• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki plan przebudowy skrzyżowań w Gdyni

Michał Sielski
13 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: niebezpieczne skrzyżowanie do przebudowy
Skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Szkolnej, Czernickiego i Wiejskiej jest coraz bardziej zatłoczone. Receptą na ułatwienie życia kierowcom ma być rondo Skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Szkolnej, Czernickiego i Wiejskiej jest coraz bardziej zatłoczone. Receptą na ułatwienie życia kierowcom ma być rondo

Niektóre skrzyżowania zostaną zamienione w ronda, pojawią się nowe lewo i prawoskręty, a istniejące zostaną wydłużone, w wielu miejscach pojawi się sygnalizacja świetlna. Projektów jest tak dużo, że nie wiadomo czy na wszystkie wystarczy w tym roku pieniędzy.



Naczelnik wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego UM Jacek Oskarbski pokazuje szereg projektów przebudowania skrzyżowań. I niemal przy każdym z nich zaznacza: - To jest pilne, dokumentacja jest już w pełni gotowa, chciałbym, aby przebudowa została wykonana jak najszybciej. Po chwili się reflektuje. - Większość jest pilna, ale tak naprawdę nie wiadomo czy na realizację wszystkich wystarczy w tym roku pieniędzy. Chcielibyśmy zrobić jak najwięcej, a wszystko zależy od prezydenta Wojciecha Szczurka i Rady Miasta. Mam nadzieję, że budżet pozwoli na jak najwięcej - wzdycha naczelnik Oskarbski.

Na razie władze miasta nie rozwiewają jego nadziei. Żadna z inwestycji nie została jeszcze odrzucona, bo wciąż nie wiadomo jak będą wyglądały wpływy z tegorocznego budżetu. - Monitorujemy sytuację na bieżąco i na razie nie mamy niepokojących sygnałów. Żaden projekt nie został skreślony, w razie czego będziemy reagować na bieżąco - mówi prezydent miasta, Wojciech Szczurek.

Większość skrzyżowań czeka rozbudowa. Powstaną osobne pasy do skrętu w lewo i prawo, a istniejące zostaną znacząco przedłużone. Będzie także więcej sygnalizacji świetlnej. Czy nie spowoduje to jednak korków?

- Robiliśmy analizy i jasno z nich wynika, że ani światła, ani rondo, nie spowodują większych zatorów. Na pewno w niektórych miejscach zmniejszy się płynność ruchu, ale to przecież miasto, gdzie jest wielu pieszych. Lepiej dojechać do celu trzy minuty później, niż zabić przebiegającego przez przejście, bo żaden z kierowców się nie zatrzymał - tłumaczy Jacek Oskarbski.

Jakie skrzyżowania w Gdyni mają być zmodernizowane w tym roku?

1. Kartuska/Morska. zobacz na mapie Gdyni
Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden. Nie ma za to wydzielonego pasa do skrętu w lewo lub prawo. Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden. Nie ma za to wydzielonego pasa do skrętu w lewo lub prawo.

Jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. Doszło tam w ostatnich latach do kilku wypadków śmiertelnych. Powstaną więc dodatkowe lewoskręty na ul. Morskiej, wydzielony zostanie osobny pas do skrętu w Morską z Kartuskiej. Zmieni się też sygnalizacja świetlna. Samochody skręcające w lewo będą miały osobne sygnalizatory i nie będą musiały przepuszczać jadących na wprost z naprzeciwka.

2. Wielkopolska/Łowicka. zobacz na mapie Gdyni

Tu także dochodziło do tragicznych w skutkach potrąceń pieszych, na których do tej pory nie było sygnalizacji. Światła się więc pojawią, a dodatkowo powstaną wygodne, osobne pasy do skrętu w lewo i prawo.

3. 3. Kalksztajnów/Morska. zobacz na mapie Gdyni
Skrzyżowanie ulicy Kalksztajnów i Morskiej. Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo. Skrzyżowanie ulicy Kalksztajnów i Morskiej. Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo.
Powstanie tu nowy prawoskręt na ul. Kalksztajnów. Ale największa zmiana czeka ulicę Okrzei, która po modernizacji skrzyżowania będzie drogą jednokierunkową w stronę centrum.

4. Unruga/Podgórska zobacz na mapie GdyniUnruga/Kuśnierska zobacz na mapie Gdyni

Na większej części ul. Unruga postawione zostaną bariery, kierujące ruch pieszych na przejścia. Do tej pory na niektórych odcinkach tej drogi wiele osób decydowało się na przekraczanie jej przed pędzącymi samochodami. Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, powstaną odpowiednie pasy do skrętów, a pobliska ul. Boisko doczeka się gruntownej przebudowy.

5. Wielkopolska/Racławicka/Parkowa. zobacz na mapie Gdyni

Powstaną całkiem nowe lewo i prawoskręty, a przede wszystkim sygnalizacja świetlna. Problem z przekroczeniem u. Wielkopolskiej mają tam bowiem piesi, którzy muszą przemykać pomiędzy jadącymi z nadmierną prędkością samochodami.

6. Płk. Dąbka/Szkolna/Czernickiego/Wiejska zobacz na mapie Gdyni

Skrzyżowanie na pograniczu Gdyni i szybko rozbudowującej się gminy Kosakowo. Ruch w ostatnich latach wzrósł tam na tyle, że zjechanie w godzinach szczytu z ul. Płk. Dąbka nie jest łatwe. Dlatego powstanie tam duże rondo, które będzie zdecydowanie bezpieczniejsze od aktualnego rozwiązania, a według badań nie spowoduje zatorów.

Opinie (207) 9 zablokowanych

  • TYLKO POCO ŚWIATŁA LEPRZE SĄ RONDA

    JAK W TEMACIE SPÓJRZCIE ILE MAMY SYGNALIZATORÓW I CO TO DAJE W 90% KORKI!! TAM GDZIE SA RONDA NIE MA KORKÓW JEST BESPIECZNIE A POZA TYM BEZ WZGLĘDU NA PORE DNIA IDZIE SZYBKO I BEZBOLESNIE OPUŚCIĆ "SKRZYŻOWANIE"
    DAJCIE RONDO NA KARTUSKIEJ I W INNYCH MIEJSCACH A BEDZIE ŁATWIEJ WSZYSTKIM TAK JAK JEST NP. NA STRYJSKIEJ, RONDO TEŻ BY SIE PRZYDAŁO NA SKRZYZOWANIU WIELKOPOLSKIEJ Z UL ZWYCIESTWA ALE TAM DWU PASMOWE

    • 0 0

  • No nie .... (12)

    kolejne dwa światła na Wielkopolskiej .... powinni raczej je likwidować niż zakładać.. korki tam są za małe czy co ?

    • 12 22

    • (6)

      Korki na Wielkopolskiej są spowodowane:
      1) W dół - przez cały ciąg wielkopolskiej na wysokości placu górnośląskiego - brak llewoskrętów (nie ma miejsca) w plac i krótki lewoskręt w różową (też nie ma miejsca)
      2) W górę - skrzyżowanie z Sopocką - tam chcesz światła zlikwidować? Buhahaha

      Te światła dużo nie zmienią, po prostu dojedziesz do korka wolniej i nie wyprzedzisz kilku samochodów rajdowcu. A ja już widziałem na wielkoposkiej wystarczającą ilość czarnych worków żeby być ZA. Tam przejść przez jezdnię bezpiecznie to naprawdę przypadek.

      • 4 0

      • troche bez sensu (3)

        Z jednej strony przejście podziemne pod Wielkopolską, z drugiej namontują tych świateł jak na 10Lutego. Wielkopolska powinna być drogą szybszego ruchu (połączenie Różowa-Obwodnica) tak jak Armii Krajowej w Gdańsku i dużej przepustowości i powinni dążyć do zbudowania kładek oraz ekranów dźwiękowych, a także wydłużenia dodatkowych pasów (od salonu Fiata w dół) jako pasów dla ruchu lokalnego.

        Jedynym problemem jest rejon placu Górnośląskiego gdzie nie ma miejsca ani na kładki, ani na jakiekolwiek dodatkowe pasy czy zjazdy (poza możliwością przedłużenia lewo skrętu w Różową likwidując przejście dla pieszych...)

        • 2 4

        • Ni ma szans, bo: (1)

          1. Ludzie mają w d.. kładki i przejścia podziemne, poza tym Wielkopolska jest tam na górze strasznie szeroka - to by były monstrualne kładki
          2. Jak chcesz poprowadzić drogę "szybszego" ruchu przez Karwiny i pogodzić te wszystkie skręty na Karwiny I, II, III, Fikakowo, Wielki Kack? Nie ma sensu przyspieszanie trasy na środkowym odcinku, skoro cały ten szybki ruch ugrzęźnie już przed Sopocką
          3. Wielkopolska na odcinku od Łowickiej do Pl. Górnośląskiego jest NIEPRZEBUDOWYWALNA. Tam jest po prostu mało miejsca. 3-4 metry do ścian budynków

          Porównujesz do Armii Krajowej, ale AK nie ma takiej ilości bezpośrednich połączeń jak Wielkopolska, których usunąć jest skrajnie trudno

          A do obwodnicy lepiej prowadzić ruch z centrum przez Kwiatkowskiego. Po przebudowie węzła Cegielskiej przydałby się jeszcze tylko połączenie tunelem przez tory za dworcem PKP do Wiśniewskiego i gitara.

          • 4 0

          • dokładnie, ja mieszkam na odcinku łowicka-plac i nie pragnę, żeby ta droga była jeszcze szybszego ruchu.
            kiedy była budowana, nie była przewidziana na tak wielki ruch, domu stawiane były bardzo blisko ulicy i teraz nie da rady nic z tym zobić... poza tym wybudowanie tych wszystkich wielkich osiedli na karwinach, wielkim kacku i dąbrowie zrobiło swoje, bo nie ma tam innej drogi dojazdowej.

            • 0 0

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Wielkopolska (Gdynia) (1)

        Więcej prawo i lewoskrętów, więcej kładek i tuneli w rozsądnych miejscach i w lepszym stanie, dodatkowe pasy ruchu, pomyślenie nad wybudowaniem bliskiej trasy alternatywnej (równoległej) to są moim zdaniem recepty na mniejszą ilość korków i mniej wypadków. Sygnalizacja świetlna jest tylko uciekaniem od problemu...

        • 2 1

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • dokładnie.. a najlepszesą światła dla babkenów do kościła pod wiaduktem.... mam nadzieję, że chociaż będą dobrze zsynchronizowane, bo jak na razie to z tym najiększy problem jest...

      • 0 0

    • korki wazniejsze od zycia ludzi

      korki za małe a spróbuj wysiaśc z samochou i przejsc przez tę wilkopolską mało ludzi tam zgineło na pasach dla pieszych gdy jeden samochód się zatrzyma na nastepnym pasie już inny samochód nie staje tylko przyspiesza !!! mieszkam tu podpisujemy petycje o swiatła a ludzie dalej giną !!!!! a ty piszesz o korkach chory człowieku!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • baran z wklp

      oj, głupiś, głupiś pyzo !!
      to że wielkopolska, to nie znaczy że wiesz, po co sa swiatła, baranie

      • 0 0

    • swiatla!!!

      Tam powinien byc tunel albo kladka dla pieszych a nie kolejne swiatla i kolejne korki co za geniusz to wymyslil

      • 0 0

    • Tylko nie światła

      Niech robią kładki w Turcji to norma albo tunele dla aut. Na Wielkopolskiej była przebudowa skrzyżowania przy tesko na rozwidleniu w strone osowy i dąbrowy i nic to nie dało same światła .

      • 0 1

  • odp.

    Wjazd na molo!

    • 0 0

  • może ktoś wie co robią na Al. Zwycięstwa przed klifem wstrone Gdańska

    • 0 0

  • demo

    tylko nie ronda, to tragedia. Najlepszym rozwiązaniem są bezkolizyjne estakady, tak jak to robi się w Ameryce. Nie dajcie się zwariować. To jakaś rondomania. Jedźcie do Lublina od Warszawy to zobaczycie dzieło inżyniera rondomana, który zbudował rondo (miejscowość Kołbiel) na dwóch równorzędnych i jednakowo ruchliwych trasach. Co z tego wynika, że stoi się przed takim rondem nawet kilkadziesiąt minut.

    • 0 2

  • To sa dobre wiesci!, a nie tam skrzyzowania... (1)

    A w "Idioten Cajtung" czyli we " Fakcie" stojalo napisane ze 1-go kwietnia ma sie rozpoczac przebudowa {przedluzanie} orlowskiego mola , podobno w pierwszej fazie ma dochodzic do Helu a potem dalej na Bornholm .No a w 2045 to pieszko bedzie mozna dojsc do Sztokholmu.

    • 0 1

    • jakie to niskie pisac pod pseudo "rzecznik UM"

      napisz swoje prawdziwe imie a nie obrazaj inych osob...

      • 0 0

  • tunel pod torami na ul. Puckiej (1)

    Dlaczego nie ma żadnego pomysłu na wybudowanie tunelu pod torami kolejowymi, pod tymi gdzie jeździ skm, pomiedzy stacjami Gdynia Leszczynki - Gdynia Chylonia. Przecież tam nieraz się czeka po 20 minut zanim otworzą łaskawie szlaban.

    • 4 3

    • Myślę, że czekają na obwodnice północną

      Poza tym od strony chylońskiej nie ma miejsca na odpowiednio długi wyjazd. Chyba, że zbudować przejazd dla aut osobowych taki jak w Wejherowie, ale ze względów o których pisałem w tytule nieopłacalne.

      • 0 0

  • A CO Z KWIATKOWSKIEGO-DĄBKA??????????????? (8)

    Największym problemem Obłuża/Pogórza i górnego Oksywia, jest idiotyczne skrzyżowanie ze światłami na Kwiatkowskiego - Dąbka. Zamiast świateł tam możnaby zrobić rondo, albo zmienić zasady sygnalizacji, a przede wszystkim, bo inaczej nic tam się nie sprawdzi, PRZESUNĄĆ przystanek autobusowy 194 w stronę Pogórza dalej za skrzyżowanie (żeby miał zatoczkę) lub zaraz przed skrzyżowaniem (ale też z zatoczką), bo 194 tamuje tam ruch za każdym razem.
    To to skrzyżowanie powoduje, że Kwiatkowskiego jest zakorkowana aż do Estakady.

    • 12 2

    • TAK!

      Zdecydowanie się zgadzam - konieczna jest przebudowa, tym bardziej, że po drugiej stronie Pogórza - zacznie się budowa dużych osiedli m.in. Osiedla Morskiego, więc korki będą jeszcze większe - władze miasta powinny o tym pomyśleć za wczasu.

      • 0 0

    • dużo jest prawdy w tym ,co piszesz
      zaprojektowałem tam nowe skrzyżowanie - dwie jezdnie kwiatkow-dąbka w stronę pogórza, a dabka od oksywia - podgięte do tegoż ciągu. zobaczymy, może kiedys sie uzasadni..
      nie brak zatok autobusowych to tu podstawowy problem, a geometria tego skrzyżowania w stosunku do panujacych/spodziewanych relacji skrętnych - na dziś i wczoraj się nie projektuje, kwiatkowskiego jest zaprojektowana na 2 pasy (rezerwa jest) - pozostaje też kwestia przejęcia ruchu przez OPAT

      • 0 0

    • racja (2)

      ten fragment drogi (aż do mostku w stronę pogórza) to czysty idotyzm. Wpierw autobus blokuje ruch, chociaż 100 m dalej jest już szerzej. Potem właśnie robi się tak szerzej, że nie wiadomo po jakim pasie się jedzie. Co za problem namalować tam pasy ?!

      • 1 0

      • SKRÓTY (1)

        WIĘKSZOŚĆ KIEROWCÓW, ABY UNIKNĄC KORKA NA SKRZYŻOWANIU KWIATKOWSKIEGO/DĄBKA ROBI SOBIE SKRÓT PRZEZ OSIEDLOWĄ DROGĘ SUCHARSKIEGO. JADĄ TAM OSTRO. POTRACĄ PARĘ MIESZKAŃCÓW TO I POMYŚLĄ O PRZEBUDOWIE SKRZYŻOWANIA KWIATKOWSKIEGO/DĄBKA. NIESTETY TAK JEST W TYM KRAJU I TO NIEZALEZNIE OD TEGO KTO AKTUALNIE JEST PRZY WADZY. CHCEŻ MIEĆ DROGĘ I BEZPIECZNE PRZEJŚCIA ZAMIESZKAJ TAM, GDZIE MIESZKA PREZYDENT I RADA MIASTA.

        • 0 0

        • .

          robisz bledy ort ale nic;]
          zgodze sie z toba ale jak ci jadacy na skróty drogą wcale aż tak sobie nei skracaja drogi bo i tak przed wjazdem na kwiatkowskiego musza czekac na wyjazd... a do tego jak juz wyjezdzaja to zachamowuja caly ruch...

          • 0 0

    • ale o co chodzi?? (2)

      Przecież tam nawet w godzinach szczytu stoi się maks 2 minuty?? Po zmianie świateł jest naprawdę nieźle, zważywszy, że zjeżdża się w jednopasmówkę z Trasy Kwiatkowskiego

      • 1 2

      • .

        to ty chyba tam nigdy nie jeżdziłeś... przed 8 stoisz w korku i miedzy 16-18 stoisz... masakra jest z rana jak od strony pogorza korek zaczyna sie na moscie...a potem do swiatel przed sama estakada.

        • 0 0

      • To skrzyżowanie ma być przebudowane w ramach budowy lotniska na Oksywiu

        Czyli mają iść dwa pasy:
        Kwiatkowskiego -> Dąbka -> Nowa ulica wzdłuż lotniska do Kosakowa

        • 1 0

  • ciekawe przez jakiego debila palą się światła w nocy w gdyni? (3)

    • 0 1

    • nie mówiąc już o brzęczykach dla niewidomych.

      tysiące ich przemierza noca ulice - dlatego musimy spać w rytm tego gówna

      • 0 0

    • przez Oskarbskiego i policję trójmiejską.

      • 0 0

    • przez wielkiego głupka oczywiście

      • 0 0

  • ul. Bosmańska (2)

    czy UM zapomniał o remoncie ul. Bosmańskiej

    • 12 2

    • nie wszystko na raz, to nie festiwal (1)

      nie zapomniał, trzymam rękę na pulsie, zwłaszcza jeśli chodzi o bosmańską-benka-nasypową (tam ciągle giną..) - również tam, poza wymienionymi wyżej 6cioma miejscami um wdroży niedługo przebudowy - na bosmańskiej chcą też całkowicie remontować uzbrojenie w ziemi
      ardukt.pl

      • 1 0

      • Heineken zapłaci, bo na Openera trzeba jeździć

        ale za to mieszkańcy Oxivia będą musieli kupować wyłączie Heinekeny w promocyjnej, droższej cenie ;]

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane