- 1 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (30 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (267 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (54 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (887 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (90 opinii)
Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku
Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.
Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.
Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej . Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.
- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.
15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych
Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.
Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.
Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).
Nowy układ komunikacyjny w porcie
- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.
- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.
Lepsza przepustowość do portu
Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.
Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.
Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł
Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.
Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku
Miejsca
Opinie (133) 2 zablokowane
-
2018-11-16 12:50
Port sam w sobie nie jest jednym z najważniejszych przedsiębiorstw tylko firmy, które w nim działają
- 5 0
-
2018-11-15 21:10
I bardzo dobrze (2)
Niech budują na maksa będzie mniej korków moi drodzy i kochani
- 44 16
-
2018-11-16 12:38
DCT powinno przedewszystkim postawić na kolej
ciężarówkami powinny wyjeżdżać tylko lokalne transporty
W głąb Polski tylko intermodal - kilka pociągów dziennie żeby odbiorca końcowy w bieszczadach nie czekał na kontener dłużej niż 48h od wyładowania chińszczyzny ze statku - konkurencyjny czasowo i cenowo intermodal = mniej korków = mniej: korków, stresu, dewastacji dróg przez przeładowane "tiry", spalin.- 3 0
-
2018-11-16 12:09
Więcej ciężarówek wyjeżdżających z portu = mniej korków
Taa jasne.
- 3 0
-
2018-11-15 22:13
Czyli plaze westerplatte zniknie!!! (4)
To ostatnie chwile plazy westerplatte.a wy sie jełopy cieszycie
- 11 14
-
2018-11-15 22:23
No tam to rzeczywiście jest plaża! (3)
Hawaje się chowają!
- 6 3
-
2018-11-16 01:20
Grm (2)
Jest jaka jest i też ma swoich amatorów.
- 5 2
-
2018-11-16 11:39
No sorry... (1)
Przez 300 metrowy fragmencik plaży bez jakiejkolwiek infrastruktury mają wstrzymać rozbudowę portu? Dobre sobie! :D
- 1 0
-
2018-11-16 12:35
Hydrozagadka
Poczekamy ile innych plaż wypłuczą prądy denne. A wypłuczą na 100%.
- 1 1
-
2018-11-16 12:24
Na tym przejezdzie sa automatyczne swiatla
zabezpieczajace przejazd . Tylko za malo ktory kirrowca zatrzymuje sie na czerwonym a jak juz stanie to jest wyprzedzany przez innych ... A policji tam nigdy nie bylo chyba za jak juz cos sie stanie
- 4 0
-
2018-11-16 05:39
Wszystko się rozwija poza wynagrodzeniem dla ludzi (1)
Jak widzę ogłoszenia typu " rozładunek wagonów 10-12zl" za godz to się chce płakać. Taki biznesmen sam niech te wagony czy tiry rozładuje sobie. Ludzie trochę honoru i nie dajcie się zlodziejom okradać. Taki ktoś bierze grubą kasę za wasze tyranie
- 12 1
-
2018-11-16 12:19
plus 500
Sprowadzą hindusów - 3 x wolniejszych, ale za to samo.
- 1 1
-
2018-11-16 02:28
(2)
tymczasem w gdynii. maluja nowe pasy?
- 10 2
-
2018-11-16 09:12
(1)
Nie - malują drogi rowerowe, kontrapasy, kładki rowerowe i lotniska za miliony cebulionów i tego typu niezbędne sprawy ;)
- 2 1
-
2018-11-16 12:13
Delicje+
Gdynia jest świetna. Jadę do Gdyni raz na kwartał. To prawdziwe święto i oddech dla kierowcy samochodu.
- 1 0
-
2018-11-15 22:11
Czekajcie, jak to powinniśmy wołać? (6)
PiS mści się na Gdańsku?
- 12 11
-
2018-11-15 22:46
(5)
Cała ta strategia rozwoju portu została przygotowana i rozpoczęta za rządów PO. PiS tnie część inwestycji jak S6 czy OMT
- 9 5
-
2018-11-16 01:18
Port (2)
Port Północny i jego kolejne fazy rozwoju, z dojazdami włącznie, to realizacja planów towarzyszy z PZPR i ówczesnych biur projektowych.
- 7 1
-
2018-11-16 10:42
Niektóre rzeczy komuna robiła z głową. (1)
Patrz Port Północny czy linia CMK. Trzeba to uczciwie przyznać.
- 3 0
-
2018-11-16 12:10
1000 lat
Potrafili też dokładnie wyliczyć (i wybudować) niezbędną ilość szkół. Ekipy po 89 roku chyba jeszcze nie nauczyły się znaczenia słowa demografia.
- 2 1
-
2018-11-15 23:00
A myślisz, że wielkie projekty infrastrukturalne tworzy się w kilka miesięcy? (1)
PO rozpoczęło, PiS kontynuuje i tak to powinno zawsze wyglądać. To proces wieloletni. Koncepcja portu zewnętrznego w Gdańsku pojawiła się już wiele lat temu a teraz zaczyna zbliżać się do realizacji. Chwała wszystkim tym, którzy się do tego przyczynili, niezależnie od opcji politycznych. Natomiast droga S6 nie ma dla naszych portów żadnego znaczenia a wręcz może być czesciowo szkodliwa (usprawnienie transportu z portów zachodnich). OMT i tak jest wciąż zablokowana protestami, więc tu niewiele da się zrobić.
- 8 1
-
2018-11-15 23:43
rozpoczęto w latach 70 ubiegłego wieku
teraz wyciągnęło z szuflady i rozwinęło.
Poza tym, takie działania nie mają znaczącego "początku". Porty są i powinnny sie permanentnie modernizować i rozwijać... Jeśli sa dziury, to coś przespano.
Tu, ewidentnie.- 7 0
-
2018-11-16 11:18
A my czekamy na podwyżkę znaczącą A nie 100zl
Może zamiast 19 wigili manifestacje zrobimy- 6 2
-
2018-11-15 21:51
Bzdury "Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln" (1)
130 tysięcy ton stali x 2,7-3 zł/kg to 350-390 mln zł a gdzie pozostały materiał i robocizna.
- 6 3
-
2018-11-16 11:03
Czy
Czytanie ze zrozumieniem! Łącznie!
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.- 0 1
-
2018-11-16 09:52
Rewitalizacja nabrzeży portowych jak najbardziej,ale powstanie zabetonowaych wysp portowych w Gdańsku i Gdyni na Zatoce Gdańskiej to kolejny błąd ludzkości.
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.