strony Pruszcza Gdańskiego oraz Grunwaldzka! raczej sie nie uda..
- 3 0
-
2010-09-30 11:53
Budować drogi (4)
Budować, budować. Wszędzie, gdzie się da. Poszerzyć Grunwaldzką do ośmiu pasów w jedną stronę. Asfalt to rozwój. Precz z komunikacją miejską.
- 1 1
-
2010-09-30 12:01
(3)
gdansk moim zdaniem jets tak ściśniety... nie znma sie na budowie.. ale poserzenie grunwaldziej jest nie wykonalne... Przeciez miedyz ulica a budynkiem opery jest tylko chodznik... nie mówiąc o grunwaldziej przy Manhattanie. Hmmm gdansk ejst scisnietym i ograniczonym miastem według mnie.
- 2 1
-
2010-09-30 13:30
Zburzyć domy (2)
Mieszkańców wyrzucić. Sami są sobie winni skoro tam mieszkają. Budować drogi i poszerzać istniejące, tak aby każdy wszędzie mógł dojechać samochodem. Samochodów powinno być jak najwięcej
- 1 1
-
2010-09-30 14:16
(1)
Korki najczęściej są powodem sygnalizacji świetlnej matole, o!
- 1 1
-
2010-09-30 14:19
Zwolennik motocykli
Za korki odpowiadają ekolodzy, bo są przeciwni wycinaniu drzew przy drogach i budowie autostrad. Gdyby Grunwaldzka miała 16 pasów w jedną stronę to by korków nie było. A ty zamień motocykl na samochód. Samochód więcej pali, a jak więcej pali, to więcej trzeba wydobywać ropy. A jak trzeba wydobywać więcej ropy, to trzeba więcej pracowników. I dlatego to jest postęp
- 1 2
-
2010-09-30 15:19
Idą wybory, zapytacie radnych czy zechcą przeznaczyć więcej pieniędzy na ZTM, bo to jest warunkiem zwiększenia liczby kursów.
- 3 0
-
2010-09-30 14:55
w autobusach i tramwajach fuksem jest wsiąść do pojazdu (1)
Do autobusu w godzinach szczytu cudem jest wsiąść niestety warunki w komunkiacji są fatalne. Zamaist pikników niech zapewnią ludziom godny dojazd, zwierzęta lepiej jeżdzą.
- 6 0
-
2010-09-30 15:18
i bójki o miejscówki
- 2 0
-
2010-09-30 14:51
Jestem za (1)
Linia nr 1 jest potrzebna jako alternatywa dla tych co dojeżdzają do pracy tylko do Centrum. Zgadzam się jednak, że częstotliowść lini nr 11 i 7 powinny się zwiekszyć przynajmniej w godzinach sczytu. W tej chwili jest nie do wytrzymania. Władze Gdańska chyba zapomniały, że pętla na Chełmie Witosa obsługuje nie tylko pasażerów z Chełmu? Dojeżdżają również stamtąd mieszkańcy Ujeściska i Orunii i innych osiedli. Stąd wsiadając na Chałubińskiego często gęsto nie mogą juz wsiąść, nie mówiąc już o Odrzańskiej..... ZKM Zróbcie coś z tym! To ma być najnowższa linia tramwajowa Gdańska?
- 8 0
-
2010-09-30 15:17
Ekhem, nie żebym celowo chciał cię zmartwić ale... ZKM nie ma nic do gadania w tej sprawie.
- 0 0
-
2010-09-30 15:04
w zastępczych autobusach T2 też są fotokomórki które uniemożliwiają zamknięcie drzwi w pełnym autobusie.
- 1 0
-
2010-09-30 14:46
Tramwaje... (3)
Przepełnione tramwaje to jescze nic w porównaniu z tym co się dzieje w autobusach linii 167 i 168 rano i w godiznach szczytu. Nie dość, że na cholerstwa trzeba czekać nawet pół godziny to jeszcze często nie ma jak do nich wsiąść.
A co do tematu artykułu. JAK NAJBARDZIEJ POPIERAM! ZWIĘKSZAĆ CZĘSTOTLIWOŚĆ KUROSOWANIA TRAMWAJÓW A NAWET AUTOBUSÓW I TO WSZĘDZIE!! TAKŻE NOCNYCH!!- 11 0
-
2010-09-30 14:47
Może jakiś bojkot? (2)
- 0 0
-
2010-09-30 14:55
Jasne. Niech każdy kupi sobie samochód... (1)
Bojkot nic nie da. Tu trzeba bardziej przekonywujacych środków. Np. Wysadzić siedzibe zkm czy ztm... abo i jednych i drugich.
- 3 0
-
2010-09-30 14:59
Jest poprostu coraz gorzej...
- 1 0
-
2010-09-30 14:56
Suchanino- autobus
Trasa na suchanino w godzinach szczytu nie ma szans wsiąść do autobusu
- 7 0
-
2010-09-30 14:52
wiecej tramwajów w godzinach dojazdu do pracy....
czyli od około 6 do 8 a potem od 15 do 17, przy okazji będzie to jedno z rozwiązań na korki w tych godzinach
- 4 0
-
2010-09-30 14:45
Codziennie o tej porze jadę do pracy. Jeszcze często się zdarza, że pomiędzy 7-8 (2)
jakaś 11 nie pojedzie to dopiero w tramwajach robi się rzeźnia! Kiedyś tramwaje z chełmu jeździł częściej!
- 5 0
-
2010-09-30 14:46
bo jest akcja ,,Proszę nie wsiadać'' (1)
- 1 0
-
2010-09-30 14:49
ale kanary się przynajmniej nie pchają do takiego tłoku
już z pół roku ich nie widziałem na Chełmie o tej porze jak jeżdzę;-)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.