• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Maciej Naskręt
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Miejsca

Opinie (133) 2 zablokowane

  • szczur a co tam w Gdyni? (2)

    • 21 3

    • Horała, możesz już skończyć trolowanie (1)

      • 3 8

      • W Gdyni standard

        Naprawiają dylatacje

        • 7 0

  • (1)

    Dobrze niech robia więcej tirow więcej smokow :D
    Ludzie nie macie co robic
    Tylko rypiecie te opinie :D

    • 8 33

    • Oj, widzę że dotarł płyn do czyszczenia felg

      Skoro kolega smoki widzi xD

      • 6 1

  • :) (1)

    Budujo i budujo a jak dziury so tak byly o koreczkach nie wspomne.. Teraz bedo jeszcze wieksze :) ...ale wy lubicie w nich stac :)wiec tego...

    • 10 43

    • Koreczek to ci się przyda, osinowy

      To cię uspokoi...

      • 6 3

  • Nowa bulonska

    Tyle kosztuje nowa droga ? Chyba utrzymanie ich samochodów jeżdżą za nasze pieniądza zamiast inwestować to w tą drogę! A w ogóle szału i tak nie będzie bo ludzie chyba nie wiedzą że ta jezdnia Nowa Błońska nie będzie drogo dwupasmowa i takie koszta ???

    • 3 10

  • prawdą jest że

    Port Gdański rozbodywywuje i modernizuje się od lat . Zasługą pisu jest to ze na razie nie przeszkadza .

    • 20 10

  • port gdanski rozbodywuwuje i modernizuje się od lat. Zaslugą pisu jest najwyżej to że na razie nie przeszkadzaja .

    • 28 11

  • a co dalej?

    kolejne tabuny TIR-ów wjadą na permanentnie zakorkowaną Obwodnicę?

    • 13 10

  • Przekopanie Mierzei

    Ma na celu doprowadzenie do połączenia, miast i wsi drogą wodną do Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów. Będzie bezpośrednia przesiadka ze statku do samolotu.

    • 44 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane