• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Maciej Naskręt
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Miejsca

Opinie (133) 2 zablokowane

  • Port sam w sobie nie jest jednym z najważniejszych przedsiębiorstw tylko firmy, które w nim działają

    • 5 0

  • I bardzo dobrze (2)

    Niech budują na maksa będzie mniej korków moi drodzy i kochani

    • 44 16

    • DCT powinno przedewszystkim postawić na kolej

      ciężarówkami powinny wyjeżdżać tylko lokalne transporty
      W głąb Polski tylko intermodal - kilka pociągów dziennie żeby odbiorca końcowy w bieszczadach nie czekał na kontener dłużej niż 48h od wyładowania chińszczyzny ze statku - konkurencyjny czasowo i cenowo intermodal = mniej korków = mniej: korków, stresu, dewastacji dróg przez przeładowane "tiry", spalin.

      • 3 0

    • Więcej ciężarówek wyjeżdżających z portu = mniej korków

      Taa jasne.

      • 3 0

  • Czyli plaze westerplatte zniknie!!! (4)

    To ostatnie chwile plazy westerplatte.a wy sie jełopy cieszycie

    • 11 14

    • No tam to rzeczywiście jest plaża! (3)

      Hawaje się chowają!

      • 6 3

      • Grm (2)

        Jest jaka jest i też ma swoich amatorów.

        • 5 2

        • No sorry... (1)

          Przez 300 metrowy fragmencik plaży bez jakiejkolwiek infrastruktury mają wstrzymać rozbudowę portu? Dobre sobie! :D

          • 1 0

          • Hydrozagadka

            Poczekamy ile innych plaż wypłuczą prądy denne. A wypłuczą na 100%.

            • 1 1

  • Na tym przejezdzie sa automatyczne swiatla

    zabezpieczajace przejazd . Tylko za malo ktory kirrowca zatrzymuje sie na czerwonym a jak juz stanie to jest wyprzedzany przez innych ... A policji tam nigdy nie bylo chyba za jak juz cos sie stanie

    • 4 0

  • Wszystko się rozwija poza wynagrodzeniem dla ludzi (1)

    Jak widzę ogłoszenia typu " rozładunek wagonów 10-12zl" za godz to się chce płakać. Taki biznesmen sam niech te wagony czy tiry rozładuje sobie. Ludzie trochę honoru i nie dajcie się zlodziejom okradać. Taki ktoś bierze grubą kasę za wasze tyranie

    • 12 1

    • plus 500

      Sprowadzą hindusów - 3 x wolniejszych, ale za to samo.

      • 1 1

  • (2)

    tymczasem w gdynii. maluja nowe pasy?

    • 10 2

    • (1)

      Nie - malują drogi rowerowe, kontrapasy, kładki rowerowe i lotniska za miliony cebulionów i tego typu niezbędne sprawy ;)

      • 2 1

      • Delicje+

        Gdynia jest świetna. Jadę do Gdyni raz na kwartał. To prawdziwe święto i oddech dla kierowcy samochodu.

        • 1 0

  • Czekajcie, jak to powinniśmy wołać? (6)

    PiS mści się na Gdańsku?

    • 12 11

    • (5)

      Cała ta strategia rozwoju portu została przygotowana i rozpoczęta za rządów PO. PiS tnie część inwestycji jak S6 czy OMT

      • 9 5

      • Port (2)

        Port Północny i jego kolejne fazy rozwoju, z dojazdami włącznie, to realizacja planów towarzyszy z PZPR i ówczesnych biur projektowych.

        • 7 1

        • Niektóre rzeczy komuna robiła z głową. (1)

          Patrz Port Północny czy linia CMK. Trzeba to uczciwie przyznać.

          • 3 0

          • 1000 lat

            Potrafili też dokładnie wyliczyć (i wybudować) niezbędną ilość szkół. Ekipy po 89 roku chyba jeszcze nie nauczyły się znaczenia słowa demografia.

            • 2 1

      • A myślisz, że wielkie projekty infrastrukturalne tworzy się w kilka miesięcy? (1)

        PO rozpoczęło, PiS kontynuuje i tak to powinno zawsze wyglądać. To proces wieloletni. Koncepcja portu zewnętrznego w Gdańsku pojawiła się już wiele lat temu a teraz zaczyna zbliżać się do realizacji. Chwała wszystkim tym, którzy się do tego przyczynili, niezależnie od opcji politycznych. Natomiast droga S6 nie ma dla naszych portów żadnego znaczenia a wręcz może być czesciowo szkodliwa (usprawnienie transportu z portów zachodnich). OMT i tak jest wciąż zablokowana protestami, więc tu niewiele da się zrobić.

        • 8 1

        • rozpoczęto w latach 70 ubiegłego wieku

          teraz wyciągnęło z szuflady i rozwinęło.
          Poza tym, takie działania nie mają znaczącego "początku". Porty są i powinnny sie permanentnie modernizować i rozwijać... Jeśli sa dziury, to coś przespano.
          Tu, ewidentnie.

          • 7 0

  • A my czekamy na podwyżkę znaczącą A nie 100zl
    Może zamiast 19 wigili manifestacje zrobimy

    • 6 2

  • Bzdury "Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln" (1)

    130 tysięcy ton stali x 2,7-3 zł/kg to 350-390 mln zł a gdzie pozostały materiał i robocizna.

    • 6 3

    • Czy

      Czytanie ze zrozumieniem! Łącznie!

      Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

      • 0 1

  • Rewitalizacja nabrzeży portowych jak najbardziej,ale powstanie zabetonowaych wysp portowych w Gdańsku i Gdyni na Zatoce Gdańskiej to kolejny błąd ludzkości.

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane